akvaariokotisivut

Satu

Hei!

Olen suunnittelemassa omia akvaario aiheisia kotisivuja. Tarkoitukseni olisi kertoa ainakin minkälaisia akvaarioita minulla on sekä kokemuksia omista kaloistani ja kasveistani.

Minkälaisista sivuista te harrastajat tykkäisitte? Saako olla esim jotain liikkuvaa kuvaa jne. Kehitysideoita otetaan vastaan!

4

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cory

Mahdollisimman "aneemiset" ovat yleensä myös miellyttävimmät selailla. Vaikka saahan noita värejä käyttää ja animaatiot javatkin on OK, kunhan sivut eivät ala muistuttaa tivolia. Usein vain tahtoo tulla houkutukseksi laittaa sivuille vaikka mitä "kivoja" tehosteita - ja lopputulos tuppaa olemaan jotensakin kaoottinen.

Toisinsanoen, käytä harkintaa eri tehosteiden käytössä ja mieti sivujen ulkoasua kokonaisuuden ja ennenkaikkea toimivuuden kannalta. Nuo vilkkuvat ja vilisevät kuvatukset eivät saisi häiritä sivujen selailua tai aiheuttaa epileptistä kohtausta lukijalle.... ;) Hyvin käytetynä tehosteet ovat todella hienoja.

Toisekseen olisi hyvä, että selailu onnistuisi kaikilla yleisimmin saatavilla selaimilla. Kannattaa muistaa, että vaikka viimeisimmällä IE:llä tai Netscapella saa kaikenlaista jäynää aikaiseksi, niin useimmilla on käytössään joku vanhempi versio. Ja sivuilla vieraileville vain tulee turhaan paha mieli, kun selailu ei onnistukaan. Haluat varmaan kuitenkin, että sivuillasi käytäisiin useammin kuin vain kerran.

Päivittämällä sivusi säännöllisesti pidät yllä lukijakunnan mielenkiintoa - ja saat heidät tulemaan sivuillesi tulevaisuudessakin. Päivittämistä ei todellakaan tarvitse tehdä joka ikinen päivä. Esim. kerran viikossa tai kerran kuukaudessa on ihan OK - miten vain oma aikasi riittää. Voit esimerkiksi kirjoitella sivuillesi akvaariopäiväkirjaa tai jotain muita "uutisia". Tai tee kalalajiesittelyjä ja lisää uusi kalalaji luetteloon vaikka kerran kuussa.

Muutenkin sivujen ylläpitäminen on hyvä tapa - vanhentuneet sivut ovat ikäviä. :( Ja tarkita myös säännöllisesti, että sivuillasi olevat linkit toimivat (kohdesivut saattavat joskus kadota yllättävästi ja "ei minnekään" johtavat linkit ovat ärsyttäviä).

Tässäpä muutama ajatus/kokemuksia. Joku muu voi kertoa omat mielipiteensä.

• Anna

Niinkun jos nyt vaikka haen hakuohjelmalla tietoa Miljoonakalasta niin sieltä tulee aina sitä peruskamaa. "Eläviä poikasia synnyttävä hammaskarppi, nykyiset viljelymuunnokset ovat valitettavasti nnin pitkälle jalostettuja että...blabla" Eli juuri nuo omakohatisiet kokemukset, käyttäytyminen ja huomiot herättävät ainakin minun kiinnostukseni. Toivon ettei kukaan ymmärtänyt tuota alkua väärin, on sekin asiaa, muta sitä tietoa on liikaa! Internetin akvaariojutuista olisi enemmän iloa, jos olisi esim. kokonaisia sivuja joilla käsiteltäisiin laajasti yhtä lajia tai sukua eikä olisi vain ns. lueteltuina lukuisia lajeja ja niiden latinankielisiä nimiä! Kirjoissa sama juttu! On hirveesti tän tyyppisiä kirjoja! Esim. 100 suosituinta akvaariokalaa, se on ok, mut mua itseäni houkuttelee enemmän esim. Kirja nimeltä: panssari monnit, joka on hieman yksityiskohtaisiempi vaikka myös se aika laaja! Tämä on minun mielipiteeni, onnea työhön!

• hai

Minä ainakin tykkäisin että kertoisit jotain Siiaminhaista, Minulla on kotona niitä kaksi kappaletta, ja tietoa niistä ei juuri muualta saa kun eläinkaupoista, ja olisi mukava kuulla juttuja vähän muualtakin...

• baku

Minua kiinnostaa yleensä, miltä ihmisten akvaariot näyttää, niistä saa itselleen hyviä "sisustusideoita"! Myös yksityiskohtaisempia kuvia kaloista ja kasveista on kiva katsella.

Animaatioita ei mielestäni tarvitsisi olla, niiden latautuminen on joskus tuskastuttavan hidasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      261
      3415
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      36
      2982
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2218
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      43
      2126
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      78
      1994
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1766
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      49
      1687
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      122
      1547
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1454
    10. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1360
    Aihe