Onko kukaan asennuttanut Calixin lohkolämmitintä diesel (1,6) ceadiin. Calixin lämmitin on nimenomaan lohkolämmitin eikä mikään tehoton öljypohjanlämmitin, mitä kaupataan yleensä auton oston yhteydessä.
Ceedin lohkolämmitin
33
15133
Vastaukset
- asentanut
On varmaan monikin, miksi kysyt? oletko Calixin myntimies vai mikä asiassa kiinnostaa? onko asentaminen jotenkin poikkeavaa vrt. muihin merkkeihin vai mitä?
- Koreaceed
En ole myyntimies. Itse otin lisävarusteena oston yhteydessä Defa merkkisen lämmittimenj joka on numenomaan öljypohjan lämmitin. Nyt kun on päässyt muutaman kerran pikkupakkasella testaamaan, niin olen huomannut ettei se juurikaan nopeuta moottorin lämpenemistä.
Katsotaan kun pakkasta on enemmän, joutuuko vaihtamaan Calixiin. - riittämättömyys arktisissa ...
Koreaceed kirjoitti:
En ole myyntimies. Itse otin lisävarusteena oston yhteydessä Defa merkkisen lämmittimenj joka on numenomaan öljypohjan lämmitin. Nyt kun on päässyt muutaman kerran pikkupakkasella testaamaan, niin olen huomannut ettei se juurikaan nopeuta moottorin lämpenemistä.
Katsotaan kun pakkasta on enemmän, joutuuko vaihtamaan Calixiin.Itsellä kans maahantuojalla asennettu Defa ja aika hengettömältä peliltä vaikuttaa jo näin pikkupakkasilla.
- Ceedi
riittämättömyys arktisissa ... kirjoitti:
Itsellä kans maahantuojalla asennettu Defa ja aika hengettömältä peliltä vaikuttaa jo näin pikkupakkasilla.
Sama juttu. En sit tiedä onko delta laittanu mulle vaan pelkän pistokepaikan sinne häymäykseks :D
- koreaceed
Niinkuin viestiketjun alussa kerroin 1,6 dieseliin saa lohkolämmitintä, mutta ei Defa merkkisenä vaan Calix merkkisenä. Tuotenumero 1792000 (RE220) teholtaan 550 wattia. Delta ilmeisesti käyttää vain Defaa. Kaippa uutta autoa ostaessa voisi vaatia Calixin asennusta. Ps. Bensiinikonieissn 1,4 ja 1,6 ei näytä kummaltakaan valmistajalta löytyvän lohkolämmitintä.
- YoHannes
Täytyy sanoa, etten tästä aihepiiristä kyllä varmuudella tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että tämä kevyempi lämmitin vain notkistaa moottoriöljyt kovimmilla pakkasilla ja siten ainakin teoriassa käynnistys rasittaa moottoria hieman vähemmän kovilla pakkasilla, kun öljy juoksee notkeasti koneeseen.
Tämän päivän parhaat öljyt ovat kuitenkin melko päteviä ihan sellaisenaankin, joten tämän lämmittimen mukavuushyöty on marginaalinen.
Toki moottori selviää ehkä hieman helpommalla ja siinä sivussa ympäristökin aavistuksen pienemmillä päästöillä mikä on tietysti erittäin tärkeä argumentti sellaisenaan.
Jos olen ymmärtänyt oikein niin se perinteinen lohkolämmitin, joka on upotettu moottorilohkoon lienee se kaikkein paras vaihtoehto myös moottorin nopeamman lämpenemisen kannalta (päästöt pienenevät ja nopeammin lämpenevä moottori tuo sisätiloihinkin reippaammin lämpöä).
olikos tästä vielä joku välimallin vaihtoehto, jossa moottorissa kiertävät jäähdytysnesteet lämmitetään matkalla moottoriin?
Jokainen sitten tietty päättää itse, että mihin päätyy, mutta oston yhteydessä on parempi selvittää, että minkälaatuista lämmitintä kullekin kaupataan, ettei tule suru puseroon.
Minulle tulee tuo ensin mainittu vaihtoehto ja ounastelen jo nyt, että sen vaikutus on lähinnä armahtaa hieman moottoria, jos pakkasta on paljon (esim. alle -20).
Matkustamon mukavuutta varten tietysti on sisälämmitin paikallaan, joten katsotaan miten ensimmäinen talvi tällä yhdistelmällä hoituu.- tuleva ceedisti
Itselläkin tulossa Ceed tammikuuksi lämmittimen kanssa. Onko kenelläkään tietoa mikä on tuon lämmittimen tyyppi? Kyllä tuo öljypohjanlämmitinkin toimii jotenkin:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8721
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=47
- 2,0 crdi
Parilitraseen diisseliin asennutin calixin ja oli kyl hankala asentaa, mut kyllä tuntuu ainaki toimivan.
- lämmitin
tässä olisi vesiletkuun asennettava lämmitin defa
http://wup.defa.com/fi/images/produktbilder/slangevarmer_170.jpg - huhhuh.
Olipa järkytys lukea kuinka tehoton tuo Calixin Ceediin tarkoitettu säteilylämmitin on: 250 wattia. Defan sivuilta en löytänyt tarkkaa tietoa säteilylämmittimen teholle. Siellä ilmoitettiin ainoastaan se, että lämmitimien teho alkaa 400:sta watista.
Pakkasproppuja ei taida bensakoneesta löytyä? Dieselissä ilmeisesti on, jos kerran lohkolämmitintä siihen tarjoavat.- osaatko lukea
Jos lämmität koko eteläsuomea tarviit tehoa kokolailla paljon, mutta jos lämmität suljettussa tilassa pientä nestemäärää pärjäät vähemmällä - teholla.
http://www.calix.se/consumer/files/Rektab_070925.pdf
- MB.
Ylittää romusi hankintahinnan.
- Paha olla?
Täytyy kai ihmisellä olla paha olo, että pitää asialliseen kysymykseen kommentoida jotain tuollaista.
Sinun kaltaisillesi ei silti voi toivoa mitään hyvää.
- diesel.
lämmitin niin kyllä riittää lämpöä niin ajossa kuin liikkeelle lähtiessä.10 pakkasasteessa riittää noin 15 min lämmitys ja kone on sopivan lämmin.Maksoi asennettuna kaukokäynnistyksellä 1500e,melko kallis mutta kyllä on verraton peli suosittelen
- lllloooooo
webasto 5.2kw asennetuna 1.6crdihin 1350e, 4kw 1100e kellolla kummatkin
- lohkolämmittimen!???
Itse kun ostin ceedin niin ostin auton lohkolämmittimellä varustettuna. Onko tosiaan niin että lohkolämppärin sijaan onkin asennetu joku öljypohjan lämmitin???
Kauppasopimuksessa lukee selvästi lohkolämmitin.
Olen tosin nyt jo ihmetellyt sen tehottomuutta vaikkei ole vielä edes ollut kunnon pakkasia.
Edellinen autoni oli varustettu lohkolämmittimellä ja sen kyllä huomasi kun sitä käytti, auto lämpeni hetkessä. Ceedissä en huomaa mitään eroa oli auto tolpassa tai ei.
Tästä olisi kiva saada lisäinfoa. Jos Delta on asentanut jonkin muun kuin lohkolämmittimen niin palaan kyllä asiaan ko. liikkeessä josta auton ostin. Kyseessähän on petos.- awgraewrghaerh
http://www.kaha.fi/UserFiles/Image/defa/defa_moottorinlammitin.gif
alhaalla oikealla lohkoon tai öljypohjaan liimattava säteily lämmitin tulee tod. näköisesti ceediin teho ei vastaava kuin vesitilalämmitimessä - öljylämmitin!
awgraewrghaerh kirjoitti:
http://www.kaha.fi/UserFiles/Image/defa/defa_moottorinlammitin.gif
alhaalla oikealla lohkoon tai öljypohjaan liimattava säteily lämmitin tulee tod. näköisesti ceediin teho ei vastaava kuin vesitilalämmitimessäDelta myy ceediin moottorilämmitintä lisävarusteena, kyseessä on Defa kda13814 (crdi malliin) joka on ns. öljypohjalämmitin. Tämmönen laite ei ole teholtaan sama kuin lohkolämmitin. Laite on lähinnä tarkoitettu ilmajäähdytteisiin moottoreihin. Automyyjä ei välttämättä edes tiedä mitä eroa ko. laitteilla on, mutta jos kauppasopimuksessa lukee lohkolämmitin niin semmonen pitää silloin löytyä. Luulen että sopimuksessa lukee kuitenkin moottorilämmitin,kuten Deltan sivuillakin kohdassa lisävarusteet. Eiköhän ne Deltassa osaa tämmöset asiat niin etteivät joudu vastuuseen myöhemmin.
- dabgbdg
öljylämmitin! kirjoitti:
Delta myy ceediin moottorilämmitintä lisävarusteena, kyseessä on Defa kda13814 (crdi malliin) joka on ns. öljypohjalämmitin. Tämmönen laite ei ole teholtaan sama kuin lohkolämmitin. Laite on lähinnä tarkoitettu ilmajäähdytteisiin moottoreihin. Automyyjä ei välttämättä edes tiedä mitä eroa ko. laitteilla on, mutta jos kauppasopimuksessa lukee lohkolämmitin niin semmonen pitää silloin löytyä. Luulen että sopimuksessa lukee kuitenkin moottorilämmitin,kuten Deltan sivuillakin kohdassa lisävarusteet. Eiköhän ne Deltassa osaa tämmöset asiat niin etteivät joudu vastuuseen myöhemmin.
näin on liimataan öljypohjaan testissä kuitenkin säteilylämmitin lämmitti jopa kantta vaika teho ei ole yhtähyvä kuin vesitilalämppärissä joka lämmittää lohkon lähes ympäriinsä
- Kiassa
dabgbdg kirjoitti:
näin on liimataan öljypohjaan testissä kuitenkin säteilylämmitin lämmitti jopa kantta vaika teho ei ole yhtähyvä kuin vesitilalämppärissä joka lämmittää lohkon lähes ympäriinsä
Itsellä luki tarjouksessa: moottorilämmitin Ceed CRDI CD19. Mites muilla on lukenut? Mitä lie tarkoittaa?
- MNII
Ilmeisesti nykyisiin autoihin ei voi kaikkiin asentaa perinteistä lohkolämmitintä, koska lohkot eivät kestä kuin ns. säteilylämmittimen asentamisen.
Tämä säteilulämmitin asennetaan ilmeisesti moottoriin pintakiinnityksenä. Lämmittää huonommin, koska vastus on moottorin pinnassa. Oikaiskaa, jos tietoni on väärä. - wefQ3FwefWE
MNII kirjoitti:
Ilmeisesti nykyisiin autoihin ei voi kaikkiin asentaa perinteistä lohkolämmitintä, koska lohkot eivät kestä kuin ns. säteilylämmittimen asentamisen.
Tämä säteilulämmitin asennetaan ilmeisesti moottoriin pintakiinnityksenä. Lämmittää huonommin, koska vastus on moottorin pinnassa. Oikaiskaa, jos tietoni on väärä.kyllä lohko kestää mutta sopivaa paikkaa ei ole lisäksi asennuksen helppous ja hinta vaikuttaa ei saa vesitilalämmitintä lohkoon
- igen !
wefQ3FwefWE kirjoitti:
kyllä lohko kestää mutta sopivaa paikkaa ei ole lisäksi asennuksen helppous ja hinta vaikuttaa ei saa vesitilalämmitintä lohkoon
Miksi aina Delta? Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!
Nyt näyttää siltä että ainakin ceedeihin on asennettu jotkut öljypohja lämmittimet. Mitenkähän muut Kia mallit? Kuitenkin hämmästyttävää bluffia jos ei asiakkaalle kerrota että moottorilämmitin tarkoittaakin vain öljypohjan lämmitintä eikä oikeaa lohkolämmitintä. Tossahan olisi ryhmäkanteen paikka. - Kiaceed
igen ! kirjoitti:
Miksi aina Delta? Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!
Nyt näyttää siltä että ainakin ceedeihin on asennettu jotkut öljypohja lämmittimet. Mitenkähän muut Kia mallit? Kuitenkin hämmästyttävää bluffia jos ei asiakkaalle kerrota että moottorilämmitin tarkoittaakin vain öljypohjan lämmitintä eikä oikeaa lohkolämmitintä. Tossahan olisi ryhmäkanteen paikka.Lukekaapa tuo teksti calix otsikon alta ylempää.
- Insinööri____
igen ! kirjoitti:
Miksi aina Delta? Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!
Nyt näyttää siltä että ainakin ceedeihin on asennettu jotkut öljypohja lämmittimet. Mitenkähän muut Kia mallit? Kuitenkin hämmästyttävää bluffia jos ei asiakkaalle kerrota että moottorilämmitin tarkoittaakin vain öljypohjan lämmitintä eikä oikeaa lohkolämmitintä. Tossahan olisi ryhmäkanteen paikka."Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!"
Nykypäivänä ns. öljypohjanlämmittimet ovat yleisempiä kuin arvaatkaan. Johtuu mm. siitä, että useissa autoissa tulee käynnistysongelmia jäähdytysnestettä lämmittävän moottorinlämmittimen käytön jälkeen, koska moottorinohjainlaite mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa käynnistystilanteessa ja ei tiedä onko kyseessä kylmäkäynnistystilanne vai ei, jos neste on lämmintä.
Varsinkin dieseleissä tulee ongelmia, koska hehkutulpat eivät lämpene vaikka pitäisi. - Kiassa
Insinööri____ kirjoitti:
"Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!"
Nykypäivänä ns. öljypohjanlämmittimet ovat yleisempiä kuin arvaatkaan. Johtuu mm. siitä, että useissa autoissa tulee käynnistysongelmia jäähdytysnestettä lämmittävän moottorinlämmittimen käytön jälkeen, koska moottorinohjainlaite mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa käynnistystilanteessa ja ei tiedä onko kyseessä kylmäkäynnistystilanne vai ei, jos neste on lämmintä.
Varsinkin dieseleissä tulee ongelmia, koska hehkutulpat eivät lämpene vaikka pitäisi.Eli turhaa propagandaa koko viestiketju. Taitaa perinteinen lohkolämmitin sotkea Kian anturit.
- .-.-.-
Kiassa kirjoitti:
Eli turhaa propagandaa koko viestiketju. Taitaa perinteinen lohkolämmitin sotkea Kian anturit.
Volkkarin TDI-koneiden kylmäkäynnistysongelmat liene useimille tuttuja, jos on jäähdytysnestettä lämmittävä lämmitin tai jälkiasennettu webasto. Monissa uusissa autoissa tulee ongelmia moottorinlämmitimen (liian pitkäaikaisessa) käytössä. Auto saattaa kyllä käynnistyä, mutta häiriövalo syttyy mittaristoon.
Kyllä Kaha ja automaahantuojat tietoisesti välttävät tällasia ongelmia. Selitäppä siinä asiakkaalle, että lämmitintä ei saa käyttää kuin max 30min.
Eli täysin turhaa propagandaa koko viestiketju. - pelitti hyvin
.-.-.- kirjoitti:
Volkkarin TDI-koneiden kylmäkäynnistysongelmat liene useimille tuttuja, jos on jäähdytysnestettä lämmittävä lämmitin tai jälkiasennettu webasto. Monissa uusissa autoissa tulee ongelmia moottorinlämmitimen (liian pitkäaikaisessa) käytössä. Auto saattaa kyllä käynnistyä, mutta häiriövalo syttyy mittaristoon.
Kyllä Kaha ja automaahantuojat tietoisesti välttävät tällasia ongelmia. Selitäppä siinä asiakkaalle, että lämmitintä ei saa käyttää kuin max 30min.
Eli täysin turhaa propagandaa koko viestiketju.Mulla toimi hyvin lohkolämmitin ja auto, Toledo 1,9 tdi. siinähän on Volkkarin kone. Tosin käytin lämmitintä harkiten, max. 2h kerralla.
- Anonyymi
Insinööri____ kirjoitti:
"Jos myydään moottorilämmitintä niin kait asiakas nyt olettaa nykyaikana sen tarkoittavan lohkolämmitintä eikä mitään kuplavolkkarin öljypohjalämmitintä!!!!!!"
Nykypäivänä ns. öljypohjanlämmittimet ovat yleisempiä kuin arvaatkaan. Johtuu mm. siitä, että useissa autoissa tulee käynnistysongelmia jäähdytysnestettä lämmittävän moottorinlämmittimen käytön jälkeen, koska moottorinohjainlaite mittaa jäähdytysnesteen lämpötilaa käynnistystilanteessa ja ei tiedä onko kyseessä kylmäkäynnistystilanne vai ei, jos neste on lämmintä.
Varsinkin dieseleissä tulee ongelmia, koska hehkutulpat eivät lämpene vaikka pitäisi.Osta toyota niin ei tsrvii mitään. 400 000 ajettu ilman lämmittimiä ja kone on kuin uusi. Eikä ole lämpöisessä säilytetty. -30 ja käyntiin vaan.
- Moottori lämpimäksi
Käytin autoa eilen huollossa ja nyt on Cee'd iinkin saatavana letkulämmitin, ainakin Defa. Itselläni on myös öljynpohjan lämmitin, joka on tosi tehoton. Aion asennuttaa nyt lisäksi tuon lekulämmittimen, niin silloin on molemmat yhtä aikaa käytössä, sekä öljypohjan lämmitin että letkulämmitin. Aikaisemmassa autossani Polossa oli letkulämmitin ja se toimi tosi hyvin. Nyt jos on kaksi lämmitintä, niin sehän on hyvä, että lämmin öljy menee lämpimään moottoriin. Lämmittimien yhteisteho jää alle 1 kw:n niin lämpötolpankin sulake kestää vallan mainiosti. Huom. letkulämmitimenkin voi asentaa väärin, ettei neste kierrä ollenkaan. Katso oikea asennustapa http://www.defa.com/doc/700/795.pdf Kauppasivat KIAn myynnissä letkulämmitintä joka oli tarvikekaupassa sama lämmitin paljon edullisempi.
- Ceedillä.
Mulla on Ceed 1,6 bensa, ja siinä ainakin on kunnon lohkolämmitin Defa uutena asennettu. Toimii oikein hyvin. Tänään -22 ja lohkari päällä 50 min, niin jäähdytysvesi näyttä 50 astetta 400 metriä kotoa.
- eeet667
laittakaa kunnon sisätilanlämmitin .moottori käynnistyy hyvin tuolla öljypohjanlämmittimellakin.
- Kia Motors
Säteilylämmitin tarvitsee pitemmän ajan kuin lohkolämmitin. Näillä kovilla pakkasila( -25) mitä on ollut,niin ainakin 3-4 t.
sisätila lämmitin, niin on ollut hyvä lähtee liikenteeseenTämä on oli paketti oston yhteydessä.. Eli säteilylämmitin tulee Ceediin.
Puhaltimistahan tulee lämmintä ilmaa jo kolmensadan metrin ajon jälkeen. Siellähän on vastukset ,jotka lämmittävät sisään tulevan ilman.
Nämä asiat ovat faktaa. Ei vilku mitkään valot.ja kaikki muu mitä hölisette on p..puhetta.Oletteko provoja koko jengi??
Kaksi Kian disua on pelittänyt hyvin.
.Viime talvena oli yli -30 ja alla oli kahden litran Kian disu ja nyt 1,6l disu.Kummankin kanssa lämmöt ovat riittäneet. Edellisessä ei ollut edes viiman suojaa,kun siinä oli huohotin hieman lämpimämmässä paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822