Tekstiviestitse Ranskaan

Radiolinjaan jumahtanut

Olen tässä kuussa tekstiviestitellyt vähän Ranskaan kaverille, mutta olen alkanut miettiä, että millainen lasku lopulta rapsahtaa näistä tekstauksista. Soitin aiheesta operaattorille ja siellä kolme ihmistä yritti vastata kysymykseeni. Yksi oli vakaasti sitä mieltä, että Ranskaan maksaa saman verran kuin Suomeenkin. Puhelun loputtua jäi kuitenkin vielä vähän sellainen olo, ettei ollut uskoa kuulemaansa. Kun tuntui, etteivät olleet oikein sisäistäneet, että yritän lähettää viestiä ihan ranskalaiselle, enkä suomalaiselle turistille.

Täällä on varmaan ihmisillä enemmän kokemusta aiheesta, joten joku ystävällinen voisikin nyt kertoa, että kuinka paljon köyhdyn, jos vielä jatkan tekstaamista?

8

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vast2287

      Minulla on tässä edessäni KOLUMBUKSEN puhelinlasku tältä vuodelta. Olen lähettänyt ko. laskutusjaksolla YHDEN tekstiviestin Ranskaan. Laskussa lukee:

      TEKSTIVIESTIT
      ¤ Ulkomaat - Ranska
      ¤ kpl: 1
      ¤ yhteensä veroton: 0,06
      ¤ verot yhteensä: 0,01
      ¤ yhteensä veroineen: 0,07

      Ei siis ole ainakaan Kolumbuksella kallista lystiä. Uskoisin, että on sama systeemi muillakin operaattoreilla. Ja tuo hinta on siis varmasti RANSKALAISEEN liittymään. Lähetin viestin ranskalaiselle ystävälleni.

      • Radiolinjaan jumahtanut

        Kiitos vastauksesta. Kyllähän se vähän kummallisela tuntuu, että se noin halpaa on. Mikseivät puhelutkin sitten ole yhtä halpoja?

        Mutta mikset ihmeessä ole lähettänyt enempää? Noin halvalla kyllä kannattaisi!


      • vast2287
        Radiolinjaan jumahtanut kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Kyllähän se vähän kummallisela tuntuu, että se noin halpaa on. Mikseivät puhelutkin sitten ole yhtä halpoja?

        Mutta mikset ihmeessä ole lähettänyt enempää? Noin halvalla kyllä kannattaisi!

        Joo, kyllä tekstiviestit ovat halpaa lystiä, mutta olen enemmän yhteydessä Ranskaan sähköpostitse. Sähköposti on siinä mielessä parempi, että kirjoittaminen on nopeampaa ja koko kirjoitettu teksti näkyy ruudulla.


      • Radiolinjaan jumahtanut
        vast2287 kirjoitti:

        Joo, kyllä tekstiviestit ovat halpaa lystiä, mutta olen enemmän yhteydessä Ranskaan sähköpostitse. Sähköposti on siinä mielessä parempi, että kirjoittaminen on nopeampaa ja koko kirjoitettu teksti näkyy ruudulla.

        Totta puhut. Minä taas pidän yhteyttä mesen välityksellä, mutta tekstarilla on kätevää häiriköidä toista koska tahansa, ja komentaa, että tule nyt sinne meseen juttelemaan!!!

        Tuleehan siitä tekstiviestistä jotenkin läheisempi tunne, kun se on niin arkinen kommunikaation väline.


    • suht halpaa...

      Halpaa on Suomessa verrattuna Ranskaan. DNA:n liittymissä ei ainakaan maksa enempää kuin kotimaahankaan.

      Ranskassa on kumma kyllä erittäin kalliit maksut. Olen ymmärtänyt, että sieltä löytyy vain kuukausimaksullisia liittymiä, joista saa maksaa yli 50€ helposti. Saattaa olla näitä liittymiä, jossa maksaa siitä, kuinka kauan puhuu, mutta sekin on superkallista.

      Mä juttelen hirmuvähän puhelimessa, että laskut jää 10€/kk. Kaveria Ranskassa harmittaa ja ihmetyttää, miten voi olla niin halpaa.

      Siellä kyllä kaikki muukin maksaa! Sähkölaskut mulla noin 100€/v ja hän maksaa samankokoisen asunnon sähköistä 400€/v.

      Moni muukin asia on täällä Suomessa paljon halvempaa. Ihme kyllä!

      • Radiolinjaan jumahtanut

        No huh huh! Siis homeboy Ranskan päässä saa pulittaa pitkän pennin näistä viestityksistämme?!? En ole edes ajatellut tätä hänen kannaltaan. Pidän häntä kyllä sen verran porvarina, että tuskimpa voi talous olla moisesta kiinni. Täällä Suomessa vain proletaari pihistelee! =)

        Ei ole toisaalta kummakaan, että Ranskassa liittymissä on kalliimmat maksut. Suomessahan nämä asiat on hoidettu esimerkillisesti, kun olemme sentään uranuurtajia koko mobiilissa vallankumouksessa! Luulen, että monilla muilla mailla on varaa kadehtia meitä tässä suhteessa.


    • sama hinta

      Tekstarit Suomesta maksavat Suomesta lähetettynä suomalaisella liittymällä saman verran kaikkialle maailmaan.

      • Radiolinjaan jumahtanut

        Voivatko asiat todella olla tällä tolalla??? Miksei tästä puhuta enemmän? Onkohan kyseessä jokin salaliitto vai jotain vielä hämärämpää. Kun tutkin tätä asiaa selailin useiden operaattoreiden ulkomaanpuheluhinnastoja, mutta missään ei mainittu halaistua sanaa tekstiviesteistä. Tieto tästä "virheestä mammonanpalvonnan maailmassa" koetetaan siis pitää visusti salassa kuluttajilta, jotka erehdyksettä ottaisivat mieluusti kaiken hyödyn irti moisesta puoli-ilmaisesta kommunikaation keinosta.

        Vaikka en toki halua kyseenalaistaa luotettavuuttasi tietolähteenä, rakas nimimerkki "sama hinta", niin tiedustelen kuitenkin, että mistä tämä tieto on peräisin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe