Menkäähän kiivaasti illalla Tapsan konserttiin!!!
Iisalmessa illalla tyrät rytkähtävät ja kansalaiset
pääsevät nauttimaan mukavasta konsertti illasta.
Voi taittamarallaa sentään, etten paremmin sanoisi!!!
Iisalmi 15.11
23
1326
Vastaukset
Näin on !:D Ei tule vauhtia ja upeaa tunnelmaa puuttumaan siitä konsertista !
sitä toivon ja sitä odotan nimittäin tapsan juhlakonserttia johon on mulla aikaa neljä yötä
kiitos mukavista kirjoituksistanne joten uskallan odottaa hyvää ja parasta- Poppana1
melina2 kirjoitti:
sitä toivon ja sitä odotan nimittäin tapsan juhlakonserttia johon on mulla aikaa neljä yötä
kiitos mukavista kirjoituksistanne joten uskallan odottaa hyvää ja parastaMelinalle ja Uralinille ynnämuille, jotka ovat menossa Tapsan konsertteihin toivotan erinomaisen kivaa konsertti-iltaa hyvän musiikin, sekä hyvän artistin parissa ! :o)
- Poppana1
Kyllä ja mieluusti luetaan sitten taas kuulumisia konsertista, jos joku konsertissa ollut täällä vierailee :o)
- Satunnainen matkailija
Tapani Kansa on yhä voimissaan. Tästä ei liene mitään epäselvyyttä. Virtaa näyttää riittävän, ehkä liiaksikin. Rauhoittuminen ja rauhoittaminen olisi paikallaan.
Pertti Jalonen vie Tapani Kansaa väärään suuntaan. Laulut sovitetaan liian nopeiksi, jolloin niistä katoaa sisäinen herkkyys. Tilalle tulee meteliä, mistä syystä melodiat eivät jää soimaan mieleen. Muutamassa, muutoinkin nopeammassa laulussa sovitukset toimivat hyvin.
Lauluvalinnat olisivat voineet osua paremmin paikalleen. Laulaja kuuluu kirkkaana helmenä Georg Malmstenista alkaneeseen tähtivyöhön, mutta perinteiset ja niin suomalaiset laulut puuttuivat lähes kokonaan. Valsseja (esimerkiksi Ilta skanssissa, Kultainen nuoruus) jäin kaipaamaan, samoin jenkkoja (esimerkiksi Pennitön uneksija, Vesivehmaan jenkka). Ja olisihan pitänyt soittaa myös humppaa (esimerkiksi Heili Karjalasta, Tulipunaruusut).
Jos konserttia vertaa noin kahdenkymmenen vuoden takaiseen konserttiin, jossa pianistina ja ilmeisesti kapellimestarina oli Lasse Hirvi, niin eroa on paljon. Silloin laulaja pystyi viemään yleisöään tunnelmasta toiseen ja yleisö herkistyi musiikille. Orkesteri oli laulajaa myöten todellisia rytmiveikkoja. Tällä kertaa kysymys oli kovaäänisestä esittämisestä. Voi todeta, että silloin Tapani Kansa oli pehmeäkätinen, mutta nyt kovakätinen (vertausta haen jääkiekosta - pehmeäkätisellähän kiekko pysyy mailan lavassa, mutta kovakätiset ovat rymy-eetuja). Suurin osa tuosta muutoksesta johtuu kapellimestarista.
Loistava esimerkki laulun oivaltamisesta on Täysikuu jostakin vuoden 1990 tienoilta. Sovitus on niin yksinkertainen, avara ja kirkas. Tuossa laulussa on kaikki maailman aika ja ne välisoitot ovat kerrassaan upeita.
Tapani Kansan juhlakonserttiin kannattaa toki mennä. Pidän silti selvänä, että hän pystyy paljon parempaan.- Jivejalka
Tapani Kansa lauloi mm. "Täysikuun" ainakin tuolla Lahden Sibeliustalon konsertissaan, ja mielettömän upeasti lauloikin ( laulu tuntui oikein sisimmässä asti ). Siinä oli tunnetta ja latausta vaikka muille jakaa. Myös monia muita hienoja ja koskettavia ja herkkiä tunnelmapaloja kuultiin aina "Puhu hiljaa rakkaudesta", " Anna mun jäädä sun luo " lauluun. Niitä ei ainakaan oltu pilattu miksikään liian nopeilla sovituksilla.
Vauhtiakin konsertissa toki oli ja iloista meininkiä ja niin pitääkin olla. Tapsa vei kuulijoitaan tunnelmasta toiseen hienosti ja taidokkaasti.
Konsertti oli parempi, kuin 30- vuotis taiteilijajuhlakonsertti, jossa myös olin 10-vuotta sitten. En ole samaa mieltä. Mä olin Hämeenlinnassa Tapsan konsertissa 25.10 ja kyllä illan aikana oli nauru herkässä, sekä myös tippa silmässä. Niin upeesti Tapsa erillaisiin tunnelmiin kuulijat sykähdyttävillä tulkinnoillaan johdatti.
Kyllä oli konsertti tehnyt vaikutuksen toimittaja KOIKKALAISEENKIN,kun hän Seurassa tuosta Hämeenlinnan konsertista kirjoitti näin :
- Maestro vetää illan tunteella, voimalla, ammattitaidolla, kunnianhimolla- ja huumorilla. Kiveä ei jää kiven päälle, Tapani Kansa antaa kaikkensa.
Koikkalainen oli Kansa-illan jälkeen myyty mies.
Tippa kimalteli konsertissa aika ajoin silmäkulmassa. Lopullisesti peli oli menetetty, kun illan päätti " Akselin ja Elinan häävalssi". Siinä mies pehmenee. Niin esittäjä- kuin kuulijakin.
------------------------------------------------
Mä myös ymmärrän sen, että kun kyseessä on 40-vuotis juhlakonsertti, niin silloin artisti tietysti esittää eneimmäkseen niitä tunnetunpia biisejään, koska yleisön joukossa on myös nuorenpaa polvea, jotka ovat tulleet konserttiin kuulemaan just näitä Tapsan tunnettuja hittejä.
Ei juhlakonserttia voi vetää läpi ihan oudolla ohjelmistolla.
Mistään rymyämisestä ei konsertissa missään vaiheessa ollut kysymys. " O sole mion " Tapsa veti tutulla tunteikkuudella ja loistokkuudellaan.
Iloisen rempseä kansanlaulu sikermä oli hilpeä ja mainio.
Pari Tapio Rautavaaran biisiä, Veikko Lavin laulu ja Argenttiinalainen tango, sekä Lauri Viidan runosta tehty sävelmä tarjosivat kyllä monipuolista kuultavaa.
Enempää mä en viitsi nyt biisejä paljastaa, mutta sen voin sanoa, että konsertti oli Tapsan konserteista paras, jossa olen tähän mennessä ollut.
Mä tuskin maltan odottaa tuota keväällä olevaa Tapsan Hartwall-areenan konserttia ! :D- OK.
Minkään valtakunnan Rymy-eetua Tapsasta ei saa tekemälläkään. Kyllä hän nimenomaan on se taituri. Laulu-taituri, joka osaamisellaan viihdyttää yleisöä ja se osaaminen piilee nimenomaan siinä, että Tapsani osaa ns. astua lauluihin sisään. Esimerkiksi tuolla Turussa hän heittäytyi aivan loistavasti erillaisiin laulujen tunnelmiin mukaan.Se lataus ja jolla hän ne laulut lauloi oli ensiluokkaista. Ei ihmekkään, että yleisö eli joka laulussa hyvin mukana. Yhtämittaa ablodeerattiin ja taputettiin vauhdikkaampien biisien mukana.
Ja vaikka Tapani ei kovin montaa harvemmin kuultua laula laulanutkaan, niin tuttujen laulujen kuuleminen ei millään lailla kyllästyttänyt. Tapsa osaa laulaa niitä niin ,että ne biisit on jokakerta jotenkin ainutlaatuisia.
Kun kyse on omasta taiteilijajuhlakonsertista, niin käsittääkseni silloin konsertissa pitää pääasiassa esittää lauluja, jotka on uransa aikana ITSE tehnyt täällä Suomessa tunnetuksi suurelle yleisölle.
Eli ei niinkään Georg Malmstenin ohjelmistoa. Monikaan ei varmaan edes tiedä , että Tapsa on levyttänyt laulun Ilta skanssissa , tai Tulipunaruusut ( itse asiassa minäkään en tiedä onko hän noita lauluja levyttänyt ).
Konsertin jossa Tapani laulaisi perinteisiä suomalaisia lauluja hänen pitäisi järjestää ihan erikseen. Juhlakonserteissakin aika on rajallinen, eikä voi vaatia ,että siihen pitäisi mahduttaa esimerkiksi Georg Malsmtenin tai Georg Otsin valssit, humpat ja jenkat. - Yökyöpeli~
Taidokkaimmat pehmekätiset lätkäpelaajathan tunnetaan siitä, että heillä pysyy kovassakin vauhdissa kiekko lavassa ja Tapsalla se pysyy... nimittäin laulu hallussa, vaikka vauhti olisi välillä lähes päätähuimaava, kuten sen pirtsakan kansanlaulu-potpurin vimmeisessä biisissä :-D
- Zori
Käsittääkseni kysymys Tapani Kansan JUHLAKONSERTEISTA, eikä suomalaisesta perinnelaulu iltamista. Eli ohjelmisto on enemmän kuin sopiva. Siinä on sopivasti, sekä vauhtia, että herkkyyttä.
- pinsio
samaa mieltä. Just Malmstenin Pennitön Uneksija jne kävi mielessä. MM uusimpien albumien Elämäni Laulukirja ja Alla Täyden Kuun olis ollut mahtavaa kuultavaa! Niin paljon olis kuultavaa. Muistatteko esim. laulua Saapas tai Pariisin taivaan alla? ETTE VARMAAN?
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Klabbi sopisi mitä parhaiten Euroviisuehdokkaaksi, kuten Aron Make, Tapsa, Danny tai joku muu, jos vaan kysyttäis. Nämä herrat ovat kuitenkin huippuja, jos suomalaisia mieslaulajia kysytään!!!! - Jivejalka
pinsio kirjoitti:
samaa mieltä. Just Malmstenin Pennitön Uneksija jne kävi mielessä. MM uusimpien albumien Elämäni Laulukirja ja Alla Täyden Kuun olis ollut mahtavaa kuultavaa! Niin paljon olis kuultavaa. Muistatteko esim. laulua Saapas tai Pariisin taivaan alla? ETTE VARMAAN?
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Klabbi sopisi mitä parhaiten Euroviisuehdokkaaksi, kuten Aron Make, Tapsa, Danny tai joku muu, jos vaan kysyttäis. Nämä herrat ovat kuitenkin huippuja, jos suomalaisia mieslaulajia kysytään!!!!Minä olisin halunnut kuulla konsertissa myös Elämäni laulukirjan, Laula tyttö, Tytön huivi ja Souvaripojat. Hienoja lauluja konsertissa oli nytkin. En olisi jättänyt mitään niistäkään pois. Konsertti olisi saanut olla vielä vaan puolituntia pitempi ( nälkä kasvaa syödessä ) :-)
Ja olen sitämieltä ,että Tapsa lauloi erinomaisesti: vauhdikkaat laulut vauhdikkaasti, herkät laulut herkästi ja mahtipontiset laulut mahtipontisesti. - pinsio
pinsio kirjoitti:
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Klabbi sopisi mitä parhaiten Euroviisuehdokkaaksi, kuten Aron Make, Tapsa, Danny tai joku muu, jos vaan kysyttäis. Nämä herrat ovat kuitenkin huippuja, jos suomalaisia mieslaulajia kysytään!!!!sen verran, että laulu ei tietenkään ole Pariisin taivaan alla, mutta Pariisista ko laulussa lauletaan. Taitaa olla radion vanhoja kantanauhoja. Eikä ole kysymys Wieniläisvalsimme Pariisissa kappaleesta. Onnistuin joskus nauhoittamaan c-kasetille, nyt nauha jossain manan mailla varmaankin.
Saapas-kappale on näitä ns. 'intti'-lauluja, en tiedä sit, onko sekään ollut kaupallisessa myynnissä. - Poppana1
pinsio kirjoitti:
sen verran, että laulu ei tietenkään ole Pariisin taivaan alla, mutta Pariisista ko laulussa lauletaan. Taitaa olla radion vanhoja kantanauhoja. Eikä ole kysymys Wieniläisvalsimme Pariisissa kappaleesta. Onnistuin joskus nauhoittamaan c-kasetille, nyt nauha jossain manan mailla varmaankin.
Saapas-kappale on näitä ns. 'intti'-lauluja, en tiedä sit, onko sekään ollut kaupallisessa myynnissä.Tuo Pariisi- aiheinen laulu, samoin kuin se Saapas-laulukin kuulosta aivan vieraalta, joten siinämielessä olisi kyllä mielenkiintoista kuulla ne laulut.
- Yökyöpeli~
Tapsa vetäisi Iisalmessa lauluja laidasta laitaan: Oli Lauri Viitaa, argenttiinalaista tangoa, italialaista suuriskelmää, ooppera-aariaa,Elvistä, kansanlaulu-potpuria, Merikantoa, Olavi Virtaa, Tapio Rautavaaraa, T.Kansan omia tuttuja lauluja ja vielä täällä jaksetaan valittaa ,jostain jenkkojen ja humppien puuttumisesta. HUH-HUIJAKKAA! Ei kai tuosta konsertista sentään mitään ihan täydellistä sekametelisoppaa voi tehdä.
Luulenpa kyllä tosin, että kun Tapanilla on maaliskuussa Hartwall-areenalla se juhlakonsertti, niin siellä kuullaan vielä monipuolisempaa ohjelmistoa.
Iisalmen konsertissa nähtiin ja kuultiin parasta Tapsaa miesmuistiin. Tapanin ääni soi upeasti ja mies huokuu, energiaa, laulamisen iloa ja hyvää mieltä. Niin herkät ja tunnelmalliset, kuin vauhdikkaammatkin biisit iskivät päähän, kuin metrin halko. Vaikuttava ja mieleenpainuva konsertti.
Orkesteri oli aivan huippuluokkaa myös ja erityismaininnan ansaitsevat suurenmoiset taustalaulajat Nina Tapio ja Hanna-Riikka Siitonen. tekniikan pojat valomiehet miksaaja, yms ansaitsevat hienosta työstä kiitoksen, täysverisiä ammattilaisia kaikki tyyni.
Porukkaa paikalla oli runsaasti. Katsomo oli käytännössä katsoen täysi. Vain jokunen yksittäinen tuoli oli tyhjänä.
Tunnelma oli upea ja lämmin ja Tapsa sai raikuvat ablodit. Konsertti kesti oman ajanottoni mukaan suunnilleen 2,36 minuuttia- Yökyöpeli~
Pakko vielä lisätä tähän , että näkyy olevan komea keikkabussikin bändillä. Iso valkoinen bussi, jonka sivuilla ja takana sama kuva Tapanista, kuin konserttimainoksissakin ja Teksti: Tapani Kansa 40v. juhlakiertue.
Mahtaakohan Tapani reissata omalla autollaan vai saapuuko hänkin konsertteihin tuolla bussilla, sitä en tiedä. Yökyöpeli~ kirjoitti:
Pakko vielä lisätä tähän , että näkyy olevan komea keikkabussikin bändillä. Iso valkoinen bussi, jonka sivuilla ja takana sama kuva Tapanista, kuin konserttimainoksissakin ja Teksti: Tapani Kansa 40v. juhlakiertue.
Mahtaakohan Tapani reissata omalla autollaan vai saapuuko hänkin konsertteihin tuolla bussilla, sitä en tiedä.Kiitos iisalmen konsertti kuulumisista luin vähän alkua ja loppua, kun olen menossa kohtapuoliin konserttiin niin en halua tietää ohjelmistoa etukäteen, luen kyllä kirjoituksesi kokonaan, kun olen käynyt konsertissa, tulee mukavaa.
Ei ole kyllä minulla tietoa millä Tapsa kulkee nuo konserttipaikkakunnat, suuri epäillys on et lentokoneella.uralin kirjoitti:
Kiitos iisalmen konsertti kuulumisista luin vähän alkua ja loppua, kun olen menossa kohtapuoliin konserttiin niin en halua tietää ohjelmistoa etukäteen, luen kyllä kirjoituksesi kokonaan, kun olen käynyt konsertissa, tulee mukavaa.
Ei ole kyllä minulla tietoa millä Tapsa kulkee nuo konserttipaikkakunnat, suuri epäillys on et lentokoneella.Joo, kiitos mun puolesta kans Yökyöpelille kivasta Iisalmen konserttiraportista :)
Mikä päivä muuten olet menossa Tapsan konserttiin Uralin ?
Mä toivotan jo nyt etukäteen sulle oikein mukavaa ja antoisaa konsertti-iltaa !!! :DJustiinax kirjoitti:
Joo, kiitos mun puolesta kans Yökyöpelille kivasta Iisalmen konserttiraportista :)
Mikä päivä muuten olet menossa Tapsan konserttiin Uralin ?
Mä toivotan jo nyt etukäteen sulle oikein mukavaa ja antoisaa konsertti-iltaa !!! :DViikon kuluttua Järvenpäähän. Kiitos toivotuksesta, varmasti tulee mukavaa!
- Tuula**
Yökyöpeli~ kirjoitti:
Mahtaakohan Tapani reissata omalla autollaan vai saapuuko hänkin konsertteihin tuolla bussilla, sitä en tiedä.Ei Tapsa keikkabussilla kyllä kulje. Varmaankin omalla autolla ja pitemmät matkat, kuten Ouluun, lentokoneella.
- Satunnainen matkailija
Osoitteesta http://www.iisalmensanomat.fi/kulttuuri/kulttuuri.html löytyy Iisalmen Sanomien artikkeli Tapani Kansan konsertista. Siinä luonnollisesti kerrotaan esitettyjä lauluja. Arvattavasti se poistuu aamun hetkinä sunnuntain lehden artikkelien tieltä.
- Poppana1
Kiitos linkistä ! :o)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794