SSRI

Serotoniini....

Jokelan tapauksesta muistanette, että kyseinen Pyssy-Pekka oli syönyt SSRI-lääkkeitä (serotoniinin takaisinottaja) ja oli kertonut olevansa agressiivinen näiden vuoksi. Ja oli muuttunut viimeisinä kuukausinaan agressiiviseksi, mahtoiko juuri silloin alkaa käyttämään näitä lääkkeitä?

No niin, minäkin aikoinani niitä söin ja agressiot olivat kovia. Ja ne agressiot alkoivat juuri silloin kun kyseiset lääkkeet sain. Jätin ne ihan itse pois ja agressioni ovat kadonneet. Täysin. Lääkkeiden aikana juodessani, patoutuneet agressioni purkautuivat kaiken aikaa ja lopetin alkoholin käytön kokonaan vuosiksi.

Olin ollut vuosia ilman alkoholia ja myöskin näitä lääkkeitä, eivätkä mitkään agressiot vaivanneet lainkaan.

Tässä olen nyt viimeisen vuoden aikana kokeillut alkoholia muutamia kertoja, eikä edes juovuspäissäni ole ollut minkäänlaisia agressiivisia oireita. Koskaan aiemmin alkoholi ei ole ollut sellainen ongelma, että olisin juonut monta päivää vaan lopetin vain ja nimenomaan juopottelun agressioiden takia.

Nykyisin otan kännin ehkä kerran parissa kuukaudessa, reilustikin, vaan mitään agressioita ei enää ole, ei niin kerrassaan mitään!

Onko nyt sitten niin, että kyseiset SSRI-lääkkeet (Seronil, Fluoxetin mm.) voivat aiheuttaa niinkin kamalia asioita kuin mitä Jokelassa tapahtui???

Kun mietin niitä aikaisempia agressioitani, enpä todellakaan ihmettele, ainakin minä olin ihan sairaalloisen agressiivinen!

Oliko se lääke kaiken pahan alku ja juuri??

Kannattaisiko ko lääkkeet ottaa tarkempaan syyniin, ettei tapahtuisi taas jotain....?

Nimimerkki omakohtaista kokemusta

28

4720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuulu

      alkoholipalstalle.

      • Päihdepolitiikkapalstalle

        SSRI:t ovat drugeja, eli lääkkeitä ja huumeita (laittomasti käytettäessä) ja päihteitä. Maassamme masnnusta hoidetaan ennen kaikkea lääkkeillä. Ja nämä lääkkeet huumaavat ihmistä, eli ovat päihteitä. Masennushoito on siis päihdepoliittinen asia. SSRI keskustelun voisi siirtää Päihdepolitiikkaosioon.


      • Serotoniini....

        ...kyllä mielestäni kuuluu. Kerroinkin asiasta siksi, että aiemmin (ennen SSRI-lääkkeitä) juopotellessani en tuntenut agressioita. Muista syistä saatuani lääkityksen, alkoivat agressiot vaivaamaan. Vaivasivat ilman lääkkeitäkin, vasta kännipäissä ne kunnolla purkautuivat. Joku sanoi että SSRI-lääkkeet ovat muka huumaavia, vaan kun juuri nimenomaan eivät ole!!!!! Nämä eivät ole bentso-tyyppisiä ollenkaan.

        Ja kerroin myös, että voin ottaa alkoholia nykyisin ihan normaalisti ilman mitään agressioita.

        Luulen, että aika moni alkoholipalstaa lukevakin syö näitä....?


      • Serotoniini....
        Serotoniini.... kirjoitti:

        ...kyllä mielestäni kuuluu. Kerroinkin asiasta siksi, että aiemmin (ennen SSRI-lääkkeitä) juopotellessani en tuntenut agressioita. Muista syistä saatuani lääkityksen, alkoivat agressiot vaivaamaan. Vaivasivat ilman lääkkeitäkin, vasta kännipäissä ne kunnolla purkautuivat. Joku sanoi että SSRI-lääkkeet ovat muka huumaavia, vaan kun juuri nimenomaan eivät ole!!!!! Nämä eivät ole bentso-tyyppisiä ollenkaan.

        Ja kerroin myös, että voin ottaa alkoholia nykyisin ihan normaalisti ilman mitään agressioita.

        Luulen, että aika moni alkoholipalstaa lukevakin syö näitä....?

        "...Vaivasivat ilman lääkkeitäkin..."

        Korjataan tuo. Piti sanomani: Vaivasivat selvin päinkin...


      • ex-Jasu

        Täällä palstalla esiintyy kummallinen klikki, joka haluaa aina lääkkeitä koskevat kirjoitukset pois palstalta, vaikka lääkkeet nykyään koskettavat lähestulkoon kaikkia alkoholisteja.
        Edelleenkin reilusti yli puolet hoitoon hakeutuvista alkoholisteista syö mielenterveys- tai mielialalääkkeitä. Enimmäkseen kuitenkin benzoja!

        Ja sitten kun joku tästä ongelmasta haluaa keskustella, tulevat nämä lääketeollisuuden hopottajat vaatimaan keskustelun siirtämistä jonnekin , missä sitä eivät alkoholistit lue eikä se vaurioita hopottajien itsekästä egoa.

        Niin kauan kun Suomessa syötetään alkoholistille pillereitä juomisen oireisiin, kuten juomisesta johtuvan masennuksen hoitamiseen, niin kauan keskustelu aiheesta kuuluu tälle palstalle.

        Kaikkia ongelmia eivät lääketeollisuus ja sen hopottajatkaan voi lakaista maton alle...


    • tuskinpa..

      eiköhän sillä jätkällä liene vähän viirannu latvasta. alkoholi muuten pistää ton serotoni jutun sekasin ja monesti sen takia joudutaan syömään niitä. sitten tehdään se moka että juodaan viinaa lääkityksen aikana. eli ite ollaan syypäitä kaikkeen. jos ei juo niin ei tarvii myös lääkkeitäkään.

      • puhetta taas!

        Suomessa on syötetty jo n. 15 vuotta noita SSRI lääkkeitä sadoille tuhansille ihmisille.

        EI tuo liity mitenkään tähän Jokelan tragediaan.
        Pekalla nyt sattui viiraamaan muuten pahasti päästä!

        Hulluja on aina ollut, ja tulee ainakin pitkään vielä olemaan!
        On niitä järjettömiä väkivallantekoja tehty jo ennen SSRI lääkkeitäkin!

        Miksi Pekka sekosi, niin se on luultavasti vuosien, ja monien asioiden summa!!


      • Serotoniini....
        puhetta taas! kirjoitti:

        Suomessa on syötetty jo n. 15 vuotta noita SSRI lääkkeitä sadoille tuhansille ihmisille.

        EI tuo liity mitenkään tähän Jokelan tragediaan.
        Pekalla nyt sattui viiraamaan muuten pahasti päästä!

        Hulluja on aina ollut, ja tulee ainakin pitkään vielä olemaan!
        On niitä järjettömiä väkivallantekoja tehty jo ennen SSRI lääkkeitäkin!

        Miksi Pekka sekosi, niin se on luultavasti vuosien, ja monien asioiden summa!!

        Oletko itse syönyt SSRI lääkkeitä? Mistä tiedät etteikö niilläkin voisi olla osansa asiassa.

        Kokemuksesta oletan, että saattoipa lääkkeillä olla osansa....

        "Suomessa on syötetty jo n. 15 vuotta noita SSRI lääkkeitä sadoille tuhansille ihmisille."

        Kaikenlaisia lääkkeitä on syötetty ihmisille maailman sivu. Joka lääkkeellä on myös sivuvaikutuksia jotka vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin.

        Itse sain SSRI-lääkityksen huimaukseen. Luin sivuvaikutuksista ja yllätys, ne voivat aiheuttaa huimausta! Ja niissä oli parikymmentä erilaista sivuvaikutusta luetteloitu. Mukana myös agressiivisuus...

        Miksi Pekka sekosi, sitähän me emme saa koskaan täysin tietää. Vaan onpahan nuo lääkkeetkin tutkittava ettei tule toisia Pekkoja ja Paavoja!

        "On niitä järjettömiä väkivallantekoja tehty jo ennen SSRI lääkkeitäkin!"

        Varmasti, ikävä kyllä tullaan tekemään vastakin... pahempiakin!


      • syön
        Serotoniini.... kirjoitti:

        Oletko itse syönyt SSRI lääkkeitä? Mistä tiedät etteikö niilläkin voisi olla osansa asiassa.

        Kokemuksesta oletan, että saattoipa lääkkeillä olla osansa....

        "Suomessa on syötetty jo n. 15 vuotta noita SSRI lääkkeitä sadoille tuhansille ihmisille."

        Kaikenlaisia lääkkeitä on syötetty ihmisille maailman sivu. Joka lääkkeellä on myös sivuvaikutuksia jotka vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin.

        Itse sain SSRI-lääkityksen huimaukseen. Luin sivuvaikutuksista ja yllätys, ne voivat aiheuttaa huimausta! Ja niissä oli parikymmentä erilaista sivuvaikutusta luetteloitu. Mukana myös agressiivisuus...

        Miksi Pekka sekosi, sitähän me emme saa koskaan täysin tietää. Vaan onpahan nuo lääkkeetkin tutkittava ettei tule toisia Pekkoja ja Paavoja!

        "On niitä järjettömiä väkivallantekoja tehty jo ennen SSRI lääkkeitäkin!"

        Varmasti, ikävä kyllä tullaan tekemään vastakin... pahempiakin!

        Minä syön serotoniinia ja aion jatkaakin. Minulla sekä agressiot että vakavat masennukset ovat pysyneet kurissa. Ei ne kokonaan ole hävinneet. Viekäkin suutun, mutta en enää visko astioita tai mäiski turpiin ketään. En myöskään suunnittele kokoajan itsemurhaa. Viinaa en juo, olen aa ohjelman avulla raittiina. Vanhan mallin aa:laiset paskapäät minua välillä raivostuttaa, mutta en tappele enää niittenkään kanssa.


      • Serotoniini....
        syön kirjoitti:

        Minä syön serotoniinia ja aion jatkaakin. Minulla sekä agressiot että vakavat masennukset ovat pysyneet kurissa. Ei ne kokonaan ole hävinneet. Viekäkin suutun, mutta en enää visko astioita tai mäiski turpiin ketään. En myöskään suunnittele kokoajan itsemurhaa. Viinaa en juo, olen aa ohjelman avulla raittiina. Vanhan mallin aa:laiset paskapäät minua välillä raivostuttaa, mutta en tappele enää niittenkään kanssa.

        "...Vanhan mallin aa:laiset paskapäät minua välillä raivostuttaa, mutta en tappele enää niittenkään kanssa."

        Joo... ;) Minäkin kävin AA:ssa ja luulin olevani alkoholisti, kun en osannut käyttää alkoholia. Harvapa osaa olematta silti alkoholisti :D

        Ongelmani olikin se, että ne agressiot purkautuivat kännissä lääkityksen aikana, helvetin ikävästikin. Toinen ikävä haitta näissä lääkkeissä oli jatkuva hikoilu, haisin kuin skunkki ihan pienenkin työsuorituksen jälkeen.

        Kuten kerroin, otan reilun kännin noin kerran kahdessa kuukaudessa kokematta enää minkäänlaisia agressiivisia tunteita. Minulle ei alkoholi ollut sittenkään sellainen ongelma kuin luulin enkä varmaankaan ole alkoholisti, juonhan runsaasti harvemmin kuin keskiverto alkoholin nauttija.

        Ei mua silti vanhatkaan AA:laiset missään vaiheessa raivostuttanut, enämpi huvitti paatoksellisuus tyrmäämättä silti mitenkään aa:ta sinällään. AA on tuonut raittiuden monelle ongelmakäyttäjälle ja se on hyvä se.

        Ilman lääkkeitä tunnen itseni varsin terveeksi ja miltei raittiiksi ;)


      • ssri-huumetta
        puhetta taas! kirjoitti:

        Suomessa on syötetty jo n. 15 vuotta noita SSRI lääkkeitä sadoille tuhansille ihmisille.

        EI tuo liity mitenkään tähän Jokelan tragediaan.
        Pekalla nyt sattui viiraamaan muuten pahasti päästä!

        Hulluja on aina ollut, ja tulee ainakin pitkään vielä olemaan!
        On niitä järjettömiä väkivallantekoja tehty jo ennen SSRI lääkkeitäkin!

        Miksi Pekka sekosi, niin se on luultavasti vuosien, ja monien asioiden summa!!

        Kaikki ihmisen aivokemian kautta mielialoihin sekä tunteisiin vaikuttavat kemialliset aineet voidaan luokitella huumeiksi.

        Vaikka ne lääkenimikkeen alla kulkevatkin.
        Ihminen kun on huumaantunut jostain ulkopuolisesta aineesta kuten alkoholi tai lääkkeet tai viralliset huumeet niin avot, Näin käy.

        Alkoholi on pahin lansimaisen kulttuurin huume, jonka aiheuttamia haittoja koetetaan minimoida esim SSRI lääkkeillä. muilla masennus ja rauhoittavilla.
        Kyse on vain tästä kulttuurillisesta umpikujasta.
        Olemme purkaneet kieltolain ja vapauttaneet maailman kovimman aineen eli alkoholin lailliseksi päänsekoittajaksi.
        Tämäkin vain johtui siitä, kun alkoholia ei voitu vastustaa kansan narkkaurius oli niin voimakasta, että sitä salakuljetettiin ja valmistettiin itse metsissä pontikkapannuissa.
        Sen takia tapettiin murhattiin, tehtin rahaa, luotiin rikollisjärjestöjä etc....

        Lopulta laki ja valtiovalta oli niin voimaton kyseisen huumeen kanssa, että se oli pakko vapauttaa jotta sen käyttöä olisi edes jotenkin voitu kontrolloida.

        Nykyään kyseinen huume tappaa suoraan sairauksina 3500 suomalaista vuodessa. Välillisesti se tappaa väkivallantekojen ja itsemurhien ja liikennekuolemien etc... muun kautta kautta 10 000 ihmistä vuodessa.

        95 % kaikista maamme mielentervysongelmista johtuu suoraan tai välillisesti alkoholista.

        Ilman alkoholia, eli pyssy pekan isä jos ei olisi ollut alkoholisti, niin pyssy pekkakin olisi ollut normaali nuori.

        Mutta alkoholisti isä sairastutti ympäristönsä j apekka tarvitsi SSRI lääkitystä joka lisää sumensi pekan mieltä ja protesti paskaa alkoholisitista yhteiskuntaa vastaan oli valmis.
        Kanavoitui ikävällä tavalla yhden henkilönm pahaolo.


    • vee-e

      " Jokelan tapauksesta muistanette, että kyseinen Pyssy-Pekka oli syönyt SSRI-lääkkeitä".

      tuotahan ei tiedetä, ennen kuin oikeuslääketieteelliset tutkimukset on tehty loppuun.
      ja sittenkin, jos ne julkaistaan.
      siihen asti asia on ihan spekulaatiota.

      • strömström

        Ainakin kaksi eri kouluammuskelijaa jenkeissä oli syönyt ssri-lääkkeitä.


      • alasajo

        SSRI-valmisteet tulisi joka tapauksessa ajaa alas hallitusti. Se vie aikaa ja voi kestää kuukausia.

        Hesarin ja Iltalehden tietojen mukaan on mahdollista sekin, että koulusurmaaja on äkillisesti lopettanut menossa olevan masennuslääkityksen.
        Mikäli näin on ollut, se saattoi olla yksi tekijä surmaajan mielenliikkeiden ailahtelussa:

        "
        Entiselle ruotsalaiselle tyttöystävälleen nimimerkki Sturmgeist89 kertoi tuntevansa olonsa turhautuneeksi ja aggressiiviseksi lääkityksen vuoksi. Toisaalta englanninkielisessä kommentissaan hän kertoo lopettaneensa lääkityksen ainakin väliaikaisesti.
        "En ole ottanut lääkitystä muutamaan päivään ja mielialani on itse asiassa ollut hieman vihamielinen", Iltalehden löytämässä kommentissa sanotaan.
        "

        http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Jokelan ampuja kertoi internetissä masennuslääkkeiden käytöstään/1135231656255?ref=rss

        SSRI-lääkkeiden alasajosta:
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=ssri alasajo&btnG=Hae&meta=

        t. logiikka


    • p--

      ennen kuin alkaa keskustella asiasta niin olisi hyvä olla perusteet hanskassa. Kun syöt SSRI-lääkkeitä niin et syö serotoniinia etkä serotoniinin takaisinottajia vaan selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä. Selective serotonin re-uptake inhibitors.

      Se, että kouluammuskelijat ovat näitä lääkkeitä käyttäneet ei tarkoita sitä, että lääkkeet ovat käytöksen aiheuttaneet.Ennemminkin sitä, että lääkkeet eivät ole kyenneet parantamaan sitä, mikä ikinä olikin kyseisissä henkilöissä vialla.

      • ........

        Nyt lipsautit sellaisen väitteen että olisi kiiruusti aika mennä takaisin koulun penkille opiskelemaan aivotutkimusta.
        Kun ssri-lääkkeiden käytön yhtäkkisesti lopettaa omin päin, takaisinotto (serotoniinireseptorin inaktivaatiomekanismi) alkaa taas toimia ja serotoniinikemiat samalla menevät minimiin ja korjaantuvat parin kuukauden viiveellä ennalleen. Tottakai sellainen aiheuttaa mielialan laskua, ärtyneisyyttä ja aggressiivisuutta.


      • p--
        ........ kirjoitti:

        Nyt lipsautit sellaisen väitteen että olisi kiiruusti aika mennä takaisin koulun penkille opiskelemaan aivotutkimusta.
        Kun ssri-lääkkeiden käytön yhtäkkisesti lopettaa omin päin, takaisinotto (serotoniinireseptorin inaktivaatiomekanismi) alkaa taas toimia ja serotoniinikemiat samalla menevät minimiin ja korjaantuvat parin kuukauden viiveellä ennalleen. Tottakai sellainen aiheuttaa mielialan laskua, ärtyneisyyttä ja aggressiivisuutta.

        En mä sentään koulun penkille ketään hätistäisi mutta täällä tunnutaan vaan viljeltävän kaikenlaisia kauhukuvia ja jutut ei oikeen perustu tietoon. En mäkään aivokemioita tunne mutta mun logiikalla ekan kirjoittajan mainitsemat serotoniinin takaisinottajat aiheuttaisivat masennusta, eivät lievittäisi sitä:)

        Lääkettähän ei pitäisi mennä noin lopettamaan ja se voi aiheuttaa tosi ikävän olon. Tosin parikin kaveria on kyllä lopettanut ilman sen kummempia oireita. Mutta varmasti niitä voi tulla. Tuskin kuitenkaan ihan siinä mittakaavassa että se saisi tarveen ihmisen ammuskelemaan kanssaihmisiään.


      • yksilöllisesti
        p-- kirjoitti:

        En mä sentään koulun penkille ketään hätistäisi mutta täällä tunnutaan vaan viljeltävän kaikenlaisia kauhukuvia ja jutut ei oikeen perustu tietoon. En mäkään aivokemioita tunne mutta mun logiikalla ekan kirjoittajan mainitsemat serotoniinin takaisinottajat aiheuttaisivat masennusta, eivät lievittäisi sitä:)

        Lääkettähän ei pitäisi mennä noin lopettamaan ja se voi aiheuttaa tosi ikävän olon. Tosin parikin kaveria on kyllä lopettanut ilman sen kummempia oireita. Mutta varmasti niitä voi tulla. Tuskin kuitenkaan ihan siinä mittakaavassa että se saisi tarveen ihmisen ammuskelemaan kanssaihmisiään.

        Minulle kävi niin, että remeron aiheutti karseaa aamutokkuraisuutta enkä herännyt herätyskelloon kun olisi pitänyt mennä uusimaan remeron-resepti. Sen jälkeen lääkärit menivät kesälomalle eikä reseptiä saanut uusittua ja lääkkeet loppuivat.
        Sen jälkeen lähinnä mielialat alkoivat vaihdella aika reilusti karseasta ahdistuksesta positiivisiinkin tunteisiin (kun lääkitys lähinnä tuotti ankean harmaan tasapaksun olon), mutta parissa kuukaudessa alkoi olla jo normaali ja terve olo.
        En ihmettele, jos joku muuten terve alkaisi vaikka ammuskella pahoissa serotoniinivajeissa.


      • viisaita
        yksilöllisesti kirjoitti:

        Minulle kävi niin, että remeron aiheutti karseaa aamutokkuraisuutta enkä herännyt herätyskelloon kun olisi pitänyt mennä uusimaan remeron-resepti. Sen jälkeen lääkärit menivät kesälomalle eikä reseptiä saanut uusittua ja lääkkeet loppuivat.
        Sen jälkeen lähinnä mielialat alkoivat vaihdella aika reilusti karseasta ahdistuksesta positiivisiinkin tunteisiin (kun lääkitys lähinnä tuotti ankean harmaan tasapaksun olon), mutta parissa kuukaudessa alkoi olla jo normaali ja terve olo.
        En ihmettele, jos joku muuten terve alkaisi vaikka ammuskella pahoissa serotoniinivajeissa.

        Täälläpä viisaita tohtoreita on.


      • p---
        yksilöllisesti kirjoitti:

        Minulle kävi niin, että remeron aiheutti karseaa aamutokkuraisuutta enkä herännyt herätyskelloon kun olisi pitänyt mennä uusimaan remeron-resepti. Sen jälkeen lääkärit menivät kesälomalle eikä reseptiä saanut uusittua ja lääkkeet loppuivat.
        Sen jälkeen lähinnä mielialat alkoivat vaihdella aika reilusti karseasta ahdistuksesta positiivisiinkin tunteisiin (kun lääkitys lähinnä tuotti ankean harmaan tasapaksun olon), mutta parissa kuukaudessa alkoi olla jo normaali ja terve olo.
        En ihmettele, jos joku muuten terve alkaisi vaikka ammuskella pahoissa serotoniinivajeissa.

        tuolla mielenterveyspalstalla joku viisas juuri informoi meitä siitä että remeron ei ole ssri-lääke vaan näitä trisyklisiä taisi olla.


      • aloittaja
        p--- kirjoitti:

        tuolla mielenterveyspalstalla joku viisas juuri informoi meitä siitä että remeron ei ole ssri-lääke vaan näitä trisyklisiä taisi olla.

        Käsitteet menneet nyt sekaisin. Kirjoitin: Serotoniinilääkityksen AIKANA koin agressioita, kärsin niistä selvänäkin mutta ne purkautuivat kännipäisenä toisiin syyttömiin ihmisiin. Kännissä ihminen menettää pidättyneisyyttään ja purkaa vihaansa...

        Kun ajoin lääkkeen alas, agressiot katosivat, edes kännipäissäni en saa minkäänlaisia agressioita. Toisin sanoen serotoniinilääkitys AIHEUTTI ne agressiot.

        Eli lääke ei tuonut minulle mitään hyötyä missään asiassa (ei edes huimaukseen johon se oli määrätty) vaan oli täysin VÄÄRÄ ja tarpeeton lääkitys.

        Näiden huimausten tullessa olin ns. "burnout" eli loppuun palanut työ- ym asioiden vuoksi. Lepo ja työn vähentäminen olisi riittänyt, ei siihen noita lääkkeitä olisi tarvinnut.

        On vain kuitenkin niin, lääkärit ovat sidoksissa (ainakin silloin olivat) lääketehtaisiin joten lääkkeitä määrätään ihan turhankin helposti.


      • tapahtuu..........
        aloittaja kirjoitti:

        Käsitteet menneet nyt sekaisin. Kirjoitin: Serotoniinilääkityksen AIKANA koin agressioita, kärsin niistä selvänäkin mutta ne purkautuivat kännipäisenä toisiin syyttömiin ihmisiin. Kännissä ihminen menettää pidättyneisyyttään ja purkaa vihaansa...

        Kun ajoin lääkkeen alas, agressiot katosivat, edes kännipäissäni en saa minkäänlaisia agressioita. Toisin sanoen serotoniinilääkitys AIHEUTTI ne agressiot.

        Eli lääke ei tuonut minulle mitään hyötyä missään asiassa (ei edes huimaukseen johon se oli määrätty) vaan oli täysin VÄÄRÄ ja tarpeeton lääkitys.

        Näiden huimausten tullessa olin ns. "burnout" eli loppuun palanut työ- ym asioiden vuoksi. Lepo ja työn vähentäminen olisi riittänyt, ei siihen noita lääkkeitä olisi tarvinnut.

        On vain kuitenkin niin, lääkärit ovat sidoksissa (ainakin silloin olivat) lääketehtaisiin joten lääkkeitä määrätään ihan turhankin helposti.

        Virhearviointejakin tapahtuu, niin lääkäreille kuin autonkuljettajillekin. Eihän toisten päälle saa ajaa. Silti joku joskus jopa kuolee liikenneonnettomuudessa. Kuitenkin suurin osa kuskeista ole ihan kelpoautoilijoita. Joku jossakin tarvitsee myös lääkkeitä ja lääkäri on toistaiseksi luotettavin arvioitsija ja ainoa joka niitä voi määrätä.


    • näistä...

      mä vertaisin masennuslääkkeitä vähän niiku johonkin kävelykeppiin. jos oot tosi alhaalla, masentunut, siitä ahdingosta voi olla hankala nousta noin vaan. lääkitys voi auttaa päästä taas mukaan elämään. tietenkään ei ole tarkotus elää loppuelämäänsä niiden kanssa. tottakai niistä on se sivuvaikutus että oli se ongelma mikä hyvänsä niin lääkkeillä ihminen pyrkii sivuamaan todelliset ongelmansa. jos ujo juoksee ujouttaan karkuun lääkkeillä, hän ihmettelee kohta miten hän ei enää ujostele vaikka normaalisti niin teki. mikä oli se perimmäinen syy mikä siihen veti? homma pitäs ratkasta ilman mitään lääkkeitä lopulta.

    • talousnero

      [Talous ja politiikka] päivitetty tänään klo 16:54

    • RigorMortis

      RigorMortis: joissa oli valkosia pilkkuja,aika homomaisia nekin

      • RigorMortis

        RigorMortis: sellaset punaset viitat niillä oli


    • eihajuakaan

      Ei SSRI lääkkeissä sinällään pahaa ole silloin kun on oikeat lääkkeet ja se on hoidon tehosteena. Valitettavasti Suomessa sitä käytetään itse hoitona, jolloin väärä lääkitys tai annostus voi olla kohtalokasta.

    • Anonyymi

      serotoniini sumentaa tunteet. Elät zombiena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe