Eli olen muuttamassa kuukauden päästä ja nyt jo reilusti etukäteen ajattelin tuon sähköasian selvittää. Eli tähän mennessä on ollut sähkösopimus Tampereen sähkölaitoksen kanssa ja nyt sitten muuton yhteydessä pitäisi siirtää sähkö uuteen asuntoon. Muuttolomakkeessa kysytään kuitenkin uuden asunnon vuosiennustetta, mistä helvetistä mä sen tiedon nyt tempasen???miten tää voi olla näin vaikeeta... tai sit mä oon vaan niin tyhmä =)
Muutto+sähkösopimuksen siirto
3
2204
Vastaukset
- siellä sen
enepää sähköjä kulu kuin tässä missä nyt asut. Siitä sen vuosikulutuksen otat ja laitat seuraavaan. Ellei se uusi ole sähkölämmitteinen ja vanha ei ole, sitten vaikeeta laskea, tai vicewersa. ;)
Eikö sulla ole laskua ennen tullut "arviona" ja maksat vuoden vaihteen tarkistuksen jälkeen oikean luvun mukaan? Sun pitää nyt arvioida se sähkönkäyttö sinne seuraavaan asuntoon, ei se sen kummempaa ole.
Toivottavasti nyt osasin selvittää mitä halusit tietää.- niin kovin
tarkkaa ole. Jonkinlaiset lukemat kun ilmoitat, niin sillä hyvä. Sen perusteella yhtiö tekee arviolaskun. Sitten tasoituslaskussa loppu maksetaan/saadaan takaisin.
- tai laskureita
Jos uusi asuntosi on suurin piirtein saman kokoinen ja varustuskeltaan samankaltainen kuin vanha asuntosi, laita vanha kulutuslukema uuteen arvioksi.
Monella sähköyhtiöllä on myös netissä laskureita. joilla voit laskea arvion tulevasta sähkönkäytöstä, jos asunto on esim. suurempi tai sinulle tulee aiempaa enemmän sähköä kuluttavia laitteita. Katso esim. www.helsinginenergia.fi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812