tosi kipeä häpyluu=

laskeutunut??

Eilen neuvolassa kätilö sanoi,että vauva on "laskeutumassa",eli siis et pää on menossa kookajan syvempään lähtökuoppaan.Nyt ihmettelenkin et onko kellään muulla ollut kovaa kipua häpyluun kohdalla koska vauva olisi laskeutunut?
vaikka toista odotankin,en tiedä miltä "pitäis" tuntua,sillä hän ei ollut edes vähän laskeutunut kun otettiin sektiolla ulos,ja sillonkin sanoivat nauvolassa et "On juu laskeutunut".
Sitä kun nyt mietin,et onko tämä häpyluukipu kenties ihan muuta kun siitä laskeutumista? Ois vaan kiva tietää et onko se vaavi jo lähtökupassa vai eikö..niin ja siis rv 38 3olen nyt.
Kiitos jos joku osaa jotain vastata
(sekavaa tekstiä rutsinkielisyydestäni johtuen...Ja väsymyksestäkin:) )

4

2824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ä84

Mulla oli kans tosi kipee häpyluu sillon ku vauveli laskeutu ja kiinnitty. Ei pystynyt sängyssä vaihtamaan asentoa ja pahempina päivinä kävelykin oli vaikeaa. Mulla vauva laskeutu tosi aikasin ja on jo kiinnittyny. Nyt rv 37 1.

• vain

on koko alapää niin perhanan kipee. käveleminen on lähes mahdotonta ja kyljen kääntäminenkin sängyssä sattuu. just mietin että helpottaakohan tää yhtään ennen syntymää.ois kiva päästä ulos raittiiseen ilmaan, nyt se on vaan haave...mulla nyt 37 2 eli toivon todella et vauva tulee etuajassa,jos tää kipu jatkuu loppuun asti...

• neljättä odottava

mulla myös häpyluu kipeänä ollut. oli jo kolmatta odottaessa..nyt vkt 34. Minulle on sanottu,että se häpyluun kipu johtuu siitä, kun lantion ja häpyluun liitokset on löystynnä. :-/ Kolmatta odottaessa mulla alkoi ne, lantio paukkaa,häpyluu kipeä. Ja tässä neljännessä odotuksessa kivut on pahemmat. Kävely tuskaa...kolmas tuli vklla 34,koska istukka irtosi, syytä ei tosin tiedetä. mulla laskeutunut vauva jo 30vklla eli aikaseen, kaikki nämä neljä raskautta on tapahtunut 6.5v sisällä..eli aikas putkeen tulee...minullakin vihloo sisälle rajusti,en tiiä minäkää mitä se oikein on,mut se sattuu...odotan että pysyisi ees vkn vielä ja sitte saa tulla...kipuun alkaa väsyä !!!

• ja mullapa taas näin
        neljättä odottava kirjoitti:

mulla myös häpyluu kipeänä ollut. oli jo kolmatta odottaessa..nyt vkt 34. Minulle on sanottu,että se häpyluun kipu johtuu siitä, kun lantion ja häpyluun liitokset on löystynnä. :-/ Kolmatta odottaessa mulla alkoi ne, lantio paukkaa,häpyluu kipeä. Ja tässä neljännessä odotuksessa kivut on pahemmat. Kävely tuskaa...kolmas tuli vklla 34,koska istukka irtosi, syytä ei tosin tiedetä. mulla laskeutunut vauva jo 30vklla eli aikaseen, kaikki nämä neljä raskautta on tapahtunut 6.5v sisällä..eli aikas putkeen tulee...minullakin vihloo sisälle rajusti,en tiiä minäkää mitä se oikein on,mut se sattuu...odotan että pysyisi ees vkn vielä ja sitte saa tulla...kipuun alkaa väsyä !!!

Mun vauvani ei ole kiinnittynyt, mennään viikoilla 31 tänään ja silti oma häpyluu on viikkojen ajan ollut todella kipeä, joskus tuntuu että kumpa sais koko luun pois olis helpompi olla :D. Mutta liitoskivut mulla olleet jo ennnen raskauden puoltaväliä. Se on kovin yksilöllistä siis eikä välttämättä todellakaan tarkoita että vauva olisi kiinnittynyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe