Olen muutaman vuoden ajan seuraillut tätä palstaa selvittääkseni itselleni, missä mielessä se on perustettu ja olisiko hyödyllistä aktiivisemmin osallistua keskusteluun. Yhä useammin tulee mieleeni kertomus Vanhasta Testamentista. Monet teistä varmaan muistavat sen hyvin. Tarkoitan kertomusta, joka tunnetaan nimellä "Salomonin tuomio". Se on Raamatussa 1. Kuningasten kirjan 13. luvussa, jakeissa 16-28. Siinä kaksi naista tuodaan kuningas Salomon eteen. Heillä on mukanaan kaksi vastasyntynyttä lasta. Toinen on kuollut, toinen elää. Naiset riitelevät kummanko elävä on. Salomo käskee tuoda miekan ja aikoo lyödä elävän lapsen kahtia. Näin kumpikin naisista saisi 50%- osuuden. Nainen, jonka elossa oleva lapsi todella on, parahtaa hätähuudon, kun taas toinen nainen myöntyy jakoehdotukseen. Nyt on kuningas Salomon on helppo antaa elävä lapsi oikealle äidilleen.
Salomonin tuomio
12
2584
Vastaukset
- joka osoittaa
lasta (=elävää uskoa), on tarkoitus surmata tämä. Miekka on armoton ja vetoaa oikeuteen. Mutta se, joka rakastaa ( eli se, joka uskoo), on valmis luopumaan "ajallisesta" omistusoikeudestaan uskoon. Ts on valmis kantamaan tuomitun kaapua. Kuin Jaakob nahkoja, saadakseen Isän siunauksen.
Kun rakkaus uskon alkajaan ja päättäjään on suurempi kuin rakkaus ajalliseen maineeseen, kunniaan ja oikeuteen, Jumalan oikeus voittaa.- ja kirjoittaa
Mitä tuo kirjoituksesi käytännön arkielämässä tarkoittaa?
- kalttula
ja kirjoittaa kirjoitti:
Mitä tuo kirjoituksesi käytännön arkielämässä tarkoittaa?
Pahoittelen ensin virhettä raamatunkohdassa avausviestissäni.
Nainen, jonka lapsi oli kuollut, kadehti toisen naisen onnea ja halusi toisenkin lapsen kuolevan. Salomo huomasi tämän ja teki oikean johtopäätöksen. - se oikea
kalttula kirjoitti:
Nainen, jonka lapsi oli kuollut, kadehti toisen naisen onnea ja halusi toisenkin lapsen kuolevan. Salomo huomasi tämän ja teki oikean johtopäätöksen.rikostutkija ja psykologi olet, vaan kateushan se vl:iäkin kantaa!
- oikaisusta
kalttula kirjoitti:
Nainen, jonka lapsi oli kuollut, kadehti toisen naisen onnea ja halusi toisenkin lapsen kuolevan. Salomo huomasi tämän ja teki oikean johtopäätöksen.nyt löytyi!
- on pielessä
Tuo mainitsemasi kohta ei ole 1. Kun. 13:16-28, oikeaa paikkaa en löydä.
- Sanna1111
Vain rakkaus voittaa.
- Rakkaudettomuutta
Miksi vanhoillislestadiolaiset vain vihaavat oman herätysliikkeensä ulkopuolisia uskovaisia ja ivaavat heitä "epäuskoisiksi"?
- Huomenta_Ka-
Rakkaudettomuutta kirjoitti:
Miksi vanhoillislestadiolaiset vain vihaavat oman herätysliikkeensä ulkopuolisia uskovaisia ja ivaavat heitä "epäuskoisiksi"?
levi. Jumalan lapset eivät vihaaketään eivätkä ivaa ketään. Vika on pääsi sisällä kun sinulle on tuollaisia harhoja ilmestynyt.
Huomenta_Ka- kirjoitti:
levi. Jumalan lapset eivät vihaaketään eivätkä ivaa ketään. Vika on pääsi sisällä kun sinulle on tuollaisia harhoja ilmestynyt.
Mutta silti vihaatte homoja.
- nurkkasihteeri
Sekä kuollut lapsi että elävä lapsi olivat molemmat porttonaisen lapsia.
Ei tuo lapsi voi kuvastaa oikeaa uskoa vai mikä on sen ajattelun logiikka, jolla synnissä eläminen tuottaa oikean uskon?
1.Kun.3
16 Silloin tuli kaksi porttonaista kuninkaan tykö, ja seisoivat hänen edessänsä.
17 Ja toinen vaimoista sanoi: herrani! minä ja tämä vaimo asuimme yhdessä huoneessa, ja minä synnytin hänen tykönänsä siinä huoneessa.
18 Ja tapahtui kolmantena päivänä sittekuin minä synnytin, synnytti myös tämä vaimo: ja me olimme ynnä, ja ei yksikään muukalainen ollut kanssamme siinä huoneessa, paitsi meitä kahta.
19 Ja tämän vaimon lapsi kuoli yöllä; sillä hän makasi hänen päällänsä.
20 Niin hän nousi puoliyöstä ja otti minun lapseni sivustani: ja piikas makasi, ja hän pani sen sivuunsa, ja kuolleen lapsensa pani hän minun sivuuni.
21 Kuin minä aamulla heräsin imettämään lastani, ja katso, se oli kuollut. Niin minä taas katselin visusti päivän koittaissa lapsen, ja katso, ei se ollut minun poikani, jonka minä olin synnyttänyt.
22 Niin toinen vaimo sanoi: ei se niin ole kuin sinä sanot, mutta minun lapseni elää ja sinun lapses on kuollut. Ja tämä sanoi: ei, mutta sinun lapses on kuollut ja minun lapseni elää. Ja näin he puhuivat kuninkaan edessä.
23 Ja kuningas sanoi: tämä sanoo: tämä minun lapseni elää ja sinun lapses on kuollut. Ja taas tämä toinen sanoo: ei niin, mutta sinun lapses on kuollut ja minun lapseni elää.
24 Ja kuningas sanoi: tuokaat minulle miekka. Ja miekka tuotiin kuninkaan eteen.
25 Ja kuningas sanoi: jakakaat elävä lapsi kahtia, ja antakaat toinen puoli toiselle ja toinen puoli toiselle.
26 Niin sanoi se vaimo kuninkaalle, jonka elävä lapsi oli, sillä hänen äidillinen sydämensä paloi lapseensa, ja hän sanoi: Ah herrani! antakaat hänelle se elävä lapsi ja älkäät suinkaan tappako sitä. Mutta toinen sanoi: ei minulle eikä sinulle pidä annettaman, vaan jaettakaan kahdeksi.
27 Niin kuningas vastasi ja sanoi: annettakaan hänelle tämä elävä lapsi, ja ei sitä pidä suinkaan tapettaman, sillä tämä on hänen äitinsä.
28 Ja sen tuomion, jonka kuningas sanoi, kuuli kaikki Israel, ja he pelkäsivät kuningasta; sillä he näkivät, että Jumalan tieto oli hänessä, toimittaa tuomiota. - Anonyymi
Salomon kengät on syytä jättää rikoksen ulkopuolelle,lakimies seuraa mitkä kengät ostettu mullekin ruuvimeisseli myynnille avioerot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 922039
- 581203
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971095Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html2241088- 101036
Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64971IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56929Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.87895Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175878Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸42810