...Lapissa, vaikka ylinopeuksien määrä on selvästi lisääntynyt. Myös liikenteen sanottiin eräässä radio-ohjelmassa lisääntyneen Lapissa enemmän kuin muualla maassa.
Kappas vaan, miten se nyt noin on käynyt? Eikö ne ylinopeudet onnettomuuksiin johdakaan?
http://lotta.yle.fi/rswebkmi.nsf/sivut/Radio_Perameren_uutiset_2004?opendocument&pageid=ContentA0D2E
Liikenneturvallisuus parantunut...
18
623
Vastaukset
- poliisille
Poliisin tehostunut liikennevalvonta alkaa kantaa hedelmää, onneksi.
Eihän ylinopeudet ja väärät tilannenopeudet olleet mukana kuin puolessa kuolonkolareista viime vuonna. Ihan turvallista se siis on.Ennen sentään Kemin ja Rovaniemen välillä otettiin sakkoja Koivun kohdalla jokaisella päiväreissulla ja keskellä yötäkin. Nyt ajavat poliisit harvakseltaan samaa väliä ja poikkeavat Essolle lättykahville (sitä ainakin mainostetaan ennakkoon). Pihassa näkee sitten tsekata millaisella siviiliautolla ovat partioimassa virka-auton edellä, jotta tietää varoa. Jep ja siellä kun heidät kahvilla huomaa, niin tietää, että ainakaan aivan hetkeen ei toista partiota vastaan tule kuin äärimmäisen huonolla tuurilla.
- missä lienevät
Kairakettu kirjoitti:
Ennen sentään Kemin ja Rovaniemen välillä otettiin sakkoja Koivun kohdalla jokaisella päiväreissulla ja keskellä yötäkin. Nyt ajavat poliisit harvakseltaan samaa väliä ja poikkeavat Essolle lättykahville (sitä ainakin mainostetaan ennakkoon). Pihassa näkee sitten tsekata millaisella siviiliautolla ovat partioimassa virka-auton edellä, jotta tietää varoa. Jep ja siellä kun heidät kahvilla huomaa, niin tietää, että ainakaan aivan hetkeen ei toista partiota vastaan tule kuin äärimmäisen huonolla tuurilla.
keneltäköhän ne poliisit sitten saavat tietoonsa noita lisääntyneitä ylinopeuksia, jos eivät itse ole paikalla?
- automies69
missä lienevät kirjoitti:
keneltäköhän ne poliisit sitten saavat tietoonsa noita lisääntyneitä ylinopeuksia, jos eivät itse ole paikalla?
Oletko koskaan kuullut tiehallinnon LAM järjestelmästä?
- turisteilta rahat pois
Kairakettu kirjoitti:
Ennen sentään Kemin ja Rovaniemen välillä otettiin sakkoja Koivun kohdalla jokaisella päiväreissulla ja keskellä yötäkin. Nyt ajavat poliisit harvakseltaan samaa väliä ja poikkeavat Essolle lättykahville (sitä ainakin mainostetaan ennakkoon). Pihassa näkee sitten tsekata millaisella siviiliautolla ovat partioimassa virka-auton edellä, jotta tietää varoa. Jep ja siellä kun heidät kahvilla huomaa, niin tietää, että ainakaan aivan hetkeen ei toista partiota vastaan tule kuin äärimmäisen huonolla tuurilla.
Onko vuosien rahastus poistunut Ammattikoulun kohdalta Kemi-Rovaniemi välillä? Onko polisiisipäälikkö vaihtunut? Ainahan siinä piti varoa. Aivan tyhjällä tiellä yölläkin siinä kytättiin tutkan kanssa vuosia eikä taatusti liikenneturvallisuus syistä.
- viisas autoilija
Peltipoliiseja pitäisi saada tuhat lisää suomen teille, niin ajonopeuksien myötä liikenneturvallisuus kohenee
Lapissa niitä peltipoliiseja on vain Kemin ja Rovaniemen välillä, tosin hiukan Rovaniemen ohi Vikajärvelle saakka. Nekin tolpat paikoissa, joilla on alennettu rajoitus ollut jo kauan, eli lähinnä risteysalueita. Liekö vielä kameraa yhdessäkään, kun kertaakaan ei ole välähtänyt, enkä ole havainnut tolpissa niitä salamalaitteitakaan.
- yli- tai väärä tilannennopeus
Tälläinen uuutinen oli teksi TV:n sivuilla viime viikolla.
- Kizza
Jos ajetaan kolmen promillen kännissä metsään, niin oliko syynä ylinopeus?
Ja vastaavasti voidaan todeta että 50% kuolonkolareista ajetaan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla. Mitäs me näille voitaisiin tehdä? - The Rat
Kizza kirjoitti:
Jos ajetaan kolmen promillen kännissä metsään, niin oliko syynä ylinopeus?
Ja vastaavasti voidaan todeta että 50% kuolonkolareista ajetaan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla. Mitäs me näille voitaisiin tehdä?50% mukana ylinopeus tai *väärä tilannenopeus*. Väärää tilannenopeutta voit aivan hyvin ajaa alle nopeusrajoitustenkin, joten yli 50% kuolonkolareista ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.
Punaisia autoja on muuten aika paljon kolaritilastoissa. Varmaan auton värin syytä... - Oli!
Kizza kirjoitti:
Jos ajetaan kolmen promillen kännissä metsään, niin oliko syynä ylinopeus?
Ja vastaavasti voidaan todeta että 50% kuolonkolareista ajetaan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla. Mitäs me näille voitaisiin tehdä?Vai onko sinulla esittää jotain, mikä todistaa tuon tiedon vääräksi?
- siitä on todisteita kymmenien
Kizza kirjoitti:
Jos ajetaan kolmen promillen kännissä metsään, niin oliko syynä ylinopeus?
Ja vastaavasti voidaan todeta että 50% kuolonkolareista ajetaan rajoitusten mukaisilla nopeuksilla. Mitäs me näille voitaisiin tehdä?vuosien ajalta.Sen toitottamisen tarkoitus on aivopestä autoilijat hyväksymään hirveänä asiana pidettävä asia,:LIEVÄ YLINOPEUS:jolla rahastetaan tyhmiä (MANIPULOITAVIA)AUTOILIJOITA,JA NIITÄ TÄLLÄ PALSTALLA TUNTUU OLEVAN PALJON.
- Kallonkutistaja
Tuon uutisen perusteella pitää olla vähintään tyytyväinen. Poliisi on saanut aiempaa enemmän kiinni riskikäyttäytyjiä ja kuolonuhrien määrä on vähentynyt.
Toivottavasti myös onnettomuuksien ja loukkaantuneiden määrät ovat laskeneet. Koko maassahan onnettomuuksien määrä ei ole lisääntynyt läheskään niin paljon kuin kuolonuhrien määrä.Eihän poliisi millään voi saada kaikkia "riskikäyttäytyjiä" kiinni, pienen prosentin vaan. Tuossa reilut pari kuukautta sitten tuli ajettua Kolarin kautta Kittilään (ja siitäkin vielä pidemmälle) ja peräkärryjäkin väleillä hinailtiin 120 km/h, ilman kärryä monet ajoivat jopa 140-160 km/h. 160 kun piti matkanopeutena, niin kukaan ei ainakaan ohi ajanut, vaikka aika hyvin perässä pysyivätkin.
Mielestäni kukaan heistä ei ollut riskikäyttäytyjä, jos vain ajoivat selvinpäin.
Jos 50% onnettomuuksista ajetaan
nopeusrajoitusten mukaan, niin sehän
tarkoittaa, että 50% onnettomuuksista
ajetaan ylinopeudella, ekös vain.
Jatkuvasti ylinopeudella ajavia, var-
sinaisia kaahareita on vain 10%, joten
tuo 10 %:n joukko aiheuttaa puolet
liikenneonnettomuuksista, mot.
Siinä Sinulle kyseenalainen sulka hattuusi.- kaahataan???
Liikennevahingoista hieman alle 40% sattuu parkkipaikoilla, joten tuo 50% tarkoittaa sitä, että sielläkin kaahataan. Peruuttaminen on yleisin onnettomuustyyppi, joten ilmeisesti ylinopeudet on laskettavissa myös taaksepäin kulkeville autoille.
Ylinopeus ei välttämättä aiheuta onnettomuutta, ellei ylinopeus ole samalla liian suuri tilannenopeus. Liian suurella tilannenopeudella ajava voi menettää ajoneuvonsa hallinnan. Mitä suurempi nopeus onnettomuuteen joutuvalla on, sitä suuremmat ovat seuraukset. Kova nopeus aiheuttaa onnettomuuksien seurauksien pahenemisen, mutta äärimmäisen harvoin itse onnettomuus aiheutuu nopeudesta.
Erittäin suurella nopeudella ajavat ovat niitä tapauksia, joissa kuskin kyvyt ylittävällä nopeudella ajava menettää nopeuden vuoksi ajoneuvon hallinnan. Hyvissä oloissa lievää ylinopeutta ajava voi muuttaa kuoleman lievemmäksi kuolemaksi tai vakavaksi loukkaantumiseksi ajamalla hitaammin. Onnettomuuden välttäminen ei onnistu edes pysähtyneessä autossa. - tekijöiden mukaan
Niin kauan kuin pääteille pysähdytään keskelle tietä vasemalle kääntyäkseen tai tietöitä tehdään puutteelisin varoitusmerkein ja merkkivaloin,
tilastoihin voi aina jättää merkitsemättä pääasiallisen onnettomuuden syyn ja väittää ylinopeuden onnettomuuden aiheuttajaksi. Ainahan tilannenopus on ollut väärä kun kaksi auto törmää toisiinsa. Tarvitaanko näihinkin tilastoihin EU:n direktiivi ennekuin saame luotettavaa tietoa onnettomuuksista? - Elmeri
IME SITÄ SULKAA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017373
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?764850- 794769
- 1324198
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82988- 522599
- 402511
- 462166
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102161Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211800