Raamattu todistaa, että Jumala vihaa niitä, jotka näkevät petosnäkyjä ja ennustavat valhetta:
Hes. 13:9
Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.
Kun William Miller ennusti, että Jeesus tulee 22.10.1844, se oli Jumalan sanan halveksimista.
Jeesus sanoi, ettei sitä päivää ja hetkeä tiedä muut kuin Isä. Miten Miller oli viisaampi kuin itse Jumala?
Ihmisennustukset ovat joutuneet häpeään kerta toisensa jälkeen, koska Raamatun sana on totuus.
Silti syntisille opetetaan näitä valheita jatkuvasti, ja niihin uskovat joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole uskoneet Jumalan sanaan.
http://www.adventtikirkko.fi/historia/kansain.html
http://www.geocities.com/valaisija/h_loppu.htm
Se, että eksyttäjäuskonnot pitävät opinkappaleinaan ihmisennustuksia osoittaa, että ne ovat hylännyt puhtaan evankeliumin.
Paavali nuhteli jo aikanaan sellaisia, jotka opettivat muuta kuin pyhää Jumalan sanaa:
Gal. 1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Adventistien ja muidenkin uskontojen opettamat "omat totuudet" eivät ole Jumalan sanaa, vaan keksittyjä harhaoppeja. Miksi olen aivan varma tästä? Siksi, että Jeesus olisi ilmoittanut opetuslapsilleen tulevansa 22.10.1844, tai lokakuun 1. päivä 1914
Jos nuo olisivat olleet Jumalan pyhää sanaa ja totuutta, ne olisi olleet kirjoitettuna myös Raamattuun - totuuteen.
Jumala vihaa valheprofeettoja
21
440
Vastaukset
- alex-kasi
uskovat adventistit (useimmat ainakin) A-kirkon opetuksiin. Joten se mikä sinulle on väärää uskoa ei ole sitä kaikille.
Tällä en sano että sinun tarvitsisi uskoa kuin he. Jokaisella on kuitenkin oma uskonsa ja siitä kannattaa keskustellakin.
Sama uskoakseni Jt kanssa (kun nyt senkin otit esiin noissa linkeissäsi).- hirvas
tuota virallista A-kirkon linkkiä, jota lainasin.
Lue siitä ja päättele onko se sitä puhdasta opetusta, mitä Jeesus käski opetuslastensa opettaa kaikille maailman kansoille. Onhan adventisteilla sentään raamatullinen kolminaisuus oppi heidän virallisten sivustojen mukaan. Ja monet katsovat heidän kuuluvan kristillisten liikkeitten joukkoon.
Itse näen niin paljon väärää opetusta adventismissa, etten suosittele sitä. Olen hirvaksen kanssa samoilla linjoilla.- alex-kasi
hirvas kirjoitti:
tuota virallista A-kirkon linkkiä, jota lainasin.
Lue siitä ja päättele onko se sitä puhdasta opetusta, mitä Jeesus käski opetuslastensa opettaa kaikille maailman kansoille.sen avannut, mutta tunnustan, että en kaikkea ole siellä lukenut.
Mutta ei pidä unohtaa että adventistit uskovat siihen mitä tuolla heidan kirkkonsa nettisivuilla opetataan. Ja se tuskin on väärin sanottu että sinä et usko ja molemmilla tuntuu olevan omat motiivinsa. Ja toisaalta olet tuskin tutustunut kunnolla adventismiin joten et ole ymmärtänyt mihin he uskovat.
Olisi muuten kiinnostavaa joskus keskustella siitäkin mikä on yhteistä kaikkien kesken ennenkuin keskustellaan eroavaisuuksista. - alex-kasi
tietoa: kirjoitti:
taas provoilijoiden joukossa koko porukka.
- tiedät
Utulila kirjoitti:
Onhan adventisteilla sentään raamatullinen kolminaisuus oppi heidän virallisten sivustojen mukaan. Ja monet katsovat heidän kuuluvan kristillisten liikkeitten joukkoon.
Itse näen niin paljon väärää opetusta adventismissa, etten suosittele sitä. Olen hirvaksen kanssa samoilla linjoilla. - hirvas
alex-kasi kirjoitti:
sen avannut, mutta tunnustan, että en kaikkea ole siellä lukenut.
Mutta ei pidä unohtaa että adventistit uskovat siihen mitä tuolla heidan kirkkonsa nettisivuilla opetataan. Ja se tuskin on väärin sanottu että sinä et usko ja molemmilla tuntuu olevan omat motiivinsa. Ja toisaalta olet tuskin tutustunut kunnolla adventismiin joten et ole ymmärtänyt mihin he uskovat.
Olisi muuten kiinnostavaa joskus keskustella siitäkin mikä on yhteistä kaikkien kesken ennenkuin keskustellaan eroavaisuuksista.miksi ihmisille pitää opettaa sellaista, joka ei ole Jumalan pyhää sanaa vaan ihmisoppeja?
tiedät kirjoitti:
Adventistilasien katsottuna olevaa propagandaa, saa noinkin sievoiseen muotoon. Mutta en jää tuohon koukkuun.
- suljettiin - on selitys
Kun Jeesus ei tullut - miksi olisikaan tullut? -
22.10.1844, niin keksittiin, että armon ovi suljettiin silloin ja alkoi ns. tutkiva tuomio.
Sehän lisäsi selityksien tarvetta loputtomiin.
Kuten vuosi ilman välittäjää ja ettei ylöstempaukseen pääse mukaan, jos on syönyt lihaa, vaikkapa vain kalaa.
No - sanoohan Raamattukin, ettei liha peri taivasta. Vaikea on kumota viisastelua.- hirvas
ei Jeesus tuollaista opettanut.
- hätää :)
Onneksi Suomesta ainakin löytyy paljon pyörtänöitä, osittain ovat pahasti liikenteen saastuttamia, mutta ruoho vielä kasvaa niissäkin.
- ylifariseus
Taaksepäin, Helluntailaiset ovat opettaneet tähän päivään asti, Jeesuksen voivan tulla vaikka ensi yönä.
Vuoden 2000 täyttyessä monet menivät Öljymäelle odottamaan Jeesuksen tulemista.
Missä ne oikeat profeetat ovat, kun tarjolla ei ole muuta kuin vääriä, ja Apostolitkin odottivat Jeesuksen tulevan Apostolien elämän aikana.
Luther arveli Jeesuksen tulevan 300 v. hänen elämänsä jälkeen.
Olivatko vanhan-liiton profeetat oikeassa puhuessaan 1000 vuotisesta rauhan-valtakunnasta, joka ei toteutunut Israelin kansan hyljätessä Messiaansa.
Ilmestyskirja opettaa, mitä Jeesuksen pikainen takaisintulo tarkoittaa, ja se tarkoittaa pitkiä seurakunnallisia aikakausia vainoineen, ja lopunajan tapahtumineen.
Näiden kaikkien pitää tapahtua ensin, ja sitten tulee loppu.- hirvas
olen pohtinut, mutta vastaus on löytynyt aina Raamatusta. Totta on, että ihmisiä on kautta historian kiehtonut kysymys, koska maailmanloppu tulee. Ja siitä ollaan varmaankin yhtä mieltä, että niitä ennustajia on ollut ihan riittämiin. Ja on niitä vieläkin, ei ne koskaan lopu.
Raamattu on totuus, Jumalan pyhää sanaa. Me, jotka uskomme Jeesusta, uskomme myös tämän:
Matteus 24:36
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Eli Hän voi saapua jo tunnnin kuluttua, tai sitten sadan vuoden kuluttua. Emme me kukaan sitä tiedä muut kuin Isä.
Mutta Jeesus käski tarkata ajan merkkejä, ja antoi vertauksen viikunapuusta. Se mitä ympärillämme tapahtuu koko ajan, on merkkejä. Meitä ravistellaan joskus kovemmin, että heräisimme, vaikkapa tsunami, WTC:n tuho, Jokelan tapahtumat...
Mutta tärkein on se, että tulipa Herramme koska hyvänsä, niin meidän on oltava valmiina. Ja se valmius saadaan vain uskomalla Jeesuksen opettamaan puhtaaseen evankeliumiin, kasteen armoon ja Pyhän Hengen opetukseen.
Näin uskon, ja näin tulee tapahtumaan. - Uuden Maailman
1000 vuotiseen järjestelmään. "Rauhan aikaan." Vaikka se onkin antikristuksen petosta. Kun ihmiset sanovat "rauha, rauha", ei hätää mitään, niin varokaa sillä hävityksen kauhistus on silloin ihan ovella.
- katso tästä
hirvas kirjoitti:
olen pohtinut, mutta vastaus on löytynyt aina Raamatusta. Totta on, että ihmisiä on kautta historian kiehtonut kysymys, koska maailmanloppu tulee. Ja siitä ollaan varmaankin yhtä mieltä, että niitä ennustajia on ollut ihan riittämiin. Ja on niitä vieläkin, ei ne koskaan lopu.
Raamattu on totuus, Jumalan pyhää sanaa. Me, jotka uskomme Jeesusta, uskomme myös tämän:
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Eli Hän voi saapua jo tunnnin kuluttua, tai sitten sadan vuoden kuluttua. Emme me kukaan sitä tiedä muut kuin Isä.
Mutta Jeesus käski tarkata ajan merkkejä, ja antoi vertauksen viikunapuusta. Se mitä ympärillämme tapahtuu koko ajan, on merkkejä. Meitä ravistellaan joskus kovemmin, että heräisimme, vaikkapa tsunami, WTC:n tuho, Jokelan tapahtumat...
Mutta tärkein on se, että tulipa Herramme koska hyvänsä, niin meidän on oltava valmiina. Ja se valmius saadaan vain uskomalla Jeesuksen opettamaan puhtaaseen evankeliumiin, kasteen armoon ja Pyhän Hengen opetukseen.
Näin uskon, ja näin tulee tapahtumaan. - ylifariseus
hirvas kirjoitti:
Näin uskon, ja näin tulee tapahtumaan.Tulee tunnin kuluttua, niin silloin eivät kaikki Raamatun ennustukset toteudu.
Kannattaa lukea Ilmestyskirjan lopputapahtumat, silloin ei joudu pelotteluiden uhriksi. - hirvas
ylifariseus kirjoitti:
Tulee tunnin kuluttua, niin silloin eivät kaikki Raamatun ennustukset toteudu.
Kannattaa lukea Ilmestyskirjan lopputapahtumat, silloin ei joudu pelotteluiden uhriksi.pelottelusta, esimerkiksi Jeesus puhui opetuslapsilleen maailman lopusta monessa kohdin, mutta Matteus 24 luku kannattaa lukea.
Minusta tärkeintä on se, tulipa sitten Jeesus koska hyvänsä, ettei Hänen tulleessaan meidän palkkamme osoittaudu kuolemaksi... - alex-kasi
Siis voidaan sanoa, että me kristityt olemme usein kärsimättömiä odotuksemme kanssa. Ei paljon kannata toisiamme parjata mielestäni.
- hauska lukea
alex-kasi kirjoitti:
Siis voidaan sanoa, että me kristityt olemme usein kärsimättömiä odotuksemme kanssa. Ei paljon kannata toisiamme parjata mielestäni.
että lueppa tätäkin niin viisastut
http://www.kotiposti.net/~raamattu/kristinusko/suuntaukset/
Mainitsemiisi Raamatun teksteihin sanon tietenkin vain Aamen... mutta tietosi adventismin historiasta voi todeta olevan melko heikot. William Miller ei nimittäin koskaan opettanut mitään tarkkaa päivää, eikä myöskään tätä paljon mainostettua aikaa 22.10.1844.
Koska Jeesus oli sanonut, ettei hänen tulonsa päivää tiedä kukaan Miller vastusti tarkkojen päivien laskijoita ja tyytyi määritelmään ajan seuraavasti: "noin vuonna 1843"... hmmmm.... no intoutuihan hän tosin kerran sen verran spekuloimaan, että katsoi mainitun vuoden parhaiten löytyvät juutalaisesta kalenterista.
Väärässähän Miller oli, mutta ylipäätään Millerin ja seitsemännen päivän adventismin välillä on varsin ohut linkki. Miller vastusti useimpia (tai liki kaikkia) sapattia pitävien adventistien käsityksiä ja viimeksimainitut luopuivat useimmista Millerin opetuksista.
Kai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313507- 1231399
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111321- 711048
- 581041
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871026olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67920Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875