valkoista levää? APUA!!!

ja tetrat?

Löysin päivä sitten kadonneen neontetrani kuolleena suodattimesta :´( tämän jälkeen somisteisiin ja hiekkaan on tullut vaaleaa hometta/kutua/levää? onkohan vaarallista. tosiaan, en kyllä ymmärrä miten tetra on tuonne suodattimen putkeen mahtunut ja kun se on siellä putkessa ollut hetken aikaa niin on varmaan vaikuttanut veden laatuun.. onneksi huomasin tetran pian, mutta enpä ehtinyt ajoissa pelastamaan, luulin että se vain piilottelee jossain kasvien alla. Toinen kysymys: miksi neontetrojen värit haalistuvat? voisko johtua liiallisesta valosta? kasveja ja piilopaikkoja on kyllä runsaasti ja vesiarvot on kohdallaan.
mistä muuten ostatte tuotteet joilla testaatte vesiarvot? saako netistä halvemmalla... olen maksanut näistä meinaan aika törkysiä hintoja.. :D

2

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      1. AKVAARION TILAVUUS, IKÄ, JOS UUSI, KYPSYTYS TAPA (milloin kypsytetty ja miten, kauanko kypsytykseen kului aikaa, mitä käytit ymppinä jne...)

      2. VESIARVOT, pH, KOVUUSMITAT = dh, NITRIITTI NO2 JA NITRAATTI NO3 (mg/l) MITATTUNA ENNEN JA JÄLKEEN VEDEN VAIHDON, LÄMPÖTILA (nää pitäis nyky päivänä olla jokaisen alkavan akvaristin hallinnassa!)

      3. KALASTO, KUKIN LAJI MÄÄRÄLLISESTI, KALOJEN IKÄ

      4. HIEMAN HOITORUTIINEISTASI, VIIKOTTAISET TEHTÄVÄT, KUUKAUDEN VÄLEIN HOITAMASI TOIMENPITEET JNE.
      KALOJEN RUOKA TOTTUMUKSET.

      5.TEKNIIKKA, SUODATTIMEN MERKKI MALLI JOPA VIRTAUS TEHO TUNNISSA VALAISIMIEN MERKKI JA MALLI (lukee putkessa) JA KÄYTTÖ AIKA VUOROKAUDESSA SEKÄ IKÄ.

      MITÄ AKVAARIOSSA ON TAPAHTUNUT VIIMEISTEN VIIKKOJEN AIKANA

      MIKÄ ON NYT HÄTÄ JA ASIA JOSTA HALUAT LISÄ TIETOA

      Mahdollisimman tarkka kerronta tapahtuneesta niin pystytään vastaamaan heti huoleesi akvaarion ja kalaston osalta.

      Tietenkään joka kerta ei näitä kaikkia seikkoja tarvitse kirjoittaa vaan jos sulla on kalojen terveydestä huoli, esiin; kalat, akvaario, hoitorutiinit, vesiarvot...

      Niin tällä tavalla voidaan vastata täsmällisemmin eikä tarvitse lähteä tinkaamaan tietoja joiden saanti näyttää välillä kestävän useita päiviä, siinä ajassa ollaan jo pahimmassa tapauksessa kalojen hautuu maalla.

    • :)-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe