Karate on hyvä laji!!!

Sdabed

Olen käynyt kolme vuotta karatea ja olen karateeseen eerittäin tyytyväinen. Suosittelen karatea kaikille! Olen notkistunut, minulla on räjähtävä voimakkuus kasvanu, kunto noussu jne...
Jotkut sanovat että karate on tappolaji, mutta sitä se ei ole. Karateessa ei harjoitella kättä pitemmällä hyökkäämään. Sielä harjoitellaan paremminkin puukon/aseen pois ottamista. Karate on itsepuolustusta varten. Esim Krav magaa voi sanoa paremminkin tappo lajiksi koska sielä harjoitellaan veitsi tekniikoita,(eli veitsellä hyökkäämistä) pamppu tekniikoita ja nyrkkeilyä siellä harjoitellaan paljon.

8

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TAPPOMIELESSÄ!

      Kyllä se on! Tappolaji! Karate! Se se on! Tappolaji!

    • Sika666

      Karate on hyvä laji, itse henkilöllä (=minä) on vihreä vyö Shotokan karatessa ja epämääräisen värinen vyö Kyokushin karatessa (se kai lähentelee ruskeaa). Krav Magaa en oo harjoittanut, mutta tuo oli uusi tieto et siellä harjoiteltais HYÖKKÄÄMÄÄN pampulla tai puukolla...? Luulin et siel opeteltiin lähinnä puolustautumaan sellaista hyökkäystä vastaan? Kuten useimmissa muissakin itsepuolustuslajeissa.

      Sdabed, saisko kysyä minkä tyylin karatea reenaat? Minä, kuten taisin jo mainita, oon reenannu Shotokan- ja Kyokushin -tyylejä.

      • Sdabed

        Minä harrastan Wado-ryu tyylisuuntaa.


      • seiken shukumine
        Sdabed kirjoitti:

        Minä harrastan Wado-ryu tyylisuuntaa.

        wado ryu=rauhan tie
        itse treennan gensei-ryuta
        gensei-ryu=kehon tie


    • ShorinDragon

      Samaa mieltä. Tosin korjaukseksi, että joissain tyyleissä esim. Kokusai Shorinjiryussa on myös kobudo eli asetekniikkaa.

      Mutta tämäkin ketju on tuomittu joutumaan nettiegoilijoiden hyökkäämäksi.

    • xxxxxxxxxxxxxxxxx

      Puhumattakaan escrimasta.

      • siksikin

        tottahan sitä pitää osata hyökätä että tietää miten puolustautua.

        Eiköhän tuo nyt ole ihan selkeä asia suuremmalle osalle.

        Mutta muuten olen samaa mieltä: karate on ihan ok laji jos sitä oikein ja oikealla asenteella harjoittelee.


    • seiken shukumine

      ööö.. karate on erittäin hyvä laji mutta kun puhut siitä että karatessa ei käytetä aseitaniin se ei aivan ole totta mä harrastan gensei-ryu karatea ja siinä harjoitellaan myös asetekniikoit esim sailla boolla ja nunchakulla. mutta ei mekään harjoitella niillä hyökkäämään meillä on myös paljon itsepuolustusta. enemmäkseen kun harjoitellaan aseilla tarkoitus on vain kunnon kohentamisesta ja tasapaino säilyttämisen oppimisesta karate on hyvä laji!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe