Hei,
Haluaisin tietää, onko kukaan käynyt tuossa silmänliikkeisiin kohdistuvassa terapiassa.Terapeutit eivät ole mitään huuhaa tyyppejä, vaan ihan Kelan kelpoisuus heillä on.
Itse olen siinä tilanteessa, että mitkään mieliala lääkkeet eivät ole auttaneet paniikkihäiriöön, vaan olen nyt ihan Opamoksin armoilla.
En kuitenkaan haluaisi koko lopuikääni syödä noita bentsoja, vaan saada konkreettista apua tähän vaivaan.
Olen käynyt sekä yksityisellä psykiatrilla että MTT:ssä . Kumpikaan ei ole keksinyt muuta apua kuin tuon Opamoksin. No onneksi se vielä toimii.
Jos jollakin on omakohtaista tietoa tuosta EMDR terapiasta, olisin ikionnellinen jos kertoisit siitä vähän enemmän.
EMDR-terapia
6
1094
Vastaukset
- Moorooo
Mene ihmeessä. Itse en saanut pillereistä mitään apua. Pätevä terapeutti pisti raiteilleen. Älä odota mitään ihmeparantumista,mut itellä jo muutaman käynniin jälkeen alko elo helpottaa. Vieläkin joskus harvoin tulee vähän säikky olo,mut terapiasta saaduilla opeilla saa kohtauksen loppumaan ennekuin edes alkaa. Suosittelen muutenkin et hakeutukaa omaehtoisesti terapeuteille,kunnallisesta ei saa muuta kun pillereitä pillereiden perään. NLP-, EMDR- , hypnoterapia jne. Varmaan saatte apua,eikä tarvi todellakaan popsia loppu ikäänsä pillereitä. Olen viettänyt ph:n takia pari kuukautta sisällä käymättä kertaakaan ulkona. Pahin vaihe tuli kun alotettiin cipralex, eli tiedän kyllä mistä puhun.
- paniikiaespoossa
Kiva kuulla , että jotkut ainakin ovat saaneet apua terapioista. minulla kun ei ole kuin tuo bentso lääkityksenä ja kurjalta tuntuu jos joutuu sitä syömään kaiken aikaa.
Yritän hakeutua tuohon EMDR-terapiaan, MTT:ssäkin suhtautuivat siihen aika hyvin , koska joukossa on Kelan hyväksymiä terapeutteja.
Sain tästä rohkaisua valinnalleni.Kiitos sinulle joka jaksoit vastata....hali
- Emdr auttaa
Lapseni sairastui vakavasti ja tarvitsin tuota emdr-hoitoa. Menkää kaikki ihmeessä siihen ja nopeasti. Erittäin tehokas ja voi sanoa, että se pelasti henkeni.
Tuntuu vähän kummalta sen toimivuus, eikä tiede osaa sanoa, mikä siinä tarkkaan ottaen auttaa, mutta pääasia on, että se toimii.
Trauma syntyy, kun kohtaa jonkun niin pahan asian, ettei siitä pääse yli. Se jää kuin jumiin muistoon. Olen itse verrannut sitä krapulan jälkeiseen morkkikseen, kun aamulla mietti mitä tulikaan kännissä sanottua tai tehtyä. No, sehän muisto hälvenee parissa päivässä, ei enää nolota.
Noin muisti toimii normaalisti. Kylliksi järkyttävä asia jää kuin pyörimään mieleen koko ajan, ja se tekee hulluksi. Emdr-tekniikka jollain tapaa murskaa pahan mielikuvan asiasta, ja mieli pääsee taas työstämään sitä kuntoon.
Se toimii, uskokaa pois. Oli niin kovat kokemukset, että niin minä kuin lapsenikin käytiin jossain vaiheessa samassa terapiassa. Kumpikin parantui.- Anonyymi
EMDR-terapia kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Näin Facebookissa tästä kattavan artikkelin ja aloin pohtimaan, että toimiikohan tuo oikeasti. Hyvä kuulla, että se toimii ja auttaa apua tarvitsevia.
Tässä linkki kyseiseen artikkeliin:
https://mielipalvelut.fi/artikkelit/emdr-terapia-mita-se-on-ja-miten-se-voi-auttaa/ - Anonyymi
Höpöhöpö. Ette te mitään ole parantuneet
- Tänkuunliike
Tuolla huuhaa-metodilla voi parantaa vain luulosairautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232628- 1361999
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151321Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296- 971196
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291174En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451109Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068