tyks synnytyssairaalana?

joohh..

elikkää
millainen tyks on synnytyssairaalana?

joudun sinne nyt sitten synnyttämään tämän
pe*keleen lakon takia.
pelottaa hieman mennä sinne kun niin iso sairaala kuitenkin ja piti ihan tossa loimaalla pienessä sairaalassa synnyttää.

Loimaan sairaalaa on kehuttu hyväksi
synnytyssairaalaksi, kun on niin pieni ja rauhallinen. Ja että loimaalla saisi hyvin sitä tukea ja turvaa synnytyksen jälkeenkin.

Millaista turussa sitten on?

toivottavasti ei kauhia ruuhka-aika ole, etten missään käytävällä joudu sen pienokaisen kanssa sitten olemaan..

7

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mikään ihmeellinen

Kaksi lasta saanut Tyksissä eikä kokemuksena kumpikaan ole mikään miellyttävä.

Viime Helmikuun pakkasilla jouduin ensin odottamaan lapsen pesua / pukemista 1h 45min ja olisimme jäätyneet jos en olisi ylttynyt itse ottamaan omaa talvipomppaani päällemme.

Itse sainkin odottaa vessaan pääsyä 2h 50min kun kaikilla oli niin kiire ja HB oli päässyt 89 eli en uskaltanut yksin nousta.

Ihan sama vaikka soitti koko sairaalasta ei löytynyt apua että äiti olisi vessan normaalin alatiesynnytyksen jälkeen päässyt..

En suosittele.. Lopulta soitin tutun paikalle ja sanoi että kahvitila oli ollut täynnä hoitajia. Mitä sillä nyt väliä että synnyttäjäjoutuu laskemaan allensa..

• ..........

Minulla kolme synnytystä tyksissä. En kyllä kaipaakkaan ketään vierasta tueksi ja turvaksi, jos lääketieteellistä ym. apua tarvinut niin kaikki pelannut hyvin.

• tarkoititko

minua joka kerroin edellä etten päässyt vessaan vieraasta turvasta.

Ehkä olisi pitänyt jättää se vauva yksin sairaalasängylle ja mennä vessaan vai. On minusta kumma että joutuu sairaalan ulkopuolelta hälyttää apua että pääsee vessaan. Jotku myös synnyttää yksin tiesitkö..?

• mamma-muumi
        tarkoititko kirjoitti:

minua joka kerroin edellä etten päässyt vessaan vieraasta turvasta.

Ehkä olisi pitänyt jättää se vauva yksin sairaalasängylle ja mennä vessaan vai. On minusta kumma että joutuu sairaalan ulkopuolelta hälyttää apua että pääsee vessaan. Jotku myös synnyttää yksin tiesitkö..?

omasta kokemuksesta. Ei toisista voi tietää. Itselläni ei kokemusta tyksistä.

• ihania

kätilöitä on osunut Tyksissä mun kohdalle. Kaksi lasta olen Tyksissä synnyttänyt ja molemmilla kerroilla aivan mahtavat kätilöt! Ensimmäinen synnytys kesti 37h ja toinen 20h eli muutama hoitaja tuli nähtyä. Synnytysosastosta tykkään,rauhallinen oli ainakin silloin,kun minä olin siellä.

Lapsivuodeosasto myös todella mukava. Hoitajat kivoja ja ruoka oli hyvää.

Tämä on mun mielipide. En malta odottaa,että saan kolmannen ja pääsen taas Tyksiin synnyttämään.=)

Onnea matkaan!

• Stan

Sain ekan lapseni Tyksissä neljä vuotta sitten ja kyllä mulla ainakin kaikki sujui kivasti. Oli lauantai-sunnuntaiyö eli porukkaa tuntui olevan pikkuisen vähänpuoleisesti töissä, mutta kyllä aina joku tuli suht pian kun kelloa painoi. Sain lisäannoksia epiduraalia ym. apua.

Paikalla oli koko ponnistusvaiheen joku ja kun lapsi syntyi, heitä oli kai kolme. Lisäksi tuli lääkäri neljänneksi, joten yksi hoitaja ehti heti pestä ja pukea lapsen, kun lääkäri ja kaksi hoitajaa pumppasi vatsaani saadakseen kaiken veren ulos.

Osastolla sitten kaikki hoitajat olivat aivan ihanan ystävällisiä (olin silloin 21v mutta näytän varmaan vielä paljon nuoremmalta, joten en tiedä johtuiko osittain siitä että minulle oltiin tosi mukavia), ruoka oli hyvää ja apua tarjottiin kaikessa. Olin vähän öönä pienen vauvan hoidossa, joten minua neuvottiin todella hyvin vauvan hoidossa ja rintojen pumppaamista neuvottiin tarkasti jne.

Kolmantena yönä olin valvonut niin paljon, että nukahdin enkä herännyt vauvan huutoon, niin hoitaja oli vain hakenut hänet syliinsä ja antoi minun nukkua ja sitten kun heräsin itse, sain vauvan takaisin vierelle. Kun äideille tuotiin ruokaa, minun vauvani huusi aina silloin mahakipua, ja silloin joku hoitaja usein jäi pitelemään vauvaani sylissään että sain itse syödä rauhassa. Sain olla viisi päivää sairaalassa ilman että kukaan patisti lähtemään kotiin.

Mulla siis jäi todella kivat kokemukset, vaikka ehkä Tyks onkin iso sairaala ja henkilökunta vaihtuu toki paljon, niin kaikki olivat todella ystävällisiä ja ymmärsivät uusia äitejä hienosti. Kaikkein mukavin oli nuori mieshoitaja, joka hymyili kuin aurinko ja kehui koko ajan vauvaani nätiksi. :)

• tyksissä

Niin, olen siis synnyttänyt kolme lasta tyksissä. Ei ole mitään valittamista synnytysosastolta, eikä keskolasta. Imetyksen ohjaamisessa olisi parantamisen varaa.

Viimeisin kokemus on toukokuulta, aivan ihanat muistot jäi itse synnytyksestä. Kätilö oli rauhallinen, huone hämärä, kaikki oli kuin unta.
      Epiduraalin sain, kun pyysin.

Tyksissä on se hyvä juttu, että kaikki mahdollinen asiantuntemus ja hoito löytyy sieltä. Ei mikään vähäpätöinen juttu, kun mitä vain voi sattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe