Hei,
Haluaisin tietää, onko kukaan käynyt tuossa silmänliikkeisiin kohdistuvassa terapiassa.Terapeutit eivät ole mitään huuhaa tyyppejä, vaan ihan Kelan kelpoisuus heillä on.
Itse olen siinä tilanteessa, että mitkään mieliala lääkkeet eivät ole auttaneet paniikkihäiriöön, vaan olen nyt ihan Opamoksin armoilla.
En kuitenkaan haluaisi koko lopuikääni syödä noita bentsoja, vaan saada konkreettista apua tähän vaivaan.
Olen käynyt sekä yksityisellä psykiatrilla että MTT:ssä . Kumpikaan ei ole keksinyt muuta apua kuin tuon Opamoksin. No onneksi se vielä toimii.
Jos jollakin on omakohtaista tietoa tuosta EMDR terapiasta, olisin ikionnellinen jos kertoisit siitä vähän enemmän.
EMDR-terapia
6
960
Vastaukset
- Moorooo
Mene ihmeessä. Itse en saanut pillereistä mitään apua. Pätevä terapeutti pisti raiteilleen. Älä odota mitään ihmeparantumista,mut itellä jo muutaman käynniin jälkeen alko elo helpottaa. Vieläkin joskus harvoin tulee vähän säikky olo,mut terapiasta saaduilla opeilla saa kohtauksen loppumaan ennekuin edes alkaa. Suosittelen muutenkin et hakeutukaa omaehtoisesti terapeuteille,kunnallisesta ei saa muuta kun pillereitä pillereiden perään. NLP-, EMDR- , hypnoterapia jne. Varmaan saatte apua,eikä tarvi todellakaan popsia loppu ikäänsä pillereitä. Olen viettänyt ph:n takia pari kuukautta sisällä käymättä kertaakaan ulkona. Pahin vaihe tuli kun alotettiin cipralex, eli tiedän kyllä mistä puhun.
- paniikiaespoossa
Kiva kuulla , että jotkut ainakin ovat saaneet apua terapioista. minulla kun ei ole kuin tuo bentso lääkityksenä ja kurjalta tuntuu jos joutuu sitä syömään kaiken aikaa.
Yritän hakeutua tuohon EMDR-terapiaan, MTT:ssäkin suhtautuivat siihen aika hyvin , koska joukossa on Kelan hyväksymiä terapeutteja.
Sain tästä rohkaisua valinnalleni.Kiitos sinulle joka jaksoit vastata....hali
- Emdr auttaa
Lapseni sairastui vakavasti ja tarvitsin tuota emdr-hoitoa. Menkää kaikki ihmeessä siihen ja nopeasti. Erittäin tehokas ja voi sanoa, että se pelasti henkeni.
Tuntuu vähän kummalta sen toimivuus, eikä tiede osaa sanoa, mikä siinä tarkkaan ottaen auttaa, mutta pääasia on, että se toimii.
Trauma syntyy, kun kohtaa jonkun niin pahan asian, ettei siitä pääse yli. Se jää kuin jumiin muistoon. Olen itse verrannut sitä krapulan jälkeiseen morkkikseen, kun aamulla mietti mitä tulikaan kännissä sanottua tai tehtyä. No, sehän muisto hälvenee parissa päivässä, ei enää nolota.
Noin muisti toimii normaalisti. Kylliksi järkyttävä asia jää kuin pyörimään mieleen koko ajan, ja se tekee hulluksi. Emdr-tekniikka jollain tapaa murskaa pahan mielikuvan asiasta, ja mieli pääsee taas työstämään sitä kuntoon.
Se toimii, uskokaa pois. Oli niin kovat kokemukset, että niin minä kuin lapsenikin käytiin jossain vaiheessa samassa terapiassa. Kumpikin parantui.- Anonyymi
EMDR-terapia kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Näin Facebookissa tästä kattavan artikkelin ja aloin pohtimaan, että toimiikohan tuo oikeasti. Hyvä kuulla, että se toimii ja auttaa apua tarvitsevia.
Tässä linkki kyseiseen artikkeliin:
https://mielipalvelut.fi/artikkelit/emdr-terapia-mita-se-on-ja-miten-se-voi-auttaa/ - Anonyymi
Höpöhöpö. Ette te mitään ole parantuneet
- Tänkuunliike
Tuolla huuhaa-metodilla voi parantaa vain luulosairautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262316Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee232006Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051414- 761259
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351126Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71038- 641006
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10914- 102857
Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.69850