Muistatko Anki Lindgvistin lauluja?

jartsev

Anki Lindgvist oli seitsemänkymmentä luvun alkupuolella hyvin menestyvä artisti täällä kotimassamme, taisipa olla vähän naapurinkin puolella. Kun hän on nyt menehtynyt sairauteen, (rauha hänen sielulleen) kivaa olisi hänen muistokseen muistella hänen esittämiä lauluja jos muistatte niistä joitakin.

Minulla tulee mieleen hänen ja Kim Foorin yhteinen esitys "Kävelimme kahden vain hetken verran"

73

7323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävellä kun

      vanha korppi naurahtaa.

    • on hyviä

      vinkkejä,jos haluaa muistella hyvää laulajaa.

      • jartsev

        Voi sitä muistiaan terästää ja hakea aivan mistä vain, vaikka sieltä. Hänellä oli monia sen ajan upeimpia esitystä. Minusta tuo "kävelimme kahden.." on hyvin kaunissävelmä ja myös sanoituksen osalta hyvin koskettava.


    • HTZA

      KF ja Päivi Paunu

    • Heidän yksi tunnetuimpia oli Nellin palmikoista kertova laulu.

      Samoin Cumulus ne taisivat olla hänen "yhtyeensä".
      Puuvilla pellot oli yksi Cumuluksen kanssa tehtyjä hittejä.

      "Oma" levytys taisi olla "Jos nyt menet pois"

      Myös Hair- musikaalissa hän taisi esiintyä.

      • jartsev

        Tosiaan, hauska ja hieno. Samoin hyvin koskettava "Puuvillapellot" nyt tulivat ajatuksiin kun sanoit.


    • jartsev

      oli yksi upeimmista hänen lauluistaan.

      • jartsev

        tuli vielä mieleen, haikea ja huikeakin, ainakin esityksen puolelta.


      • marpukka

        LÖytyiskö keltään sanoja tuohon "ne kesäyöt"- biisiin?


      • jartsev
        marpukka kirjoitti:

        LÖytyiskö keltään sanoja tuohon "ne kesäyöt"- biisiin?

        hajanainen pätkä muistelua vain...jospa muistat lisää tuosta.

        Nauroit murheesi pois,
        taas jos tehdä sen vois,
        varjot laski alas päin,
        nyt vain näet metsään päin.

        Ne kesäyöt.

        Tähden nostaessa pään,
        tunnen kätes tähän jään,
        ja kesäyöt.
        Päivän päättäessä yön,
        laulaa kädet yhteen lyön.
        Nummen honka on,
        suuri suvi loputon.

        Ne kesäyöt.


      • marpukka
        jartsev kirjoitti:

        hajanainen pätkä muistelua vain...jospa muistat lisää tuosta.

        Nauroit murheesi pois,
        taas jos tehdä sen vois,
        varjot laski alas päin,
        nyt vain näet metsään päin.

        Ne kesäyöt.

        Tähden nostaessa pään,
        tunnen kätes tähän jään,
        ja kesäyöt.
        Päivän päättäessä yön,
        laulaa kädet yhteen lyön.
        Nummen honka on,
        suuri suvi loputon.

        Ne kesäyöt.

        kiitoksia paljon, tämän kanssa pääsee hyvin alulle. tarkoius olisi ottaa keikkakäyttöön hieno biisi noilla Ulf-Erik Qvickströmin hienoilla sanoilla. pitääpä pyrkiä onkimaan toi ankin versio jotta saan oppia taidokkaasta fraserauksesta..


    • musiikki elämässä

      kuin, "kuin silloin ennen"? hämärästi muistan.

      • jartsev

        Lauran esitys. Munkin tulla aloituksessa oleva taisi olla tosiaan Päivi Paunun ja Kim Floorin esitys, mutta mitäpä tuosta, ehkä Ankikin on sitä esittänyt.


      • edustivat
        jartsev kirjoitti:

        Lauran esitys. Munkin tulla aloituksessa oleva taisi olla tosiaan Päivi Paunun ja Kim Floorin esitys, mutta mitäpä tuosta, ehkä Ankikin on sitä esittänyt.

        "Kuin silloin ennen" kappaleella Jarkko ja Laura.
        Ja mahtoiko "Nellin Palmikkoakaan" olla Anki laulamassa, Bosse ja Robert ainoastaan.
        Mistähän johtuu, että Anki sekoitetaan moneen muuhun laulajaan, IS:n keskustelupalstalla mm. Carolaan.


    • Sinimarjanen

      Ankin, Bosse ja Robertin laulaneen:
      Dona, Dona, Kaiken menetin.
      Ne nyt näin ensimmäisen tuli mieleeni.

      • jartsev

        Sitä tuota Dona donaa raallateltiin itsekin vaikka kuinka paljon. En olisikaan muistanut, kiva kuin sanoit!


    • Tässä on
      • jartsev

        Meille useimmalle nämä biisit tuovat nuoruuden ajan nostalgiat ja muistot mieleen.


    • Angel of The Morning

      Ne kesäyöt...

      • jartsev

        Kenenkä sävellys se tämä oli, varmaan selviäisi jos sitä ryhtyisi kaivamaan, joku varmaan muistaa kuitenkin.


      • ilma valon jännittää laulu oksalle jää...
        ehdottomasti "Ne kesäyöt", nostalginen yli kaiken etenkin jos asuu tropiikissa....


      • jartsev kirjoitti:

        Kenenkä sävellys se tämä oli, varmaan selviäisi jos sitä ryhtyisi kaivamaan, joku varmaan muistaa kuitenkin.

        oli kai Marianne Faithfulin laulama biisi mutta kuka sen oli tehnyt ei aavistustakaan.

        Anki oli karismaattinen ja taitava, kaunisääninen, laulaja, mutta hän teki melkeimpä vaan covereita; en tiedä olsiko hänellä omia lauluja lainkaan.


      • Tässä on
        jartsev kirjoitti:

        Kenenkä sävellys se tämä oli, varmaan selviäisi jos sitä ryhtyisi kaivamaan, joku varmaan muistaa kuitenkin.

        .Tekijä(t):   Bergman, Thorstein (sävellys, alkuperäinen sanoitus). Westerlund, Kaj (sovitus). Lindquist, Marita [1918- ] (sanoitus).

        lähde:
        http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?kappale=samarkandiin ehkä tiesi vie&ID=e6f82828-ad36-4047-b42a-e79e9d9c0603


      • jartsev
        Paloma.se.co kirjoitti:

        oli kai Marianne Faithfulin laulama biisi mutta kuka sen oli tehnyt ei aavistustakaan.

        Anki oli karismaattinen ja taitava, kaunisääninen, laulaja, mutta hän teki melkeimpä vaan covereita; en tiedä olsiko hänellä omia lauluja lainkaan.

        Kuitenkin erinomaisen tunnelmallinen esitys häneltä.


      • jartsev
        Tässä on kirjoitti:

        .Tekijä(t):   Bergman, Thorstein (sävellys, alkuperäinen sanoitus). Westerlund, Kaj (sovitus). Lindquist, Marita [1918- ] (sanoitus).

        lähde:
        http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?kappale=samarkandiin ehkä tiesi vie&ID=e6f82828-ad36-4047-b42a-e79e9d9c0603

        Ja sieltä löytyi myös biisi "Rakkaani hylkää mua ei" kiva esitys tuokin.


      • jartsev kirjoitti:

        Ja sieltä löytyi myös biisi "Rakkaani hylkää mua ei" kiva esitys tuokin.

        NE KESÄYÖT 1963-1993
        Esittäjä(t): Lindquist, Anki (laulu).
        Tekijä(t): Henderson, Ben. Strike, Liza. Petersen, Jörgen [1931- ] (sovitus). Ulf-Erik /pseud / (sanoitus).


      • CannedHeat

        kesäyön ihailijoihin.


      • jartsev

      • jartsev kirjoitti:

        Tuossa linkissä, eikö?

        sieltä ne löytyivät


    • ollut***

      Stenka Rasin, en ole aivan varma.
      Jotain muistikuvaa on.

      • susa51

        Anki oli tosi omintakeinen ja tiedostava laulaja, upea ääni.
        "Ne kesäyöt" on jäänyt kappaleena mieleeni. Olin 70- luvun nuori ja Anki oli yhtenä laulajana silloin pinnalla.


      • jartsev
        susa51 kirjoitti:

        Anki oli tosi omintakeinen ja tiedostava laulaja, upea ääni.
        "Ne kesäyöt" on jäänyt kappaleena mieleeni. Olin 70- luvun nuori ja Anki oli yhtenä laulajana silloin pinnalla.

        olimme nuoruus iässä, aikuistumassa, kuunneltiin monenlaista musiikkia. Ankia ja Cay Karlssonia.

        Mä sekoitin tuossa avuksessa Päivi Paunun ja Ankin. Olivat jotenkin niin saman oloisia esiintyjiä. Aika muistia sekoittaa, mutta kivaa muistella ja kunnioittaa siten edesmenneen Ankin todella merkittävää uraa.


      • oli varmasti,

        ja Jos nyt menet pois Ankin laulamia lauluja.


      • jartsev
        oli varmasti, kirjoitti:

        ja Jos nyt menet pois Ankin laulamia lauluja.

        Sä muistat aivan oikein. Kukahan nuo sanoitti, Bosse tai Robert ehkä, vai kuinka?


      • "oli varmasti"
        jartsev kirjoitti:

        Sä muistat aivan oikein. Kukahan nuo sanoitti, Bosse tai Robert ehkä, vai kuinka?

        en osaa sanoa. Sen vain tiedän, että Sauvo Puhtila
        on suomentanut ainakin tuon toisen laulun.


      • Ennen aurinkoa:

      • "oli varmasti"

      • jartsev
        "oli varmasti" kirjoitti:

        en osaa sanoa. Sen vain tiedän, että Sauvo Puhtila
        on suomentanut ainakin tuon toisen laulun.

        Jess! varmaankin. Sauvolla oli useita upeita sanoituksia Ankillekin.


      • kuin Saukki
        jartsev kirjoitti:

        Jess! varmaankin. Sauvolla oli useita upeita sanoituksia Ankillekin.

        ilman pikkuoravia.:)


      • jartsev
        kuin Saukki kirjoitti:

        ilman pikkuoravia.:)

        ilman pikku oravia:) Hauskaa oli, "pikkuoravien kuuraketti" esimerkiksi. todella kivaa viihdettä silloin.


      • Saukki kuin Saukki
        jartsev kirjoitti:

        ilman pikku oravia:) Hauskaa oli, "pikkuoravien kuuraketti" esimerkiksi. todella kivaa viihdettä silloin.

        monet muistaa hänet pikkuoravista.
        Saukin ja pikkuoravien lauluja: Rekiretki ja
        pian ajankohtaankin sopivia Joululauluja, tuli
        lähinnä mieleeni.


    • RosaLiiin

      ...tulee Ankin persoonallinen ääni.
      Monia lauluja hän lauloi ruotsiksi, muistan Erna Tauron Syyslaulun, jonka Anki lauloi Cumulus-yhtyeen kanssa.

      "ja tärkeintä on sydämemme ääntä noudattaa ja kaikkemme toisillemme antaa.
      Kiirehdi rakkain, jos rakkaus kutsuu,
      päivän ei hetket niin pitkiä lie..."

      • Wenla-G

        muistaa Ankin laulaneen, ja nuorena kuunteli monesti häntä radiosta. Nyt myöhemmin aika harvoin.
        " Sunny, Samarkandiin ehkä tiesi vie, Ne kesäyöt".

        Mutta kaikista ihanin on minunkin mielestäni se ainoa oikea Syyslaulu, jonka hän esitti Cumuluksen kanssa.
        Ihan triviaksi, Tauro sen sävelsi, ja Tove Janssonin olivat alkuperäiset sanat, jotka Esko Elstelä suomensi.

        "Kiirehdi rakkain jos rakkaus kutsuu,
        päivän ei hetket niin pitkiä lie.
        Suo valon syttyä, yö kohta saapuu,
        pois kesän kukkaset syksy vie."


      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        muistaa Ankin laulaneen, ja nuorena kuunteli monesti häntä radiosta. Nyt myöhemmin aika harvoin.
        " Sunny, Samarkandiin ehkä tiesi vie, Ne kesäyöt".

        Mutta kaikista ihanin on minunkin mielestäni se ainoa oikea Syyslaulu, jonka hän esitti Cumuluksen kanssa.
        Ihan triviaksi, Tauro sen sävelsi, ja Tove Janssonin olivat alkuperäiset sanat, jotka Esko Elstelä suomensi.

        "Kiirehdi rakkain jos rakkaus kutsuu,
        päivän ei hetket niin pitkiä lie.
        Suo valon syttyä, yö kohta saapuu,
        pois kesän kukkaset syksy vie."

        Muistitte todella upean esityksen Wenla ja Rosaliin "Syyslaulu" yksi parhaista, samoin kuin "Rakkaani hylkää mua ei" Tulee aivan nuoruuden huimat seikkailut mieleen noiden sävelmien myötä;)


      • Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

        Muistitte todella upean esityksen Wenla ja Rosaliin "Syyslaulu" yksi parhaista, samoin kuin "Rakkaani hylkää mua ei" Tulee aivan nuoruuden huimat seikkailut mieleen noiden sävelmien myötä;)

        minulle ainaiseksi mielikuvaksi hieno ihminen, joka oli jopa vaatimatonkin. Aika harvinainen piirre esiintyvällä taiteilijalla.

        Suora lainaus artikkelista:
        "Useimmat niistä lauluista, joita esitän, ovat kansanlaulutyyppisiä, eivät siis mitään varsinaisia iskelmiä, eikä niitä ole tarkoitettu lioin miksikään varsinaisiksi show-numeroiksikaan. Eivät ne vaadi kulisseikseen kimaltelevia hepeneitä tai ruusunkukkia. Kansanlaulujen melodiat ovat yksinkertaisi ja vaatimattomia, ja samaa tyyliä vaaditaan niiden esittäjältäkin."

        http://pomus.net/001723


      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        minulle ainaiseksi mielikuvaksi hieno ihminen, joka oli jopa vaatimatonkin. Aika harvinainen piirre esiintyvällä taiteilijalla.

        Suora lainaus artikkelista:
        "Useimmat niistä lauluista, joita esitän, ovat kansanlaulutyyppisiä, eivät siis mitään varsinaisia iskelmiä, eikä niitä ole tarkoitettu lioin miksikään varsinaisiksi show-numeroiksikaan. Eivät ne vaadi kulisseikseen kimaltelevia hepeneitä tai ruusunkukkia. Kansanlaulujen melodiat ovat yksinkertaisi ja vaatimattomia, ja samaa tyyliä vaaditaan niiden esittäjältäkin."

        http://pomus.net/001723

        vaatimattomuus. Hän löysi folk-musiikin olemuksen itsessään, joka oli varmasti perin luontevaa hänen olemukselleen. Hänen esityksissään se ei tuntunut ollenkaan teatraaliselta tai hänelle vieraalta. Siitä ominaisuudesta hänet erityisesti muistan ja tietenkin upeasta lauluäänestä ja kitarasta. Kunnioitan kovasti, hieno ihminen ja taitava artisti.


      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        minulle ainaiseksi mielikuvaksi hieno ihminen, joka oli jopa vaatimatonkin. Aika harvinainen piirre esiintyvällä taiteilijalla.

        Suora lainaus artikkelista:
        "Useimmat niistä lauluista, joita esitän, ovat kansanlaulutyyppisiä, eivät siis mitään varsinaisia iskelmiä, eikä niitä ole tarkoitettu lioin miksikään varsinaisiksi show-numeroiksikaan. Eivät ne vaadi kulisseikseen kimaltelevia hepeneitä tai ruusunkukkia. Kansanlaulujen melodiat ovat yksinkertaisi ja vaatimattomia, ja samaa tyyliä vaaditaan niiden esittäjältäkin."

        http://pomus.net/001723

        Jäi sanomatta tuo...:)


    • udut

      Hyvin ensimmäisiä Ankin levytyksiä ja tuli heti mieleeni, kun kuulin radiosta Ankin siirtyneen tuonne ikuisuuden puolelle.
      Olin itse tuolloin teinityttö ja aika palaa luokseni sen ajan lauluja kuullessani.
      Katri-Helenan: Poikien kuvat-kappale tuppautuu samaan rykelmään mieleni sopukoissa.Ilmeisesti levytetty samoihin aikoihin. Muistan, että molemmat laulajat esiteltiin yhtä aikaa uusina tulokkaina iskelmätaivaalle jossain sen ajan radio-ohjelmassa. Ohjelman nimeä en nyt muista.
      Ankin kaunis hymy on jäänyt myös mieleeni.
      Kevyet mullat hänelle.

      • jartsev

        Aivan samat nostalgia ajatukset minulla. Jotenkin se elämän aika oli niin täynnä kaikkea josta jäi kivaa muisteltavaa:)


    • on kiva muistella hyviä hetkiä ja herättää mielessä soimaan kauniita melodioita nuoruusvuosilta Ankin äänellä laulettuina. Kiitos Jartseville aloituksesta ja kirjoittajille jo melkein unohtuneista lauluista.

      Syyslaulu ja höstvisa siivittävät minut tähän päivään Ankin muistoa kunnioittaen.

      • tietääkö kukaan? Nuorihan hän vielä oli.
        Paloma (Anki-fäni)


      • jartsev

        Sitä juuri ajattelinkin aloituksessa. Ne melodiat olivat olleet niin vähän soimassa/unohduksissa että yhteisellä muistelulla ne saa uudelleen soimaan mielissä.


      • jartsev
        Paloma.se.co kirjoitti:

        tietääkö kukaan? Nuorihan hän vielä oli.
        Paloma (Anki-fäni)

        vaikea sairaus, niin sanottiin uutisissa. En mä tiedä, mutta epäillähän aina voi noista uutisista. Sellaista elämä on, niin kuin Juice sanoi, "Elämä on kuolemista"


    • Anskuliini

      Päivi Paunu Kimin kanssa tätä laulua laulamassa?

      • jartsev

        Minä "vanhahapatus" sekoilin niin kuin usein. "Kävelimme kahden vai..." Päivi ja Kim sen esittivät. Yritin muistella olisinko joskus kuullut Cay Karlssonin ja Ankin esittävän samaa, mutta en ole varma.


    • linkkejäkin
      • jartsev

        Se olikin hyvä linkki. Akin oli todella upea ääninen laulaja, oikeastaan aivan uskomaton, mutta niin kovin vaatimaton. Soittaa kauniisti akustista kitaraa "Barbara Allen" esityksessä.


    • garantello

      Olisiko kenelläkään sanoja tähän hienoon kappaleeseen? Ei löydy googlettamalla ja on aivan erilainen kuin Topi Sorsakosken versio. Rauha Ankin muistolle.

      • laki estää

        aika tarkkaan laulujen sanojen julkaisemisen.


    • Päivi Paunu!

      Muistelehan tarkemmin!!!

      Anki vaikutti mm. Cumulus-yhgtyeessä.

      • oli Kim Floor

        - joten sukunimimuistisikin vähän petti.


      • jartsev
        oli Kim Floor kirjoitti:

        - joten sukunimimuistisikin vähän petti.

        tuo, " Ne kesä yöt" muistelen ainakin.


    • jartsev

      Ankin ja hootenannyn esitys, kiva ja söpö. Ettekö muista enää, tai jaksa muistella?

      • ikifäni

      • Wenla-G

      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        kuullut tuotakaan kaunista laulua.
        Hootenanny triosta, vaikka tuolla nimet löytyykin, on minulle tuttu vain Pertsa Reponen.
        Laulun voi kuunnella Ylen elävässä arkistossa:

        http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=26&t=533&a=4029

        Siellähän se on! Siinä on jotain. Esityksen yksinkertainen kauneus, melankolia, akustiset kitarat ja laulun sanoitus vetoaa jotenkin perittyyn suomalaiseen mentaliteettiin. Minä tosin pidän niin monenlaisesta musiikista jotta saatan olla sen takia huono arvostelemaan, mutta saa kai sen sanoa miltä itsestä tuntuu vai mitä sanot Wenla! Sinulla on asiantuntemusta:) Kiva tuo linkki, sieltä voi kuulla pitkästä aikaa tuonkin, Kiitti!


      • jartsev
        ikifäni kirjoitti:

        marketin radiosta jonkin Ankin laulun. Äänen tunnistin. Mistähän saisi tämän kokoelmalevyn hankittua?

        http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?kappale=samarkandiin ehkä tiesi vie&ID=e6f82828-ad36-4047-b42a-e79e9d9c0603

        Enpä tiedä. Olisi kiva noita, voisi kuullessa palata ajatuksissa nuoruusmuistoihin:)


      • Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

        Siellähän se on! Siinä on jotain. Esityksen yksinkertainen kauneus, melankolia, akustiset kitarat ja laulun sanoitus vetoaa jotenkin perittyyn suomalaiseen mentaliteettiin. Minä tosin pidän niin monenlaisesta musiikista jotta saatan olla sen takia huono arvostelemaan, mutta saa kai sen sanoa miltä itsestä tuntuu vai mitä sanot Wenla! Sinulla on asiantuntemusta:) Kiva tuo linkki, sieltä voi kuulla pitkästä aikaa tuonkin, Kiitti!

        mieleen ihan samat ajatukset tuosta laulusta, kuin minullekin. Kaunista, hienon yksinkertaista, kunpa kansanlaulut eivät koskaan unohtuisi!

        Meitä on varmasti täälläkin paljon, jotka pidämme lähes kaikesta musiikista, jos nyt ei ainakaan minun mieleisiini kuulu kovin synkkä musa. Ainakin itsellä paljon merkkaa se, missä mielentilassa musiikkia kuuntelee.

        Surullista, mutta väistämätöntä, että täältä lähdemme, siitä taas Ankinkin poismeno on muistutuksena.


      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        mieleen ihan samat ajatukset tuosta laulusta, kuin minullekin. Kaunista, hienon yksinkertaista, kunpa kansanlaulut eivät koskaan unohtuisi!

        Meitä on varmasti täälläkin paljon, jotka pidämme lähes kaikesta musiikista, jos nyt ei ainakaan minun mieleisiini kuulu kovin synkkä musa. Ainakin itsellä paljon merkkaa se, missä mielentilassa musiikkia kuuntelee.

        Surullista, mutta väistämätöntä, että täältä lähdemme, siitä taas Ankinkin poismeno on muistutuksena.

        En minäkään kovin synkistä pidä, kaunis melankolia joskus niin kuin nyt Ankin muistoksi.

        Arvaa mitä sattui minulle juuri kun kirjoitin tuota edellistä. Laitoin pikkupitsoja uuniin ja unohdin kirjoittaessa:::;) Aloin siinä tuntea jotain tuoksua ja ajattelin vielä että naapurista varmaan tulee...mutta sitten jysähti ajatuksiini että mä laitoin ne pikkupitsat uuniin! Ryntäsin keittiöön ja uuni auki, ja voi - voi, aivan mustana. Laitoin liesituulettimen täysille ja huiskutin lehdellä että ei palohälytin vain alkaisi vonkumaan. Ei onneksi kuitenkaan se.

        Kävi noin, unohtui, mutta mitäpä tuosta. Paistan uudet ja nyt vahtaan kokoajan ette vain uudelleen;)


      • Wenla-G
        jartsev kirjoitti:

        En minäkään kovin synkistä pidä, kaunis melankolia joskus niin kuin nyt Ankin muistoksi.

        Arvaa mitä sattui minulle juuri kun kirjoitin tuota edellistä. Laitoin pikkupitsoja uuniin ja unohdin kirjoittaessa:::;) Aloin siinä tuntea jotain tuoksua ja ajattelin vielä että naapurista varmaan tulee...mutta sitten jysähti ajatuksiini että mä laitoin ne pikkupitsat uuniin! Ryntäsin keittiöön ja uuni auki, ja voi - voi, aivan mustana. Laitoin liesituulettimen täysille ja huiskutin lehdellä että ei palohälytin vain alkaisi vonkumaan. Ei onneksi kuitenkaan se.

        Kävi noin, unohtui, mutta mitäpä tuosta. Paistan uudet ja nyt vahtaan kokoajan ette vain uudelleen;)

        tuli ihan syyllinen olotila. :(
        Vähän samoin kävi itselläkin ihan äsken. Laiton ruokaa, katsoin telkkaa, ja puhelin soi. Riisi kärvähti pohjaan, mutta sitähän on kaapissa lisää. No, kaatuuhan valtamerilaivojakin, mutta silti sääli, kun ei ole tottunut ruuan tuhlaamiseenkaan.

        Ankia miettien, tuli mieleen Carola, jonka poismenosta tuli kuluneeksi juuri 10 vuotta. Jotenkin kumpainenkin ovat samankaltaisia, omanlaisiaan, hienoja taiteilijoita.


      • jartsev
        Wenla-G kirjoitti:

        tuli ihan syyllinen olotila. :(
        Vähän samoin kävi itselläkin ihan äsken. Laiton ruokaa, katsoin telkkaa, ja puhelin soi. Riisi kärvähti pohjaan, mutta sitähän on kaapissa lisää. No, kaatuuhan valtamerilaivojakin, mutta silti sääli, kun ei ole tottunut ruuan tuhlaamiseenkaan.

        Ankia miettien, tuli mieleen Carola, jonka poismenosta tuli kuluneeksi juuri 10 vuotta. Jotenkin kumpainenkin ovat samankaltaisia, omanlaisiaan, hienoja taiteilijoita.

        Aivan itse minä unohdin, ei ollenkaan sun syytä ja pikkujuttu muutenkin. Kerran sattui minulle samantapainen sun kanssa. Laitoin paistinpannun lämpiämään liedelle jotta voisin sen hyvin puhdistaa ja menin telkku katsomaan ja unohdin pannun kokonaan. Oli mielenkiintoista katsottavaa ja syvennyin siihen kunnes palovaroitin parkaisi hirvittävän metelin ja koira haukkumaan aivan villisti. Minä pomppasin ylös ja keittiöön joka oli savua täysi. No hellalta pannu pois ja akkuna sekä ovi auki. Lopulta palovaroitin lopetti ja koirakin rauhoittui. Minä huohotin lääpästyneenä eteisen tuolissa ja nauroin mielessäni koko rytinälle.

        Anki, Carola ja Päivi Paunu olivat saman ajan ja samanlaisen musiikin loistavia tulkitsijoita. Heiltä on tullut kauniita esityksiä todella paljon. Tosi kivaa niitä on muistella.


    • Anonyymi

      Päivi Paunu lauloi tuon laulun Floorin kanssa.
      Enpä ole kuullut että Anki olisi sitä Floorin kanssa laulanut.

      Anki lauloi myös Hootenanny trion kanssa esim
      Voi ystäväin
      Kansanlaulun aivan liikuttava esitys.
      Anki lauloi myös Päivän vain kappaleen (the Seecers)
      Lauloi myös Bossen ja Robertin kanssa
      Cumulus ja Anki yhdessä paras esitys on
      Tänään luoksesi en voi tulla
      Siinä Ankin laulu kuuluu todella kauniilta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe