Korollinen dollaritili?

Maksaako mikään suomalainen pankki korkoa USD-määräiselle valuuttatilille tai määräaikaisille USD-talletuksille? Talletuksen suuruusluokka voisi olla parikymmentä tuhatta dollaria.

15

2231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pollaritili

      Vähän niinku kaikki pankit. Kuuluu katsos toimialaan.

      • Ilmeisesti viestisi oli tarkoitettu vinoiluksi eikä ansaitsisi vastausta, mutta kerron nyt kuitenkin, että tähän mennessä olen kysynyt Sampopankista ja Nordeasta. Kumpikaan ei maksa dollarimääräiselle valuuttatilille korkoa.


      • rbn.
        Timontti kirjoitti:

        Ilmeisesti viestisi oli tarkoitettu vinoiluksi eikä ansaitsisi vastausta, mutta kerron nyt kuitenkin, että tähän mennessä olen kysynyt Sampopankista ja Nordeasta. Kumpikaan ei maksa dollarimääräiselle valuuttatilille korkoa.

        miksi et talleta USA,

        saat pitää salassa tilisi ja voitot

        ei ainakaan ammattilaiset suomen ja eu alueelle laita


      • rbn. kirjoitti:

        miksi et talleta USA,

        saat pitää salassa tilisi ja voitot

        ei ainakaan ammattilaiset suomen ja eu alueelle laita

        Rahat ovat nyt USA:ssa, mutta ulkomailla asuvan shekkitilille maksetaan korkoa vain "0.2% APY" (Annual Percentage Yield). Jos maksaa shekeillä, ei mene palvelumaksuja. Siellä vaaditaan tietty verohallinnon lomake "W8BEN" ulkomaalaisstatuksesta. Sen jälkeen ei pidätetä lähdeveroa USA:ssa, mutta Suomessa menee USA:ssa tilille saaduista koroista 28% pääomatulovero.


      • niin et
        Timontti kirjoitti:

        Ilmeisesti viestisi oli tarkoitettu vinoiluksi eikä ansaitsisi vastausta, mutta kerron nyt kuitenkin, että tähän mennessä olen kysynyt Sampopankista ja Nordeasta. Kumpikaan ei maksa dollarimääräiselle valuuttatilille korkoa.

        tietenkään kysynyt että paljonko tulee korkoa määräaikaistalletuksista.

        Samoin ulkomaalainen voi tallettaa USA:han ihan kunnon koroillakin.

        Kannattaisi edes yrittää käyttää sitä päätään.


      • niin et kirjoitti:

        tietenkään kysynyt että paljonko tulee korkoa määräaikaistalletuksista.

        Samoin ulkomaalainen voi tallettaa USA:han ihan kunnon koroillakin.

        Kannattaisi edes yrittää käyttää sitä päätään.

        Kyseisessä brokerfirmassa ei ole mahdollista tehdä määräaikaistalletuksia eikä ulkomailla asuva voi tehdä omalla nimellään olevia sijoituksia korkorahastoihin. Olen sen toki selvittänyt. Osakkeita, optioita yms. voi kyllä ostaa mielin määrin ja jopa luotolla. Käteissaldo sijoitetaan kuukausittain amerikkalaiseen rahamarkkinarahastoon, mutta omistajalle hyvitetään vain shekkitilin korko, joka riippuu portaittain saldosta.


      • Timontti kirjoitti:

        Rahat ovat nyt USA:ssa, mutta ulkomailla asuvan shekkitilille maksetaan korkoa vain "0.2% APY" (Annual Percentage Yield). Jos maksaa shekeillä, ei mene palvelumaksuja. Siellä vaaditaan tietty verohallinnon lomake "W8BEN" ulkomaalaisstatuksesta. Sen jälkeen ei pidätetä lähdeveroa USA:ssa, mutta Suomessa menee USA:ssa tilille saaduista koroista 28% pääomatulovero.

        Lähetin eilen amerikkalaiseen pankkiin tiedustelun, mitä dokumentaatiota tarvitaan Complete Savings Account -nimisen tilin avaamiseen. Sille maksettaisiin 5,05% vuotuinen korko ja tililtä saa tehdä enintään 6 nostoa kuukaudessa. Tänään sain vastauksen: Ulkomailla asuva ei voi avata siinä pankissa minkäänlaista tiliä (vaikka minulla on ollut jo 10 vuotta tili saman konsernin pankkiiriliikkeessä).


    • ***

      Sampopankilta löytyy määräaikainen valuutta määräinen talletustili, jolle maksetaan kiinteää korkoa. Pienin talletus tällaselle tilille on muistaakseni vasta-arvoltaan 10000€. Valuutta tilikin sinulla pitää olla jotta voita talletuksen tehdä. Tämä siksi, koska määräaikaisen talletuksen erääntyessä korot ja pääoma maksetaan sinun valuutta tilille.

      • Täytyypä harkita tuota vaihtoehtoa. Ehkä dollarit kannattaa nyt pitää dollareina USA:n seuraavien presidentinvaalien jälkeiseen aikaan. Jos kurssi nousee silloin esim. 20% nykytasosta, siitä tulisi aika hyvä vuotuinen tuotto tästä eteenpäin. Tosin dollarini ovat peräisin ajalta, jolloin dollari oli paljon euroa arvokkaampi.


      • ***
        Timontti kirjoitti:

        Täytyypä harkita tuota vaihtoehtoa. Ehkä dollarit kannattaa nyt pitää dollareina USA:n seuraavien presidentinvaalien jälkeiseen aikaan. Jos kurssi nousee silloin esim. 20% nykytasosta, siitä tulisi aika hyvä vuotuinen tuotto tästä eteenpäin. Tosin dollarini ovat peräisin ajalta, jolloin dollari oli paljon euroa arvokkaampi.

        En ehkä minäkään niitä nyt vaihtaisi, ja ehdottomasti tilille talteen jos ovat käteisenä (vaikka olisi korotonkin tili). Voihan olla, että menee aika pitkä aika, ennen kuin dollari nousee. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa se nousee, ainakin jonku verran nykyisestä arvostaan. Muutenkaanhan valuuttaa ei kannata pitää käteisenä kovin pitkiä aikoja. Usein tahtoo tulla yllätyksiä rahan uudistusten myötä, eikä pankit ota vanhentuneita seteleitä vastaan. Tiheään tahtiin pankeissa tulee valuuttakansioihin päivityksiä ja tiedotteita, ettei jonkin valuutan tietyt setelit enää ole vaihdettavissa. Dollareissahan on tosin montaa erilaista, saman arvoista seteliä käytössä samaan aikaan. Esimerkiksi sadan dollarin setelistä on useampaa versiota. Tästä syystä niitä pankissa usein syynätään ja tarkastellaan. Muutenkin dollari on yksi eniten väärennetyistä valuutuoista =)


      • ***
        *** kirjoitti:

        En ehkä minäkään niitä nyt vaihtaisi, ja ehdottomasti tilille talteen jos ovat käteisenä (vaikka olisi korotonkin tili). Voihan olla, että menee aika pitkä aika, ennen kuin dollari nousee. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa se nousee, ainakin jonku verran nykyisestä arvostaan. Muutenkaanhan valuuttaa ei kannata pitää käteisenä kovin pitkiä aikoja. Usein tahtoo tulla yllätyksiä rahan uudistusten myötä, eikä pankit ota vanhentuneita seteleitä vastaan. Tiheään tahtiin pankeissa tulee valuuttakansioihin päivityksiä ja tiedotteita, ettei jonkin valuutan tietyt setelit enää ole vaihdettavissa. Dollareissahan on tosin montaa erilaista, saman arvoista seteliä käytössä samaan aikaan. Esimerkiksi sadan dollarin setelistä on useampaa versiota. Tästä syystä niitä pankissa usein syynätään ja tarkastellaan. Muutenkin dollari on yksi eniten väärennetyistä valuutuoista =)

        Kerrotkin tuossa yläpuolella, missä dollarisi on =) Paasaukseni käteisestä taisi nyt mennä ihan harakoille =D


    • rbn.

      Jos, Euron kurssi laitettiin alun perin mahdollisemman alhaiseksi, jotta saadaan kilpailuetua, Dollariin ja muihinkin valuuttoihin.

      Oltaisiko nyt "normaalitasossa",
      eihän voida ajatella että se olisi
      1 euro = 1 dollari

      Mikähän olisi "normaalitaso" kuka sen tietää.

    • täältä

      Nordnet-pankki maksaa USD tilille 10000-50000usd summalle korkoa 2,35-2,80% asiakkuustasosta riippuen.

      Rahat saa nostaa/vaihtaa euroiksi koska tahansa. 0,075% kuluilla suuntaansa.

      • 2i.t11

        ei vielä kannata, €uro nousee vielä vuoden,

        alkaa olla nyt se normaaliasetelma, ehkä,

        €uro nousee vielä vuoden, niin huonosti USA menee.


      • 2i.t11

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1419
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      154
      702
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      36
      699
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      640
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      114
      536
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe