Onko olemassa jotain päivitystä, jolla saan 98SE:n ymmärtämään ite päivittämään IP-osoitteensa? Nyt se tiputtaa IP:n sen vanhenemispäivänä eikä päivitä sitä uudeksi, vaan joudun manuaalisesti päivittään sen. Alkaa pidemmän päälle turhauttamaan.
Windows 98SE + ADSL?
3
501
Vastaukset
- jotain nyt on
sulla häikkää. Mulla on ADSL toiminut hyvin jopa Win95:ssä, saati uudemmissa. Ei tarvi ite päivittää vaan päivitys toiminut automaattisesti.
Onkohan sulla käyttiksessä nyt joku bitti väärinpäin koska ei noin pitäis tapahtua..
Kokeilepa asentaa käyttis uudestaan mutta varmuuskopio sitä ennen kaikki omat juttusi (valokuvat, meilit ja mitä oot tallennellutkin koneellesi) vaikka cd:lle tai usb-tikulle. - Sinulla on
"Aito" ja oikea ADSL-motu, eikä mikään USB/PCI härpäke, niin se hoitaa itse tuollaiset myös w95:ssä.
- Aloittaja
Mulla on siis ADSL -modeemina Zyxel Prestige 660HW-D1 (käytän rj-45 piuhoilla, en langattomasti), siinä on kiinni 2 konetta, toinen on XP Professionalilla (engl.) varustettu ja toinen Windows 98SE (engl.). XP -kone kyllä pysyy netissä ikuisuuden, mutta 98SE tipahtaa, kun IP-osote vanhenee.
Sama ongelma on yhessä toiseskin koneessa jossa on puolestaan suomenkielinen Windows 98 (vissiin kans SE), juuri saman tempun tekee, eli ei hae uutta IP:tä. Sen koneen ADSL -boksis ei ole kiinni kuin se kone yksinään. Sen koneen ADSL -boksi on joku A-Link, en muista koko nimeä.
Itse en aluksi säätänyt niiden nettiasetuksiin mitään ihmeellistä, muuta kuin vasta sitten, kun alkoi ottamaan päähän kokoaikainen tippuminen langoilta.
Kaikkia mahdollista olen mielestäni TCP/IP asetuksista vääntänyt, eikä mikään tunnu auttavan.
En millään viitsi alkaa asentamaan uudestaan tota, kun olen lähes varma, ettei siitä ole mitään hyötyä. Muistaakseni tuo katkeileminen oli viime 98SE:n asennuksen alusta lähtien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2192877
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1142056Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171691Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141615Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2851466Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471237- 471176
- 1051014
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56958- 85905