Sellainen askarruttava asia, että sattuuko joku tietämään, miten c#:ssa voisi piirtää yhden pixelin? Jos vaikkapa haluaisi kuvata satunnaista dataa kuvan muodossa piirtämällä kunkin lomakkeen pixelin arvon mukaisella värillä silmukassa, joka käy läpi kaikki ruudun pixelit.
Olen tehnyt sen piirtämällä jokaiseen pisteeseen rectangle -piirto-objektin arvoilla (x, y, 1, 1), eli siis yhden pikselin kokoinen neliö, mutta sellaisella vaikkapa 320x200 ruudun täyttäminen hidastaa ohjelmaa todella paljon. Samaten olen luonut lomakkeen kokoisen bitmap-objektin ja käyttänyt sen putPixel(x, y, color) -metodia, mutta se on suunilleen yhtä raskas operaatio.
Tiedättekö siis mitään tehokasta tapaa piirtää pikseli kerrallaan?
C# ja piirtäminen
mäiteiteite
2
1120
Vastaukset
- paskakielessä
olla tehokasta tapaa, tehokkain mihin olet päässyt on juurikin putpixel()
- lkjh
Osoittimien käyttö voisi olla ratkaisu ongelmaasi. Itse en ole asiaan perehtynyt, mutta googlella löysin sivun, josta voisi olla hyötyä alkuun pääsemisen kannalta:
http://www.codeproject.com/cs/media/csharpgraphicfilters11.asp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836269
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524443- 764197
- 1314081
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?513127Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263058Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72717- 322358
- 2042171
- 451945