kotilot (eläviä) tulevat akvaarioon ja mitä ne oikeastaan ovat? Onko ne haitaksi kaloille tai kasveille?
Vastaukset 5
- kultis
Niit voi tulla esim. kasvien mukana. mulle tuli aluks pari kotiloo, mut onneks sain ne poistettuu... Niis on se haitta, et ne syö kasveja. ne syö myös levää
- essi
niihin jotain "torjunta-ainetta" vai millä sä ne sait pois akvaariosta?
- kultis
essi kirjoitti:
niihin jotain "torjunta-ainetta" vai millä sä ne sait pois akvaariosta?
Niit oli (onneks) vaan kaks tai kolme ja käsin mä ne nypin. en käyttäny siis mitään torjunta-ainetta, mut jos sul on niit kenties vähän enemmänki, nii kantsis varmaan kysyy eläinkaupast jotain ainetta, ku ne kuitenki lisääntyy aika nopeesti. Jossain sanottiin, et kasvit kantsis jotenki desinfioida tms. ennen akvaarioon laittoa, nii ei tulis kotiloita eeikä tauteja....
- eewi
kultis kirjoitti:
Niit oli (onneks) vaan kaks tai kolme ja käsin mä ne nypin. en käyttäny siis mitään torjunta-ainetta, mut jos sul on niit kenties vähän enemmänki, nii kantsis varmaan kysyy eläinkaupast jotain ainetta, ku ne kuitenki lisääntyy aika nopeesti. Jossain sanottiin, et kasvit kantsis jotenki desinfioida tms. ennen akvaarioon laittoa, nii ei tulis kotiloita eeikä tauteja....
mun akvaarioon oli jostain tullut kotiloita. eka niitä oli yks, ja aattelin että kiva ku ei tuu liikaa levää. sitte niit oli satoja, ja miekkakasvi oli ihan repaleina. laitoin eilen sinne jotain myrkkyä, joka oikein käytettynä tappaa kotilot muttei vahingoita kaloja ja kasveja. ja nyt mulla on enää muutama kotilo siellä...jes!
- essi
eewi kirjoitti:
mun akvaarioon oli jostain tullut kotiloita. eka niitä oli yks, ja aattelin että kiva ku ei tuu liikaa levää. sitte niit oli satoja, ja miekkakasvi oli ihan repaleina. laitoin eilen sinne jotain myrkkyä, joka oikein käytettynä tappaa kotilot muttei vahingoita kaloja ja kasveja. ja nyt mulla on enää muutama kotilo siellä...jes!
sille "myrkylle" jotain tarkempaa nimeä ja myydäänkö sitä akvaariokaupoissa? Ensiksi yritän päästä niistä käsivoimin eroon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j771118- 42804
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden234684Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga50545Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.34532- 45528
Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️75511- 23478
- 23442
Ihan pikku vinkki
Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin52429