Rikin mittaaminen?

L vai XL

Miten mittaan rikin pituuden? Vene on Yamarin 750 Big Game ja mielestäni niissä on käytetty XL rikillä
olevia koneita mutta mielestäni meillä on L rikillä!

5

9824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeä tieto

Onko tärkeä tietää tuo rikin pituutta kuvaava kirjain, vai riittääkö tieto, että kone on sopiva?

Kone on sopiva jos potkurin yläpuolella oleva levy on pohjan tasalla tai sentin tai kaksi pohjan tason yläpuolella.

• Perälaudasta

Mittaa veneesi perälaudan korkeus. Kölistä perälaudan päälle. L riki on perämoottoreissa 535mm ja veneissä yleensä 510mm.

XL riki on perämoottoreissa 635mm ja perälaudan korkeus silloin on siellä 600mm hujakoilla. Eroa siis kuitenkin 10cm joten sen pitäs erottaa aika karkealla mittaamisella.

Voit mitat myös moottorin kannakkeista kavitaatiolevyn pintaan. Siitä näkee riki pituuden myös ja tyyppikilpi pitäisi moottorista kertoa kanssa riki pituuden.

Äkkiä en mistään opuksestakaan löytänyt tietoja, joten mittaamalla varmistut.

Ps. Oletko myymässä moottoria veneestäsi? Kiinnostunut käytetystä isosta koneesta.

• konetta

Olen sitä vaihtamassa 4t koneeseen ja siksi sitä rikin pituutta mietin. L pituudella löytyy muutaman vuoden vanhoja koneita. Olen ostamassa veneeseen 150hv Hondaa jolla ajettu n. 300h...

• yamarinissa nyt
        konetta kirjoitti:

Olen sitä vaihtamassa 4t koneeseen ja siksi sitä rikin pituutta mietin. L pituudella löytyy muutaman vuoden vanhoja koneita. Olen ostamassa veneeseen 150hv Hondaa jolla ajettu n. 300h...

Mikä kone sulla on siinä yamarin 750 BG:ssä on nytten.
        Laita moottorista tietoja tulemaan jos olet myymässä sitä.

• helposti

Minkä merkkinen moottori sulla on nyt? Jos se on Yamaha, nopein ja helpoin tapa selvitää moottorin rikipituus on katsoa se moottorin tunnistekilvestä onko siellä ennen sarjanumeroa L vai jotain muuta joka viittaa erikoispitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe