Bisoprolol Comp

kokemuksia?

Kenelläkään kokemuksia siirtymisestä Bisoprololista Bisoprolol Comp:iin jossa on diureetti mukana? Minulla havaittiin kohonnut verenpaine kesällä. Otin homman vakavasti ja tein elintapamuutokset ja ostin mittarin kotiin. Olen 34v mies ja äidin puolella suvussa on ollut korkeita paineita lähes kaikilla.
Kotimittauksessa paineet asettui 100/155-160 elintapamuutosten ja viiden kilon laihtumisen jälkeen. Aluksi oli 105/165-170. Mielenkiintoista on, että liikunta tai työnteko laskee painetta muutaman pykälän kun taas paikallaan olo nostaa, vaikka luulisi että on päinvastoin.
Aloitettiin Bisoprolol 5mg ja paine tippui tasolle 90-95/135. Lepopulssi tippui reilusti 60:stä 45-50:een eli tuota annosta ei varmaan voi nostaa. Ei muita sivuvaikutuksia.
Alapaine pitäisi saada alemmaksi eli kysyisin minkälaisia tuloksia olette saaneet tuolla lääkevaihdolla.

2

2689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoksia

      ainakaan vielä, tosin vasta kuukauden olen käyttänyt Bisoprolol Comp 10/25mg, yksi tabletti päivässä.
      Noin viikko sitten rinnalle otettiin Cardace 2,5mg. Lääkäri sanoi että alapaine on saatava laskemaan, huiteli yli sadan.
      Aiemmin mulla oli Sparkal-lääke.
      Olen 44-vuotias nainen, ylipainoakin on.
      Niin, unohdin sanoa että koen Bisoprololin paremmaksi verrattuna entiseen lääkkeeseen koska se hidastaa pulssia.
      Siinä on beta-salpaajaa mukana. Lepopulssini oli 90-100, nyt jotain 70.

    • ...

      Näyttää Bisoprolin täysi vaikutus tulevan vasta monen viikon viiveellä. Olen kerran viikossa töitten jälkeen Maanantaina tehnyt kolmoismittauksen ja arvot ovat aina tippunet muutaman pykälän, vaikka elintavoissa tai elämäntilanteessa ei ole muutoksia. Nyt 87/125-130 eli homma alkaa olla kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2150
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1645
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1343
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1173
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      79
      1152
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1085
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1031
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      285
      1026
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      196
      855
    Aihe