Kuuluuko tämmöinen

atopiaan???

Tämä nyt ei ehkä ihan tänne kuulu,mutta kun ei taida olla erikseen atopia-palstaa..

Kuuluuko atopiaan näpyt,vähän finnin tapaiset,jotka kuivuu itsekseen pois?Minulla on niska ja yläselkä täynnä sellaisia näppyjä ja niitä samanlaisia oli myös reisissä sekä taipeissa.Niitä ilmestyy aina joidenkin ruokien syömisen jälkeen,jonkin aikaa ne kutiaa ja sitten kuivuu pois.

Voiko atopiaan kuulua myös kutinaa,kihelmöintiä ja nuhaa?Epäilen kyllä,että minulla on myös jokin ruoka-aineallergia,joka vielä pahentaa noita atopian oireita.Kuiva iho minulla on ollut aina ja suvussa on sekä atopiaa että allergioita.

5

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonna14

moi,itse olen kärsinyt astmasta ja allergiaoista koko ikäni. olen allerginen mm.mausteet (inkivääri,kurkuma,chili ja pippurit) palsternakka, omena ja raaka porkkana keväisin, kiivi,tomaatti, varsiselleri, palsternakka, mango,pähkinät,avokado,ja siitepölyistä koivu, leppä, joka ikinen heinä, ja pujo. lisäksi mulla on kumi, nikkeli ja kromi allergia ja myös penisilliinistä saan oireita. itse olen huomannut että sitrukset pahentaa ihottumaa. en tiedä mutta epäilisin että sullon ruoka-aineallergia ja taipumusta atopiaan. vaikka en itse ole atoopikko niin tiedän jonkin verran siitä koska mun pikkusiskolla ja veljellä on atopia.(siis niillä nuorimmilla 1v kaksoset, mulla on yhteensä 7 sisarusta, kolme siskoa ja neljä veljeä) mullakin oli pienempänä atopia mutta se saatiin hyvin kuriin eikä enää ole kuin peruskuiva iho ja välillä ihottumaa käsissä.mutta jaksamista syksyyn, olisi kiva jos vastaisit. :)

• ap.

Epäilen, että olen allerginen mm. joillekin mausteille, tomaatille, sitrushedelmille, pähkinöille, koivulle ja pujolle. Ja ehkä myös viljoista ainakin vehnälle. Noita allergioita ainakin on suvussa.

Kysymys kuuluukin, että mitä sitä sitten voi syödä? Olen koko ikäni mussuttanut leipää ja vihanneksia ja hedelmiä, itse asiassa juuri niitä, jotka aiheuttavat allergiaoireita. Ja nykyään jopa lihatuotteissakin on vehnää ja kaiken maailman mausteita jne. Kyllä itku meinaa päästä aina kaupassa, kun ei mitään "kunnon ruokaa" voi ostaa. :( Ja kaiken lisäksi joistain karkeista ja suklaastakin tulee oireita, eli millä ihmeellä sitä sitten itseään hemmottelee??? Olisi kiva kuulla, mitä muut atopiasta tai allergioista kärsivät syö, koska multa alkaa loppua ideat kesken...

• jonna14
        ap. kirjoitti:

Epäilen, että olen allerginen mm. joillekin mausteille, tomaatille, sitrushedelmille, pähkinöille, koivulle ja pujolle. Ja ehkä myös viljoista ainakin vehnälle. Noita allergioita ainakin on suvussa.

Kysymys kuuluukin, että mitä sitä sitten voi syödä? Olen koko ikäni mussuttanut leipää ja vihanneksia ja hedelmiä, itse asiassa juuri niitä, jotka aiheuttavat allergiaoireita. Ja nykyään jopa lihatuotteissakin on vehnää ja kaiken maailman mausteita jne. Kyllä itku meinaa päästä aina kaupassa, kun ei mitään "kunnon ruokaa" voi ostaa. :( Ja kaiken lisäksi joistain karkeista ja suklaastakin tulee oireita, eli millä ihmeellä sitä sitten itseään hemmottelee??? Olisi kiva kuulla, mitä muut atopiasta tai allergioista kärsivät syö, koska multa alkaa loppua ideat kesken...

lihaa, kalaa, leipää, vihanneksia, perunaa, hedelmiä, maitotuotteita laktoosittomana jne... ikävää että sulle " saalistus" on vaikeaa... mutta koita jaksaa

• itte vaan

Vältä zeoliittipohjaisia pyykinpesuaineita. Jos haluat käyttää edelleen zeoliittipitoisilla pestyjä alusvaatteita, silitä sisäpuolelta joka pesun jälkeen niin zeoliittipiikit painuvat syvemmälle.
        Katso www.allegrosuomi.com. Sieltä saat ilmaiseksi zeoliitinpoistoaineen ja pesunainetta kokeiltavaksi. Ei se kaikkiin kutinoihin auta, mutta kun netissä niin paljon kehuvat eikä maksa mitään, niin kokkeile.

• niskaani
        itte vaan kirjoitti:

Vältä zeoliittipohjaisia pyykinpesuaineita. Jos haluat käyttää edelleen zeoliittipitoisilla pestyjä alusvaatteita, silitä sisäpuolelta joka pesun jälkeen niin zeoliittipiikit painuvat syvemmälle.
        Katso www.allegrosuomi.com. Sieltä saat ilmaiseksi zeoliitinpoistoaineen ja pesunainetta kokeiltavaksi. Ei se kaikkiin kutinoihin auta, mutta kun netissä niin paljon kehuvat eikä maksa mitään, niin kokkeile.

olen laittanut puuvillaisen liinan. On kortisonin ja rasvojen veroinen ja parempi vaihtoehto. Nopeasti paranee. Taipeeni eivät siedä rasvoja. Nytkin liina ollut kaulassa pari päivää ja ei enää kutita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe