Asuminen Nizassa

wdjgroeijhg

Moi!
Olen lähdössä tammikuussa Nizzaan, noin neljäksi kuukaudeksi. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen asunnon vuokraamisen suhteen, mihin kannattaa muuttaa, mihin ei. Mistä löydän asuntoja, esim. vielä Suomessa ollessani, tai mihin kannattaa ottaa yhteyttä vaikka paikan päältä??
Muitakin käytännön neuvoja saa antaa, kaikki ovat tarpeen!
Kiitos!

5

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - CA -

      Ensimmäinen kysymys, oletko milloinkaan käynyt Nizassa, eli tiedätkö millainen kaupunki on maastltaan?

      Sopivan asunnon sijaintiin vaikuttaa myös se, että tuleeko käytössäsi olemaan auto vai ei.

      Nizassa yleensäkin ja varsinkin keskustassa on varsin vaikea löytää parkkipaikkaa ja maksuttomia sellaisia ei juurikaan ole.

      Ohessa linkki alkupaloiksi:

      - http://www.seloger.com

      Ilmeisesti sunnittelet määräaikaista kalustetun asunnon vuokrausta?

      • wdjgroeijhg

        Kiitos!
        Autoa ei tule olemaan, kuulemma julkinen liikenne pelaa melko hyvin.
        En ole aikasemmin käynyt, siksi olenkin niin hukassa nyt. Sen tiedän paikasta mitä olen yrittänyt netistä lueskella, ja kuvia katsellen, toisilta kysellen. On vaan tullut melko paljon eri tarinaa, kaikilla on melko eri mielikuvat.


      • - CA -
        wdjgroeijhg kirjoitti:

        Kiitos!
        Autoa ei tule olemaan, kuulemma julkinen liikenne pelaa melko hyvin.
        En ole aikasemmin käynyt, siksi olenkin niin hukassa nyt. Sen tiedän paikasta mitä olen yrittänyt netistä lueskella, ja kuvia katsellen, toisilta kysellen. On vaan tullut melko paljon eri tarinaa, kaikilla on melko eri mielikuvat.

        Nice on itse asiassa varsin pieni kaupunki ja varsinkin sen varsinainen keskusta.

        Karkeasti ottaen vosi asunno sijainninksi voisi rajata lännessä Avenue Gambetta'n, ehkä vielä pykälä lännemmâksi Boulevard Francois Grosso ja idässä satama-altaan sivuitse pohjoiuseen kulkeva Boulevard de Riquier ja sen poikkikatu Boulevard Generale Louise (jonka varrella myös ostoskeskus Carrefour), sekä pohjoisen suunnassa ei rautatieasemaa ylemmäksi.

        Vältettäviä alueita keskustassa on juuri rautatieaseman seutu ja sen etelä- ja pohjoispuoleinen kortteli.

        Yksi mahdollisuus on, että vuokraat aluksi kahdeksi-neljäksi viikoksi ja kiertelet sitten rauhassa paikan päällä ja vaihdat halutessa toiseen asuntoon.

        Uusi ratikkalinja alkanee olla jo käytössä?

        - http.www.paruvendu.fr

        Nizzan alue on 06, etsiessäsi asuntoilmoituksia.


    • - CA -

      Mahdatko olla sama henkilö joka tiedustelee ja on "muuttamassa" myös mm. Meksikoon, Tanskaan ja Espanjaan? Kerronko nimimerkit?

      Avaukset ja jatko ovat kovin samanlaisia.

      Mikäli näin, niin kehoitan kasvamaan ensin.

      Juuri näiden "virtuaalimuuttajien" vuoksi nähin ei juuri yleensä jaksa vaivautua vastaamaan.



      - - - - > . . .

      • gocfovo

        Terve!!
        Ei ole sama henkilö!!
        Täällä olen oikeasti vieläkin panikoimassa, koska nuo osoitteet mitä on aikaisemmin annettu, ei pelitä! Mahtaakohan olla mun netissä, vai noissa osoitteissa.
        Mutta Kiitos kuitenkin avusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2239
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      227
      2005
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1572
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1541
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1311
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      150
      1281
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      50
      1177
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      66
      1068
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe