Onko teini-isä sama kuin luuseri?

Tulosisiks08

Tällä palstalla kirjoittelevat teiniäidit sen verran paljon, että taitaa hukkua kaikkien nuorten isien keskustelut.

Itse olen 18v isäksi tulossa oleva nuori ja aion pysyä lapsen elämässä enkä todellakaan pelkää tulevia haasteita, eikä mulla kantti kestä antaa jollekin pellelle mun lasta hoidettavaks.

Kuullut oon sellasia juttuja, että moni nuori jätkä antaa tulevalle äidille ja entiselle tyttöystävälle pakit (turpasaunankin kera) mikäli saavat tietää tulevansa isäksi. Sitten lähtevät lätkimään ja vähät välittävät lapsestaan.

Mun mielestä tälläset "isät" on luusereita, jotka ei voi ottaa vastuuta elämästä jonka ne on ite saaneet aikaan.

Ettei mun tarttis liikaa yleistää niin ois kiva saada tietää selaako tätä palstaa joku lapsensa elämässä oleva 14-20v isä tai isäksi tuleva. Nostan hattua ja virtuaalikättelen teitä siitä

26

4709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyme

      Minun mieheni oli 19v, kun saimme lapsen. Olimme kihloissa, kun saimme tietää raskaudesta ja olemme menossa ensikesänä naimisiin. Poika on nyt 1v.

      Meillä menee nämä vähän hassusti: Mieheni lasketaan "teini-isäksi", mutta minä olen liian "vanha" teini-äidiksi. =) =) Olen pari vuotta miestäni vanhempi.

      • täysi-ikäisiä

        aikuisia lapsen syntyessä. Nuoriksi vanhemmiksi teitä voi kutsua, mutta ei enää teineiksi.


      • 21v,elieiteinienää
        täysi-ikäisiä kirjoitti:

        aikuisia lapsen syntyessä. Nuoriksi vanhemmiksi teitä voi kutsua, mutta ei enää teineiksi.

        Teini on 13-19-vuotias nuori.. Se tulee ihan englanninkielestä. Teini= teen, teenager. 13=ThirTEEN 19=NineTEEN ja sitte 20=Twenty ja 12=Twelve (täytyy nyt vääntään ihan rautalangasta kun et taida olla ihan penaalin terävin kynä). Eli sanot mitä sanot, mut 19v on viel teini.


    • Lallatilaa

      Olisipa sinun kaltaisia miehiä enemmänkin! Paljon onnea!!

    • joo-ooooo

      hienoa että joku osaa ottaa vastuun elämästään ja tukea kumppaniaan kaikki kun eivät siihen kykene:D

    • viiviloinen

      Mä uskon siihen,
      että se on ihmisestä itsestä kiinni
      onko luuseri isä tai luuseri äiti.
      Mä tunnen monia vanhempia jotka on luusereita
      vaikka ikää on 40 päälle.
      Parempi nuori ja vastuullinen isä,
      kun keski-ikäinen ja alkoholisti.
      Tai narkomaani isä.

      Jokainen pystyy itse määrittelemään
      itselleen mikä on omasta mielestä mitäkin.

    • jouni.pilimies

      onnea minä olen isäpuoli vaimoni sai lapsen 17v miehelle joka on ottanut vastuuta arvostan häntä onnea sinulle

    • Ikävä ihminen

      Kaikkein hedelmällisintä on EHDOTTOMASTI puhua vastuun ottamisesta ja kantamisesta siinä vaiheessa, kun lasta ei vielä ole.

    • HenyBoy

      Isäksi tulen helmikuussa ja nyt olen 16v ja tiedän että minusta tulee vastuullinen sekä rakastava isä. Toisin kuin minun faijani joka on luuseri..

      • Rosa

        Olisipa kaltaisiasi nuoria miehiä enemmän, hienoa, että otat vastuuta etkä juokse karkuun niinku useimmat miekkoset tuntuvat tekevän, vaikka olis ikää enemmänki :´(


      • HenyBoy
        Rosa kirjoitti:

        Olisipa kaltaisiasi nuoria miehiä enemmän, hienoa, että otat vastuuta etkä juokse karkuun niinku useimmat miekkoset tuntuvat tekevän, vaikka olis ikää enemmänki :´(

        :P Noh olen minä vieläkin ''Avovaimon'' ja lapseni kanssa pysynyt :) toisinkuin minun isäni ei oollut teini ja hän oli jo tässä vaiheessa lähtenyt muille maille..Toisin sanoen näin hänet ensimmäistä kertaa kun olin 7v, silloin hänellä oli jo uusi perhe 2-lasta ja vaimoke..


    • ............

      Ei se iästä ole kiinni millaiseksi isäksi kasvaa. Minun isäni on päälle 50v. alkoholisoitunut varhaiseläkeläinen jota näen hyvällä tuurilla kerran vuodessa. Täytyy kyllä sanoa että sinusta aloittaja tulee varmasti oikein hyvä isä, ihailen asennettasi kantaa vastuu lapsestasi. Kumpa oma poikaystäväni olisi pystynyt samaan.

    • ...

      Hyvä kysymys otsikossa.

      Onko teini-isä sama kuin luuseri?

      No tietenkin riippuu luuseri miehen määrittelystä, luuserihan on häviäjä, hylkiö, reppana. Isä taas on perheen pää, elättäjä... Teini taas... Noh, se ei tietenkään pysty olemaan kenenkään elättäjä, kun harvemmin on vielä sitä ammattitaitoa ja omaisuutta kertynyt... Eli joo, kyllä mä pitäisin että teini-isät ovat melkoisen luuseri-isiä, koska eivät kykene täyttämään miehen tehtävää perheenpäänä, jos ei ole voittaja, eli suoriudu tehtävästään, niin sitten on varmaan se toinen...

    • ps

      prööh

    • en ole teiniäiti

      Hieno juttu. Olisi kiva, jos nuoriin äiteihin, jotka päättävät ottaa lapsen vastaan ja alkaa vastuulliseksi äidiksi innoissaan, suhtauduttaisiin myös myönteisesti. Mutta kaksinaismoraalihan täällä kukkii. En usko, että teini-isää pidetään luuserina, koska kaikki fokus keskittyy teiniäitiin, jota haukutaan ja jota pidetään luuserina. Oletuksena varmaan on, että isä häipyy kumminkin.

      Just noin pitäisi miehen kuin miehen tehdä iästä riippumatta.

      Ja miksi muuten 18-vuotiaita pidetään liian nuorina? Hehän ovat täysi-ikäisiä. On niitä lapsia ennenkin tehty pian rippikoulun käynnin jälkeen, "naimaluvan" saatua. On voitu mennä naimisiin.

      Tämä yhteiskunta ei jotenkin annan nuorten aikuistua. Ja jos joku yrittää, sitä painetaan alas. Johtuukohan se siitä, että enemmistä on nykyisin niin vanhoja (suuret ikäluokat), että kaikki alle 40-vuotiaat (ts. oikeastaan kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset) tuntuvat lapsilta, mikä on tietysti ihan järjetöntä.

      No joo, viesti on 5 v vanha, mutta kysymys oli hyvä.

    • Riippuu kuule ihan siitä, tahdotko isäksi. Jos et tahdo, sitten olet kyllä oikeasti luuseri.

    • ....................

      mielästäni se kyllä riippuu että kantaako isä vastuun asiasta voi olla kyllä erimieltä sinääsä kyllä kun miettii että miehen kannalta nämä asiat ovat aika epäreiluja täs on mun stoori omasta kokemuksesta
      nonii olen 17v teiniisä itsellani tapahtui semmone juttu että olin mun ekassa suhteessa olin 15 ja tyttö samanikäne ekoina kertoina kun harrastimme seksiä käytin kortsua ihan varmuudeksi vaikka tyttö sanoi että käyttää pilleireitä sitten sanoi ettei tarvitse luotin sitten siihen että ehkäisy on hänen vastuullaan nonnii sitten jonku ajan päästä tyttö sanoo et kuukautiset on myöhässä ostettiin sitten testi ja pam paksunahan tyttö oli puhuimme ihan juu että abortin tekee ihan sitten siitä kulu jotain kuukausi niin tyttö lähettää vaan tekstarin että pitää sen se oli todella suuri shokki minulle en vain ymmärtäny et miks helvetissä se haluaa pitää sen sil oli kaikki opinnot edessä ja kaikkee olin antanut hänelle rahaakin aborttiin mutta tyttö oli sitten käyttänyt ne johkii vaatteisii en sillon tiennyt että abortti on ilmainen noh sainhan mää ne rahat muutaman kuukauden jälkee sitten takasin sen äidiltä…… noh sitten samana päivänä kun lapsi syntyi tyttö lähetti silloin tekstiviestin että lapsi ei ole satavarmaan sun (mutta nyt on testit tehty olen isä) oih oli sen niin kiva tietää että oli viä kaiken lisäks pettänykki mua suhteen aikana noh nyt sillä on se lapsi en ole itse ollut hänen elämmässään vielä ja äidistänsä voin kyllä sanoa että ei kauheen vastuullinen ole ainakaan omasta mielestäni sielä se vaa joskus ryypiskelee kavereittensa kanssa ja käy jossai bilettämäs ja joskus laivallakin lasta hoitaa silloin tytön äiti tai joku muu paljon mulle vittuiltiin et kaikkee vitun isukkiii ja silllee kyllähän siinä aikakovin alko vituttaa ku joka päivä saa semmosta kuulla eikä siinä suhteessa muutenkaa ollu mitää niin syviä tunteitakaan luulis että nainenki haluais lapsen sillon kun oon hyvä hetki ja kumppani ketä myös haluaa ei tässä iässä saatana niitä lapsia kuulu hankkia! voitte pitää mua luuserina ja kusipäänä mutta miettikkää jos itsellenne olis tässä iässä tapahtunut samanlailla ajattelin silti joskus nähdä lapseni mutta joo ……….sanokaa mielipiteenne……..

      • janikane

        Ootko ite kännissä kun noin epäselvää tekstiä? Jos tarina on tosi, tyttöystäväsi on tehnyt ikävän tempun. MUTTA! Minä ainakin haluaisin seurustella ensin VÄHINTÄÄN! puoli vuotta ennen kuin unohdan kondomin käytön. Pelkästään jo sen takia että luotto kasvaisi kunnolla toiseen. Ei parin kerran jälkeen jätetä sitä pois, hyi hyi. Ja en sanois et oot luuseri, mut älä nyt herranjumala sit pidä ainakaan yhteyttä lapsen äitiin jos et lastakaan halua.. Meillä oli suunniteltu raskaus, molemmat teinejä viel sillo ku olin raskaana. Kuitenki melkee heti alus jätkä ilmotti et se on moro ja muutti pois... Oliki tajunnu että haluu viel elää "vapaasti". Nyt vaatimassa melkee vuoden jälkee "oikeuksiaan". Huhhuh, siinä on luuseri"!!


      • ........................
        janikane kirjoitti:

        Ootko ite kännissä kun noin epäselvää tekstiä? Jos tarina on tosi, tyttöystäväsi on tehnyt ikävän tempun. MUTTA! Minä ainakin haluaisin seurustella ensin VÄHINTÄÄN! puoli vuotta ennen kuin unohdan kondomin käytön. Pelkästään jo sen takia että luotto kasvaisi kunnolla toiseen. Ei parin kerran jälkeen jätetä sitä pois, hyi hyi. Ja en sanois et oot luuseri, mut älä nyt herranjumala sit pidä ainakaan yhteyttä lapsen äitiin jos et lastakaan halua.. Meillä oli suunniteltu raskaus, molemmat teinejä viel sillo ku olin raskaana. Kuitenki melkee heti alus jätkä ilmotti et se on moro ja muutti pois... Oliki tajunnu että haluu viel elää "vapaasti". Nyt vaatimassa melkee vuoden jälkee "oikeuksiaan". Huhhuh, siinä on luuseri"!!

        en ollu kännis ja on ikävä kyllä totta.. juu kyä ainaki tullu hyvä opetus tässä ei oikee muuta sanottavaa ja kyä aika mulkku jätkä sun tapauksessa!


      • janikane
        ........................ kirjoitti:

        en ollu kännis ja on ikävä kyllä totta.. juu kyä ainaki tullu hyvä opetus tässä ei oikee muuta sanottavaa ja kyä aika mulkku jätkä sun tapauksessa!

        Ja juu mulkku mikä mulkku, eipä sille mitää enää mahda. Täytyy vaa toivoa että oikeus meidän puolella. Ja olen pahoillani siitä mitä sinulle on tapahtunut, asiat ovat aina paljon ikävempiä kun niihim liittyy lapsi.


    • 16v teini isä

      oon ite tuleva teini isä(16v) ja vieläpä harkittu lapsi tyttöystävän kaa eli aijon pysyy kynsin ja hampain kiinni lapseni elämässä ja oon samaa mieltä et ne teini isät jotka hylkää lapsensa ja tämän äidin sen takia ovat ihan suoraan sanottuna kusipäitä lasta ja äitiä kohtaan

      • janikane

        Onnea!


    • Truth or dare

      Kääk mitä trolleja!!! Muka 16 v teini-isä kirjoittaa keskellä yötä viikonloppuna miten on kynsin ja hampain kiinni tulevassa lapsessa ja yks kiittää heti aamusta. Juhannus meni jo.......

      • 16v teini isä

        tässä taas tää 16v teini isä ja kuka tääl o trolli ku tuut tänne vaa inisee mikä viikon päivä o kysees mä oon täysin tosissani et tekisin mitä vaa lapseni ja tyttöystäväni eteen etkö muka ite tekis ja mulle o yks ja hailee mikä päivä ja kellon aika on ku kirjottelen jonnekki ja mites juhannus su mielest tähä liittyy ku ei vois olla mikää vahinkokaa ku en juo tippaakaa et ei voi syyttää alkoholiakaa


    • ....................

      joo moi mää taas mitä sanotte siitä kun tää tyttö on tässä ny pyytäny et voitaisko nähä ja selittää siitä muksusta pitäiskö olla yhteydes? ei oikein mieli tee tunnen olevani luuseri

    • true story

      Onhan niitä tosiaan olemassa myös vastuullisia isiäkin. Tiedän tapauksen jossa molemmat vanhemmat teinejä, isä otti tapauksen vakavasti ja lopetti juomisen, äiti rellestää menemään.. Nykyään sillä jätkällä on yksinhuoltajuus kun ei äiti osannut ottaa sitä vastuuta. Vedonnut mielenterveyteensä, sanonut että tarvitsee aikaa. On se kumma kun kaikkeen muuhun naisella aika riittää ja alkoholi maistuu mutta mitään ei tehdä "mielenterveyden" edistämiseksi.. Mutta hyvä on ainakin isä, kaikin puolin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe