GS:n Resonanssiääni pakkasella (lasikatto?)

laatujukkis

Onko kukaan muu törmännyt GS:n resonanssiääneen n. 70km/h nopeudessä ja paikallistanut ääni lähteen? Itse epäilen lasikattoa/jäitä laskikattourissa.
Omasta kokemuksesta ääni lähtee kun pakkasta ei ole tai ajaa kovempaa / hiljenpaa kuin tuo n. 7km/h

7

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenikko

      - hf-avaimen -vastaanottimien kannet ovissa kahvan alla, liimalla vaikenivat
      - ovien kylkilistat, kuminpalat väliin
      - ovien välissä yläosan muovilistat, kuminpalat väliin
      - takaluukun muoviosa - painamalla takaisin paikalleen
      - mittarin ja kojelaudan väli - pitää vielä tökätä esim 2-puoleinen teippi väliin

      • ovissa

        Sama vika, pakkasella tietyssä nopeudessa etuovet sirisevät. Täytyypä kokeilla näitä korjausvinkkejä-kiitos!


      • Me II
        ovissa kirjoitti:

        Sama vika, pakkasella tietyssä nopeudessa etuovet sirisevät. Täytyypä kokeilla näitä korjausvinkkejä-kiitos!

        Omassani oli myös n.70:n vauhdissa alkava epämääräisestä suunnasta kuulunut helinä. Se oli se pieni kahvan alla oleva muovikansi. Löysin helinän aiheuttajan sattumalta, kun suljin ovea. Ovien välissä oleva muovikotelo natisee, mutta en ole sille vielä tehnyt mitään.


      • MEG II
        Me II kirjoitti:

        Omassani oli myös n.70:n vauhdissa alkava epämääräisestä suunnasta kuulunut helinä. Se oli se pieni kahvan alla oleva muovikansi. Löysin helinän aiheuttajan sattumalta, kun suljin ovea. Ovien välissä oleva muovikotelo natisee, mutta en ole sille vielä tehnyt mitään.

        Mulla sama ongelma Megane II breakissa. Olen yrittänyt äänen lähdettä selvittää huonoin tuloksin, joten voisitko tarkentaa mistä muovikannesta on kysymys. Sisä vai ulkopuolen kahvasta? Ääni tosiaan alkaa vasta yli viidenkympin vauhdissa..


      • Me II
        MEG II kirjoitti:

        Mulla sama ongelma Megane II breakissa. Olen yrittänyt äänen lähdettä selvittää huonoin tuloksin, joten voisitko tarkentaa mistä muovikannesta on kysymys. Sisä vai ulkopuolen kahvasta? Ääni tosiaan alkaa vasta yli viidenkympin vauhdissa..

        Oven ulkokahvan alla on paikka, johon sijoitetaan hadsfree avaimen tunnistin. Jos handsfree toiminto puuttuu, on sen tilalla peukalon pään kokoinen musta muovinen kansi. Se on se, joka helisee. Ei sitä uskoisi, mutta helinät loppuivat, kun sain sen kiilattua tiukalle.


      • MEG II
        Me II kirjoitti:

        Oven ulkokahvan alla on paikka, johon sijoitetaan hadsfree avaimen tunnistin. Jos handsfree toiminto puuttuu, on sen tilalla peukalon pään kokoinen musta muovinen kansi. Se on se, joka helisee. Ei sitä uskoisi, mutta helinät loppuivat, kun sain sen kiilattua tiukalle.

        Kiitos avusta. Millä sait sen kiilattua?


    • Jo 3. Grandi

      Piti vastata vanhaan viestiin, jos joku muukin olisi asiasta kärsinyt. Syyttelin pitkään tuota panoraamakattoa ritinöistä ja resonansseista, mutta sattumalta autoa kopistellessani sitten huomasin, että ne kattotelineiden kiinnikkeiden suojalevyt resonoivat samoin kuin se koko muovikisko, jossa ne on kiinni. Kieltämättä se rakenne on vähän rimpula jopa ranskalaiseen autoon. Suihkuttelin sinne muovipinnoille tarkoitettua suojaöljyä (silikoniöljyä). Kas perkele eikä panoraama enää ääntele...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe