tupperware

astiat

Olen menossa tupperware kutsuille. Onko teillä mammat kokemusta niistä astioista ym. onko jotain erityisen hyviä tai huonoja juttuja mitä vastaan on tullut. Kalliitahan nuo ovat, mutta onko jotkin hintansa arvoisia. Jotain tekisi mieli shoppailla?

21

3572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliita

      Vertaileppa vaikka Tarjoustalon vastaaviin tutteisiin. Esim. Orthexin tuotteet ovat täysin vastaavia ja laadukkaita, ei valu eikä tipu, ja hinnat paljon paljon halvempia. Jos haluat maksaa kivasta juttutuokiosta, niin ok, mutta muovitavaroista ei liikahintaa kannata maksaa.

      • kyllä vähän

        eri mieltä tuosta laadusta. Kyllä tupperin tuotteet laadultaan voittaa monin verroin Tarjoustalon vastaavat tuotteet - niiltä osin kuin siellä vastaavia tuotteita myydään. Monia tupperin tuotteita ei saa vastaavia. Jo pelkästään tupperien elinikäinen takuu takaa sen, että ne tuotteet kestää elin-iän.

        Eri asia on sitten, haluaako käyttää samoja kippoja koko elämänsä, vai ei.

        Alkuperäiselle sanoisin, että mene katsomaan. Jos löydät jotain, niin osta, mutta jos et, niin älä.


      • olen laadusta
        kyllä vähän kirjoitti:

        eri mieltä tuosta laadusta. Kyllä tupperin tuotteet laadultaan voittaa monin verroin Tarjoustalon vastaavat tuotteet - niiltä osin kuin siellä vastaavia tuotteita myydään. Monia tupperin tuotteita ei saa vastaavia. Jo pelkästään tupperien elinikäinen takuu takaa sen, että ne tuotteet kestää elin-iän.

        Eri asia on sitten, haluaako käyttää samoja kippoja koko elämänsä, vai ei.

        Alkuperäiselle sanoisin, että mene katsomaan. Jos löydät jotain, niin osta, mutta jos et, niin älä.

        eri mieltä.Muutama vuosi sitten ostin tupperin piknik-setin joka kestää pakastamisen,konepesun jne. jne. vaan menipä ihan käyttökelvottomaks eka pesussa,joten en ole sen jälkeen satsannu rahaa kalliisiin ja yliarvostettuhin muovikippoihin jotka eivät ole mitä luvataan.


      • Pariton Isä
        olen laadusta kirjoitti:

        eri mieltä.Muutama vuosi sitten ostin tupperin piknik-setin joka kestää pakastamisen,konepesun jne. jne. vaan menipä ihan käyttökelvottomaks eka pesussa,joten en ole sen jälkeen satsannu rahaa kalliisiin ja yliarvostettuhin muovikippoihin jotka eivät ole mitä luvataan.

        Ota yhteyttä keneen tahanta tupperimyyjään tai mene mihin tahansa tupperikutsuille ja vie vikaantunut tuote mukanasi. Saat uuden ilmaiseksi.

        Älä laita rahaasi hukkaan, vaan vaadi sitä mitä takuu lupaa. Kyllä sen saat, ainakin tuossa tapauksessa.


      • vanhoja ja vielä
        Pariton Isä kirjoitti:

        Ota yhteyttä keneen tahanta tupperimyyjään tai mene mihin tahansa tupperikutsuille ja vie vikaantunut tuote mukanasi. Saat uuden ilmaiseksi.

        Älä laita rahaasi hukkaan, vaan vaadi sitä mitä takuu lupaa. Kyllä sen saat, ainakin tuossa tapauksessa.

        ihan ok astioita. Aika on ajanut muotoilun suhteen ohi ja värit on ahterista verrattuna nykyisiin,mutta toimivat hyvin!
        Retkillä käteviä ja eväspusseisa, eivät taatusti vuoda!


      • laittanut
        olen laadusta kirjoitti:

        eri mieltä.Muutama vuosi sitten ostin tupperin piknik-setin joka kestää pakastamisen,konepesun jne. jne. vaan menipä ihan käyttökelvottomaks eka pesussa,joten en ole sen jälkeen satsannu rahaa kalliisiin ja yliarvostettuhin muovikippoihin jotka eivät ole mitä luvataan.

        sitä mikroon...


      • tuttipullo/nokkamukin
        olen laadusta kirjoitti:

        eri mieltä.Muutama vuosi sitten ostin tupperin piknik-setin joka kestää pakastamisen,konepesun jne. jne. vaan menipä ihan käyttökelvottomaks eka pesussa,joten en ole sen jälkeen satsannu rahaa kalliisiin ja yliarvostettuhin muovikippoihin jotka eivät ole mitä luvataan.

        ja olen tyytyväinen.


      • Anonyymi
        kyllä vähän kirjoitti:

        eri mieltä tuosta laadusta. Kyllä tupperin tuotteet laadultaan voittaa monin verroin Tarjoustalon vastaavat tuotteet - niiltä osin kuin siellä vastaavia tuotteita myydään. Monia tupperin tuotteita ei saa vastaavia. Jo pelkästään tupperien elinikäinen takuu takaa sen, että ne tuotteet kestää elin-iän.

        Eri asia on sitten, haluaako käyttää samoja kippoja koko elämänsä, vai ei.

        Alkuperäiselle sanoisin, että mene katsomaan. Jos löydät jotain, niin osta, mutta jos et, niin älä.

        Se elinikäinen takuuhan kestää sen tuotteen eliniän, ei ostajan elinikää. Ei kun tuote rikkoutuu, niin sen elinikä loppui siihen samoin kuin se takuu. Tämä, näinkin yksinkertainen totuus ei vain mene kaikkein tyhmimpien luuonteloon.
        Jos tulet siihen tulokseen, että Tuppertuote on hinnaltaan ja laadultaan kilpailukykyinen jonkun toisen kanssa ja jos vielä tunnet oikeasti (eikä myyjän vuodatuksen takia) tarvitsevasi sen, niin tee mielesi mukaan.
        Se on vaan tyhmää maksaa roskasta mitään!


    • vain

      sipulisilppuri on sellainen mikä kannattaa mielestäni ostaa. On tosi kätevä.
      Vaikka kuinka vaahdotaan siitä kuinka kestäviä tupperit ovat, saa ihan hyviä ja vuosia kestäviä kippoja normaaleista kaupoista murto-osalla siitä hinnasta mitä tupperit maksavat

    • muut tuotteet

      minäkin menossa kutsuille. Tupperillahan on veitsiä ja kaikkea muutakin kuin vain kippoja. Onko kokemusta kelläään.

      • tarja 2

        yksi ja tärkein syy minulla on että niissä pysyy hajut sisällä.Meiilä tehdään esim kaaliruokia melko säännöllisesti ja ennen oli sen säilytys ongelmana.Piti viedä ulkovarastoon kun koko jääkaappi haisi.Vaan eipä "tuoksu" enää.Ostin sen kannellisen leivontakulhon johon mahtuu isompi annos.Samoin sipulin voi huoletta laittaa pilkottuna jääkaappiin.Aika usea halvempi rasia päästää sen hajun pikku hiljaa ulos.


    • laatutuotetta

      ainakin meillä on näitä rasioita ollut jo melkein 20-vuotta. leipälaatikko kylläkin muotoutui uusiksi tiskikoneessa. se kait pitäisi viedä takaisin. yksi säilytysrasia on myöskin saanut väriä jostakin. senkään ei pitäisi olla sallittua, luulisin. soitampa muuten ja kysyn niistä. muuten aivan hyviä tuotteita. purkit pysyvät tiiviinä aina. paljon retkeilleenä arvostan juuri sitä että sapuskat ei ole pitkin kasseja jos sattuvat kaatumaan. kannattaa kyllä miettiä ensin kun sinne menee että mitä todella tarvitsee eikä vaan ostaa....

    • näkyy olevan

      myynnissä kirppareilla pilvin pimein, kun on tehty harkitsemattomia ostoksia - kalliisti.
      En ole vuosiin haksahtanut mihinkään suoramyyntijuttuun ja noita samanveroisia muovikuppeja ym löytyy jo tavan kaupoista ja monta kertaa halvemmalla.

    • mapee

      omat vanhat tupperini ovat korvaamattomia, mutta uudemmissa on jo laadussakin toivomista noihin aikoihin. Säilytykseen on oma suosikkisarjani jota saa hyvinä kopioina kun mallisuoja poistui, en ole kyllä tutustunut vaikak moni muu onkin.

      Pidän erityisesti mikroastioista ja niistä kannuista varsinkin. Ne ovat kaikki meillä ahkerassa käytössä.

      Taikinakulhoa käytetään myös paljon ja servofixiä, sillä tosin ei juuri perunoita keitellä vaan ihan kaikkeen muuhun siivilöintiin ja säilytykseen ja esim pashan teossa se on ehdoton!

      Moneen vuoteen en ollut kutsuilla tai jos olin niin en hankkinut juuri kuin jotain laseja jotka naarmuuntuu käytössä, lastenastioita jotka pitää pestä käsin jne eli aika epätyydyttävää, mutta toisaalta kivoja ainakin hetken. Sen sijaan viimeisin hankintani sipulileikkuri on ollut kyllä mainio värkki! Sinne palat sisään ja sitten voimaa peliin ja pyöritellään ja sipuli on silppuna ilman kyyneleitä.

      Kestosuosikki kaikkien aikojen läpi on kuorija! Ilman sitä ei voi elää!! Kopiot ei toimi ollenkaan yhtä hyvin.. Varsinkin käsiongelmaiselle tai rannevammaiselle toimii loistavasti.

      • Tristar

        taikinakulho ja kuorija. Korvaamatonta :D

        10 litran kannellista kulhoa käytän melkein päivittäin, kansi on ihanan tiivis ja "korvat" kätevät ja tukevat. Loistovehje. Kun mahtuisi vielä jääkaappiin...

        ***


      • mapee
        Tristar kirjoitti:

        taikinakulho ja kuorija. Korvaamatonta :D

        10 litran kannellista kulhoa käytän melkein päivittäin, kansi on ihanan tiivis ja "korvat" kätevät ja tukevat. Loistovehje. Kun mahtuisi vielä jääkaappiin...

        ***

        eikä se ole sattumaa..

        Mutta siis itse taikinan teossa on ihan pesemätön!


    • ent. myyjä

      Muutama vuosi sitten toimin myyjänä ja petyin itse siihen ns."ikuiseen takuusen".Monikaan kippo ei kelvannut takuuseen,vaan aina tukusta keksittiin litania syitä miksi ei kelpaa.
      Nyt viimeksi yritin omaa lävikköä takuuseen,mut eipä menny takuuseen.Ylläri.Oli ollu kuulema liian kuuman tuotteen kanssa ollu kosketuksissa.Pitäiskö se makaroni jäähdyttää ensin?!??Kun vikaa ei ollut muualla kuin sisällä...

      • kuin laadusta

        Tuppereiden hinta koostuu lähinnä siitä, että niin moni taho ottaa välistä rahaa.

        Ensinnäkin tietenkin tehdas, sitten maahan tuoja, tämän jälkeen piirin vastaava, sitten ryhmänjohtaja ja lopuksi myös myyjä.

        Että näin.

        T: ilolla halpamuovia ostava ex-myyjä


      • täälläkin.....
        kuin laadusta kirjoitti:

        Tuppereiden hinta koostuu lähinnä siitä, että niin moni taho ottaa välistä rahaa.

        Ensinnäkin tietenkin tehdas, sitten maahan tuoja, tämän jälkeen piirin vastaava, sitten ryhmänjohtaja ja lopuksi myös myyjä.

        Että näin.

        T: ilolla halpamuovia ostava ex-myyjä

        Pidin tupperin astoista ennen tosi paljon, mutta ryhdyttyäni jälleenmyyjäksi totuus valkeni :(

        Ns. ikuinen takuu ei toimi, aika usein oli astiaa kuulemma "väärin käytetty" joten sitä ei voinu korvata/vaihtaa. Inhotti aina selitellä asiakkaille että sori, mutta ei voi mitään! Toki osa meni läpi, mutta kuitenkin... Osa omista kulhoistakin meni nopeasti huonoiksi, esim pinta hilseilee. Tähän vaan vastattiin että ei hilseile tarpeeksi!!!

        Itsellä käytössä on vielä muutamia kulhoja ym, mutta ilmakin pärjäisin. Osa on oikeasti hyviä, mutta aika kalliita. Ja ne 20 vuotta vanhat on paljon kestävämpiä kuin nää uudet!

        T: Toinen ex-myyjä


      • mapee

        itse olen huomannut, että tukuissa on iso ero. Joku myyjäkin sanoo heti, että ei kelpaa tukkuun ja toinen että menee vaihtoon. Muutenkin noiden itsenäisten tukkujen toiminnassa on kamalan iso ero niin suhteessa myyjiinsä kuin asiakkaisiinsa..

        No, joku tuote on sitten vaihdettu toisessa tukussa kun toiseen ei ole kelvannut.. Näyttää siltä, että mitä kauemmas mennään pääkaupungista sitä kivuttomammin toimii vaihdot. Näin siis oma kokemus, voihan olla ihan toinen jollakin muulla.

        Koomisia hetkiä on ollut silloin kun esittelijä on kertonut että joku tuote on poistunut koska siinä on ollut laatuongelma eli se ei kestä. No omia astioitani en vienyt (mikrosarja) vaihtoon tuolloin vaikka aiheesta oli oikein kampanjakin koska tykkäsin niistä ja ne olivat vielä kunnossa. Kun sitten alkoi nuo ennalta tiedetyt merkit näkyä niin hilasin ne esittelyyn mukanani. Eihän niissä kupeissa ollu tmitään vikaa vaan kys eoli siitä, että kalkkia saostui pesukoneessa kiinni niihin kohtiin joissa pinta oli vaurioitunut kuumuudesta eli rasvasta lämmitettäessä. Tämä siis oli tehtaan toteama ongelma ko sarjassa. Esittelijä ei olisi ottanut edes mukaansa! No, kaikki kupit vaihdettiin uusiin kuten pitikin, mutta väännön sai käydä esittelijän kanssa, jolle koko asia ei edes kuulu! No, näyttää olevan taas tupperit joilla hän esittelee, arvatkaas ostanko mitään?


    • kutsuilla?

      Löytyikö sieltä mitään kivaa? Mä omistan joitakin tupperin astioita, osa käytän ja osa jäänyt ihan unohduksiin. Mun mielestä ovat kyllä ihan kestäviä ja osa hintansa väärtejä, koskaan ei ole yksikään rikki mennyt että takuu asiaan en kyllä osaa vastata.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe