tyttö vai poika?

ennusmerkki

minkäs laisia ennusmerkkejä niitä olikaan siintä et kumpi on tulossa? eikös sykkeellä ollut jotain tekemistä asian kanssa? oliko mahan muodolla jotain merkitystä? ja kertokaa muitakin ennusmerkkejä ja ovatko pitäneet paikkansa teidän kohdallanne?

14

2868

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 21

Eilen kuulin rakenneultrassa, että poika tulossa. Sykkeet on ollu 170-156, eli aika korkeat. Yleensähän sanotaan, että tytöillä on korkeat sykkeet. Ei siis ainakaan täällä pidä paikkaa. Suolaista on tehnyt enemmän mieli kuin makeaa. Tämän olen usein kuullut liitettävän poikaan.

• Ilona*

Alkuraskaudessa sykkeet olivat hurjan korkeat, mutta nyt 140-145. Alussa teki mieli suolaista ja rasvaista, (joita poikaa odottaessa en voinut sietää.)Keskiraskaudessa teki mieli hapanta, söin raakoja marjoja ja omenia. Nyt maistuvat raikkaat hedelmät, appelsiini, mandariini, omena.
        Poikaa kun odotin, oli paljon himoja. Nyt niitä ei juurikaan ole.
        Mahan muodosta en tiedä..pienempi se ainakin on, kuin pojan kanssa:)

• Nimetön

Eivät taida ne ennusmerkit kovin paikkaansa pitäviä olla. Jotkut sanovat yhtä ja toiset toista ja voihan siitä sitten sattumalta yhtäläisyyksiä löytyä. Itselleni varmistui ultrassa, että odotan poikaa. Koko alkuraskauden ajan oli sellainen tunne, että tulokas on poika. Muista ennusmerkeistä en sitten tiedäkään. Syke ei ole ollut kovin korkea. Raskauden ensimmäisen kolmanneksen olin huonovointinen. Raskauskiloja ei ole vielä kovin paljon tullut ja vatsa on pieni kiinteä pallo, vaikka raskausviikkoja on jo 27. Takaapäin katsottuna ei pysty arvaamaan, että olen raskaana. Tiedä sitten onko tämä ns. poikamaha vai johtuuko vatsan muoto omasta ruumiinrakenteesta ja vauvan asennosta. Itse uskon jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

• pystymaha

Itse olen viikoilla 37 ja mulla on todella iso maha suoraan eteenpäin kasvanu, eli takaapäin ei siltikään huomais, että olen raskaana. Moni sanonu, että selvästi poikaa odotat (ja niin odotanki). Tyttöä odottaessa kuulemma maha leviää koko keskiruumiin alueelle. Mutta nämähän on näitä juttuja joita paljon kuulee eri versioita, ja mikähän sitten lie pitää paikkansa..

• kultapuppelit
        pystymaha kirjoitti:

Itse olen viikoilla 37 ja mulla on todella iso maha suoraan eteenpäin kasvanu, eli takaapäin ei siltikään huomais, että olen raskaana. Moni sanonu, että selvästi poikaa odotat (ja niin odotanki). Tyttöä odottaessa kuulemma maha leviää koko keskiruumiin alueelle. Mutta nämähän on näitä juttuja joita paljon kuulee eri versioita, ja mikähän sitten lie pitää paikkansa..

minulla oli ensimmäisen raskauden aikana myös kaikki edessä että jotenkin arvasin että se on poika :) sit tuo masu ei melkein ollenkaan ollut laskeutunut että ihan kamalan korkealla oli ihan loppu vaiheessa.. hiukan tuli sivuille massua mistä moni luuli että kyllä se tyttö on tulossa :) nyt odotan toista lastani ja maha on kyllä sen näköinen että voisi sieltä tyttökin tulla mutta poika sieltä on tulossa :)

• tytön äiti
        kultapuppelit kirjoitti:

minulla oli ensimmäisen raskauden aikana myös kaikki edessä että jotenkin arvasin että se on poika :) sit tuo masu ei melkein ollenkaan ollut laskeutunut että ihan kamalan korkealla oli ihan loppu vaiheessa.. hiukan tuli sivuille massua mistä moni luuli että kyllä se tyttö on tulossa :) nyt odotan toista lastani ja maha on kyllä sen näköinen että voisi sieltä tyttökin tulla mutta poika sieltä on tulossa :)

Minulla oli kaikkien mielestä sikoisen odotus aikana poika tulossa. Maha oli edessä ja ruskeaviiva oli napaan asti. Ultrassa kuitenkin selvisi että tyttö tulossa ja niin myös tuli. Nyt odotan toista ja tässä jännätään minkälaisia muotoja ja viivoja jne alkaa ilmestyä,kun vähän pidemmälle päästään odotuksessa. Itselläni esikoisesta maistui hedelmät ja suolainen paremmin kun makea, makea teki vikoilla 8-14 todella pahaa..ja olen todellinen karkkihiiri..se oli hassua se. Katsotaan miten nyt käy,tällä hetkellä tekee mieli koko ajan jotakin ja vasta viikolla 6 ollaan menossa =)

• odottaja-80

Monesti vielä rakenneultrassa katsotaan väärin. Suomessa on siis syntynyt monta kertaa eri sukupuolta oleva vauveli.

Sydänäänistä ei pystytä varmaksi sanomaan, kumpi on tulossa. Ennen vanhaan äänet olivat tunnistustapa. Minulle neuvolatäti sanoi viikolla 32, että hän sanoisi, että poika, sillä kuulemma hänen 30-vuotisen kokemuksen mukaan monesti pojan sydänäänet laskevat loppuvaiheessa.

Aika hyväksi tunnusmerkiksi voisin sanoa napaan ulottuvan häpykarvaviivan. Minun ystävillä tämä on merkannut joka kerta poikaa. Minultakin sellainen löytyy, vaikka ylpeä siitä en ole...;/ Luulempa siis, että poikavauva se sieltä tulee, katsotaan.

• emmi1982

Esikoisen aikana teki suolaisat enemmän mieli, kuten pizzaa.Riitan herkku pizzaa en pysty vieläkään syömään, vaikka tästä on yli 2 vuotta aikaa.Maha oli ihan pojan mallinen, eli suoraan eteenpäin.Ja poikahan sieltä tuli:)Tosin ei mahan muodosta pysty aina päättelemään kumpi tulee,mun äiti kun ootti mua, siskoa ja pikkuveljeä kaikista ollu maha ihan samanmallinen.
        Nyt odotan toista muksua.Makeampaa tehnyt enemmän mieli.Maha on samanmallinen kun esikoisen aikana, paljon pienempi vaan.Ehkä olen vähän levinnyt sivulle,en osaa sanoa.Tässä raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan.Joulunahan sen näkee kumpi sieltä tulee.Pääasia että on terve:)

• krisu07
        emmi1982 kirjoitti:

Esikoisen aikana teki suolaisat enemmän mieli, kuten pizzaa.Riitan herkku pizzaa en pysty vieläkään syömään, vaikka tästä on yli 2 vuotta aikaa.Maha oli ihan pojan mallinen, eli suoraan eteenpäin.Ja poikahan sieltä tuli:)Tosin ei mahan muodosta pysty aina päättelemään kumpi tulee,mun äiti kun ootti mua, siskoa ja pikkuveljeä kaikista ollu maha ihan samanmallinen.
        Nyt odotan toista muksua.Makeampaa tehnyt enemmän mieli.Maha on samanmallinen kun esikoisen aikana, paljon pienempi vaan.Ehkä olen vähän levinnyt sivulle,en osaa sanoa.Tässä raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan.Joulunahan sen näkee kumpi sieltä tulee.Pääasia että on terve:)

Monennellako raskausviikolla saa tietää( jos siis haluaa tietää =) ) tuleeko tyttö vai poika ??

• Paksukainenrv29+5

mee googlettaa "huuhaa testit" mulla täsmäs!! tyttö tulee, ultrassa käytiin kans.

• christine83

joka olikin aivan mahtava ylläri =)

noh,jokatapauksessa mulla on ennestään kaks tyttöä josta voin raskauden loppuun saakka todella pahoin ja lihoja en voinu koko raskaudenajan syödä enkä paljoa muutakaan.

omenatb ja mandariinit meni.
      maha oli tiukka eteenpäin työntyvä pallo,takaa ei huomannu ollenkaa et raskaana olin.
      kiloja tuli vaivaset 8 jotka lähti heti synnytyksen jälkeen.
      iho kukki rv 20 saakka ja sen jälkeen oli loistavassa kunnossa.
      himoja oli koko kansan eestä ;)

nyt odotan rv 19 poikaa ja on alusta aasti ollu täysin erilainen raskaus,pahoinvoinia oli rv 11 asti ja loppui kuin seinään,iho kukkii vain leuasta,maha on levähtäny rantapalloks!yök..
      himoja ei ole yhtään...
      suolainen j amakea menee,ananas,banaanit ja liha maistuu hyvin ja kilot senkun nousee =(

syke oli likoilla 150-170
      syke tällä pojalla on ollut 145-170
      sykkeisiin en tosin usko..
      vauvan liikehdintähän määrää sykkeen pääosin.

• ^poika^

Tulossa ja ennenstään on 2vuotias tyttönen. tytön aikana ei ollut minkään laisia raskaus oireita muuta kun että enen raskaustestin tekemistä vihloi tuollla alhaalla kovasti ja siihen ne oireet sitten jäivätkin.. syke ollut n. 150 Ja taas pojan odotuksessa ollut kaikki mahdolliset oireet mitä vaan voi olla, paha olo, oksentelu, kolotus, hengästyminen, väsynyt olo vähän väli ja ennakoivat supparit ja kaikkea muuta mitä nyt vaan voipi olla.. Suorastaan tää raskaus on ollut ihan päin vastainen kuin esikoisen odotus.. Ja syke pojan odotuksessa ollut n.128.. No mutta onneksi enään ei ole kuin reilu pari viikkoa laskettuun ja sitten tämä on ohi=)!!!

• .....................
        ^poika^ kirjoitti:

Tulossa ja ennenstään on 2vuotias tyttönen. tytön aikana ei ollut minkään laisia raskaus oireita muuta kun että enen raskaustestin tekemistä vihloi tuollla alhaalla kovasti ja siihen ne oireet sitten jäivätkin.. syke ollut n. 150 Ja taas pojan odotuksessa ollut kaikki mahdolliset oireet mitä vaan voi olla, paha olo, oksentelu, kolotus, hengästyminen, väsynyt olo vähän väli ja ennakoivat supparit ja kaikkea muuta mitä nyt vaan voipi olla.. Suorastaan tää raskaus on ollut ihan päin vastainen kuin esikoisen odotus.. Ja syke pojan odotuksessa ollut n.128.. No mutta onneksi enään ei ole kuin reilu pari viikkoa laskettuun ja sitten tämä on ohi=)!!!

Vihlonta kuuluu ensimmäiseen raskauteen. Toisessa raskaudessa ei vihlo, koska paikat ovat valmiiksi venyneet.

• vihloo ja kolottaa
        ^poika^ kirjoitti:

Ootan toista vauvaa..ja ihan alussa mennään. Kyl mulla ainaki vihloo ja tuntuu vaikka mitä tuntemuksii alamahassa, mielestäni jopa ehkä enemmän,kun ekasta. En sitte tiedä,vai onko jo unohtanu mitä se ekan kohdalla oli,epäilen kuitenkin,kun esikoinen on 1v 3kk vanha. Joten kyllä sitä vihlontaa ja muutaki tuntemusta on mulla ainaki tässä toisessaki raskaudessa ihan kiitettävästi,taitaa olla yksilöllistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6705
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2303
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1055
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      89
      953
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe