Kertokaa kuka kala hän on?

Ronsu

Tietääkö kukaan sellaisesta kalasta kuin norsukala (en tiedä onko nimi oikein). Se on semmoinen delfiininnäköinen sympaattisen oloinen kaveri. Kiinnostaisi, että miten käyttäytyy, kuinka isot tilat tarvitsee, keiden kanssa viihtyy, kuinka isoksi kasvaa, onko agressiivinen tai vaativa. ??

4

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppa

      Nimen jo tiesitkin kala on kotoisin (jos oikein muistan) afrikasta ja on speciali syömäri. Kirjallisuus mainitsee kalan olevan aika vaativan ja siitä sanotaan että se on yksi akvaarion viisaimmista kaloista (opii pieniä helppoja temppuja kuten syömään kädestä jne.) Samalla sanotaan että kala on agresiivinen toisia kaloja kohtaan. Kala kaikuluotaa pääsään olevan sähköelimen avulla akvaariossa esteet, ruuan jne lepakoiden tapaan mutta vedessä tietenkin. Kala kasvaa käsitääkseni "isona" aika suureksi joten vaatii tilaa. Minulla on valitettavasti kaikki akvaarion yleisteos kirjat lainassa joten en tietoja pysty tarkistamaan, enkä netistäkään äkkiä tietoa löydä kun ei ole kalan tieteellinen nimi tiedossa.
      Mutta luulen muistavani oikein, korjatkoon ne jotka kalasta tietävät.

      • Pusukala

        Mulla oli Marraskuun lopussa Mustanorsukala, (kotoisin Kamerunista, Afrikasta) Joka oli kieltämättä aika hankala hoidokki koska ei suostunut syömään muuta kuin pakastettuja hyttysentoukkia, ja niitä se söi PALJON! Ruokin sitä noin 5 kertaa päivässä kyseisellä ruualla, mutta silti sillä oli aina nälkä. Mutta sitten, joulukuun lopussa rakkaaksi tullut ronsukala kuoli mystisesti. Olin katsellut sitä n. 15 minuuttia ennen sen kuolemaa, ja ronsu ui normaalisti, mutta sitten tulin jälleen katsomaan sitä, niin siellä se kellui kyljellään... =(
        En suosittele aloittelijoille, ja akviksen tulisi olla semmonen 200 litranen. (Hinta n. 75 mk.) Hellunenhan se ronsu oli. (Voin lähettää sun mailiin kuvan siitä jos haluut.)


      • Pusukala
        Pusukala kirjoitti:

        Mulla oli Marraskuun lopussa Mustanorsukala, (kotoisin Kamerunista, Afrikasta) Joka oli kieltämättä aika hankala hoidokki koska ei suostunut syömään muuta kuin pakastettuja hyttysentoukkia, ja niitä se söi PALJON! Ruokin sitä noin 5 kertaa päivässä kyseisellä ruualla, mutta silti sillä oli aina nälkä. Mutta sitten, joulukuun lopussa rakkaaksi tullut ronsukala kuoli mystisesti. Olin katsellut sitä n. 15 minuuttia ennen sen kuolemaa, ja ronsu ui normaalisti, mutta sitten tulin jälleen katsomaan sitä, niin siellä se kellui kyljellään... =(
        En suosittele aloittelijoille, ja akviksen tulisi olla semmonen 200 litranen. (Hinta n. 75 mk.) Hellunenhan se ronsu oli. (Voin lähettää sun mailiin kuvan siitä jos haluut.)

        ...Niin, Mustanorsukala oppii yksinkertaisia temppuja ja kesyyntyy helposti. Sen on tiedetty myös auttaneen pulaan joutuneita kumppaneitaan. Mustanorsukala on reviirikala, mutta ei hätistele muita kaloja. Mustanorsukalalla on huono näkö, joten sillä on sähköelin, eli ns. tutka, jolla se todellakin tunnistaa kalat, esteet ja muut, jotka sattuu sen tielle tulemaan.


    • Teddy

      Mustanorsukala oli varmaan se mitä tarkoitit. Niillä on aika isot aivot kalaksi, joten ne kesyyntyvät helposti oppii helposti temppuja. Se ei hätyyttele pieniäkään kaloja. Ruoaksi kelpaa erillaiset hiutaleet ja pakastekuivatut ruokaeläimet. Se osaa tehä sellassii hauskoja haukahdus-ääniä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe