Bisoprolol Comp

kokemuksia?

Kenelläkään kokemuksia siirtymisestä Bisoprololista Bisoprolol Comp:iin jossa on diureetti mukana? Minulla havaittiin kohonnut verenpaine kesällä. Otin homman vakavasti ja tein elintapamuutokset ja ostin mittarin kotiin. Olen 34v mies ja äidin puolella suvussa on ollut korkeita paineita lähes kaikilla.
Kotimittauksessa paineet asettui 100/155-160 elintapamuutosten ja viiden kilon laihtumisen jälkeen. Aluksi oli 105/165-170. Mielenkiintoista on, että liikunta tai työnteko laskee painetta muutaman pykälän kun taas paikallaan olo nostaa, vaikka luulisi että on päinvastoin.
Aloitettiin Bisoprolol 5mg ja paine tippui tasolle 90-95/135. Lepopulssi tippui reilusti 60:stä 45-50:een eli tuota annosta ei varmaan voi nostaa. Ei muita sivuvaikutuksia.
Alapaine pitäisi saada alemmaksi eli kysyisin minkälaisia tuloksia olette saaneet tuolla lääkevaihdolla.

2

3152

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoksia

ainakaan vielä, tosin vasta kuukauden olen käyttänyt Bisoprolol Comp 10/25mg, yksi tabletti päivässä.
      Noin viikko sitten rinnalle otettiin Cardace 2,5mg. Lääkäri sanoi että alapaine on saatava laskemaan, huiteli yli sadan.
      Aiemmin mulla oli Sparkal-lääke.
      Olen 44-vuotias nainen, ylipainoakin on.
      Niin, unohdin sanoa että koen Bisoprololin paremmaksi verrattuna entiseen lääkkeeseen koska se hidastaa pulssia.
      Siinä on beta-salpaajaa mukana. Lepopulssini oli 90-100, nyt jotain 70.

• ...

Näyttää Bisoprolin täysi vaikutus tulevan vasta monen viikon viiveellä. Olen kerran viikossa töitten jälkeen Maanantaina tehnyt kolmoismittauksen ja arvot ovat aina tippunet muutaman pykälän, vaikka elintavoissa tai elämäntilanteessa ei ole muutoksia. Nyt 87/125-130 eli homma alkaa olla kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      234
      2007
    2. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      1174
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      20
      1005
    4. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      125
      696
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      38
      689
    6. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      658
    7. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      201
      597
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      51
      445
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      38
      428
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      42
      422
    Aihe