Sairaanhoitaja tienaa yli 3000 e/kk

Paljonko sinä?

Sairaanhoitajat tienaavat huiman korotuksen jälkeen yli 3000 euroa/kk.

Mielestäni se on aivan älytön palkka!

Paljonko sinun kuukausitulosi on?

25

2861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muita

      kuin sairaanhoitajia. Lähihoitajia ym. Tietääkseni kokopäiväinen sellainen hoitsu ei tienaa edes 1700 lisien kanssa.

      • hoitsu- entinen...

        ihmettelen miten tommonen summa saadaan..keskitasoa on 1990e..siitä revitään veroa jne.Kokemuslisät tekee oman palkkaosuuden en tiedä mikä isoin kokemuslisä.

        Itse tienasin kokemuslisän kanssa 1700ekee miinus verot..


    • Säde*

      En tiedä mitä he tienaavat, mutta joka ikisen pennin ovat ansainneet.

      Ootko ollu sairaalassa koskaan?

      Mä oon, monesti, ja voin sanoa, että ne hoitsut ja muu osastohenkilökunta sitä paikkaa pyörittää. Siivoojista lähtien (mitä hommaa näin kyllä myös hoitajien tekevän...).

      Semmonen ammattitaito ansaitsee arvoisensa palkan.
      Pitääkö joka asiasta olla kade. Ala sinäkin sairaanhoitajaksi niin "rikastut".

      Joskus toivoisin, että nää tästä asiasta valittajat joutuisivat muutamaksi viikoksi sairaalaan.

      Terv sairaseläkeläinen.

      Ai niin, ne tulot: n.780/kk, asumistukineen, muita tukia ei ole.
      (Ehkä olet kateellinen myös mulle, saanhan nukkua pitkään....)

    • KÖYHYYS....

      ..palstalle.

      Jos ne niin älyttömästi tienaa niin mee keskustelemaan johonkin miljonäärien palstalle.

      Tai kateuspalstalle, jos ei semmosta ole, perusta, saat kyllä kavereita hitosti.
      Näitä puupäitä kun riittää.

      Toivoo: EI sairaanhoitaja.
      Vaan sairas.

    • birmie..

      palkkansa oli se mikä hyvään.Koulu maksaa ja työ arvokasta, ihmisen hyväksi.Toki enää ei voi puhua kutsumuksesta vaan työstä siinnä missä muukin työ.Arvostan hoitajien työtä.
      Palkan pitäsi nousta vieläkin että se kilpailukykyinen muihin palkkohin verrattuna.

    • Köyhyysloukussa

      kuolemaani asti!

    • 3500e

      Mikään korkea palkka ja sekin korotus tulee vuosien saatossa metalliverstaallakin pääsee tuollaiseen palkkaan.Mikäs sinun mielestäsi olisi älyllinen palkka?.

      • Tarx

        on sopiva sairaanhoitajan palkka ja siihen voisi antaa 52 € lisää jokaisesta yövuorosta ja kuukaudessa saa tehdä 7 yövuoroa. Iltavuoroista maksetaan 33,60 € ja niitä saa tehdä 7 kuukaudessa. Joten päivävuoroja tehdään enintään 7 päivää kuukaudessa.

        Rahaa pitää osata arvostaa. Muuten se menettää merkityksensä.


    • Tarx
      • ei ehdi juuri

        paljo kotona piipahtamaan. Mutta eihän valtaisaa palkkaakaan ehdi sitte pistää kulutusjuhliin. Nykyään hoitsut onki varmaan paljon sinkkuja. Toivottavasti Sulle löytyy kiva hoitsu! Ehkä enempi chateista. Jaa mitkä iit??


    • Hoitaja

      Valitettavasti palkkani on vain 1835 euroa kuukaudessa. Tiedän että on lähihoitajia joidenka peruspalkka on 1834,40 euroa( vuorolisät) - joten
      sairaanhoitaja lisää on minulla sitten vain tuo 60 senttiä...
      Mahdollista on myös että työnantaja(kunnasta riippuen) maksaa alinta mahdollista palkkaa
      jolloinka SH:N peruspalkka on 1774 euroa - LH:N noin 1600 euroa. Eli emme suinkaan kaikki ole niitä hyvinansaitsevia. Mitä itse teet työksesi - mikä on palkkasi?

      • moi.
        Mä olen ollut sairaalassa mekaanikkona 20v.
        Palkka ammattimiehillä korotusten jälkeen on 2100e/kuussa.
        Vastaavan koulutuksen saaneet ammattimiehet tienaavat yksityisellä sektorilla 1000e/kk enemmän, täs on jotain HÄIKKÄÄ.


      • vaadi lisää
        Luke64 kirjoitti:

        moi.
        Mä olen ollut sairaalassa mekaanikkona 20v.
        Palkka ammattimiehillä korotusten jälkeen on 2100e/kuussa.
        Vastaavan koulutuksen saaneet ammattimiehet tienaavat yksityisellä sektorilla 1000e/kk enemmän, täs on jotain HÄIKKÄÄ.

        Sun palkallas en edes kusisi sairaalaan päin. Palkkani on 4600 €/kk, kun osaa hommat


      • vaadi lisää kirjoitti:

        Sun palkallas en edes kusisi sairaalaan päin. Palkkani on 4600 €/kk, kun osaa hommat

        mutta minkäs teet, kun ei pääse mihkään muualle kun on tehnyt 20v sairaaladuunia, erikoisala.

        Liitto ei tee mitään ja hoitsut veti tuplat muihin verrattuna.
        Poliitikot sanoo "ei voi mitään" hoito-ala on tärkeempi.

        Täytyy kait lopettaa duunit ja elatusmaksut, siirtyä fattan piiriin.


    • Palkkakuopassa

      Olisi pakko päästä tästä palkkakuopasta pois. Ei meinaa millään pärjätä kun autokin pitäisi vaihtaa vähintään kolmesti vuoteen. Semmonen 25% lisää liksaa ja vapaa autoetu sekä kesämökkietu täytyisi ainakin saada.

      • pienipalkkaset töitä tekee

        rikkaille maksut isommiksi ne loisii meidän päivähoidossa erityisesti.Terveyskeskus maksut jos nousee? maksakoot rikkaat isomman summan ja työttömät ja pienituloiset eläkeläiset yms..entisellä summalla.Muuten saa koko terveydenhoitokin jäädä.On se niin väärin että jostain paperinpyörityksestä saa enempi liksaa ko raadannasta.Empä kadehti noita toyotilla ja nissaneilla ajavia ,olevinaan rikkaita.

        Kyllä ne vanhat laatumerkit ne vasta jotain aaaaaaahh...Ottakaa rikkaat lainaa lisää lama koputtaa oven takana tiputte korkeelta ja lujaa.Ei mitään velkasaneerauksia tyhmille.Vaan vaikka vankilaan jos ei pysty maksamaan velkojaan.Me veronmaksajat ne maksetaan mikä on väärin.
        Kyllä sairaanhoitajat tarvitsevat palkankorotuksen on väärin saada 1850e miinus verot.Itse sain 1300 käteen kun kaikki verot maksut oli mennyt.Lopetin.Hoitohenkilöstö tekee tärkeää työtä.Siinnä ei mökeillä kerkeä edes olla ko kesälomalla.Etelän matkasta saa nauttia 10vuuen välein niin se vaan oli.


    • Sepi

      Esim metallimies, putkimies tai melkein minkä tahansa ammatin taitaja pystyy tänä päivänä tekemään tuon palkan, paitsi kunnan ja valtion hommissa.

      Varsinkin yritteliäät ammattimiehet jotka urakalla painaa niin menee kirkkaasti ylikin tuon.

      Lopeta kadehtiminen ja hankkiudu sellaiselle alalle josta tienaa tuon verran jos kerran nyt olet palkkakuopassa, sehän on vain ammatinvalinta kysymys. Ei kai se hoitajien vika ole että sinä olet tehnyt väärän valinnan.

    • Kansaneläkeläinen

      Sosiaalihuollosta saisi muutaman kympin lisää ja halveksiva asenteista "asiakaspalvelua".

    • 3000 liikaa!

      Mieluummin ihmisten hoitajille yli 3000 e
      kuin paperikoneen hoitajille!

    • Erikaro

      Sain juuri 450 euron palkankorotuksen. Sairaanhoitjilla on pienet palkat.

    • SH.

      Eipä tuo ole todellakaan totta.
      Sairaanhoitajan peruspalkka keskussairaalassa on 1990 €, ja tämä palkka siis vain jos tekee viikonloppuisin yövuoroja ja on jouluaatot, juhannukset ja muut pyhäpäivät töissä. Jos sh tekee pelkästään normaalia päivävuoro 8-16 on kk palkka 1700 € luokkaa. Ollaan muuten muista pohjoismaista aika paljon jäljessä tuossa peruspalkassa. Tanskassa esim n 2700€ /kk. On vielä muutama lakko tehtävä että saadaan oikeudenmukaisuutta peliin.

    • ajsd

      jos tosiaan tienaavat noinkaan paljoa niin aaurattaa vaan. sillä se heidän tarjoama hoitonsa on niin ontuvaa ettei mielestäni heille sitä kuuluisi maksaa yhtään mitään, tai ainakaan kolmee tonnia!

    • Anonyymi

      Huvittavaa on, että sairaanhoitajat 3,5vuoden koulutuksellaan tulevat tienaamaan ilman lisiä sen yli 3000€ ja viettävät yli 7 viikkoa palkallista lomaa.

      Minä olen ylempi insinööri (6v koulutuksella). Minun valmistuessa luvattiin yli 4500€ palkka, sain todellisuudessa 2400€ ja nyt 15 vuoden jälkeen 3100€, 5 viikkoa palkallista lomaa.

      Mielenosoituksissa halusivat saman palkan kuin insinöörit, no ei mene ihan yks yhteen.

      • Anonyymi

        Katsos noita kansanedustajien palkkoja ja heidän avustajiensa palkkojen ,sekä loman pituuksia. Kun tarkastelet istuntoja ja salissa viipymistä on palkka huikea.

        Sairaanhoitajat tekevät töitä vuorokauden ajoista riippumatta ja harjoittelevat kolutusaikana ilmaistöitä tehden. Monella on opinnoita velkaa koska tuolle alalle on korkeakouluttauduttava .

        Palkoilla on elettävä ja velat maksettava ja mukavahan se olisi hoitoa saada kun tarvetta siihen tulee. Nykyisellään nuo hoitojonot ovat pitkiä. Rahat on tässä maassa pantu huonompaankin tarkoitukseen ja jos tuota kautta saadaan terveyden hoitoala houkuttelevaksi ja ihmisille terveyspalvelut taattua ei se raha mene hukkaan.


    • Anonyymi

      Suomen mediaali ansio on yli tuon, joten 3000e ei ole edes keskipalkka. Suomessa on progressiivinen verotus joka syö palkka eroja. Elämiseen tarvittava palkan suuruus määräytyy elinkustannusten mukaan ei numeroiden perusteella. Suomessa on korkea inflaatio (noin 7% nyt) ja ensivuodeksi on arvioitu tuon olevan 10-11% luokkaa joten suuri osa tuosta korotuksesta menee elinkustannusten kompesointiin. Sairaanhoitajat ansaitsevat ja tarvitsevat kohtuullisen toimenetulon siinä missä muutkin eikä kateus ole rakentava työkalu yhteiskunnassa vaan rikkova. Kateus vie kalatkin vedestä.

      https://yle.fi/uutiset/3-8423367

      https://www.ts.fi/uutiset/5711761

      https://www.hs.fi/talous/art-2000009004375.html

      https://www.salkunrakentaja.fi/2022/08/inflaatio-20-prosenttia/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe