Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jousimies anoppina

miniä ei jaksa

Olen siis itse Vesimies ja anoppini on jousimies.Miksi me emme tule toimeen?? Mua veskarina ärsyttää jousimiehen tehdään näin,hyvä tietää seuraavalla kertaa yms kommentit.Esim soittaessaan ei paljoa kysellä että viitsitkö tehdä,vaan sanotaan että saa tulla hakemaan tai se saa tulla katsomaan,kun hän puhuu miehestäni.Aivan sama sopiiko meille vai ei.Apuahan hän on kyllä tarjoamassa,mutta jos vain otat avun vastaan,niin siitä kuvitellaan tulevan vuosisadan tapahtuma joka vuosi,esim lapsien kanssa.Itse en haluaisi joka asiasta tehdä niin helvetin älytöntä numeroa,enkä jaksaisi kangistua kaavoihin.Niinpä niin,mitähän tässä tekis,et tulis edes jotenkin toimeen.Tuntuu niin ahdistavalta välillä,et tekis mieli vaihtaa jo paikkakuntaakin.

8

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut nainen-66

      Jos sua ollenkaan helpottaa niin voin keroa että toi on pientä...et tiedä mitä kaikkea todella paha anoppi voi saada aikaan...

    • Angi*

      Te ette ymmärrä toisianne. Teidän rinnakkais merkit eivät sovi keskenään. Sinun anoppisi on kamalan epävarma miten hänen pitäisi sinuun suhtautua, hän jännittää niin kovasti että tekee kaiken väärin. Jos sinä olisit hiukan iloisempi ja huumorisempi nauraisit paljon niin hän ehkä rentoutuisi eikä enään pelkäisi sinua...

      • ei jaksa

        vesimiehen kiemuroita, ei aina jaksa olla varovainen ja varpaillaan.


      • Miniöitten pitäisi
        ei jaksa kirjoitti:

        vesimiehen kiemuroita, ei aina jaksa olla varovainen ja varpaillaan.

        olla hiukan kohtelijaampia onhan poika eli mies heidän aikaansaannoksensa. Jos on mieheksi kelvannut niin kyllä aidin on täytynyt hyvin kasvattaa mieheksi.


    • seijakorpi

      Heippa!

      Tiedän mitä tarkoitat tuolla ikävällä anopilla, mutta mielestäni se ei liity horoskooppiin vaan jonkinlaiseen omistus- ja paremmuden tarpeeseen ja siihen ettei ehkä ole omassa elämässä tarpeeksi asioita ja haluaa tehdä itsestään numeron.

      Olen seurannut näitä juttuja oman äitini ja hänen anoppinsa kautta ja itsekin kokenut aikaisemmin ikävää yhteiseloa anopin kanssa. Nämä asiat voivat kuitenkin muuttua jos on tarpeeksi suora ja kertoo suoraan jos joku asia mättää. Tässä on hyvä miettia kuitenkin sanamuodot ym. ettei kumpikaan hermostu ja välit vaan huonone. Asian voi esittää niinpäin, että "minusta/meistä olisi kiva jos... eikä niin että en tykkää kun sinä... tai älä aina tee niin..."

      Mummoni (äidin anoppi) oli jousimies ja hänestä sanottiin joskus että on v -mäinen luonne. Hän oli ollut komenteleva ja valittajatyyppi, mahdollisesti joutunut ottamaan suuren vastuun isosta perheestään. Tilanne kuitenkin parani kun puhdistivat vähän ilmaa. Se oli raskasta mutta kannatti kuitenkin.

      Olen itsekin jousimies ja minulla on nyt miniäkokelas, josta pidän kovasti. Näiden muiden ilkeilevien anoppien vuoksi olen päättänyt jo nuorena etten varmasti sorru samoihin mokiin kuin nämä muut anopit.

      Nyt kun poikani ja hänen tyttöystävänsä asuvat yhdessä olemme tehneet selväksi puolin ja toisin, että emme mene ilmoittamatta heille eivätkä he tule tänne jos ei erikseen sovita ja opettelemmä näin uuteen tilanteeseen.

      Sen olemme tehneet myös selväksi että apua saa aina kun sitä tarvitsee ja autammekin esim. kännykkä- netti- ja bensalaskujen maksussa koska heillä ei ole vielä pysyvää toimeentuloa. Ja ruokaa saa aina kun tarvitsee.

      Näissä asioissa auttaa parhaiten se että puhutaan asiat selviksi ja sovitaan pelisäännöistä. Jos ei puhumalla pysty, niin voihan tehdä vaikka asialistan josta myös puhutaan erikseen sovittuna aikana ja molempien puolisoiden on oltava asian takana, eikä perua silloin kun asia on esillä.

      Hyvä on aina kertoa asia siinä sävyssä että pysyy mielessä se että kuitenkin kaikki välittävät toisistaan ja haluavat sovun ja rakkauden säilyvän koska jos anoppi -miniä - suhde tökkii, tökkivät myös pariskuntien väliset suhteet kun puolisot asettuvat aina eri tilanteissa jomman kumman puolelle.

      Oikein hyvää joulua ja toivottavasti saatte mukavan ja rakentavan suhteen vielä aikaiseksi : )

      Horoskooppimerkkien puolesta vesimiehen ja jousimiehen kyllä pitäisi pystyä keskustelemaan jopa helpommin kuin muiden merkkien (itselläni on rapu-kaksosanoppi, jonka mieli muuttuu vähän väliä ja sitten vedetään kyyneleet ym. peliin X D
      mutta nykyisin tullaan oikein hyvin toimeen kunhan pidetään pientä kohteliaisuusväliä.

      Terveisin Seija Riihimäeltä

      • Nimetön

        hyvistä vinkeistä ja ennen kaikkea mukavasti kirjoitetusta tekstistäsi.Olenkin yrittänyt muuttaa omaa ajattelutapaani,varsinkin joulun suhteen mikä meillä mieheni kanssa on aina riidan aiheena. Ehkä tästä lähtee minun kasvunvuoteni,ihan vaan lastenkin takia.;D Oikein lämmintä joulun odotusta teidän koko perheelle.


    • äänikin

      En tiedä muista jousimiesanopeista liiemmälti. Voiko edes yleistää....
      Minulla on kolme poikaa. Niin kauan kuin he ovat minua tarvinneet olen ollut heille "läsnä" eri tavoin.
      Kun kukin heistä perusti oman perheen, olen ottanut sellista välimatkaa, että en puutu poikieni perhesuhteisiin.
      Kun on esim lasten kanssa apua pyydetty, olen sitä antanut...puuttumatta lasten kasvatukseen.
      Yritän olla tasapuolinen miniöitteni suhteen, ja korostan aina heidän positiivisia puoliaan, jos löytyy pienintäkään yritystä panetteluun selän takana.
      Kun kolmekin naista eri taustoineen liittyy perheeseen, vie aikaa, ennenkuin opitaan tuntemaan toisensa.

      Meidän tapausessa on kaiken kaikkiaan kulunut yli seitsemän vuotta, ennenkuin alkaa suhteet olemaan sellaisia, että voimme viettää syntymäpäiviä, joulua jne yhdessä sillä tavalla, että pahimpia säröjä on hiottu ja miniät ja minä olemme alkaneet jopa viihtymään keskenämme.
      Kaikkien on sallittava tehdä virheitä ja kasvaa ja kehittyä myös suvun piirissä.

      • vastakkain

        Suhde on tietenkin aina jokaisella erilainen. Minulla on jousimies miniä ja itsekin olen jousimies. Asioihin puuttuminen on mielestäni kypsymättömyyttä. Ja jo johonkin asiaan puuttuisi nousisi jousimies miniä vastarintaan. Niin kuin tekisin itsekin jos asioihini puututtaisiin. Joten on parasta antaa jokaisen elää ja tehdä virheensä ihan itse niin ei tule kenellekään paha mieli.

        Jos jotakin asiaa kysytään niin silloin on aika sanoa oma mielipiteensä. Mutta on sitten turha kuitenkaan loukkaantua jos asia vaan kuunnellaan eikä tehdä niin kuin on sanonut.

        Kaikkein parhaiten tulee toimeen erilaisten merkkien kanssa, kun tuntee itsensä ja vikansa. Niin ei sitten tarvi mennä neuvomaan toisille asioita. Jos ei pyydetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe