Bella 530 HT, millainen vene, kokemuksia?!

Miksa

Onko sinulla kokemuksia Bella 530 HT-veneestä? Olemme ostamassa tällaista venettä, jossa on 50hv moottori perässä. Kumpikin sekä vene että moottori on 80-luvulta. Mikä olisi sopiva hinta? Kiitos jo etukäteen!

7

3280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stevie Ray

Veneen hinta löytyy keltaisesta pörssistä tai vastaavasta, kannattaa vertailla sieltä!
      Vene on hyvä kahden hengen retkivene sisävesille. Moottorin koko on ylärajoilla, sillä bella on pyöreäpohjainen ja ajo-ominaisuudet on huonot / vaaralliset yli 20 solmun nopeuksilla.
      Kokonaisuudessaan hyvä ja tilava vene kokoluokassaan.

• Veneilijä

Olen eri mieltä. Tuohon veneeseen voi huoleti laittaa ainakin 60 - 70 hv moottorin. Isolla lastilla 50 hv ei riitä. Olen tehnyt paljon reissua Bella 450, siis tuulilasiveneellä ja 50 hv on siihen jokseenkin sopiva.

• Minä ite..
        Veneilijä kirjoitti:

Olen eri mieltä. Tuohon veneeseen voi huoleti laittaa ainakin 60 - 70 hv moottorin. Isolla lastilla 50 hv ei riitä. Olen tehnyt paljon reissua Bella 450, siis tuulilasiveneellä ja 50 hv on siihen jokseenkin sopiva.

..tai ei sittenkään. Kyllähän sen 60-70 hv koneen siihen asentaa voi, mutta ajo-ominaisuuksista ei sitten kannata valittaa.

• Bella
        Veneilijä kirjoitti:

Bella 450 (v-pohja) on täysin eri vene kun 530, missä u-pohja. Sopiva kone on 20-30hv. Veneen ajoominaisuudet ovat aika huonot, mutta vene on tarkoitettu liikkumaan pienellä teholla (edullisesti).

• jhk
        Bella kirjoitti:

Bella 450 (v-pohja) on täysin eri vene kun 530, missä u-pohja. Sopiva kone on 20-30hv. Veneen ajoominaisuudet ovat aika huonot, mutta vene on tarkoitettu liikkumaan pienellä teholla (edullisesti).

20 hv menee bellallakin jo liian kituuttamiseksi. Järkevin teho on 30-40 hv.

• Mr John son

http://www.venemyynti.net/home/index.html

Täältä löydät teknisiä tietoja. Isompaa konetta ei kannata laittaa, koska venettä ei ole tehty sitä varten. Liian isolla koneella voi syntyä vakavia vahinkoja niin veneelle kuin matkustajillekin.

• bella 530ht owner

Mulla on ollut bella 530 ht jo monta vuotta. Perässä on 50 hv mercury -89.

tilava ja toimiva vene kokoluokassaan
        melkein koko veneen pituus on katettavaa kabiinia
        - pyöreä pohja liukuu hyvin pienemmässä vauhdissa, mutta isommassa vauhdissa "ei meinaa kääntyä" helposti ja väärin kuormattuna kulkee helposti kyljellään
        = 50 hv riittää hyvin, jos kone on terve. Isompaa en suosittele...nopeus kuormaa kestävällä välitykselleä noin 30 solmua. Matkaliussa polttoaineen kulutus on n. 12 litraa tunnissa.
        = hyvä ja edullinen retkivene, johon mahtuu neljä aikuista ja pari muksua päiväretkelle ihan hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5426
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2535
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2132
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2057
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163