Mitä mieltä olette, kuinka monta kultakalaa voisi ottaa 140-litraiseen akvaarioon? Onko kolme liikaa? Entäpä sukupuolet, kannattaisiko ottaa kaikki naaraita, vaiko 1 uros ja kaksi naarasta? Ja sitten pitäsi varmaan ottaa yksi partamonni levänsyöjäksi, vai kuinka? Muuta ei sitten varmaan mahtuisikaan. Entäpä kultakalojen sisustus vaatimukset ja mieltymykset? Pohjamateriaalin rakenne ja kasvillisuuden tarpeellisuus? Olen ymmärtänyt että kultakalat tonkivat kasveja mielellään uuteen järjestykseen, mutta ei kai se akvaario voi ihan kasvitonkaan olla? Kertokaa.
kultakalat ja 140 litraa
5
475
Vastaukset
- kultis
ton kokoseen et kyllä voi täyskasvusina mahduttaa yhtään kultista
- Viivi
Etkö ole kuullut että akvaarion, jossa kultakaloja pidetään, tulee olla VÄHINTÄÄN 200-LITRAINEN?? Kultakala on täysikasvuisena about 20cm. pitkä, mihin se tosin pienessä akvaariossa ei todennäköisesti pääse, vaan kituu pienessä purkissa koko ikänsä.140-litrainen on siis yhdellekkin kalalle liian pieni!
- akvaristi
Viivikin varmaan tietää että kuulopuheisiin ei aina kannata luottaa, joten parasta on tarkistaa asiat useammista lähteistä! Ja tuosta kun mainitsit että 140-litrainen on yhdellekin kalalle pieni, kyllä minulla sen kokoisessa akvaariossa on useampikin kala, tosin ei kultakalaa. Mutta eiköhän mielipiteet tullut selviksi, kiitos vastauksista.
- Jessiina
muihin en kerkeä nyt vastaamaan, mutta mainitsemasi kokoiseen akvaarion voisin ottaa puhtain sydämin 2 kultua.
Sukupuolia kultuista on vaikea erottaa.
Ei kelluvaa ruokaa. - Huntupyrstö
Hej! kultakalat ovat hyvin siistejä kaloja ja he usein "siivoavat" pohjaa. kasvit pitää olla kova lehtiset, kultakalat syövät ne muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199334
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266168- 1045006
- 624896
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262946- 432731