Kyselen vain kun en tiedä.. itselläni luvut tälläisia.
121/77
119/78
112/60
120/68
115/70
nämä ovat siis viikon välein mitattuja. lainasin mummoni verenpainemittaria, kun en liioin omaa painettani ole tiennyt, onko arvot normaaleja? Lähinnä olen miettinyt että olisiko joskus liian matalat paineet kun huimaa ja on huono olo.
mikä on normaali
6
925
Vastaukset
- lisäys
Minulla on myös sydämen rytmihäiriöitä suurimmaksi osaksi yöaikaan, tiedä sitten mistä johtuu..olen 21vuotias.
- esim. Googlea
löydät sieltä vastauksia paljonkin... Kokeile vaikkapa normaali verenpaine tai normaali verenpainetaso hakusainoin.
- ovat ...
... nuo lukemat, mun käsittääkseni. Tosin osa on vähän ehkä matalia, eli se saattaa olla syy sun huimaamiseen. Ihanne olisi kuulemma alle 120/80, mutta jos mun yläpaine menee alle 120:n, mua huimaa ja mulla on huono olo. Nuo asiat on niin yksilöllisiä.
Täältä lisää tietoa:
http://www.tohtori.fi/?page=5744729 - Elisama
Jos olet pitkä ihminen niin tuo keskimmäinen lukema voi huimata ainakin pystyyn noustessa.
Alapaine on arveluttavan matala. Muut lukemat hyviä. - normaaleja arvoja.
Täysin normaaleja arvoja, jopa erittäin hyviä! Eikä tuo alapaine ole lainkaan "arveluttavan matala". Normaalipaineeksi menee vielä vaikka systolinen (eli yläpaine) 90 ja alapaine 55. Toki hoikalla ihmisellä voi noilla paineilla huimata jos nousee nopeasti ylös tai seisoo pitkään paikallaan, mutta se ei ole vaarallista. Paineet ovat myös matalammat nuorilla terveillä ihmisillä, joilla on kimmoisat ja kalkkiutumattomat suonet. Iän mukana paineet nousevat jonkin verran lähes kaikilla.
- arvoista
Kyllä nuo aloittajan mainitsemat arvot melko matalia ovat, eli en ihmettele jos häntä huimaa tai on muuten huono olo. Mua itseäni ainakin huimaa jos yläpaine alkaa lähestyä 100:a tai alapaine 60:tä, enkä todellakaan ole hoikka ihminen. Mutta nuo asiat on yksilöllisiä: jollain saattaa olla tosi hyvä olo 90/55 paineilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713528
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57842Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62755