Vista ja päivitykset

Tuossa on HP Compaq nx7300, jossa on Windows Vista Business. Kone toistaa seuraavaa kaavaa.

Käynnistyksen jälkeen tulevat ilmoitukset:
Odota hetki...
Määritetään päivityksiä...

Kun kirjautumisikkuna tulee, salasana ei kelpaa.
Suljettaessa tulevat ilmoitukset:
Älä katkaise koneen virtaa tai irrota sen virtajohtoa.
Asennetaan päivitystä 1 / 11 ..
jne.
Sammutetaan...

Seuraavassa käynnistyksessä tulevat ilmoitukset:
Odota hetki...
Määritetään päivityksiä...
Sammutetaan...

Sitten kone käynnistyy uudelleen ja palataan tavallaan lähtötilanteeseen.

Onko Vistalla tapana estää kirjautuminen päivitysten vuoksi vai onko Vista hämmentänyt tietokantansa sekaisin?

4

1032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmia

päivityksissä. Et o ainoa ongelmiensi kanssa.

Noita seuraavia päivityksiä kone kohta viikon asennellu, eivätkä asennu. Se on vaan kivaa kun käynnistää koneen niin lähtee päivittään eikä päivitäkkään ja sama taas seuraavalla kerralla.

Windows Vista -päivitys (KB941649)
      Asennuspäivämäärä: ‎17.‎11.‎2007 7:30
      Asennustila: Epäonnistui
      Virhetiedot: Koodi 8004100A

ja

Windows Vistan Media Centerin koottu päivitys (KB941229)
      Asennuspäivämäärä: ‎17.‎11.‎2007 7:29
      Asennustila: Epäonnistui
      Virhetiedot: Koodi 800F0826

Onks kellään heittää apuva ?

• M$S
      • WGA-plugin

Ja ei asennu edelleenkään, ei edes päivityksen toinen versio minkä sai ladattua Microsoftin sivuilta. KB 941649 siis.

• Vanhan/virheellisen aktivoinnin tai aitoustarkistuksen (WGA) ollessa kyseessa, Vista antaa taysin erilaista herjaa herjaa. Ei ole kyse siita.

Ymmarranko oikein, etta et paase lainkaan kirjautumaan Vistaan "Salasana virheellinen"-herjan jalkeen?? Silloin oletan, etta on kyse on tasta:

Oletuskayttajatilillasi (=kayttajatunnus, joka salasanaa herjaa) on ns. automaattinen salasanan syotto paalla kirjautumisen yhteydessa, mutta Windows ei (jostakin syysta..??) hyvaksy sita. Ja koska nain kay ja edessa on uudelleen kaynnistys, ei myoskaan paivityksia voida maarittaa/asentaa loppuun. Eli silloin olisi luonnollista etta paivitysilmoitukset jaavat "kiertamaan".

Automaattisyotto voi olla paalla, koska A) olet itse tarkoituksella kykenyt sen kayttoon (nopeuttaa boottaamista), B) olet kytkenyt sen "vahingossa" paalle, tai C) ASETUKSISTA RIIPPUEN, Vista voi joskus olla asetettu kaynnistymaan esim. ensimmaiset 10 tai vaikka 40 kertaa automaattisesti "Administrator" oikeuksin/tunnuksin. Saattaa myos olla ed. viitaten, ettei Vista hyvaksy kuin yhden virheellisen arvauksen kerralla, ja boottaa siksi aina uudelleen.

Automaattikirjautumisen voi hetkellisesti kytkea pois paalta, pitamalla 'Shift' eli vaihto-nappainta pohjassa heti kirjautumisikkunan ilmestyttya nayttoon. Talloin Vista nayttaa myos mahd. muut koneen tilit (=kayttajanimet) ja saat mahdollisuuden syottaa salasanasi kasin.

PS!! Tiedan myos tapauksen, jossa nappaimiston ENTER-nappain oli jumittunut 'pohjaan'. Tama aiheuttaa sen, etta heti salasana-ikkunan tullessa esiin, ENTER-nappain yrittaa saman tien kirjata kayttajatunnusesi sisaan "tyhjalla" salasanalla. Joka on tietenkin vaarin, jos olet oman salasanan antanut.

t. -S-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5372
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4161
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      29
      2292
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2138
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1825
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1312
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1128
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1020
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1011
    Aihe