Jeep Patriot

kokemuksia?

Oletteko koeajaneet tai jopa jo hankkineet tuollaisen? Minkälaisia kokemuksia?

Tänään ajattelin mennä koeajamaa ja hieromaan kauppoja... onko mitään erikoisempaa mitä koeajossa pitäisi pistää merkille?

Joko noihin saa varaosia?

20

21292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeepistä

      minusta se oli paras siihen hintaluokkaan, joten ostin pois.

      • käyn myöhemmin uudelleen

        Ei ollut dieseliä ajettavissa, joten odotan että saavat dieselin ja ajan sitten.

        Tuo nelivedon toiminta pitää kyllä tutkia kunnolla... Harkinnassa on myös automerkit joissa nelivetoa mainostetaan tuotemerkeillä quattro ja AWD.


      • kysymys on
        käyn myöhemmin uudelleen kirjoitti:

        Ei ollut dieseliä ajettavissa, joten odotan että saavat dieselin ja ajan sitten.

        Tuo nelivedon toiminta pitää kyllä tutkia kunnolla... Harkinnassa on myös automerkit joissa nelivetoa mainostetaan tuotemerkeillä quattro ja AWD.

        Jeepistä ja tuskin parempaa nelivetojärjestelmää löytyy muista citymaastureista.
        Nimimerkki: kokemusta löytyy


      • freedom drive
        kysymys on kirjoitti:

        Jeepistä ja tuskin parempaa nelivetojärjestelmää löytyy muista citymaastureista.
        Nimimerkki: kokemusta löytyy

        kyseessä on jeepin ensimmäinen city-maasturi Compass/Patriot eli nelivetojärjestelmä on erilainen kuin perinteisissä Jeepeissä. Subarun kokoaikainen järjestelmä on parempi ja myös muita
        parempia löytyy, mutta Jeepin järjestelmäkin on hyvä, koska kytkeytymisviivettä ei juuri huomaa.
        Jenkeissä on Patriotiin tarjolla myös maastokelpoisempi versio tuosta nelivedosta.


      • ei ole
        freedom drive kirjoitti:

        kyseessä on jeepin ensimmäinen city-maasturi Compass/Patriot eli nelivetojärjestelmä on erilainen kuin perinteisissä Jeepeissä. Subarun kokoaikainen järjestelmä on parempi ja myös muita
        parempia löytyy, mutta Jeepin järjestelmäkin on hyvä, koska kytkeytymisviivettä ei juuri huomaa.
        Jenkeissä on Patriotiin tarjolla myös maastokelpoisempi versio tuosta nelivedosta.

        kytkeytymisviivettä, koska neliveto voidaan kytkeä kiinteäksi. Se maastokelpoisempi versio on alennusvaihteineen ynnä muine lisukkeineen jo maasturi.


      • sofa
        ei ole kirjoitti:

        kytkeytymisviivettä, koska neliveto voidaan kytkeä kiinteäksi. Se maastokelpoisempi versio on alennusvaihteineen ynnä muine lisukkeineen jo maasturi.

        jeeppatriot.com .4000 käyttäjää kertoo kokemuksistaan.


      • ...mutta
        ei ole kirjoitti:

        kytkeytymisviivettä, koska neliveto voidaan kytkeä kiinteäksi. Se maastokelpoisempi versio on alennusvaihteineen ynnä muine lisukkeineen jo maasturi.

        Kyllä kytkeytymisviiveellä silti on hieman merkitystä. Vastaava lukitusmahdollisuus on monessa muussakin citymaasturissa ja se on hyvä ominaisuus, mutta toisaalta se tekee auton jäykäksi käännellä (tasauspyörästöä ei ole). Siksi sitä ei välttämättä kannata pitää jatkuvasti päällä esimerkiksi kaupunkiajossa. Kaupungissa onkin hyvä, jos kytkeytymisviive on niin lyhyt, että ei tarvitse liikkeellelähdöissä erikseen käyttää lukkoa päällä saadakseen helpon, nelivetoisen lähdön.


      • viivettä
        ...mutta kirjoitti:

        Kyllä kytkeytymisviiveellä silti on hieman merkitystä. Vastaava lukitusmahdollisuus on monessa muussakin citymaasturissa ja se on hyvä ominaisuus, mutta toisaalta se tekee auton jäykäksi käännellä (tasauspyörästöä ei ole). Siksi sitä ei välttämättä kannata pitää jatkuvasti päällä esimerkiksi kaupunkiajossa. Kaupungissa onkin hyvä, jos kytkeytymisviive on niin lyhyt, että ei tarvitse liikkeellelähdöissä erikseen käyttää lukkoa päällä saadakseen helpon, nelivetoisen lähdön.

        ei huomaa, auto lähtee kuin kuivalta asfaltilta talvikelilläkin


      • Liikkeellelähtö
        viivettä kirjoitti:

        ei huomaa, auto lähtee kuin kuivalta asfaltilta talvikelilläkin

        Joissain autoissa onkin toteutettu homma siten, että nelivetokytkin on aina kiinni kun lähdetään liikkeelle. Näin saadaan kytkeytymisviive täysin pois. Saattaa olla, että Patriotissa ja Compassissakin on homma toteutettu noin, tai sitten järjestelmä on muuten vaan erittäin nopea. Monissa automaattisesti kytkeytyvissä sen kytkeytymisviiveen ehtii kyllä havaita.


    • Hmmm...

      Riippuu vähän siitäkin tietysti, miten painotat maasto-ominaisuuksia. Keulan malli on lähestymiskulmaa ajatellen vähän huono, mutta muuten asioiden pitäisi citymaasturiksi olla kunnossa. Nelivedon kytkeytymisen toimintaan kannattaa kiinnittää huomiota, jos on sen verran liukasta että voit kokeilla liikkeellelähtöjä. Ei sillä, että olettaisin tuossa olevan mitään ongelmaa. Nelivedossa on myös lukitustila, jota varmaan haluat kokeilla, mutta huomaa että sitä ei luultavasti saa käyttää pitävällä alustalla.

      Kai tuossa on ajotietokone? Opettele käyttämään sitä ja tarkkaile kulutuspuolta. Ei sitten tule yllätyksiä, kun viralliset labraoloissa mitatut lukemathan ovat yleensä vähän mitä sattuu.

    • kokoinen

      tuo Patriot itseasiassa edes on? Nähnyt olen vain kuvista, joten onko kyseessä esim. Honda CRV:n kokoluokka? Rav4? Vai?...

      • OKHX

        ... kuin nuo mainitsemasi. Vielä parempi vertailukohta on Mitsubishi Outlander, koska se on tehty samalle pohjalevylle kuin Patriot. Ja onhan niissä sama dieselikin (2.0)


      • Koosta
        OKHX kirjoitti:

        ... kuin nuo mainitsemasi. Vielä parempi vertailukohta on Mitsubishi Outlander, koska se on tehty samalle pohjalevylle kuin Patriot. Ja onhan niissä sama dieselikin (2.0)

        Sama pohjalevy ei tarkoita samaa kokoa. Onhan Dodge Caliberkin tehty samalle pohjalevylle, ja se on pienempi auto.

        Karkeasti ottaen RAV4 ja CR-V kuuluvat samaan kokoluokkaan kuin Patriot, mutta CR-V ainakin on isompi (ainakin tavaratila). Korealaiset Hyundai Tucson ja Kia Sportage ovat aika tarkkaan samankokoisia. Uutta Outlanderia väittäisin myös hieman isommaksi kuin Patriot.

        Patriot on kooltaan kompakti-SUVien pienemmästä päästä.


      • Outlander vähän tilavampi
        Koosta kirjoitti:

        Sama pohjalevy ei tarkoita samaa kokoa. Onhan Dodge Caliberkin tehty samalle pohjalevylle, ja se on pienempi auto.

        Karkeasti ottaen RAV4 ja CR-V kuuluvat samaan kokoluokkaan kuin Patriot, mutta CR-V ainakin on isompi (ainakin tavaratila). Korealaiset Hyundai Tucson ja Kia Sportage ovat aika tarkkaan samankokoisia. Uutta Outlanderia väittäisin myös hieman isommaksi kuin Patriot.

        Patriot on kooltaan kompakti-SUVien pienemmästä päästä.

        CR-V on huomattavasti tilavampi; takapenkki ja tavaratila
        Outlander vähän tilavampi; tavaratila

        Melko pieni sisätiloiltaan tuo Patriot on; kuvittele että istahtaisit ~ Corolla koko luokan autoon.


      • naisjeepisti
        Outlander vähän tilavampi kirjoitti:

        CR-V on huomattavasti tilavampi; takapenkki ja tavaratila
        Outlander vähän tilavampi; tavaratila

        Melko pieni sisätiloiltaan tuo Patriot on; kuvittele että istahtaisit ~ Corolla koko luokan autoon.

        Tänään tilaamani jeepin varsinainen tavaratila on tosiaan suht pieni mutta miksikään perheautoksi en sitä tilaisikaan (lue 2-3 lasta ja vaunut yms)
        Huomio tuohon että CR-V on kyllä tilavampi mutta myös kalliimpi auto. Hondan malliston dieseliä ei varmaan taida saada verouudistuksenkaan jälkeen alle 40 000 €? Diesel Patriotin saat n. 33 000 - 35 000 varusteista riippuen.
        Manuaalivaihde ei haittaa, säilyypä ajatus tiessä kun joutuu hieman vaihtelemaan vaihteita reissun päällä. Hieno auto joka tapauksessa ja isompikin ihminen voi hyvin etupenkillä ja sehän tietysti tärkeintä!


    • tuleva naisjeepisti

      ostin tänään Jeep Patriotin 2.0 Dieselmoottorilla. Kävin koeajamassa autoa parikin kertaa ja päihitti kyllä mennen tullen aiemmin testaamani saman hintaluokan katumaasturit..ja vähän kalliimmatkin. Nyt sitten odotellaan 4 viikkoa jo tulossa olevaa vihreää jeeppiä. Lisävarusteita pitäisi vielä katsella ja lisäillä tilaukseen maanantaina. Nyt tilauksessa metalliväri, vetokoukku, nastarenkaat ja koiraverkko. Ideoita lisävarusteiksi??

      Eli eikun odottelemaan helmikuun loppua...

      • Jeepistelijä

        Tilasin juuri patriotin (limited) melkein kaikilla lisävarusteilla, pois jäi vain 6 levyn cd ja nahkaverhoilu. Lisäkaukovalot otin suosiolla, koska jenkeissä on huonot valot. Kone on bensaversio, koska diisseliin ei saanut automaattilootaa.

        Naisjeepistille sen verran tuosta koiraverkosta, että älä ota sitä! Se on pultattu seinään kiinni ja jos tarvitset kaadella takapenkkejä, niin vaikeuksia tulee. Parempia ja irroitettavia verkkoja löytyy varaosaliikkeistä ja hintakin on halvempi! Kokemuspohjaa löytyy entisenä koiranomistajana.
        Autosta sen verran, että katumaasturihan se on, mutta jos maastoon mennään, niin kyllä se Hondat ja kumppanit pesee. Ei tule ikävä tuota "vanhaa" crv:tä.
        Plussana vielä Jeepeissä on halvat huollot!


      • fiinimällä
        Jeepistelijä kirjoitti:

        Tilasin juuri patriotin (limited) melkein kaikilla lisävarusteilla, pois jäi vain 6 levyn cd ja nahkaverhoilu. Lisäkaukovalot otin suosiolla, koska jenkeissä on huonot valot. Kone on bensaversio, koska diisseliin ei saanut automaattilootaa.

        Naisjeepistille sen verran tuosta koiraverkosta, että älä ota sitä! Se on pultattu seinään kiinni ja jos tarvitset kaadella takapenkkejä, niin vaikeuksia tulee. Parempia ja irroitettavia verkkoja löytyy varaosaliikkeistä ja hintakin on halvempi! Kokemuspohjaa löytyy entisenä koiranomistajana.
        Autosta sen verran, että katumaasturihan se on, mutta jos maastoon mennään, niin kyllä se Hondat ja kumppanit pesee. Ei tule ikävä tuota "vanhaa" crv:tä.
        Plussana vielä Jeepeissä on halvat huollot!

        veljellä Compassilla on nyt tullut ajeltua noin 30tkm. Aikaisemmin ajoin Cherokeellä ja samat kurjat polut Compassi on selvittänyt. Bensakoneella, koska dieseliin ei saa automaattilootaa. Nahkapenkit ja muovinen sisustus on helppo pitää puhtaana koiralauman kanssa liikkuessa. Monia autoja tuli kokeiltua, mutta Jeeppi on tietysti käsite, joka kyllä vastasi odotuksia.


      • naisjeepisti
        Jeepistelijä kirjoitti:

        Tilasin juuri patriotin (limited) melkein kaikilla lisävarusteilla, pois jäi vain 6 levyn cd ja nahkaverhoilu. Lisäkaukovalot otin suosiolla, koska jenkeissä on huonot valot. Kone on bensaversio, koska diisseliin ei saanut automaattilootaa.

        Naisjeepistille sen verran tuosta koiraverkosta, että älä ota sitä! Se on pultattu seinään kiinni ja jos tarvitset kaadella takapenkkejä, niin vaikeuksia tulee. Parempia ja irroitettavia verkkoja löytyy varaosaliikkeistä ja hintakin on halvempi! Kokemuspohjaa löytyy entisenä koiranomistajana.
        Autosta sen verran, että katumaasturihan se on, mutta jos maastoon mennään, niin kyllä se Hondat ja kumppanit pesee. Ei tule ikävä tuota "vanhaa" crv:tä.
        Plussana vielä Jeepeissä on halvat huollot!

        kiitos tiedoista, valitettavasti tulin katsomaan näitä vastauksia vasta nyt. Täytyypä heti maanantaina kysellä tuosta koiraverkkoasiasta jos voisi poistaa vielä lisävarusteista. Jeeppini piti olla minulla jo tänä viikonloppuna mutta menee ensi viikon loppuun. On kuulema kovat ruuhkat autotoimituksissa nyt vuoden alussa.

        Otin lisävarusteiksi kanssa nuo lisävalot koska joudun päivittäin ajamaan mutkaisella ja pimeällä tiellä (lisäksi siis peräkoukku, vihreä erikoisväri, koiraverkko ja koiralle tietysti myös peti)


    • Pattu

      Itselläni on ollut Patriot 2.0 CRD nyt kuukauden ja olen yllättynyt auton tiloista ja toimivuudesta. Matkustustilat ovat aivan omaa luokkaansa ja voi verrata vaikka vähän isompiinkin autoihin.
      Maastossa auto on tietenkin on vähä lelu mutta hyvin toimiva ja moni muu auto merkki jolla on citymaasturi, saa lähteä vapaasti kokeilemaan kuinka käy maastossa. Jalkoihin Patriotilla ei jää!
      Suosittelen lämpimästi kaikille jotka kaipaa hyvää autoa! Toimiva kokonaisuus..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8696
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4858
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4308
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3867
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3060
    7. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      54
      2790
    8. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2415
    Aihe