Miten mittaan rikin pituuden? Vene on Yamarin 750 Big Game ja mielestäni niissä on käytetty XL rikillä
olevia koneita mutta mielestäni meillä on L rikillä!
Rikin mittaaminen?
5
8234
Vastaukset
- tärkeä tieto
Onko tärkeä tietää tuo rikin pituutta kuvaava kirjain, vai riittääkö tieto, että kone on sopiva?
Kone on sopiva jos potkurin yläpuolella oleva levy on pohjan tasalla tai sentin tai kaksi pohjan tason yläpuolella. - Perälaudasta
Mittaa veneesi perälaudan korkeus. Kölistä perälaudan päälle. L riki on perämoottoreissa 535mm ja veneissä yleensä 510mm.
XL riki on perämoottoreissa 635mm ja perälaudan korkeus silloin on siellä 600mm hujakoilla. Eroa siis kuitenkin 10cm joten sen pitäs erottaa aika karkealla mittaamisella.
Voit mitat myös moottorin kannakkeista kavitaatiolevyn pintaan. Siitä näkee riki pituuden myös ja tyyppikilpi pitäisi moottorista kertoa kanssa riki pituuden.
Äkkiä en mistään opuksestakaan löytänyt tietoja, joten mittaamalla varmistut.
Ps. Oletko myymässä moottoria veneestäsi? Kiinnostunut käytetystä isosta koneesta.- konetta
Olen sitä vaihtamassa 4t koneeseen ja siksi sitä rikin pituutta mietin. L pituudella löytyy muutaman vuoden vanhoja koneita. Olen ostamassa veneeseen 150hv Hondaa jolla ajettu n. 300h...
- yamarinissa nyt
konetta kirjoitti:
Olen sitä vaihtamassa 4t koneeseen ja siksi sitä rikin pituutta mietin. L pituudella löytyy muutaman vuoden vanhoja koneita. Olen ostamassa veneeseen 150hv Hondaa jolla ajettu n. 300h...
Mikä kone sulla on siinä yamarin 750 BG:ssä on nytten.
Laita moottorista tietoja tulemaan jos olet myymässä sitä. - helposti
Minkä merkkinen moottori sulla on nyt? Jos se on Yamaha, nopein ja helpoin tapa selvitää moottorin rikipituus on katsoa se moottorin tunnistekilvestä onko siellä ennen sarjanumeroa L vai jotain muuta joka viittaa erikoispitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1095971- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056