krapulasta paranoidiksi

paranoid android

Joo eli näin se on mennyt, ennen ku oli teini nii ei ollu minkäänlaista krapulaa edes eikä mitään psyykkistä vikaa, kaikki oli vaan sillee normisti,ku oli vissiin uus juttu toi dokaaminen, mut sit kuudennesta luokasta eteenpäin tuli aika pitkälti joka viikonloppu vedettyä pää sekasin. nyt noin 10 vuoden jälkeen on toi darrasta tullu semmone helvetti et huhh, krapulta itsessään ei oo nii paha asia, mut se mikä vituttaa on ku tulee hirvee paranoidi tunne joka voi kestää pari kolme päivää ryyppyillan jälkeen, ja varsinki jos on ollu pidempi putki alla nii voi olla pää viikonki ihan sekasin. kellään muulla tällästä?

6

2103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      no miten se nyt silviistee, olisikohan vikana se, että olet syönyt liikaa krapuja, ja siksi on krapula.

      Kun ottaa illalla hilpeenä kaljaa, pitää aamulla olla kalpeena hiljaa.

    • Se on ja psyykkinen krapula tulee pahentumaan mitä kauemmin noita ryyppyputkia ottaa, huonon olon siis fyysisellä tasolla kestää jokainen mies tai nainen mutta sitten kun menemme tuonne psyykkisen krapulan puolelle niin ollaan jo sellaisessa tilassa jota ei ymmärrä kuin sellainen ihminen joka sen on kokenut. Itse olen "saanut" kokea tuon psyykkisen krapulan satoja kertoja ja pahimillaan se kestää jopa viikkoja, viimeisin ( toivottavasti ) oli sellainen että valvoin 4 vuorokautta yhteen putkeen, näin harhoja, kuulin harhoja, pelkäsin, tärisin, en uskaltanut mennä edes ulos tupakille koska pelkäsin että joku ihminen näkee minut, puhelin soi useita kertoja vaikka piuha ei ollut seinässä, kävi siinä muka kavereitakin vittuilemassa ja minä vittuilin takaisin, todellisuudessa tässä talossa ei käynyt ketään ihmisiä, mielikuvitus rotat olivat myös inhottavia koska niitä vilisi vähän siellä sun täällä, olin siinä kunnossa että jouduin kulkemaan konttaamalla koska jalat eivät kannattaneet minua, ei ollut mukava kontata rottien seassa. Kun parannuin siihen kuntoon että pystyin kävelemään ja elimistöni otti vastaan alkoholia, kävin ostamassa sitä lisää eli toisinsanoen ostin itseni samanlaiseen kuntoon kerta toisensa jälkeen. Tämä oli lyhykäinen kirjoitus siitä mitä alkoholismi on pahimmillaan. Toki pahempiakin stooreja on olemassa ja tulee olemaan mutta minä en enään kestänyt tuota helvettiä joten minun oli pakko lähteä etsimään itselleni apua.

      • Ei darraa

        Varmaan jokainen miettii omaa alkoholinkäyttöään, niin minäkin, että ollaanko kohtuuden rajoissa. Kyllä tämä on nyt pysynyt ihan viinin tissuttelussa, eli se pakollinen lasillinen päivässä, jota kehuvat vielä terveelliseksi. Ja joskus lomamatkoilla sitten enemmän. Mutta ilmeisesti saa kiskoa brenkkua kaksin käsin päivätolkulla, ennen kuin pääsee "psyykkisen krapulan" asteelle. Kai tuohon on jotain apua saatavilla, jos jaksaa lähteä hakemaan. Mutta ilmeisesti sitä on niin psykoosissa, että ei ole toimintakykyinen millään tasolla.

        Nostan vilpittömästi hattua sinulle, että olet löytänyt täydellisen raittiuden. Itse yritän pysyä kohtuuden tiellä.


    • tyytö 19 v

      minä aloitin kännit siinä 15 vuotiaana, enkä koskaan ole ollun ns. koukussa, mutta aina vedän överit kuin lähden ja kaikenlaista on sattunut toki sen seurauksena. mutta käsittämättömintä on miten viimeisen kesän jälkeen (käytin alkoholia aika paljon, mutta jollain tapaa kohtuullisemmin) krapulatilani on aivan kamalia, tunnen kuolevani, tukehtuvani, pelkään kaikkea, en uskalla lähteä mihinkään ja saan tälläisia paniikkikohtauksia, kaupassakäynti on erittäin tuskallista ja usein olenkin heittänyt kaikki ostokset pois ja rynnännyt paniikissa ulos.

      ei todellakaan tee mieli lähteä juhlimaan asian takia ja masentaa koko homma. pari vuotta sitten pystyi vielä helposti tekemään kaikenlaista, käydä kaupungilla ja muuta, krapulapäivät olivat monesti edellista iltaa hauskemåia. nykyisin ei pysty nukkumaan ainakaan seuraavana yönä kun sydän heittää häränpyllyä ja joutuu keskittymään siihen että saisi happea. tajutonta.

      noin vuosi sitten penkkariviikonloppuna sain niin kamalan kohtauksen krapulassa että pyysin kaverin soittamaan hätäkeskukseen. kaikki arvot oli sit ihan normaaleja kun jätkät mittasivat. en tiijä onko se paniikkikohtaukselle tyypillinen tukehtumisen tunne kuviteltua vai oikeesti joku fyysinen lukitus?

      • darra-king

        Näinpäs on. Darrassa (yli, mutta vain yli 3 vrk:n juominen) tulee kauhee pelko muitten ihmisten kohtaamisesta, erityisesti niiden ketkä eivät tiedä ryyppäilemisestä (niittenkin joita ei koskaan knakkusessa kohtaa >> pomo yms.). Parin päivän känneistä selviää yhden yön nukkumisella mutta useamman tulee juuri noita "henki ei kulje", "tukehtuu", "näkee unia ennenkuin on todella nukahtanut" jms. oireita, ovikellon sointiakin olen kuullut sängyssä vaikkei siellä ketään ole ollutkaan. Pahimmillaan darrassa, vaikka jo ajokunnossa, en oikein pystynyt myöskään ostamaan mitään pyydettävissä olevaan tavaraa lähikaupasta (esim. röökit)kun en saanut puhuttua selvästi ja kädet vatkasivat kuin sähkövatkain. Elikkä paniikkihäiriötä pukkaa ja siihen auttaa juomaputken lyhennys, juomisen jatkaminen ja/tai lääkitys. Ehkä nuo kaksi ensimmäistä, plus juomisen totaalivähennys, ovat parhaita ratkaisuja. Jos nuo oireet varsinkin tulevat yhden illan kännäilystä on varmaan oltava tarkkana. Jos paniikkihäiriö on ongelma (tiedän monia lähipiiristäkin) kannattaa siihen hakea apua terveyskeskuksesta/yksityisiltä mielenterveyslääkäreiltä. Toivonpa vain hauskempia darroja (joskus niitä onkin, vai eikö ole?)!


      • tyttö 19 v
        darra-king kirjoitti:

        Näinpäs on. Darrassa (yli, mutta vain yli 3 vrk:n juominen) tulee kauhee pelko muitten ihmisten kohtaamisesta, erityisesti niiden ketkä eivät tiedä ryyppäilemisestä (niittenkin joita ei koskaan knakkusessa kohtaa >> pomo yms.). Parin päivän känneistä selviää yhden yön nukkumisella mutta useamman tulee juuri noita "henki ei kulje", "tukehtuu", "näkee unia ennenkuin on todella nukahtanut" jms. oireita, ovikellon sointiakin olen kuullut sängyssä vaikkei siellä ketään ole ollutkaan. Pahimmillaan darrassa, vaikka jo ajokunnossa, en oikein pystynyt myöskään ostamaan mitään pyydettävissä olevaan tavaraa lähikaupasta (esim. röökit)kun en saanut puhuttua selvästi ja kädet vatkasivat kuin sähkövatkain. Elikkä paniikkihäiriötä pukkaa ja siihen auttaa juomaputken lyhennys, juomisen jatkaminen ja/tai lääkitys. Ehkä nuo kaksi ensimmäistä, plus juomisen totaalivähennys, ovat parhaita ratkaisuja. Jos nuo oireet varsinkin tulevat yhden illan kännäilystä on varmaan oltava tarkkana. Jos paniikkihäiriö on ongelma (tiedän monia lähipiiristäkin) kannattaa siihen hakea apua terveyskeskuksesta/yksityisiltä mielenterveyslääkäreiltä. Toivonpa vain hauskempia darroja (joskus niitä onkin, vai eikö ole?)!

        täytyy kyllä varmaan mennä sinne lääkäriin, kun tää paniikki ei taida edes enää riippua alkoholinkäytöstä pelkästään, vaikka pahentaa toki ja ollut osatekijä paniikkihäiriön puhkeamiseen yhdessä suurten elämänmuutosten kanssa. ihanaa että uuden vuoden aaton jälkeen osasi edes suhtautua oikealla tavalla kun oli aikaisempia kokemuksia. minä siis en nykyisin edes usein lähde ottamaan, tosi harvoin kahtena iltana peräkkäin jois kännit. totaalilopettaminen ei kuulosta kivalta, sen verran perussuomalainen luonne x)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe