Mikä olit edellisessä elämässä?

sdajkkösaasö

Hei. Onko mitään konstia, jolla saisi tietää, mikä oli edellisessä elämässä? Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?

86

6618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k virtanen

      Järkeni-vähä kieltäytyy uskomasta sieluunvaellushömppään totaalisesti.
      Onneksi on vaan oma mielipiteeni.

      • ripezu

        Minä taas en pelkästään usko vaan tiedän olleeni joku militantti 2.maailmansodan aikana Euroopassa ja vieläpä siellä pahisten puolella. Olen nyt oppimassa täällä empatian kautta miltä minun uhreistani tuntui.


    • adrsdfg

      Mistä päättelit että elät nyt toista kertaa? Sielunvaellus on ankaraa paskapuhettä, älä usko siihen

    • Karmea karma

      merisotilas, joka sai surmansa toisessa maailmansodassa.

      Kirjoitin aiheesta ja niistä flashbackeista, mitä minulla on ollut, jokin aika sitten "Mitä kuoleman jälkeen" -palstalla, ja joku sitten kävi tutkimassa historiaa. Flashbackini sopivat yhteen USS Franklinin pommituksen 1945 kanssa.

      • monta

        sotaelokuvaa olet elämäsi aikana nähnyt?


      • Sive Lee
        monta kirjoitti:

        sotaelokuvaa olet elämäsi aikana nähnyt?

        Sitten ammuin muistaakseni ilkeitä saksalaisia (kaikki saksalaisethan ovat ilkeitä) lugerilla. Tai voi olla että tämä oli unikin :)


      • sadhaka

        Aivan. Pystymme muistamaan edellisestä tai edellisistä elämistä vain sellaisia asioita, joihin liittyy toteutumattomia samskaroita. Olemme tehneet jotain sellaista, jonka vastavaikutusta emme ole kokeneet.

        Sellaiset asiat voivat tulla spontaanisti mieleen tai joissain tietyissä tilanteissa tai ympäristöissä.

        Itsellänikin oli voimakkaita kokemuksia sodasta. Muistan, kun kävin sotaveteraani-isäni kanssa katsomassa Mollbergin Tuntemattoman v. 1985 ja aloin itkeä, kun ensimmäinen kranaattituli alkoi.

        Mietin kovasti, että iminkö itseeni isäni tunteita, joka ei ollut sotakokemuksista lapsuudessani paljon kertonut, mutta oli nimenomaan ollut siellä suolla kranaattitulessa parikymppisenä poikana kun jatkosota alkoi.

        Pari vuotta myöhemmin toisessa kirjoituksessa mainitsemani reikimies sanoi, että olisin ollut saksalainen lääkintämies ensimmäisessä maailmansodassa ja kuollut sinne, mikä on ihan mahdollista. Ei kovin merkityksellistä, mutta voi olla tottakin.


    • joku vaan
    • Sive Lee

      Jos sitä nyt voi entiseksi elämäksi luokitella. Voi olla että olin munasolukin.

    • olin--

      Olin se koira joka sai surmansa mad max elokuvassa.(ykkösosa)

      • Aliel

        Et ole ollut koira. Ihminen syntyy aina ihmiseksi.


      • alienne
        Aliel kirjoitti:

        Et ole ollut koira. Ihminen syntyy aina ihmiseksi.

        ...vakiomäärä sieluina/henkinä? Miten selität maapallon väestömäärän räjähdysmäisen kasvun? Vai pokkoileeko kuolematon sieluni sattumanvaraisesti aikajanassa? Jos poukkoilee niin miksi ihmisiä/sieluja on juuri tähän aikaa kerääntynyt ryppääksi?

        Mitä ilmeisemmin eläimillä ei ole mitään sielua/henkeä sinun mielestäsi, eikö vain? Vai kehittyvätkö nekin vain omassa lajissaan? Lajien sukupuutto varmaan johtuu sitten siitä että ei ole riittänyt lajille kyseisiä eläinsieluja enempää.


      • Aliel
        alienne kirjoitti:

        ...vakiomäärä sieluina/henkinä? Miten selität maapallon väestömäärän räjähdysmäisen kasvun? Vai pokkoileeko kuolematon sieluni sattumanvaraisesti aikajanassa? Jos poukkoilee niin miksi ihmisiä/sieluja on juuri tähän aikaa kerääntynyt ryppääksi?

        Mitä ilmeisemmin eläimillä ei ole mitään sielua/henkeä sinun mielestäsi, eikö vain? Vai kehittyvätkö nekin vain omassa lajissaan? Lajien sukupuutto varmaan johtuu sitten siitä että ei ole riittänyt lajille kyseisiä eläinsieluja enempää.

        Ihmiset saavat itse päättää, kuinka paljon lapsia he hankkivat. Kuoleman jälkeen ihmiset siirtyvät henkimaailman, josta he syntyvät uudelleen maan päälle korjaamaan virheitään ja näin kehittymään rakkaudessa. Mitä kehittyneempi ihminen on, sitä enemmän hän saa itse vaikuttaa tulevaan elämäänsä maan päällä.

        Eläimillä on myös sielu. Ihmisten toiminta maan päällä vaikuttaa eläilajien sukupuuttoon kuten kaikki tietävät.


    • geenitestissä

      Se kertoo olitko gerbiili.

      • alienne

        ...muilta lajeilta muistaakseni uusiempien tutkimusten mukaan. Se selittäisi paljon entisistä elämistämme :)


      • Vastarannan kiiski
        alienne kirjoitti:

        ...muilta lajeilta muistaakseni uusiempien tutkimusten mukaan. Se selittäisi paljon entisistä elämistämme :)

        Edellisessä elämässäni olin lapseton ihminen. Miten kummassa voisin muistaa sen elämän mikäli informaatio on kulkenut geenimuistissa?

        Jos oletettaisiin että kaikki informaatio on tullut niiden ihmisten kautta jotka _kuulivat_ silloisen ihmisen kokemuksista ja tekivät omia lapsia, niin miten sitten sellainen ihminen joka elää luolassa, eikä tapaa ketään, voisi toimittaa mitenkään omia kokemuksiaan eteenpäin minkään geenimuistin kautta?

        Olisiko olemassa telepatiamuistia? Jos on olemassa telepatiaa, miksei yhtä hyvin voi olla olemassa reinkarnaatiotakin. Jotain näkymätöntähän silloin on olemassa jos voi kuulla toisen ajatukset, ja jos ihminen "muuttuu näkymättömäksi" kuolemassa (luopuu fyys. kehostaan), niin... silloin muistan oman edellisen itseni kokemuksia ja sen pituinen se.


    • Aliel

      Kyllä on mahdollista saada tietoja edellisestä elämästään. Asiassa voi autaa esim. selvännäkijä meedio, astologiselvännäkijä tai reinkarnaatioterapeutti. Kannattaa yrittää.

      • MIKSI???

        Taas yksi allikosta ojaan hyppyyttäjä siinä on tahtia lyömässä.

        Et edes osaa selittä, miksi kannattaa jokin semmonen , joka mitä suurimmalla toden näköisyydellä on täyttä eksytystä.

        Ymmärrän kehotuksesi siinä tapauksessa, jos nämä sinun mainitsemasi meediot ja muut noidat sanoisivat totuuden mukaisesti, jotta kysymys on luuloista, ja tiedostamattomasta valehtelusta, kun eivät tiedä, mikä on totuus, niin silloin he puhuisivat totta.

        Mutta valehtelijoille se on mahdotonta, siis totuuden puhuminen, joten sinäkin kehoitit kysyjää menemään sinne, mistä eyt itsekään tiedä hölökäsen pöläystä.


      • Aliel
        MIKSI??? kirjoitti:

        Taas yksi allikosta ojaan hyppyyttäjä siinä on tahtia lyömässä.

        Et edes osaa selittä, miksi kannattaa jokin semmonen , joka mitä suurimmalla toden näköisyydellä on täyttä eksytystä.

        Ymmärrän kehotuksesi siinä tapauksessa, jos nämä sinun mainitsemasi meediot ja muut noidat sanoisivat totuuden mukaisesti, jotta kysymys on luuloista, ja tiedostamattomasta valehtelusta, kun eivät tiedä, mikä on totuus, niin silloin he puhuisivat totta.

        Mutta valehtelijoille se on mahdotonta, siis totuuden puhuminen, joten sinäkin kehoitit kysyjää menemään sinne, mistä eyt itsekään tiedä hölökäsen pöläystä.

        Sinulla on skeptinen asenne koko henkisyyteen, kaikki näyttää vain keksityltä valheelta. Taidat olla yksi materialismin uhreista.

        Jos Sinulla on kuolleita ystäviä tai omaisia, voit saada yhteyden heihin meedion välityksellä Saat niin paljon todisteita, että olet vakuuttunut. Henkimaailmaan siirtyneet omaiset ovat iloisia kontakteista. Skeptinen asenne ei tässä auta, vaan avoimuus.

        Puhun omasta kokemuksestani. Meedion kautta olen saanut yhteyden vanhempiini ja ystävääni. Eräs heistä sanoi, että kuoleman jälkeinen elämä oli yllätys.


      • alienne
        Aliel kirjoitti:

        Sinulla on skeptinen asenne koko henkisyyteen, kaikki näyttää vain keksityltä valheelta. Taidat olla yksi materialismin uhreista.

        Jos Sinulla on kuolleita ystäviä tai omaisia, voit saada yhteyden heihin meedion välityksellä Saat niin paljon todisteita, että olet vakuuttunut. Henkimaailmaan siirtyneet omaiset ovat iloisia kontakteista. Skeptinen asenne ei tässä auta, vaan avoimuus.

        Puhun omasta kokemuksestani. Meedion kautta olen saanut yhteyden vanhempiini ja ystävääni. Eräs heistä sanoi, että kuoleman jälkeinen elämä oli yllätys.

        Materialismia on mahdoton välttää täällä Suomessa, joten älä jeesustele.

        Miksi kannattaisi maksaa meediolle rahaa siitä että hän muka välittää minulle jotain viestejä? Miksi meedio ei voi tehdä tätä ilmaiseksi ja hyvä hyvyyttää, vaikka auttaakseen toista valaistumisen polulla?

        Ikävä kyllä uskon että sinäkin olet joku keski-ikäinen nainen jota sinisilmäisyyden takia saatetaan vetää nenästä. Mieti oletko maksanut jollain tapaa näiden meedioiden palveluksista?

        Miksi ihmeessä muuten ei voi olla skeptinen. Ovatko henget herkkänahkaisia tai kenties meedio ei pysty keskittymään terveen epäilyn vallitessa? Ihmiselle on ihan normaalia epäillä jotain mistä ei ole nähnyt mitään todisteita, ainakin minun mielestäni. Saattaa olla että meedio valaistuneena ihmisenä suuttuu minun pienestä epäilystäni, mikä taas saa minun epäilykseni kasvamaan tämän ihmisen valaistumisesta. Miksei hän voisi olla valaistuneena se osapuoli joka auttaisi minuakin ymmärtämään, vai rajoittaako valaistuminen jotenkin kommunikointia asiallisella tasolla?


      • Aliel
        alienne kirjoitti:

        Materialismia on mahdoton välttää täällä Suomessa, joten älä jeesustele.

        Miksi kannattaisi maksaa meediolle rahaa siitä että hän muka välittää minulle jotain viestejä? Miksi meedio ei voi tehdä tätä ilmaiseksi ja hyvä hyvyyttää, vaikka auttaakseen toista valaistumisen polulla?

        Ikävä kyllä uskon että sinäkin olet joku keski-ikäinen nainen jota sinisilmäisyyden takia saatetaan vetää nenästä. Mieti oletko maksanut jollain tapaa näiden meedioiden palveluksista?

        Miksi ihmeessä muuten ei voi olla skeptinen. Ovatko henget herkkänahkaisia tai kenties meedio ei pysty keskittymään terveen epäilyn vallitessa? Ihmiselle on ihan normaalia epäillä jotain mistä ei ole nähnyt mitään todisteita, ainakin minun mielestäni. Saattaa olla että meedio valaistuneena ihmisenä suuttuu minun pienestä epäilystäni, mikä taas saa minun epäilykseni kasvamaan tämän ihmisen valaistumisesta. Miksei hän voisi olla valaistuneena se osapuoli joka auttaisi minuakin ymmärtämään, vai rajoittaako valaistuminen jotenkin kommunikointia asiallisella tasolla?

        Kyllä olemme kaikki materialismin uhreja, mitä enemmän sitä tiedostamme, sitä enemmän vapaudumme siitä.

        Toinen meedio ei ottanut maksua, toinen otti. Jälkimmäinen hankki leipänsä sillä edellinen ei. Maksu oli kuitenkin huomattavasti alle esim. yksityislääkärin palkkion. En suinkaan tuputa yhteyttä henkimaailmaan ilmeisesti et sitä
        haluakkaan. Rakentava keskustelu on kyllä paikallaan.

        Henkimaailmaan siirtyneet eivät ole herkäuskoisia. Ongelma on meidän puolellamme. Jos emme halua yhteyttä, asetamme esteen kontaktille. He toimivet meidän ehdoillamme. Rakkaus henkimaailmaan siirtyneisiin on paras yhdysside. Puhun omasta kokemuksestani.


      • Alienne
        Aliel kirjoitti:

        Kyllä olemme kaikki materialismin uhreja, mitä enemmän sitä tiedostamme, sitä enemmän vapaudumme siitä.

        Toinen meedio ei ottanut maksua, toinen otti. Jälkimmäinen hankki leipänsä sillä edellinen ei. Maksu oli kuitenkin huomattavasti alle esim. yksityislääkärin palkkion. En suinkaan tuputa yhteyttä henkimaailmaan ilmeisesti et sitä
        haluakkaan. Rakentava keskustelu on kyllä paikallaan.

        Henkimaailmaan siirtyneet eivät ole herkäuskoisia. Ongelma on meidän puolellamme. Jos emme halua yhteyttä, asetamme esteen kontaktille. He toimivet meidän ehdoillamme. Rakkaus henkimaailmaan siirtyneisiin on paras yhdysside. Puhun omasta kokemuksestani.

        Meediot eivät olekaan vastuussa ihmisen terveydestä niinkuin lääkärin, tai no korkeintaan mielenterveydestä.

        Meedio on mielestäni materialismin vanki jos hän halajaa rahaa henkimaailmalla. Tekisi vaikka meedion hommia osa-aikaisena, sillä harva varmaan menee hakemaan ennustuksia millään ruokatunnillaan. Jos meedio taas rahastaa köyhältä tai työttömältä niin se vasta onkin syvältä. Miksi ihmeessä valaistunut ihminen tekisi niin?

        Rakkaus ja menetetyn läheisen kaipaus saattaa hieman helpottaa ihmisen manipulointia. Silloin ihminen itse haluaa uskoa, joten vakuuttelu on luonnollisestikin paljon helpompaa silloin. Näin minä ajattelisin.

        Kyllä minä vaikka haluaisin jonkun viestin joltain mummoltani rajan takaa, mutta jos epäilyni sille on este niin ei voi mitään. Näinollen jään ilman mitään viestiä loppu iäkseni. Melkoinen paradoksi eikö vain?

        Kuvittelisin että meedion on helppo taasen tyrmätä skeptinen ihminen sillä verukkeella helposti, että hän jotenkin tilanteen suhteen negatiivinen. Eli toisinsanoen hän näkee päältäpäin että tuota henkilöä ei pysty jallittamaan tarinoillaan. Taitava manipuloija saa ihmisen uskomaan melkein mitä vain jos valheiden verkko on vain punottu tarpeeksi hyvin. Puhun omasta kokemuksestani.


      • Aliel
        Alienne kirjoitti:

        Meediot eivät olekaan vastuussa ihmisen terveydestä niinkuin lääkärin, tai no korkeintaan mielenterveydestä.

        Meedio on mielestäni materialismin vanki jos hän halajaa rahaa henkimaailmalla. Tekisi vaikka meedion hommia osa-aikaisena, sillä harva varmaan menee hakemaan ennustuksia millään ruokatunnillaan. Jos meedio taas rahastaa köyhältä tai työttömältä niin se vasta onkin syvältä. Miksi ihmeessä valaistunut ihminen tekisi niin?

        Rakkaus ja menetetyn läheisen kaipaus saattaa hieman helpottaa ihmisen manipulointia. Silloin ihminen itse haluaa uskoa, joten vakuuttelu on luonnollisestikin paljon helpompaa silloin. Näin minä ajattelisin.

        Kyllä minä vaikka haluaisin jonkun viestin joltain mummoltani rajan takaa, mutta jos epäilyni sille on este niin ei voi mitään. Näinollen jään ilman mitään viestiä loppu iäkseni. Melkoinen paradoksi eikö vain?

        Kuvittelisin että meedion on helppo taasen tyrmätä skeptinen ihminen sillä verukkeella helposti, että hän jotenkin tilanteen suhteen negatiivinen. Eli toisinsanoen hän näkee päältäpäin että tuota henkilöä ei pysty jallittamaan tarinoillaan. Taitava manipuloija saa ihmisen uskomaan melkein mitä vain jos valheiden verkko on vain punottu tarpeeksi hyvin. Puhun omasta kokemuksestani.

        Henkimaailma ja yhteys siellä oleviin läheisiin näyttää olevan vaikea asia ihmiselle. Eräs ystäväni sanoi suoraan pelkäävänsä kontaktia tuonpuoleiseen. Toinen ystävä sanoi, ettei oikein usko asiaaan, mutta jos se pitää paikkansa, merkitsee se suurta muutosta hänen elämässään. Kirkkouskovainen henkilö sanoi, että vien häneltä uskon. Kirkon mukaan sielu lepää haudassa odottaen viimeistä tuomiota.
        Kirkko ei kuuntele ihmisten kokemuksia, vaan pitää kiinni omasta teoriastaan.

        Jälleensyntymisen poistaminen kristinuskosta v.553 Konstantinopolin kirkolliskokouksessa ja sen harhaopiksi julistaminenon myös etäännyttänyt ihmisiä yhteydestä henkimaailmaan.

        Huijauksen mahdollisuus on veruke. En ymmärrä , miten se olisi mahdollista, koska läheisten ihmisten välillä on on asioita, joite kaukaan muu ei voi tietää. Todisteita saa niin paljon kuin haluaa.


      • Alienne
        Aliel kirjoitti:

        Henkimaailma ja yhteys siellä oleviin läheisiin näyttää olevan vaikea asia ihmiselle. Eräs ystäväni sanoi suoraan pelkäävänsä kontaktia tuonpuoleiseen. Toinen ystävä sanoi, ettei oikein usko asiaaan, mutta jos se pitää paikkansa, merkitsee se suurta muutosta hänen elämässään. Kirkkouskovainen henkilö sanoi, että vien häneltä uskon. Kirkon mukaan sielu lepää haudassa odottaen viimeistä tuomiota.
        Kirkko ei kuuntele ihmisten kokemuksia, vaan pitää kiinni omasta teoriastaan.

        Jälleensyntymisen poistaminen kristinuskosta v.553 Konstantinopolin kirkolliskokouksessa ja sen harhaopiksi julistaminenon myös etäännyttänyt ihmisiä yhteydestä henkimaailmaan.

        Huijauksen mahdollisuus on veruke. En ymmärrä , miten se olisi mahdollista, koska läheisten ihmisten välillä on on asioita, joite kaukaan muu ei voi tietää. Todisteita saa niin paljon kuin haluaa.

        Henkimaailmalla ja hengillä tuntuu olevan vaikeaa ottaa yhteyttä. Minusta taasen tuntuu että kirkko, henget ja meediot tuntuvat vain pitävän kiinni omista teorioistaan. Kuten myöskin näihin asioihin uskovat.

        Monella vain on jokin tarve uskoa johonkin henkimaailman asioihin. Joskus aikaisemminkin olen näin sanonut ja sanon taas: ehkä se tekee heidän elämästään jotenkin siedettävämpää.

        Olen valmis todisteisiin, mutta en ole valmis maksamaan niistä penniäkään.


      • Aliel
        Alienne kirjoitti:

        Henkimaailmalla ja hengillä tuntuu olevan vaikeaa ottaa yhteyttä. Minusta taasen tuntuu että kirkko, henget ja meediot tuntuvat vain pitävän kiinni omista teorioistaan. Kuten myöskin näihin asioihin uskovat.

        Monella vain on jokin tarve uskoa johonkin henkimaailman asioihin. Joskus aikaisemminkin olen näin sanonut ja sanon taas: ehkä se tekee heidän elämästään jotenkin siedettävämpää.

        Olen valmis todisteisiin, mutta en ole valmis maksamaan niistä penniäkään.

        Henkimaailmaan siirtyneet ihmiset ovat meidän kannaltamme "henkiä". Kuitenkin heillä on sama hahmo kuin täällä eläessään. Voisi sanoa, että he ovat siirtyneet toiseen ulottuvuuteen.
        He käyvät myös täällä maan päällä luonamme ja auttavat parhaansa mukaan meitä. Jokut näkevätkin heitä.

        Olin nähmyt isäni viimeksi seitemenvuotiaana. Medio istunnossa hän tuli juuri samanikäisenä, kuin hänet muistin. Minulla ei ollut herkkyyttä nähdä häntä, mutta medio, joka on muotokuvamaalari oli saanut isäni kuvan vähän ennen istuntoa ja piirtänyt sen. Tunnistin isäni siitä. Sen jälkeen keskustelimme medion välityksellä isäni kanssa. Sama tapahtui isoäitini
        kohdalla.

        Minusta tuntuu, että Sinulla ei ole oikein kosketusta omaan henkisyyteesi, koska pidät maksua niin tärkeänä. Kyllähän kaikesta palvelusta jotain maksetaan. Eräs selvännäkijä otti vapaaehtoismaksun.


      • sadhaka

        Kyllä, olen itsekin sitä mieltä, että toiset ihmiset voivat puhua toisten ihmisten edellsistä elämistä - joskus jopa kohdalleen.

        Enimmäkseen kuitenkin kaikissa kanavoinneissa ja meediotilaisuuksissa on kuitenkin kyse siitä, että nämä "välittäjähenkilöt" pystyvät "lukemaan" "asiakkaiden" mieliä ja luomaa niihin sopivia tarinoita.

        Ihmiset eivät jää kuoleman jälkeen seikkailemaan tänne hengiksi, joilla ei ole ruumista. Mieli ilman ruumista on passiivinen, eikä pysty kommunikaatioon.

        Meedioiden harrastaminen ei ole erityisen kannatettavaa ja sama koskee ylenpalttista kiinnostusta edellisiä elämiä kohtaan. Jos siellä on jotain hyvää, niin OK, mutta ei se auta tässä elämässä. Jotkut muistavat todella ikäviä asioita ja kärsivät niiden muistamisesta vuosikausia.

        Olen itsekin vajaat 20 vuotta sitten käynyt reikimiehen luona ja hän tuosta vaan lonkalta jutteli muutamasta elämästä, jotka olisin kokenut ihmisenä. Monet saattavat olla tottakin, mutta en suhtaudu niihin vakavasti, enkä enää edes muista kaikkea, mitä tapauksen jälkeen kirjoittelin muistiin. Hän ei pyytänyt rahaa, mutta annoin 50 mk.

        Toisaalta tuollakin miehellä on jyrkkä, opittu käsitys siitä, että ihmisen ruumiissa toiminut mieli ei kuoleman jälkeen voisi olla seuraavaksi eläimen ruumiissa eli kun kysyin omista vahvoista kokemuksistani elämästä hevosena 1600-luvun Ranskassa, niin hän vain sanoi ettei se ole mahdollista. Itse olen siis eri mieltä - iihahahahaa. :-)


      • Alel
        sadhaka kirjoitti:

        Kyllä, olen itsekin sitä mieltä, että toiset ihmiset voivat puhua toisten ihmisten edellsistä elämistä - joskus jopa kohdalleen.

        Enimmäkseen kuitenkin kaikissa kanavoinneissa ja meediotilaisuuksissa on kuitenkin kyse siitä, että nämä "välittäjähenkilöt" pystyvät "lukemaan" "asiakkaiden" mieliä ja luomaa niihin sopivia tarinoita.

        Ihmiset eivät jää kuoleman jälkeen seikkailemaan tänne hengiksi, joilla ei ole ruumista. Mieli ilman ruumista on passiivinen, eikä pysty kommunikaatioon.

        Meedioiden harrastaminen ei ole erityisen kannatettavaa ja sama koskee ylenpalttista kiinnostusta edellisiä elämiä kohtaan. Jos siellä on jotain hyvää, niin OK, mutta ei se auta tässä elämässä. Jotkut muistavat todella ikäviä asioita ja kärsivät niiden muistamisesta vuosikausia.

        Olen itsekin vajaat 20 vuotta sitten käynyt reikimiehen luona ja hän tuosta vaan lonkalta jutteli muutamasta elämästä, jotka olisin kokenut ihmisenä. Monet saattavat olla tottakin, mutta en suhtaudu niihin vakavasti, enkä enää edes muista kaikkea, mitä tapauksen jälkeen kirjoittelin muistiin. Hän ei pyytänyt rahaa, mutta annoin 50 mk.

        Toisaalta tuollakin miehellä on jyrkkä, opittu käsitys siitä, että ihmisen ruumiissa toiminut mieli ei kuoleman jälkeen voisi olla seuraavaksi eläimen ruumiissa eli kun kysyin omista vahvoista kokemuksistani elämästä hevosena 1600-luvun Ranskassa, niin hän vain sanoi ettei se ole mahdollista. Itse olen siis eri mieltä - iihahahahaa. :-)

        En ymmärrä, mitä reikillä ja medion sanomalla on toistensa kanssa tekemistä?

        Olin itse yksin medioistunnossa. Tämä medio on myös muotokuvamaalari. Ennen istuntoa hän oli saanut isäni kuvan, jonka hän piirsi paperille.

        Olin nähnyt isäni viimeksi ollessani 7 vuotias. Medio näytti piirustukesen minulle. Kuva oli tarkalleen sen näköinen, minkä ikäisenä hänet muistin. Sitten keskustelin isäni kanssa medion välityksellä. Ymmärrän, että kysymyksessä on telepaattinen viestintä.

        Toisessa medioistunnossa tuli kuollut ystäväni. Samalla tavoin sain kuvan ja tunisteita, että kyseessä todella oli ystäväni. Puhuimme vaikeasta asiasta. Sain häneltä myös viisaan neuvon.

        Kuoleman jälkeen ihminen siirtyy henkimaailmaan.
        Hän saa samanlaisen kehon kuin täällä ollessaan. Kuitenkin he ovat henkimaailmassa nuorempina kuin täällä. Joku sanoi, etä he olisivat sen ikäisinä, kuin olivat onnellisinpia maan päällä.

        Kuoleman jälkeen ihminen muuttuu hyväksi. Sairaat hoidetaan terveiksi. Pahuutta on vain maan pällä ihmisen luomana.

        Minulla ystävä, joka näkee heitä. Tällaisia ihmisiä on paljon. He vierailevat täällä luonamme ja auttavat meitä.

        Ihminen syntyy aina ihmiseksi ja jokainen eläinlaji omaksi lajikseen.

        Tieto on saatu automaattikirjoituksella henkimaailmasta.


      • sadhaka
        Alel kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä reikillä ja medion sanomalla on toistensa kanssa tekemistä?

        Olin itse yksin medioistunnossa. Tämä medio on myös muotokuvamaalari. Ennen istuntoa hän oli saanut isäni kuvan, jonka hän piirsi paperille.

        Olin nähnyt isäni viimeksi ollessani 7 vuotias. Medio näytti piirustukesen minulle. Kuva oli tarkalleen sen näköinen, minkä ikäisenä hänet muistin. Sitten keskustelin isäni kanssa medion välityksellä. Ymmärrän, että kysymyksessä on telepaattinen viestintä.

        Toisessa medioistunnossa tuli kuollut ystäväni. Samalla tavoin sain kuvan ja tunisteita, että kyseessä todella oli ystäväni. Puhuimme vaikeasta asiasta. Sain häneltä myös viisaan neuvon.

        Kuoleman jälkeen ihminen siirtyy henkimaailmaan.
        Hän saa samanlaisen kehon kuin täällä ollessaan. Kuitenkin he ovat henkimaailmassa nuorempina kuin täällä. Joku sanoi, etä he olisivat sen ikäisinä, kuin olivat onnellisinpia maan päällä.

        Kuoleman jälkeen ihminen muuttuu hyväksi. Sairaat hoidetaan terveiksi. Pahuutta on vain maan pällä ihmisen luomana.

        Minulla ystävä, joka näkee heitä. Tällaisia ihmisiä on paljon. He vierailevat täällä luonamme ja auttavat meitä.

        Ihminen syntyy aina ihmiseksi ja jokainen eläinlaji omaksi lajikseen.

        Tieto on saatu automaattikirjoituksella henkimaailmasta.

        Minulle edellisiä elämiäni kertoillut mies oli reiki master tms. - he harrastavat sellaisia ja siksi mainitsin, koska jotkut ovat kiinnostuneita.

        Sinun tapaamasi mUotokuvamaalari siis sai isäsi kuvan ja maalasi sen, mutta ilmeisesti eri näköisenä kuin kuvassa?

        Meediot saattavat osata ajatustenlukua, myös asiakkaan tiedostamattomien mielensisältöjen lukua, muodostavat niistä tarinoita, lisäävät vähän anteeksiantoa, kaipausta ja onnea ja asiakas vakuuttuu.

        Onneksi normaalielämässä ei ole paljon merkitystä sillä onko ollut ennen hevonen vai prinsessa ja ovatko kuolleet ihmiset terveitä, nuoria vai tavoittamattomissa.

        Ns. automaattikirjoitus, kanavointi, kielillä puhuminen jne. on ihmisen oman mielen tuotosta, tavallisesti kehittymättömän intuition "ääntä" (olemme tottuneet ajatustemme "ääneen" ja siksi toisen mielen toiminnon, intuition "ääni" kuulostaa helposti "ulkoiselta").


      • Aliel
        sadhaka kirjoitti:

        Minulle edellisiä elämiäni kertoillut mies oli reiki master tms. - he harrastavat sellaisia ja siksi mainitsin, koska jotkut ovat kiinnostuneita.

        Sinun tapaamasi mUotokuvamaalari siis sai isäsi kuvan ja maalasi sen, mutta ilmeisesti eri näköisenä kuin kuvassa?

        Meediot saattavat osata ajatustenlukua, myös asiakkaan tiedostamattomien mielensisältöjen lukua, muodostavat niistä tarinoita, lisäävät vähän anteeksiantoa, kaipausta ja onnea ja asiakas vakuuttuu.

        Onneksi normaalielämässä ei ole paljon merkitystä sillä onko ollut ennen hevonen vai prinsessa ja ovatko kuolleet ihmiset terveitä, nuoria vai tavoittamattomissa.

        Ns. automaattikirjoitus, kanavointi, kielillä puhuminen jne. on ihmisen oman mielen tuotosta, tavallisesti kehittymättömän intuition "ääntä" (olemme tottuneet ajatustemme "ääneen" ja siksi toisen mielen toiminnon, intuition "ääni" kuulostaa helposti "ulkoiselta").

        Isäni kuva tuli piirustuksena, ei maalauksena. Se oli niin selvä, että en voinut erehtyä. Se oli juuri sellainen kuin muistoni isästäni oli.
        Isäni oli myös siinä huoneessa, vaikka en nähnyt häntä.

        Medio korostaa, että asiakaalla ei pidä olla mitään odotuksia sen suhtaan. kuka henkimaailmasta on tulossa. Henkimaailma päättää, kuka tulee. Omat odotukset saattavat aiheuttaa estettä henkilölle itselleen.

        Kun ystäväni tuli, mainitsimme sellaisia asioita ja nimiä, joita ei voi keksiä. Tieto, mikä tuli, oli täysin oikeata.

        Telepaattinen kyky on lahja, kuten automaattikirjoituskin. Jos sitä käyttää väärin, menettää sen. Meillä kaikilla on vähän tätä kykyä.

        Kyllä käyntini medioistunnossa , astrologiselvännäkijällä ovat antaneet paljon tietoa ja tietoisuutta, jotka auttva elämässä.

        Mielestäni Sinulla on skeptistä asennetta näitä asioita kohtaan. Parhaiten auttaa avoimuus.


      • sadhaka
        Aliel kirjoitti:

        Isäni kuva tuli piirustuksena, ei maalauksena. Se oli niin selvä, että en voinut erehtyä. Se oli juuri sellainen kuin muistoni isästäni oli.
        Isäni oli myös siinä huoneessa, vaikka en nähnyt häntä.

        Medio korostaa, että asiakaalla ei pidä olla mitään odotuksia sen suhtaan. kuka henkimaailmasta on tulossa. Henkimaailma päättää, kuka tulee. Omat odotukset saattavat aiheuttaa estettä henkilölle itselleen.

        Kun ystäväni tuli, mainitsimme sellaisia asioita ja nimiä, joita ei voi keksiä. Tieto, mikä tuli, oli täysin oikeata.

        Telepaattinen kyky on lahja, kuten automaattikirjoituskin. Jos sitä käyttää väärin, menettää sen. Meillä kaikilla on vähän tätä kykyä.

        Kyllä käyntini medioistunnossa , astrologiselvännäkijällä ovat antaneet paljon tietoa ja tietoisuutta, jotka auttva elämässä.

        Mielestäni Sinulla on skeptistä asennetta näitä asioita kohtaan. Parhaiten auttaa avoimuus.

        Totta, että olen skeptinen meedioita yms. kohtaan. Toisaalta olen täysin avoin myös, joten avoimuus ei minua enää "auta", enkä mitään apua koe tarvitsevanikaan. :-)

        Telepatia ja ennalta näkeminen on ollut minulle luonnollista lapsuudesta asti. Viitisen vuotta sitten lapsi kysyi, että mitä on ajatustenluku. Käskin ajatella eläintä, ihan mitä tahansa ja arvasin suoraan, että kyseessä oli virtahepo - vaihtoehtoja oli aika paljon... :-)

        Meillä kaikilla todellakin on näitä "kykyjä" ja joskus ne "tulevat" tai "poistuvat", mutta valitettavasti ei ole totta, että ne poistuisivat, jos niitä käyttää "väärin". Suomessa se on harvinaisempaa, mutta muualta on paljon esimerkkejä, että ihminen voi mennä tosi pitkälle ja saada aikaan kaikenlaista pahaa - sekin kuuluu ihmisenä olemiseen.

        Meillä on ihmisinä myös kova halu pysyä kiinni menneessä, keskustella kuolleiden kanssa - vaikka vain keskustelisimme omien muistojemme kanssa - mutta sekin voi saada turhan suuren merkityksen elämässämme.


      • gddr45yey
        sadhaka kirjoitti:

        Totta, että olen skeptinen meedioita yms. kohtaan. Toisaalta olen täysin avoin myös, joten avoimuus ei minua enää "auta", enkä mitään apua koe tarvitsevanikaan. :-)

        Telepatia ja ennalta näkeminen on ollut minulle luonnollista lapsuudesta asti. Viitisen vuotta sitten lapsi kysyi, että mitä on ajatustenluku. Käskin ajatella eläintä, ihan mitä tahansa ja arvasin suoraan, että kyseessä oli virtahepo - vaihtoehtoja oli aika paljon... :-)

        Meillä kaikilla todellakin on näitä "kykyjä" ja joskus ne "tulevat" tai "poistuvat", mutta valitettavasti ei ole totta, että ne poistuisivat, jos niitä käyttää "väärin". Suomessa se on harvinaisempaa, mutta muualta on paljon esimerkkejä, että ihminen voi mennä tosi pitkälle ja saada aikaan kaikenlaista pahaa - sekin kuuluu ihmisenä olemiseen.

        Meillä on ihmisinä myös kova halu pysyä kiinni menneessä, keskustella kuolleiden kanssa - vaikka vain keskustelisimme omien muistojemme kanssa - mutta sekin voi saada turhan suuren merkityksen elämässämme.

        Todennäköisesti edellisessä elämässäni olin pohjois-amerikan intiaani tai parissa edellisessä. Olen käynyt henkihoidoissa, joissa olen saanut väläyksiä erilaisista tapahtumista intiaanien keskuudessa, jopa valokuvan metsästäjästä jota en ole ennen nähnyt. Asiaa yhä enemmän vahvistaa ajatusmaailmani ja se, kun kävin Kanadassa tunsin oudon tunteen siitä, että seutu on hyvin tuttua mutta olen sen eri tavalla kokenut.


      • Tundralla poropaimen.
        Kysyit viimeisestä pari muutakin muistan osittain.


      • Anonyymi
        alienne kirjoitti:

        Materialismia on mahdoton välttää täällä Suomessa, joten älä jeesustele.

        Miksi kannattaisi maksaa meediolle rahaa siitä että hän muka välittää minulle jotain viestejä? Miksi meedio ei voi tehdä tätä ilmaiseksi ja hyvä hyvyyttää, vaikka auttaakseen toista valaistumisen polulla?

        Ikävä kyllä uskon että sinäkin olet joku keski-ikäinen nainen jota sinisilmäisyyden takia saatetaan vetää nenästä. Mieti oletko maksanut jollain tapaa näiden meedioiden palveluksista?

        Miksi ihmeessä muuten ei voi olla skeptinen. Ovatko henget herkkänahkaisia tai kenties meedio ei pysty keskittymään terveen epäilyn vallitessa? Ihmiselle on ihan normaalia epäillä jotain mistä ei ole nähnyt mitään todisteita, ainakin minun mielestäni. Saattaa olla että meedio valaistuneena ihmisenä suuttuu minun pienestä epäilystäni, mikä taas saa minun epäilykseni kasvamaan tämän ihmisen valaistumisesta. Miksei hän voisi olla valaistuneena se osapuoli joka auttaisi minuakin ymmärtämään, vai rajoittaako valaistuminen jotenkin kommunikointia asiallisella tasolla?

        Muista kauan sitten kun lapseni meni naimisiin ja me anopit sitten aina tavattiin ja käytiin kylässsä toistemme luona . Yhtä äkkiä hän sanoi että oli soittanut meediolle ja ja meedio oli sanonut että meidän lapset tulevat saamaan uuden asunnon koska asuivat yksiössä ja vauva tulossa , ihmettelin kovasti miksi hän maksoi suuren summan siitä tiedosta koska sen olisin minä voinut ennustaa ihan ilmaiseksi . Sillä tavallisesti haetaan uusi asunto kun alkaa perhe kasvamaan . Tottakai he saivat uuden asunnon ennenkun vauva tuli.
        Joten minun on hyvin vaikea uskoa asioihin missä ei ole mitään loogisuutta.
        Tänään tämä ihminen makselee pienestä eläkkeestään suuren summan saadakseen keskustella kuolleiden kanssa . Joten välillä on keskustellut edesmenneen anoppinsa kanssa ja milloin kenenkäkin kanssa. Ihminen on kiltti ja aika naivi , ensikäden minulla ole häneen niin läheistä suhdetta että alkaisin keskustelemaan asiasta .
        Joten puhukoot vaan ja meediumit ottavat ilomielin hänen vähäiset rahansa vastaan .äjoku siivoojakin meidän työpaikalla muka oli meedio kovasti , ja jakeli jotain kiviä muille jotka muka suojasivat vaaroilta . Joten missä on vika kun ihmisille voi syöttää mitä tahansa ja he uskovat .
        Naapurin vanha pappa joka oli automekaanikko ennen eläkettään , on yhtä äkkiä saanut päähänsä että hön on ihmeparantaja ja hänellä on joku voima käsissään . Asiakkaina on vanhempia rikkaista rouvia jotka ajelevat ” hoitoon” kalliilla autoillaan , joten paljon on maailmassa asioista joita ei jaksa edes uskoa että ihmiset ovat vailla jotain yliluonnollisia juttuja että elämällä olisi jokin merkitys.
        Jokuvetää sänkynsä keskilattialle kun meedio sanoo että siinä on paras paikka nukkumiselle ei kuulemma magneetti kenttä häiritse unta. Se minkä olen pannut merkille niin nämä meedioilla ei ole koskaan mitään koulutusta takanaan . Mutta silti löytäneet tavan joka antaa hyvät tulit ja maksavatko niistä tuloista edes veroja .joten aika laaja asia jossa koskaan ei päästä yhteisymmärrykseen . Niin kauan kun ihmiset uskovat näihin asioihin niin näitä meedioita tulee olemaan nyhtämässä heidän rahojaan


      • Anonyymi
        Alienne kirjoitti:

        Meediot eivät olekaan vastuussa ihmisen terveydestä niinkuin lääkärin, tai no korkeintaan mielenterveydestä.

        Meedio on mielestäni materialismin vanki jos hän halajaa rahaa henkimaailmalla. Tekisi vaikka meedion hommia osa-aikaisena, sillä harva varmaan menee hakemaan ennustuksia millään ruokatunnillaan. Jos meedio taas rahastaa köyhältä tai työttömältä niin se vasta onkin syvältä. Miksi ihmeessä valaistunut ihminen tekisi niin?

        Rakkaus ja menetetyn läheisen kaipaus saattaa hieman helpottaa ihmisen manipulointia. Silloin ihminen itse haluaa uskoa, joten vakuuttelu on luonnollisestikin paljon helpompaa silloin. Näin minä ajattelisin.

        Kyllä minä vaikka haluaisin jonkun viestin joltain mummoltani rajan takaa, mutta jos epäilyni sille on este niin ei voi mitään. Näinollen jään ilman mitään viestiä loppu iäkseni. Melkoinen paradoksi eikö vain?

        Kuvittelisin että meedion on helppo taasen tyrmätä skeptinen ihminen sillä verukkeella helposti, että hän jotenkin tilanteen suhteen negatiivinen. Eli toisinsanoen hän näkee päältäpäin että tuota henkilöä ei pysty jallittamaan tarinoillaan. Taitava manipuloija saa ihmisen uskomaan melkein mitä vain jos valheiden verkko on vain punottu tarpeeksi hyvin. Puhun omasta kokemuksestani.

        Meillä kaikilla in muistot poismenneistä ihmisistä joten sen pitäisi riittää ehkä se kun uskotaan asioihin mitä kukaan ei voi todistaa mitenkään.
        Kaikista kamalinta kun lapsiakin vedetään näihin asioihin mukaan , se on mielestäni henkistä väkivaltaa lasta kohtaan .
        Ei lapsille tarvitse selitellä mielikuvituksellisia juttuja, sillä alaikäinen lapsi ei osaa sellaisia asioita käsitellä .
        Kyllä minäkin olen nähnyt unia joidenkin tulevista kuolemista, mutta ne ovat vaan siksi kun on heitä ajatellut ja heidän vointiaan , ei sen kummempaa. Ei siis mitään enne unta


      • Anonyymi
        Alienne kirjoitti:

        Henkimaailmalla ja hengillä tuntuu olevan vaikeaa ottaa yhteyttä. Minusta taasen tuntuu että kirkko, henget ja meediot tuntuvat vain pitävän kiinni omista teorioistaan. Kuten myöskin näihin asioihin uskovat.

        Monella vain on jokin tarve uskoa johonkin henkimaailman asioihin. Joskus aikaisemminkin olen näin sanonut ja sanon taas: ehkä se tekee heidän elämästään jotenkin siedettävämpää.

        Olen valmis todisteisiin, mutta en ole valmis maksamaan niistä penniäkään.

        Mieheni täti joka matkusti meille sisarensa hautajaisiin. Ja siinä sitten sai kuunnella kyllästymiseen asti niitä henkimaailman juttuja . Laittoi olohuoneen meillä toiseen kuntoon kun kuulemma sisarensa viestitti tuonpuoleista että huonekalujen paikkoja on vaihdettava.

        Minä katsoin se jonkin asteen sekavuutena koska hän suri sisartaan enkä puuttunut hänen huonekalujen siirtelyyn , ajattelin että kun lähtee kotiinsa niin laitan taas kaiken ennalleen.

        Jos vaikka kukasta putosi kellastunut lehti parketille niin sekin oli kuulemma viesti hänen sisareltaan hänelle . Paljon kaikenlaisia ihmeellisyyksiä saimme kuunnella sen viikon aikana kun hän meillä vieraili.
        Olimme hyvillämme kun saimme kuskata hänen bussiasemalle koti matkalle , huusi vielä bussi ovenraosta että tulee taas pian meitä ilahduttamaan käynnillään, me nyökkäiltiin kovasti ja vilkutettiin .
        Päästiin sitten kotiin ja laitettiin huonekalut paikoilleen ja sanottiin ettei häntä kutsuta enää koskaan meille kylään . Viikko oli ollut rasittava meille hautajaisten järjestelyssä , ja vielä rasittavammaksi tämä ihminen sen teki meille kaiken mailman höpöttelyillään henkimaaillmasta, josta meillä kummallakaan ei olut mitään mielipidettä


      • Anonyymi
        Alel kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä reikillä ja medion sanomalla on toistensa kanssa tekemistä?

        Olin itse yksin medioistunnossa. Tämä medio on myös muotokuvamaalari. Ennen istuntoa hän oli saanut isäni kuvan, jonka hän piirsi paperille.

        Olin nähnyt isäni viimeksi ollessani 7 vuotias. Medio näytti piirustukesen minulle. Kuva oli tarkalleen sen näköinen, minkä ikäisenä hänet muistin. Sitten keskustelin isäni kanssa medion välityksellä. Ymmärrän, että kysymyksessä on telepaattinen viestintä.

        Toisessa medioistunnossa tuli kuollut ystäväni. Samalla tavoin sain kuvan ja tunisteita, että kyseessä todella oli ystäväni. Puhuimme vaikeasta asiasta. Sain häneltä myös viisaan neuvon.

        Kuoleman jälkeen ihminen siirtyy henkimaailmaan.
        Hän saa samanlaisen kehon kuin täällä ollessaan. Kuitenkin he ovat henkimaailmassa nuorempina kuin täällä. Joku sanoi, etä he olisivat sen ikäisinä, kuin olivat onnellisinpia maan päällä.

        Kuoleman jälkeen ihminen muuttuu hyväksi. Sairaat hoidetaan terveiksi. Pahuutta on vain maan pällä ihmisen luomana.

        Minulla ystävä, joka näkee heitä. Tällaisia ihmisiä on paljon. He vierailevat täällä luonamme ja auttavat meitä.

        Ihminen syntyy aina ihmiseksi ja jokainen eläinlaji omaksi lajikseen.

        Tieto on saatu automaattikirjoituksella henkimaailmasta.

        Aina vaan jutut paranee . Mitä puuttuu ihmisten elämästä kun keksitään kaiken mailman juttuja .
        Ihminen joka kuolee on siis poissa maailmasta . Hänestä jää muisto jokaiselle erilainen, ja sitä muistoa voi kyllä pitää elossa sittenkin että joskus kertoo ihmisestä esim lapsilleen ja lastenlapsilleen . Siten pidetään muisto ihmisestä .
        Nytkin kun paras ystävättäreni kuoli Lari kuukautta sitten niin joka päivä ajattelen häntä en tarvitse siihen medioitten apua .enkä ala vääntelemään asiaa muuksi kun mitä se on. Kukaan elävä ihminen ei voi olla välittäjänä mitenkään siihen että muka saa yhteyden kuolleisiin ihmisiin. Mutta osaavat taidon saada ihmiset uskomaan asioita mitkä käytännössä on mahdottomuus .
        Kyllä minäkin kaipaan esim isääni ja kovasti olisin onnellinen saadakseni vielä mahdollisuuden keskustella hänen kanssaan . Mutta tiedän että se on mahdottomuus, enkä haluaisi että joku meedio suggesoisi mitenkään minua ajattelemaan toisin uskokoon ne joille asioita voi tuputtaa ,mutta että siitä tehdään jonkinlainen totuus, on väärin


      • Anonyymi
        Aliel kirjoitti:

        Isäni kuva tuli piirustuksena, ei maalauksena. Se oli niin selvä, että en voinut erehtyä. Se oli juuri sellainen kuin muistoni isästäni oli.
        Isäni oli myös siinä huoneessa, vaikka en nähnyt häntä.

        Medio korostaa, että asiakaalla ei pidä olla mitään odotuksia sen suhtaan. kuka henkimaailmasta on tulossa. Henkimaailma päättää, kuka tulee. Omat odotukset saattavat aiheuttaa estettä henkilölle itselleen.

        Kun ystäväni tuli, mainitsimme sellaisia asioita ja nimiä, joita ei voi keksiä. Tieto, mikä tuli, oli täysin oikeata.

        Telepaattinen kyky on lahja, kuten automaattikirjoituskin. Jos sitä käyttää väärin, menettää sen. Meillä kaikilla on vähän tätä kykyä.

        Kyllä käyntini medioistunnossa , astrologiselvännäkijällä ovat antaneet paljon tietoa ja tietoisuutta, jotka auttva elämässä.

        Mielestäni Sinulla on skeptistä asennetta näitä asioita kohtaan. Parhaiten auttaa avoimuus.

        Herkät ihmiset jotka tuntevat hyvin toisensa omaavat usein tavan jote sanotaan telepatiaksi äesim saattavat soittaa toisilleen saman aikaisesti. Mutta siltikin se on ainoastaan sattumaa. Herkillä ihmisillä on erilainen asioiden käsittely tapa kun muilla
        Joten se mikä on telepatiaa on usein kahden ihmisen tapa ajatella toisiaan ja jos vaikka soittaa jollekin niin saattaa olla että on vähän aikaisemmin ajatellut tätä ihmistä ja sitten hän soittaakin minulle. Siis parhaat ystävät soittelevat paljon toisilleen ei muuta


    • juspe22

      Edellisessä elämässä olen ollut todennäköisesti Saksaan lähtenyt jääkäri, joka palasi jääkäreiden pääjoukon mukana Suomeen. Olettamukseni perustuu siihen että, kun näin ensimmäistä kertaa kuvan Vaasan torilta joka on otettu helmikuussa 1918, pian jääkäreiden paluun jälkeen. Minulle tuli sillä hetkellä tunne että, aivan kuin minä olisin tuossa kuvassa, vaikka en olekkaan. Pystyin jopa osoittamaan tiettyyn henkilöön, että aivan kuin tuossa olen minä. Asia vaivaa minua vieläkin

      • Anonyymi

        Synnyin luultavasti Venäjällä 1923. Moskovassa on paikkoja, jotka tuntuvat tutuilta, ja ennenkun Venäjästä tiesin, minulla oli lapsena joitain sanoja, jotka viittaavat Moskovan joihinkin alueisiin, samoin kun mielikuvitusmaa, joka lähes kaikilta osin viittasi Moskovaan.
        Myöhemmin näin näkyjä edellisestä elämästä.
        Kävin armeijan tjsp. ja vahdin erästä paikkaa Moskovan keskustan itäpuolella lähellä sinistä kirkkoa (nykyään muistaakseni keltainen) joskus 1942-43. Minut luultavasti ylennettiin eräässä sotilaskoulussa lutiksi.

        Olin jossain vaiheessa KGB:llä töissä, mutta koska käytin heroiinia ja tein jotain muutakin typerää, minut tiettävästi ammuttiin. Historia, jonka itsestäni näin näyissä, alkoi hetkestä, kun kohosin hälvenevän harmaan usvan sisällä taivaalla ja tajusin, että jostain syystä olin "kuollut". Idässä päin näkyi tyypillisiä harmaita kerrostaloja, kuten 1970 luvulla rakennettiin, ja tiesin, että joki on lähellä.
        Näin myös rahan arvosta. Eräässä tapauksessa maksoin vaivan palkkaa tarjoilijattarelle, joka yllättyi nähtyään setelin, jonka olin lyönyt hänen käteensä, mutta melkein heti sen jälkeen katsoi minua melkein kuin kysyen "et kai aio näin paljon maksaa"? Seteli oli 50 rub., joka vastaa tänään ehkä 50 senttiä.


    • Tomlinson

      Tulipas vaan mieleeni että jos syntyy aina uusia ihmisiä mutta jo aiemminkin syntyneet jäävät kiertämään maan päälle..?

      • ......

        Maapallo ei ole ainoa paikka...


      • Anonyymi

        Niinhän sanotaan ettei energia katoa koskaan ja ihminenhän sisältää energiaa , siitä ilmeisesti nämä jutut ovat saanee alkunsa


    • mieli.piteitä

      Henkisen kasvun kannalta tässä elämässä ei ole mitään merkitystä sillä, että kuka kukin oli entisissä elämissä. On ihan tarkoituksellista ettei niitä asioita muista. Sitäpaitsi onko aikaa todella olemassa, ei.

      Sitten on ollut näitä poikkeustapauksia, pieniä lapsia ympäri maailman ja eri kulttuureista joita on tutkittu, koska heillä on muistoja edellisestä elämästään ja kuolemastaankin. Niitä on siis ihan tutkittukin ettei ne ole mitään lasten satuja vaan löydetty todisteita näistä ihmisistä joita he ovat kertoneet olevansa aiemmin. Ja vanhempien uskomukset eivät ole vaikuttaneet näihin. En nyt muista tarkemmin näiden tutkimusten tekijöitä, mutta katsoin aiheesta dokumentin netissä (ei ole esitetty Suomen tv:ssä). Googlettamalla varmaan löytyy.

      Sitten on esim. Michael Newtonin kirjat, joissa hän kertoo kuinka hypnoterapian avulla menee tavallista syvemmälle asiakkaidensa mieleen, jolloin asiakkaat alkavat kertomaan tähän elämään syntymistä edeltävistä muistoista. Näissäkin tapauksissa muistot edellisistä elämistä ovat olleet täysin riippumattomia henkilöiden vakaumuksista tai uskomuksista. Voi silti kyseenalaistaa että jospa ne muistot jotka sieltä nousevat pintaan ovatkin vain olemassa sillä tarkoituksella että muistot edistävät jotain henkisen kasvun aspektia tällä hetkellä, mutta ovatko muistot kuitenkaan absoluuttisen tosia onkin eri asia ja epäoleellinen asia.

      Ei sillä että näillä asioilla olisi mitään merkitystä vaikka valaistumisen kannalta. Jälleensyntymässä ego on se mikä syntyy jälleen kerran, vähän niin kuin jos likavedestä siivilöidään pintaan kaikki *aska, minkä on noustava aina uudelleen pois vedestä, jotta vesi lopulta puhdistuisi kokonaan. Sielunvaellus on taas eri asia, koska ei ole mitään erillisiä sieluja mitkä vaeltaisivat, vaan se erillisyyshän on egoa, persoonaharhaa ja on vain yksi ydin, "Sielu".

      • vanha ja vakaa

        On tapauksia jossa esim leikkaus-salissa potilas katselee itseään katon rajassa kun kirurgit leikkaavat. Onko se sielu vai edgo joka irtautuu ruumiista?


      • Anonyymi

        Minulla oli kerran ystävä joka oli poikansa kanssa kesälomilla ja ajeli tunturin ohitse vievää tietä niin poika oli sanonut että pysäyttää auton koska hän haluaa pienen tauon ajossa. Menivät pihalle autosta ja poika katsoi tuntureille ja sanoi että tuon tunturin juuressa olen asunut hyvin kauan sitten poika ei ollut koskaan ollut näissä maisemissa aikaisemmin joten hänen äitinsä meni ihan mykäksi kuulemastaan.
        Niin että tulkkasi pojan sanat että poika oli kenties asunut satoja vuosi sitten juuri sen tunturin kupeessa .
        Minä taas tulkitsin se niin että tämä poika joka oli keskitasoa älykkäämpi oli ilmeisesti lukenut jotain kirjaa joka oli ollut hänen mieleensä ja samaistunut itsensä sen vuoksi juuri tälläisiin maisemiin


    • Näyttäisi siltä että

      Israelilainen sotilas, mutta kuka tietää?

    • sarvet

      Hirvi.

    • tyttö titanicilla

      Ole tehny testin jossa näytettiin mikä oli edellisessä elämässä. Olin tyttö joka kuoli titanicilla;-(

      • Anonyymi

        Mikä sinut sai uskomaan testiin? Yleensä ihminen itse tuntee vetoa tiettyihin asioihin, joiden heijastus voi tulla edellisestä elämästä.


    • Kriegsmarinen solttu

      Hei, mulla on tutuissa joku joka vain tietää. Nämä on poikkeuksetta erittäin vahvoja ja sitkeitä luonteita. Menestyjiä töissä. Menneisyys on monesti niin raadollinen, että vain vahvat porskuttaa tässä asiassa. Muut on lasaretin puolella. En suosittele yrittämään muistamista, jos et jo muista.

      Muistaminen on joillekin annettu mahdollisuus kertoa, että elämä jatkuu. Mulla on tuntu, että useimmat tahallaan "nukutetaan" ennen syntymistä, etteivät muistaisi. Jo tuleminen materiaan aiheuttaa sinällään vähän uneen vaipumista. Muistaminen aiheuttaa mielenterveyden häiriöitä, jos se tulee liian aikaisessa henkisen kehityksen vaiheessa.

      Positiivinen ja optimistinen luonne auttaa jaksamaan.

      Tulee pystyä seisomaan omilla jaloillaan siitä huolimatta, vaikka kukaan toinen ei sinua tukisi. Sillä yksityiskohtaista ja tarkkaa muistamista - varsinkin koko elämäntarinan muistamista - pidetään vielä monin paikoin luonnottomana.

      Olen itse huomannut, että tietoisuus jatkaa siitä mihin on päätynyt. Ihminen ei enää synny eläimeksim, vaan jatkaa ihmisenä eteenpäin. Jos olit älykäs, olet edelleen älykäs. Yksityiskohtainen jälleensyntymisen määräytyminen on niin kompleksinen juttu, ettei sitä voi selvittää palstoilla. Riippuu pitkälti tapauksesta. Sanon siis vain yleisesti, että jatkat yleispiirteissään siitä mihin päädyit kehityksessäsi.

      • Anonyymi

        Kaikki riippuu ainoastaan siitä miten ihmisen aivot käsittelevät asioita .
        Ihmisen aivot ovat aina vaan ajatuksia herättäviä. Joissa luodaan mielikuvia


    • pohjantähti

      Ei meillä ole edellistä elämää, sillä me olemme persoonina ainutkertaisia.
      Me olemme vain saaneet syntymässä saaneet edllisistä psykologisena perimänä tuon persoonan syyt ja seurakset kannettavaksemme
      Se on syitten ja seurausten ketju joka siirtyy elämästä toiseen perimänä, koska tuota perimää on kertynyt tuhansien vuosien kulessa niin paljon,että emme voi yhden elämän aikana sitä selvittä

      Tuon ketjun voi kyllä saada päättymään yhdenkin elämän aikana
      kun ymmärrämme ja oivallamme miten ja miksi se on syntynyt
      ja miksi se perityy sukupolvelta toiselle.

      KUN TUO ON YMMÄRRETTY niin tuo perimänä saatu keskus hajoaa, ja voimme elää ajattomassa nykyhetkessä, eikä uutta karmaa enään synny

      • Anonyymi

        Lapsemme kantavat meiltä perittyjä geenejä ja kromosomeja se on sitä elämän jatkuvuutta
        Ja taas heidän perintö tekijät ovat heidän lapsillaan


    • Elämiä täynnä

      Mitä väliä edellisellä elämällä on tai nykyisellä? Kelle se elämä ilmenee? Ja jos se ilmenee jollekin, niin sehän on vain "leffa" siinä missä muutkin jutut.

    • Anonyymi

      Kyllä me jotain ollaan ennen oltu,kun käyn Italiassa niin siellä on tullut välillä sellain olo että tääl on käyty vaikken ole jossain tiedän mihin käännytään mistä mennään vähän freekkiä kyl,ja muutama vuosi sitten odottelin kurkkuleikkausta ja olin kotona vielä menin yöllä ulos kessullue kun jännitti ne tulokset ja leikkaus niin kädelläni tipahti pari valkoista höyheniä,muuten ei olis tuntunut niin oudolta mut oli talvi ja kova pakkanen,jännitys loppu siihen ja leikkaus meni hyvin tulokset oli hyviä

      • Anonyymi

        "Onko mitään konstia, jolla saisi tietää, mikä oli edellisessä elämässä? Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?"
        Edellisiä elämiä on ollut miljoonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko mitään konstia, jolla saisi tietää, mikä oli edellisessä elämässä? Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?"
        Edellisiä elämiä on ollut miljoonia.

        "Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?""
        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?""
        Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.

        "Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?""

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten se määräytyy, millainen on seuraavassa elämässä?""

        Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.

        Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa TODELLINEN OLEMUS – SIELU – MATKUSTAA MATKUSTAJANA.


      • Anonyymi

        No minä olen käynyt monissa maissa ja joka maksa on jotakin jota tunnen omakseni , joten en mitenkään ole voinut olla monissa maissa
        Usein tulee ihmisille näitä ”Deja vu ” kokemuksia , ei ne ole mitenkään ihmeellisiä


    • Anonyymi

      Sen nyt tietää muutenkin. Ennen työtön, nyt työtön ja seuraavassakin työtön. Kohtalo määrää. Varallisuus menee eri tavalla; köyhä velkainen, köyhä velaton ja keskivarakas.

    • Anonyymi

      Minä olin Mussoliini.

    • Anonyymi

      Jos näin on, ei taida olla kehumista.

    • Anonyymi

      "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän KERRAN on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio" Hepr. 9:27

      Johannes 3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

      Sana uudestisyntyminen voidaan joskus käsittää virheellisesti jälleensyntymiseksi, joka on itämaisten uskontojen harhaa, ns. reinkarnaatio-oppi. Sen suuntaisesti ehkä ajatteli Nikodeemuskin kysellessään asiaa Jeesukselta. Joh. 3:1-8. Todellisesti tämä maanpäällinen elämämme on yksi ja ainutlaatuinen olemisemme täällä. Kukaan ei synny tänne toista kertaa.


      Jeesus sovitti syntisi sijaiskärsimyksellään ja kuolemallaan Golgatan ristillä. Näin Hän ansaitsi sinulle kuoleman pois syntitilastasi ja antoi syntisi anteeksi. Ja Hän nousi ylös kuolleista ansaiten näin sinulle Taivaan Elämän. ”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan Hän on Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon.” 1 Piet. 1:3.

      Tämän armon saat nyt ottaa vastaan katumalla syntejäsi ja hylkäämällä synnissä elämisen. Syntitilasi muuttuu armon tilaksi. Ja armo alkaa kasvattaa sinua. Tiit. 3:
      Ota siis vastaan Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin synnyt Jumalan lapseksi, etkä joudu kadotukseen vaan pääset taivaan kotiin ajallisen elämäsi jälkeen.

      Johannes 3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

      Ja uskoontulon jälkeen kasteelle, kts. Ap. teot 2:38 ja Markus 16:15-16

      • Anonyymi

        MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
        Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen.

        Varmasti on olemassa ERILAISIA SÄÄNTÖJÄ, joita tulisi noudattaa, mutta niiden noudattaminen ei takaa, että löydät rakkauden Jumalaa kohtaan.


        Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.

        Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKÄ TAHANSA VIRHE IHMISESSÄ ON PORTTI JUMALAN ARMOON.
        Oman henkisen etun vuoksi et saa asettaa itseään kenenkään yläpuolelleen.

        Varmasti on olemassa ERILAISIA SÄÄNTÖJÄ, joita tulisi noudattaa, mutta niiden noudattaminen ei takaa, että löydät rakkauden Jumalaa kohtaan.


        Ihminen voi noudattaa kaikkia sääntöjä, MUTTA SILTI halveksia kaikkia, olla ylpeyden ja vääränlaisten ajatusten vallassa omasta asemastaan ja - pahimmassa tapauksessa - asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja pitää itseään Jumalana.

        Ulkoinen puhtaus ei takaa sisäistä puhtautta, se on vain edellytys. Emme voi tuomita muita ihmisiä, koska emme ole päässeet siitä yli itsessämme, ja jos tuomitsemme muita, saatamme joutua ylpeyden ja harhan uhriksi. Ja jos voitamme paheet, olemme luonnollisesti armollisia langenneille…

        Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.
        Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.
        Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.
        Pakanalliset jumalat herätettiin usein henkiin kuoleman jälkeen.
        Kaste oli yleinen rituaali mysteerikulttien seuraajien keskuudessa. Johannes Kastaja saattoi jäljitellä tätä rituaalia ja tuoda sen juutalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.
        Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.
        Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.
        Pakanalliset jumalat herätettiin usein henkiin kuoleman jälkeen.
        Kaste oli yleinen rituaali mysteerikulttien seuraajien keskuudessa. Johannes Kastaja saattoi jäljitellä tätä rituaalia ja tuoda sen juutalaisuuteen.

        PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN.

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista.

        VEDALAINEN POLKU PITÄÄ KAIKKIA USKONTOJA TOTUUTENA TAI YHDEN TOTUUDEN OSINA JA HENKISEN KEHITYKSEN POLKUINA.

        Hindulaisuus ei syrji muita uskontoja. Hindulaisuus pitää kaikkia aitoja uskontoja potentiaalisina nostamaan seuraajiensa tietoisuutta korkeammalle tasolle ymmärtämään Jumalaa, itseään ja ihmiskuntaa. Se tarjoaa suurimman mahdollisen moninaisuuden Jumalan ymmärtämisen tavoissa. Siksi hinduja voi sekoittaa kenen tahansa kanssa, ja he voivat elää rauhanomaisesti rinnakkain, aivan kuten hindut, buddhalaiset, jainit, sikhit ja muutkin elävät nykyään rauhanomaisesti yhdessä.

        Mutta heti kun sekoitetaan toisiin uskontoihin kuuluvia, jotka ovat dogmaattisia näkemyksissään, syntyy ongelmia. Syynä on se, että tällaisissa ihmisissä ei ole tilaa ajatusten moninaisuudelle. He ajattelevat, että Jumalan silmissä kukaan muu ei ole pelastunut. He ajattelevat, että heidän on "pelastettava" kaikki TEKEMÄLLÄ KAIKISTA MUISTA SAMANLAISIA KUIN HE.

        Ja se tapahtuu PAKKOKÄÄNNYTTÄMÄLLÄ KAIKKI MUUT OMIIN DOGMAATTISIIN USKOMUKSIINSA. Siten he eivät anna mitään uskoa tai ymmärrystä millekään muulle uskonnolle KUIN OMALLA USKONNOLLEEN.

        Maailma voisi olla rauhallinen paikka, jos eri ryhmät eivät jatkuvasti yrittäisi HALLITA ja käännyttää MUITA ihmisiä. Tästä syystä on niin PALJON VUOSIA VUODATETTU VERTA, TEURASTETTU, KIDUTETTU, JOTTA KAIKKI MUUTA SAATAISIIN PAKOTETTUA NOUDATTAMAAN VAIN YHTÄ USKONTOA.

        Tällaiset uskonnot aiheuttavat sen, ETTEIVÄT NE YHDISTY JUMALAN KANSSA, VAAN OVAT EROSSA JUMALASTA, koska ne eivät tarjoa tietä nähdä kaikkien olentojen henkistä luonnetta ja jumaluutta.

        Tällaiset uskonnot luovat itse asiassa epäsuhtaa ihmisen ja Jumalan välille, koska ne PAKOTTAVAT seuraajansa keskittymään PINNALLISIIN eroihin sen sijaan, että keskittyisivät syvempään yhtenäisyyteen ja yhteenkuuluvuuteen.

        ... ei ole muista erillään oleva uskonto. Kyse ei ole siitä, että vedalainen kulttuuri vastustaisi muita henkisiä polkuja. Mutta se edustaa ja tarjoaa keinot, joiden avulla kuka tahansa voi saavuttaa korkeimman mahdollisen henkisen ymmärryksen. Se auttaa ymmärtämään, keitä ja mitä me todella olemme, kaikkien niiden pinnallisuuksien yläpuolella, joita usein löytyy perususkonnoista ja materialistisista uskonnoista. Siksi, jälleen kerran, kuka tahansa, olipa hän minkä uskonnon tai kulttuurin edustaja tahansa, voi silti käyttää Veda-polkua lisätäkseen yleistä ymmärrystään itsestään, maailmankaikkeudesta ja Jumalasta sekä herättääkseen luonnollisen henkisen rakkautemme yhtä ja kaikkia kohtaan.

        HINDULAISUUS, VEDALAINEN KULTTUURI, EI ESITÄ JUMALAA HINDUJEN, MUSLIMIEN, KRISTITTYJEN TAI SIKHIEN JUMALANA.

        Koska vedalainen kulttuuri on luonteeltaan UNIVERSAALIA, se ei esitä Jumalaa alueellisessa teemassa tai VAIN ”VALITULLE KANSALLE” kuuluvana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VEDALAINEN POLKU PITÄÄ KAIKKIA USKONTOJA TOTUUTENA TAI YHDEN TOTUUDEN OSINA JA HENKISEN KEHITYKSEN POLKUINA.

        Hindulaisuus ei syrji muita uskontoja. Hindulaisuus pitää kaikkia aitoja uskontoja potentiaalisina nostamaan seuraajiensa tietoisuutta korkeammalle tasolle ymmärtämään Jumalaa, itseään ja ihmiskuntaa. Se tarjoaa suurimman mahdollisen moninaisuuden Jumalan ymmärtämisen tavoissa. Siksi hinduja voi sekoittaa kenen tahansa kanssa, ja he voivat elää rauhanomaisesti rinnakkain, aivan kuten hindut, buddhalaiset, jainit, sikhit ja muutkin elävät nykyään rauhanomaisesti yhdessä.

        Mutta heti kun sekoitetaan toisiin uskontoihin kuuluvia, jotka ovat dogmaattisia näkemyksissään, syntyy ongelmia. Syynä on se, että tällaisissa ihmisissä ei ole tilaa ajatusten moninaisuudelle. He ajattelevat, että Jumalan silmissä kukaan muu ei ole pelastunut. He ajattelevat, että heidän on "pelastettava" kaikki TEKEMÄLLÄ KAIKISTA MUISTA SAMANLAISIA KUIN HE.

        Ja se tapahtuu PAKKOKÄÄNNYTTÄMÄLLÄ KAIKKI MUUT OMIIN DOGMAATTISIIN USKOMUKSIINSA. Siten he eivät anna mitään uskoa tai ymmärrystä millekään muulle uskonnolle KUIN OMALLA USKONNOLLEEN.

        Maailma voisi olla rauhallinen paikka, jos eri ryhmät eivät jatkuvasti yrittäisi HALLITA ja käännyttää MUITA ihmisiä. Tästä syystä on niin PALJON VUOSIA VUODATETTU VERTA, TEURASTETTU, KIDUTETTU, JOTTA KAIKKI MUUTA SAATAISIIN PAKOTETTUA NOUDATTAMAAN VAIN YHTÄ USKONTOA.

        Tällaiset uskonnot aiheuttavat sen, ETTEIVÄT NE YHDISTY JUMALAN KANSSA, VAAN OVAT EROSSA JUMALASTA, koska ne eivät tarjoa tietä nähdä kaikkien olentojen henkistä luonnetta ja jumaluutta.

        Tällaiset uskonnot luovat itse asiassa epäsuhtaa ihmisen ja Jumalan välille, koska ne PAKOTTAVAT seuraajansa keskittymään PINNALLISIIN eroihin sen sijaan, että keskittyisivät syvempään yhtenäisyyteen ja yhteenkuuluvuuteen.

        ... ei ole muista erillään oleva uskonto. Kyse ei ole siitä, että vedalainen kulttuuri vastustaisi muita henkisiä polkuja. Mutta se edustaa ja tarjoaa keinot, joiden avulla kuka tahansa voi saavuttaa korkeimman mahdollisen henkisen ymmärryksen. Se auttaa ymmärtämään, keitä ja mitä me todella olemme, kaikkien niiden pinnallisuuksien yläpuolella, joita usein löytyy perususkonnoista ja materialistisista uskonnoista. Siksi, jälleen kerran, kuka tahansa, olipa hän minkä uskonnon tai kulttuurin edustaja tahansa, voi silti käyttää Veda-polkua lisätäkseen yleistä ymmärrystään itsestään, maailmankaikkeudesta ja Jumalasta sekä herättääkseen luonnollisen henkisen rakkautemme yhtä ja kaikkia kohtaan.

        HINDULAISUUS, VEDALAINEN KULTTUURI, EI ESITÄ JUMALAA HINDUJEN, MUSLIMIEN, KRISTITTYJEN TAI SIKHIEN JUMALANA.

        Koska vedalainen kulttuuri on luonteeltaan UNIVERSAALIA, se ei esitä Jumalaa alueellisessa teemassa tai VAIN ”VALITULLE KANSALLE” kuuluvana.

        Emme myöskään löydä, että Jumala olisi vedalaisessa käsityksessä SUOSINUT TIETTYÄ KANSAA. Se, mitä löydätte, on Jumala, joka on rakastava kaikkia kohtaan ja erityisesti bhaktoja kohtaan. Löydämme Jumalan, joka palkitsee ihmisen rakkauden rakkaudella, hänen antautumisensa ja rakastavan mielialansa mukaan, RIIPPUMATTA ALUEESTA, MAASTA RODUSTA TAI JOPA LAJISTA.

        Juuri tällainen Jumala on todella universaali, eikä Hän ole alueellisten siteiden tai paikallisten rajoitusten alainen, vaan hän ulottuu yhteen ja kaikkiin.

        Tällainen Jumala löytyy kaikista uskonnoista, ja hänen ymmärtämistään rajoittaa vain tietämättömyys jossakin tietyssä uskonnossa tai tietyssä kansassa.

        Jos kaikki tällaiset ihmiset voisivat laajentaa tietoisuuttaan Jumalan suuruudesta, niin varmasti tällaiset kypsät ihmiset näkisivät saman Jumalan kaikkialla, kaikissa uskonnoissa. Tämä tietoisuuden täyteys johtaisi Jumalaan, sellaisena kuin me tunnemme Hänet, sellaisena kuin Hänet on kuvattu Veda-kirjoituksissa.

        Vedalaisilla on kypsä käsitys Jumalasta, ja he ovat tietoisempia Jumalan monista eri puolista ja näkevät saman Jumalan kaikissa uskonnoissa, heidän ja muiden uskontojen välillä ei ole kitkaa. He voivat elää rauhanomaisesti toisten kanssa ILMAN TARVETTA TUNTEA, ETTÄ KAIKKI MUUT OVAT TUOMITTUJA HELVETTIIN TAI ETTÄ HEIDÄT ON KÄÄNNYTETTÄVÄ, JOTTA HE ”PELASTUISIVAT”.

        He tunnustavat saman Jumalan, vaikka Häntä palvotaankin monin eri tavoin. Mikä siis on ongelmana? Ei ole mitään ongelmaa. Tämä pätee kaikkien uskontojen vilpittömiin palvojiin.

        Vilpitön ja kypsä kristitty tulee helposti toimeen vilpittömän hindun kanssa, joka tulee helposti toimeen vilpittömän ja kypsän muslimin kanssa, joka tulee toimeen vilpittömän sikhin, buddhalaisen ja niin edelleen kanssa.

        Tämä on aivan eri asia kuin ne ihmiset, jotka leimaavat Jumalan uskonsa mukaan tai jotka puolustautuvat, kun ilmenee ilmeisiä erimielisyyksiä.

        Tämä aiheuttaa pinnallisia erotteluja ja nimityksiä, jotka kasvavat uskonnollisiksi eroiksi, joita henkisesti kypsälle ihmiselle ei ole olemassa.

        Todellinen uskovainen voi helposti tunnistaa toisen omistautumisen Jumalalle jäämättä kiinni ulkoisilta tuntuvista eroista. Se on henkisen elämän ydin, jolla on merkitystä. Siihen me keskitymme.

        VEDALAISUUDESSA EI OLE KÄSITETTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme myöskään löydä, että Jumala olisi vedalaisessa käsityksessä SUOSINUT TIETTYÄ KANSAA. Se, mitä löydätte, on Jumala, joka on rakastava kaikkia kohtaan ja erityisesti bhaktoja kohtaan. Löydämme Jumalan, joka palkitsee ihmisen rakkauden rakkaudella, hänen antautumisensa ja rakastavan mielialansa mukaan, RIIPPUMATTA ALUEESTA, MAASTA RODUSTA TAI JOPA LAJISTA.

        Juuri tällainen Jumala on todella universaali, eikä Hän ole alueellisten siteiden tai paikallisten rajoitusten alainen, vaan hän ulottuu yhteen ja kaikkiin.

        Tällainen Jumala löytyy kaikista uskonnoista, ja hänen ymmärtämistään rajoittaa vain tietämättömyys jossakin tietyssä uskonnossa tai tietyssä kansassa.

        Jos kaikki tällaiset ihmiset voisivat laajentaa tietoisuuttaan Jumalan suuruudesta, niin varmasti tällaiset kypsät ihmiset näkisivät saman Jumalan kaikkialla, kaikissa uskonnoissa. Tämä tietoisuuden täyteys johtaisi Jumalaan, sellaisena kuin me tunnemme Hänet, sellaisena kuin Hänet on kuvattu Veda-kirjoituksissa.

        Vedalaisilla on kypsä käsitys Jumalasta, ja he ovat tietoisempia Jumalan monista eri puolista ja näkevät saman Jumalan kaikissa uskonnoissa, heidän ja muiden uskontojen välillä ei ole kitkaa. He voivat elää rauhanomaisesti toisten kanssa ILMAN TARVETTA TUNTEA, ETTÄ KAIKKI MUUT OVAT TUOMITTUJA HELVETTIIN TAI ETTÄ HEIDÄT ON KÄÄNNYTETTÄVÄ, JOTTA HE ”PELASTUISIVAT”.

        He tunnustavat saman Jumalan, vaikka Häntä palvotaankin monin eri tavoin. Mikä siis on ongelmana? Ei ole mitään ongelmaa. Tämä pätee kaikkien uskontojen vilpittömiin palvojiin.

        Vilpitön ja kypsä kristitty tulee helposti toimeen vilpittömän hindun kanssa, joka tulee helposti toimeen vilpittömän ja kypsän muslimin kanssa, joka tulee toimeen vilpittömän sikhin, buddhalaisen ja niin edelleen kanssa.

        Tämä on aivan eri asia kuin ne ihmiset, jotka leimaavat Jumalan uskonsa mukaan tai jotka puolustautuvat, kun ilmenee ilmeisiä erimielisyyksiä.

        Tämä aiheuttaa pinnallisia erotteluja ja nimityksiä, jotka kasvavat uskonnollisiksi eroiksi, joita henkisesti kypsälle ihmiselle ei ole olemassa.

        Todellinen uskovainen voi helposti tunnistaa toisen omistautumisen Jumalalle jäämättä kiinni ulkoisilta tuntuvista eroista. Se on henkisen elämän ydin, jolla on merkitystä. Siihen me keskitymme.

        VEDALAISUUDESSA EI OLE KÄSITETTÄ JIHADISTA, PYHISTÄ SODISTA, RISTIRETKISTÄ TAI MARTTYYRIKUOLEMASTA SEN PUOLESTA.

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on ovat yleensä ÄÄRILIIKKEITÄ TAI POIKKEUKSELLISEN DOGMAATTISIA näkemyksissään, vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hinduille kovin järkeviä. Miksi? Koska heille henkisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon YLIVALLASTA TOISEEN NÄHDEN. Vedalaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän henkisen polun tunnusmerkki. Uskonnon ja minkä tahansa henkisen prosessin tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavalla, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyriksi jonkin toisen uskonnon puolesta TAISTELLEN TOISTA USKONTO VASTAAN? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella MUIDEN USKONTOJEN HALVENTAMISESTA eikä niin sanottuja "VÄÄRIÄ JUMALIA" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai DOGMAATTISISSA USKONNOISSA.


        Syynä tähän ei ole se, ettei vedalaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa VAPAUDEN käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen henkisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä henkisissä asioissa, vedalainen kulttuuri ANTAA HÄNELLE MAHDOLLISUUDEN tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN VALINTA.

        Siksi PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla
        mahdollisella tavalla henkisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai DOGMAATTISEN MÄÄRÄYSTEN AVULLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin kuin muissa uskonnoissa, joilla on ovat yleensä ÄÄRILIIKKEITÄ TAI POIKKEUKSELLISEN DOGMAATTISIA näkemyksissään, vedalaisessa kulttuurissa ei ole marttyyrinä olemiseen liittyviä käsitteitä, kuten kristinuskossa tai islamilaisessa jihadissa. Nämä ajatukset eivät ole hinduille kovin järkeviä. Miksi? Koska heille henkisessä elämässä ei ole kyse siitä, että taistellaan toisia vastaan yhden uskonnon YLIVALLASTA TOISEEN NÄHDEN. Vedalaisuus suhtautuu kaikkiin uskontoihin kunnioittavasti, koska sillä on oma turvallisuudentunteensa ja vahvuutensa lähestymistavassaan Jumalaan, mikä on kypsän henkisen polun tunnusmerkki. Uskonnon ja minkä tahansa henkisen prosessin tarkoituksena on auttaa yksilöä ymmärtämään paremmin, kuka hän on ja mikä on hänen suhteensa Jumalaan ja mikä on hänen tarkoituksensa maailmankaikkeudessa. Jos ihminen todella yrittää edistyä tällä tavalla, mitä järkeä on osallistua pyhään sotaan tai kuolla marttyyriksi jonkin toisen uskonnon puolesta TAISTELLEN TOISTA USKONTO VASTAAN? Tämä ei ole minkään henkisen polun tarkoitus. Tämän vuoksi Veda-kirjallisuudessa ei juurikaan keskustella MUIDEN USKONTOJEN HALVENTAMISESTA eikä niin sanottuja "VÄÄRIÄ JUMALIA" vastaan käydä kampanjaa, kuten jäykemmissä tai DOGMAATTISISSA USKONNOISSA.


        Syynä tähän ei ole se, ettei vedalaisuus olisi kiinnostunut ihmisten "pelastamisesta". Syynä on se, että vedalainen kulttuuri antaa kenelle tahansa VAPAUDEN käydä läpi kaiken sen, mikä on tarpeen hänen oman henkisen kehityksensä ja erityisten oivallustensa kannalta. Vedalainen kirjallisuus, jos sitä tutkitaan sen syvimpiin syvyyksiin asti, tarjoaa kaiken, mitä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen henkisen totuuden korkeimmat tasot. Kuitenkin jos henkilöllä on vielä tutkittavana erilaisia väyliä henkisissä asioissa, vedalainen kulttuuri ANTAA HÄNELLE MAHDOLLISUUDEN tehdä niin, vaikka hän saattaa ottaa riskin siitä, että hän joutuu käymään läpi hitaan prosessin kohti korkeimpia henkisten oivallusten tasoja. Tämä on JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN VALINTA.

        Siksi PAKKOKÄÄNNYTYKSISSÄ JA TYRANNIMAISESSA USKONNOLLISESSA HALLINNASSA tai uskontojen välisessä kilpailussa ei ole mitään järkeä. Se, mikä on järkevää, on jokaisen yksilön vapaus saavuttaa arvostus siitä, että kaikki ovat henkisiä olentoja, jotka kaikki palaavat takaisin Jumalan luo, mutta OMASSA TAHDISSAAN. Tästä huolimatta vedalaiset henkiset opettajat pyrkivät aina rohkaisemaan jokaista käyttämään aikaansa ja energiaansa parhaalla
        mahdollisella tavalla henkisissä pyrkimyksissään. Näin ihmisiä ohjataan vedalaisessa kulttuurissa, toisin kuin väkisin tapahtuvien käännytysten tai DOGMAATTISEN MÄÄRÄYSTEN AVULLA.

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.

        __________________________

        Vaishnava-filosofian klassisen määritelmän perusteella, jonka mukaan sielun alkuperäinen asema on olla Korkeimman Herran palvelija (Sri Caitanya-Caritamrta, Madhya 20.108), vaishnava ei rajoitu luokittelemaan ihmisiä kristittyihin, hinduihin, muslimeihin jne. vaan näkee viime kädessä jokaisessa ihmisessä sielun, Jumalan ikuisen yksilöllisen hiukkasen, joka on kutsuttu palvelemaan häntä. Tämän maailmankatsomuksen ansiosta vaishnava voi tuntea sukulaisuutta, veljellistä yhteyttä muiden monoteististen uskontojen kannattajien kanssa.

        Näiden käsitteiden, jotka edistävät uskonnollisen suvaitsevaisuuden ja muiden uskontojen edustajien kunnioittamisen opettamista, ansiosta voimme puhua vaishnavismista korkeana henkisenä kulttuurina, joka kykenee edistämään maailman uskonnollisen ajattelun kehitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnot, JOTAK PITÄVÄT MUITA HENKISIÄ POLKUJA KILPAILIJOINA, eivät koskaan ymmärrä vedalaista polkua, joka on avoimempi. Ne pitävät kiinni VAIN PELOSTAAN, joka saa heidät ajattelemaan, ETTÄ VAIN HEIDÄN TIENSÄ ON OIKEA TIE JA ETTÄ KAIKKI MUUT POLUT JOHTAVAT HELVETTIIN, ikään kuin he tarvitsisivat jonkinlaista vakuutusta siitä, että he ovat oikeassa. Vedalaisuudessa ei ole tällaista pelkoa väärässä olemisesta. Vedalaisen polun seuraajat hankkivat omat henkiset oivalluksensa, jotka vakuuttavat heidät omasta edistymisestään. Se on todellisen henkisen edistymisen merkki, kun tietoisuuden muutos havaitaan suoraan. Siinä on ero vedalaisen polun ja perustavampien ja pelkoon perustuvien uskontojen välillä, jotka ovat riippuvaisia pelkästä sokeasta uskosta prosessiin ilman, että ihminen kokee havaittavia tuloksia tietoisuuden ja tietoisuuden muutoksessa.

        Kristinuskon kannalta vain silloin, kun se hyväksyy muiden uskontojen arvon ja muiden oikeuden noudattaa valitsemiaan uskontunnustuksia ja menettelytapoja, Jeesuksen Kristuksen opettama universaalinen rakkaus voi todella loistaa sen kirkoista ja saarnastuolista. Silloin he voivat tulla toimeen muiden uskontojen edustajien kanssa ilman tuomiota siitä, että kaikki muut joutuvat helvettiin. Loppujen lopuksi yksikään todella rakastava Jumala ei heitä lapsiaan ikuiseen helvettiin ilman mahdollisuutta korjata itseään. Siksi vedalainen kulttuuri tarjoaa syvemmän ymmärryksen Jumalan todellisesta rakastavasta luonteesta kuin uskonnot, jotka perustuvat pelkkään Jumalan pelkoon.

        __________________________

        Vaishnava-filosofian klassisen määritelmän perusteella, jonka mukaan sielun alkuperäinen asema on olla Korkeimman Herran palvelija (Sri Caitanya-Caritamrta, Madhya 20.108), vaishnava ei rajoitu luokittelemaan ihmisiä kristittyihin, hinduihin, muslimeihin jne. vaan näkee viime kädessä jokaisessa ihmisessä sielun, Jumalan ikuisen yksilöllisen hiukkasen, joka on kutsuttu palvelemaan häntä. Tämän maailmankatsomuksen ansiosta vaishnava voi tuntea sukulaisuutta, veljellistä yhteyttä muiden monoteististen uskontojen kannattajien kanssa.

        Näiden käsitteiden, jotka edistävät uskonnollisen suvaitsevaisuuden ja muiden uskontojen edustajien kunnioittamisen opettamista, ansiosta voimme puhua vaishnavismista korkeana henkisenä kulttuurina, joka kykenee edistämään maailman uskonnollisen ajattelun kehitystä.

        Yleistäen voimme sanoa, että uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.


        Uskonto, joka ei kykene opettamaan seuraajiaan näkemään Jumalan ilmenemistä kaikessa, myös muissa henkisissä perinteissä, ei täytä tarkoitustaan.

        _________________________

        Uskonnollisten perinteiden väliset erot ovat väistämättömiä - muuten ei olisi olemassa erilaisia uskontoja. Tämä on niiden arvo: ihmiset, joilla on erilaiset uskonnolliset tarpeet, tarvitsevat erilaisia uskonnollisuuden muotoja, ja todennäköisesti siksi Jumala antaa erilaisia uskonnollisia järjestelmiä.

        ___________________________

        Jokaisessa uskonnossa on joitakin hämmästyttäviä oivalluksia, ilmestyksiä. Ongelmana on vain yksi asia: koska uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus. Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistäen voimme sanoa, että uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.


        Uskonto, joka ei kykene opettamaan seuraajiaan näkemään Jumalan ilmenemistä kaikessa, myös muissa henkisissä perinteissä, ei täytä tarkoitustaan.

        _________________________

        Uskonnollisten perinteiden väliset erot ovat väistämättömiä - muuten ei olisi olemassa erilaisia uskontoja. Tämä on niiden arvo: ihmiset, joilla on erilaiset uskonnolliset tarpeet, tarvitsevat erilaisia uskonnollisuuden muotoja, ja todennäköisesti siksi Jumala antaa erilaisia uskonnollisia järjestelmiä.

        ___________________________

        Jokaisessa uskonnossa on joitakin hämmästyttäviä oivalluksia, ilmestyksiä. Ongelmana on vain yksi asia: koska uskonnollisissa perinteissä on ihmisen tietämättömyyttä, jokainen uskonnollinen perinne väittää, että sillä on vain Totuus. Ja kun kuulette näitä asioita, teidän on ymmärrettävä, että tämä on jo aineellisen tietoisuuden vaikutusta, tietämättömyyden vaikutusta.

        Jokaisessa Pyhässä Kirjoituksessa on valtava energialataus, joka pakottaa ihmisen muuttamaan elämäänsä.

        Ilman tätä energiaa kukaan ei kykenisi voittamaan karman hitautta ja irtautumaan aineen kahleista.

        Pyhien kirjoitusten sanat sisältävät totuuden, joka on niin kiireellinen ja vaativa, että ihmisen on lähes mahdotonta vastustaa tuon totuuden voimaa.

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa Pyhässä Kirjoituksessa on valtava energialataus, joka pakottaa ihmisen muuttamaan elämäänsä.

        Ilman tätä energiaa kukaan ei kykenisi voittamaan karman hitautta ja irtautumaan aineen kahleista.

        Pyhien kirjoitusten sanat sisältävät totuuden, joka on niin kiireellinen ja vaativa, että ihmisen on lähes mahdotonta vastustaa tuon totuuden voimaa.

        Energialataus on siis Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissakin Kirjoituksissa.

        Ikuisuuden kaunis muoto on vangittu Koraanin säkeisiin, Evankeliumin sanoihin ja Vedojen hymneihin.

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa.

        Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.

        __________________________


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisen maailman kehityshistoriaa voi kuvata vain se, joka on sen ulkopuolella ja tarkkailee sitä ulkopuolelta. TOTUUS PALJASTUU eläville olennoille SIINÄ MÄÄRIN, KUIN NE VOIVAT HAVAITA SEN PAIKAN, AJAN JA OLOSUHTEIDEN MUKAAN. Se ILMENEE ERIASTEISESTI Raamatussa, Koraanissa, Vedoissa ja muissa kirjoituksissa.

        Eri ihmisillä on erilainen ajattelutapa, joten vaikuttaa siltä, että tietty ihmisryhmä voi omaksua sen. Vaikka jumalallisesti ilmoitettu Totuus ON SAMA KAIKILLE, SE SAA MUODON, joka sopii parhaiten niille, joille se on tarkoitettu.

        Yksi ilmoitettu Totuus esitetään ERI VERSIOINA, jotka toisinaan vaikuttavat ristiriitaisilta. ... Täydellinen Totuus esitetään joskus tietämättömien ihmisten hyväksi tavallisen uskonnon muodossa, joka SALLII KOMPROMISSIN maallisten pyrkimysten kanssa.

        __________________________

        Ymmärrättekö, itseään kristityiksi TITULEERAVAT, että toimintanne on diktatorista ja henkistä väkivaltaa? Ymmärrättekö, että haluatte RIISTÄÄ IHMISKUNNALTA kaiken arvokkaimman lahjan – VALINNANVAPAUDEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrättekö, itseään kristityiksi TITULEERAVAT, että toimintanne on diktatorista ja henkistä väkivaltaa? Ymmärrättekö, että haluatte RIISTÄÄ IHMISKUNNALTA kaiken arvokkaimman lahjan – VALINNANVAPAUDEN.

        Kun muslimi tulee luoksesi miekka kädessään, osaat juosta karkuun. Mutta kun kristitty tulee ja puhuu rakkauden sanoja, kukaan ei voi edes epäillä, että hän on viemässä itsemääräämisoikeutesi ja valinnanvapautesi pois.


      • Anonyymi

        Kuulehan, palstaa terrorisoiva kristitty, et ole vieläkään vastannut kysymykseen siitä, miksi et saarnaa muslimeille. Ilmeisesti siksi, että pelkäät heitä, muuten et terrorisoisi tätä palstaa. Sinä siis pelkäät muslimeja.


    • Anonyymi

      Minä olin peruna.

    • Anonyymi

      Eikös kaikki ole olleet jotain Napoleoneja tai Kleopatroja ;) Tärkeintä kai olisi, että olisi ollut hyvä ihminen ja yrittänyt edistää hyvyyttä tässä maailmassa.

      • Anonyymi

        "Eikös kaikki ole olleet jotain Napoleoneja tai Kleopatroja ;) Tärkeintä kai olisi, että olisi ollut hyvä ihminen ja yrittänyt edistää hyvyyttä tässä maailmassa."

        Ei. Ian Stevensonin tekemässä regressiossa kaikki olivat ihan tavallisisa ihmisiä.


    • Anonyymi

      Minä olin Mussoliini.

      • Anonyymi

        Olitko tai haluat olla?


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe