muistatteko vielä kun pimeyden imperiumi romahti. minä muistan ja löysin youtubesta eestiläsen bändin jota tuli jonkun kerran käytyä katsomassa vaan sen takia jotta ne lauloi siitä mitä elämä oli ihan lähimenneisyydessä. soli hyvä bändi. tämä lyhytkappale kertoo siitä kun perestroikka tuli ja eesti aloitti itsenäisyystaistelunsa. siinä on varmasti kommunisteille tervettä elämänohjetta teidän aatteenne läheltä nähneiden suusta kerrottuna. siinä on tekstityskin, ei tarvi sanakirjaa kaivaa esiin.
http://www.youtube.com/watch?v=UBt8qBdz0gA&feature=related
muistatteko?
11
540
Vastaukset
sitä tikulla simään :))!
- texkiller
Adolf Ernroothin sanoin, suurinpiirtein näin jotta "kansa, joka ei muista menneisyyttään, ei pysty rakentamaan tulevaisuuttaan".
että vaikka kappaleessa laulettiinkin viron lähimenneisyydestä niin pidetään mielessä, että suomi oli lähellä kokea yhtä paha kansallinen epäonni kommunismin kourissa ja pidetään mielessä, että kommunismin romahtaminen oli hyvä asia myös suomelle, ei vain virolle. otetaan oppia menneestä ettei enää koskaan vapaat maat joudu ikeen alle. texkiller kirjoitti:
Adolf Ernroothin sanoin, suurinpiirtein näin jotta "kansa, joka ei muista menneisyyttään, ei pysty rakentamaan tulevaisuuttaan".
että vaikka kappaleessa laulettiinkin viron lähimenneisyydestä niin pidetään mielessä, että suomi oli lähellä kokea yhtä paha kansallinen epäonni kommunismin kourissa ja pidetään mielessä, että kommunismin romahtaminen oli hyvä asia myös suomelle, ei vain virolle. otetaan oppia menneestä ettei enää koskaan vapaat maat joudu ikeen alle.enää hoivaa, eikä veriset julmuritkaan,..."!(Vapaa
Venäjä!)- texkiller
vom kirjoitti:
enää hoivaa, eikä veriset julmuritkaan,..."!(Vapaa
Venäjä!)mutta miten lieni laita niiden "veristen julmureitten"?
- Wäinä
Järkevällä ystävällämme oli nimimerkki v.o.m.
Nimimerkki vom ei tietysti ole sama. Älä siis keskustele hänen kanssaan kuten keskustelilisit nimimerkin v.o.m kanssa.
Nimimerkki v.o.m ei keskustele kenenkään kanssa,hänen läheisensä ilmoitti sen otsikolla RIP.
Olen käynyt v.o.m:in haudalla. Hänen muistollaan riekkuminen on minusta lähinnä sairasta.
Ystäväni Tex taikka jotakin, anna asian olla ainakin kohdaltasi. Ymmärtääkseni kumpikaan meistä ei pidä kusettajista.- texkiller
niin lyhyt on ihmisen muisti. tästähän oli jo puhetta. olet aivan oikeassa.
- texkiller
aloin hieman kelailla näitä juttuja ja sittenhän mä hokasin, että tämä nyt kirjoittava nimimerkki vom, niin hänen viesteistään voi avata linkin "hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit". hain ne ja niitä viestejä löytyi pilvin pimein ainakin vuodelta 2005. otin tähän yhden jonka vom kirjoitti kunnianarvoisalle, jo joukostamme poistuneelle herra yksilön vapaudelle. tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000009494874
tämä siis löytyy tämän "uuden" vomin profiilista wäinä ja päästäkseen siihen profiiliin pitää omata "vanhan" vomin käyttäjätunnukset ja salasanat.
minäkin näin sen rip-viestin ja sen jälkeen vom katosi. minäkin muistan, että oli olemassa jollakin tämä v.o.m.-nimimerkki mutta minusta vanhan vomin nimimerkki oli ilman pisteitä. ja ennenkaikkea minä en usko, että kukaan on niin kipeä, että tietoisesti kuolleen miehen nimimerkillä harrastaa nettikiusantekoa.
en tiedä haudoista enkä rip-viesteistä tai miksi vom on tullut takaisin mutta ainakin ennenkuin jotain selvyyttä asiaan tulee niin minä pidän häntä vomina. - v.o.m.
texkiller kirjoitti:
aloin hieman kelailla näitä juttuja ja sittenhän mä hokasin, että tämä nyt kirjoittava nimimerkki vom, niin hänen viesteistään voi avata linkin "hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit". hain ne ja niitä viestejä löytyi pilvin pimein ainakin vuodelta 2005. otin tähän yhden jonka vom kirjoitti kunnianarvoisalle, jo joukostamme poistuneelle herra yksilön vapaudelle. tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000009494874
tämä siis löytyy tämän "uuden" vomin profiilista wäinä ja päästäkseen siihen profiiliin pitää omata "vanhan" vomin käyttäjätunnukset ja salasanat.
minäkin näin sen rip-viestin ja sen jälkeen vom katosi. minäkin muistan, että oli olemassa jollakin tämä v.o.m.-nimimerkki mutta minusta vanhan vomin nimimerkki oli ilman pisteitä. ja ennenkaikkea minä en usko, että kukaan on niin kipeä, että tietoisesti kuolleen miehen nimimerkillä harrastaa nettikiusantekoa.
en tiedä haudoista enkä rip-viesteistä tai miksi vom on tullut takaisin mutta ainakin ennenkuin jotain selvyyttä asiaan tulee niin minä pidän häntä vomina. - texkiller
v.o.m. kirjoitti:
kyllä tämä vpisteopisteäm oli minun muistiini rekisteröity nimimerkki. semmoinen punainen. siis nimimerkin väri. ja muistaakseni ideologiansakin väri.
mutta on tämä jänskää kun kommunistipalstalla kirjoittaa jostakin nimimerkistä niin heti lyödään esimerkkejä joltain naapuripalstoilta. joillakin on enempi aikaa päivystää näillä palstoilla kun meikäläisellä ja meikäläiselle sentään vielä suht usein maksetaan palkkaa siitä vaikkei mies muuta tee kun surfailee pornosivuilla... - v.o.m.
texkiller kirjoitti:
kyllä tämä vpisteopisteäm oli minun muistiini rekisteröity nimimerkki. semmoinen punainen. siis nimimerkin väri. ja muistaakseni ideologiansakin väri.
mutta on tämä jänskää kun kommunistipalstalla kirjoittaa jostakin nimimerkistä niin heti lyödään esimerkkejä joltain naapuripalstoilta. joillakin on enempi aikaa päivystää näillä palstoilla kun meikäläisellä ja meikäläiselle sentään vielä suht usein maksetaan palkkaa siitä vaikkei mies muuta tee kun surfailee pornosivuilla...Minä mene huomenna kunnostamaan kapitalistin €uromyllyä ja sinä heittiö kuvittelet minun olevan joku sex sivu huligaani. Oi aikoja oi tapoja. Olisit lukenut ensin minne linkki johtanee ja sitten tehnyt johtopäätöksen. Taidat olla vielä kakara.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514