Onko sinulla kokemuksia Bella 530 HT-veneestä? Olemme ostamassa tällaista venettä, jossa on 50hv moottori perässä. Kumpikin sekä vene että moottori on 80-luvulta. Mikä olisi sopiva hinta? Kiitos jo etukäteen!
Bella 530 HT, millainen vene, kokemuksia?!
7
3280
Vastaukset
- Stevie Ray
Veneen hinta löytyy keltaisesta pörssistä tai vastaavasta, kannattaa vertailla sieltä!
Vene on hyvä kahden hengen retkivene sisävesille. Moottorin koko on ylärajoilla, sillä bella on pyöreäpohjainen ja ajo-ominaisuudet on huonot / vaaralliset yli 20 solmun nopeuksilla.
Kokonaisuudessaan hyvä ja tilava vene kokoluokassaan.- Veneilijä
Olen eri mieltä. Tuohon veneeseen voi huoleti laittaa ainakin 60 - 70 hv moottorin. Isolla lastilla 50 hv ei riitä. Olen tehnyt paljon reissua Bella 450, siis tuulilasiveneellä ja 50 hv on siihen jokseenkin sopiva.
- Minä ite..
Veneilijä kirjoitti:
Olen eri mieltä. Tuohon veneeseen voi huoleti laittaa ainakin 60 - 70 hv moottorin. Isolla lastilla 50 hv ei riitä. Olen tehnyt paljon reissua Bella 450, siis tuulilasiveneellä ja 50 hv on siihen jokseenkin sopiva.
..tai ei sittenkään. Kyllähän sen 60-70 hv koneen siihen asentaa voi, mutta ajo-ominaisuuksista ei sitten kannata valittaa.
- Bella
Veneilijä kirjoitti:
Bella 450 (v-pohja) on täysin eri vene kun 530, missä u-pohja. Sopiva kone on 20-30hv. Veneen ajoominaisuudet ovat aika huonot, mutta vene on tarkoitettu liikkumaan pienellä teholla (edullisesti).
- jhk
Bella kirjoitti:
Bella 450 (v-pohja) on täysin eri vene kun 530, missä u-pohja. Sopiva kone on 20-30hv. Veneen ajoominaisuudet ovat aika huonot, mutta vene on tarkoitettu liikkumaan pienellä teholla (edullisesti).
20 hv menee bellallakin jo liian kituuttamiseksi. Järkevin teho on 30-40 hv.
- Mr John son
http://www.venemyynti.net/home/index.html
Täältä löydät teknisiä tietoja. Isompaa konetta ei kannata laittaa, koska venettä ei ole tehty sitä varten. Liian isolla koneella voi syntyä vakavia vahinkoja niin veneelle kuin matkustajillekin.- bella 530ht owner
Mulla on ollut bella 530 ht jo monta vuotta. Perässä on 50 hv mercury -89.
tilava ja toimiva vene kokoluokassaan
melkein koko veneen pituus on katettavaa kabiinia
- pyöreä pohja liukuu hyvin pienemmässä vauhdissa, mutta isommassa vauhdissa "ei meinaa kääntyä" helposti ja väärin kuormattuna kulkee helposti kyljellään
= 50 hv riittää hyvin, jos kone on terve. Isompaa en suosittele...nopeus kuormaa kestävällä välitykselleä noin 30 solmua. Matkaliussa polttoaineen kulutus on n. 12 litraa tunnissa.
= hyvä ja edullinen retkivene, johon mahtuu neljä aikuista ja pari muksua päiväretkelle ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315426- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112535
- 292132
- 122057
- 1631876
- 141358
- 1051352
- 1371154