pieni katekismus , kasteen asettaminen 57

teu

Kasteen asettaminen .
Herramme , Jeesus Kristus asetti pyhän kasteen vähää ennen Taivaaseenastumistaan , kun Hän sanoi opetuslapsilleen :

MINULLE ON ANNETTU KAIKKI VALTA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ . MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ KAIKKIKANSAT MINUN OPETUSLAPSIKSENI , KASTAMALLA HEITÄ ISÄN JA POJAN PYHÄN HENGEN NIMEEN JA OPETTAMALLA HEITÄ PITÄMÄÄN KAIKKI , MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ . JA KATSO MINÄ OLEN TEIDÄN KANSSANNE JOKA PÄIVÄ MAAILMAN LOPPUUN ASTI . Mat.28 : 18-20

16

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan asettama

      Itse asiassa Johannes oli ensimmäinen joka toteutti Jeesuksen kastetta. Johanneksen kaste ei ollut Johanneksesta vaan Jumalan asettama. Jeesus itse kävi Johanneksen kasteella että kaikki vanhurskaus täytettäisiin ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä kyyhkysen muodossa. Jos joku väittää toisin on Jumalan asettaman kasteen halventaja.

      • Kuitenkin olen sitä mieltä, että raamatusta pitäisi lukea koko tapaus, eikä vain osia.

        Siinä kastamisen yhteydessä kuului taivaasta Isän ääni: Tämä on minun rakas poikani, kuulkaat häntä!

        Jeesuksen sikiämisellä, syntymällä, ympärileikkauksella, kasteella, kärsimisellä, kuolemalla, ylösnousemmisella ja taivaaseen astumisella on erityinen merkitys koko ihmiskunnan pelastuksen kannalta.


      • Jumalan lapsi

        Perin merkillistä ettei sitä edes tiedetä missä vaiheessa Pyhä Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen asetettiin Jeesuksen toimesta. Missä teidän Raamattunne ovat??

        Viiden pisteen vihje: Johanneksen kaste ei ole ollenkaan sama kaste kuin Jeesuksen asettama Pyhä Kaste joka uudestisynnyttää Hengestä Jumalan lapseksi, uuteen Hengen elämään, Kristus-elämään. Tässä kasteessa ihminen Kastetaan Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista yläsnousemisen osallisuuteen. Johannes puolestaan kastoi tulevaan Messiaaseen joka tulee ja pois ottaa maailman synnit.

        Miksi Jeesus sitten kävi Johanneksen kasteella, vaikka hän ei Kastetta itsensä vuoksi tarvinnut lainkaan???

        Hän sanoo sen itse seuraavilla sanoilla:
        *) "Näin meidän tulee täyttää KAIKKI VANHURSKAUS."

        Jeesus oli vanhurskas tullessaan ja koko elämänsä ajan hän oli tekojensa kautta vanhurskas
        koko. Itse Jumala ei Kastetta tarvitse, sitä tarvitsemme me, - sinä ja minä.
        ----------

        Miksi tällainen PYHÄ mies menee PARANNUKSEN KASTEELLE? Sitä en nyt kerro, vaan jätän lukijoiden vastattavaksi.

        Siitä vastauksesta löytyy selitys tähän kysymykseen Johanneksen kasteesta.
        -------

        Ap. t. 19:1   Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        Ap. t. 19:2   Ja hän sanoi heille:

        "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"

        Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        Ap. t. 19:3   Ja hän sanoi:

        "Millä kasteella te sitten olette kastetut?"

        He vastasivat: "Johanneksen kasteella."

        Ap. t. 19:4   Niin Paavali sanoi:
        "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        -------

        Ap. t. 19:5   Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        Ap. t. 19:6   Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ...

        - ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Ap. t. 19:7   Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Kuitenkin olen sitä mieltä, että raamatusta pitäisi lukea koko tapaus, eikä vain osia.

        Siinä kastamisen yhteydessä kuului taivaasta Isän ääni: Tämä on minun rakas poikani, kuulkaat häntä!

        Jeesuksen sikiämisellä, syntymällä, ympärileikkauksella, kasteella, kärsimisellä, kuolemalla, ylösnousemmisella ja taivaaseen astumisella on erityinen merkitys koko ihmiskunnan pelastuksen kannalta.

        Tämä ei tietenkään toistamisesta parane jos sitä ei ymmärrä. Jeesus kastettiin Johanneksen kasteella koska Jeesus teki parannuksen koko maailman synneistä.

        Johanneksen kasteeseen kuului lupaus parannuksesta, me emme olisi pystyneet elämään sen edellyttämää pyhaa elämää. Menemällä tälle kasteelle Jeesus täytti tämän parannuksen lupauksen meidän puolestamme.

        Matt. 3:13   Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        Matt. 3:14   Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

        Matt. 3:15   Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.


      • Se ei muutu
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Tämä ei tietenkään toistamisesta parane jos sitä ei ymmärrä. Jeesus kastettiin Johanneksen kasteella koska Jeesus teki parannuksen koko maailman synneistä.

        Johanneksen kasteeseen kuului lupaus parannuksesta, me emme olisi pystyneet elämään sen edellyttämää pyhaa elämää. Menemällä tälle kasteelle Jeesus täytti tämän parannuksen lupauksen meidän puolestamme.

        Matt. 3:13   Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        Matt. 3:14   Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

        Matt. 3:15   Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.

        Milloin te käytte kasteella?


      • Luotan edelleen Lutheriin
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Perin merkillistä ettei sitä edes tiedetä missä vaiheessa Pyhä Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen asetettiin Jeesuksen toimesta. Missä teidän Raamattunne ovat??

        Viiden pisteen vihje: Johanneksen kaste ei ole ollenkaan sama kaste kuin Jeesuksen asettama Pyhä Kaste joka uudestisynnyttää Hengestä Jumalan lapseksi, uuteen Hengen elämään, Kristus-elämään. Tässä kasteessa ihminen Kastetaan Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista yläsnousemisen osallisuuteen. Johannes puolestaan kastoi tulevaan Messiaaseen joka tulee ja pois ottaa maailman synnit.

        Miksi Jeesus sitten kävi Johanneksen kasteella, vaikka hän ei Kastetta itsensä vuoksi tarvinnut lainkaan???

        Hän sanoo sen itse seuraavilla sanoilla:
        *) "Näin meidän tulee täyttää KAIKKI VANHURSKAUS."

        Jeesus oli vanhurskas tullessaan ja koko elämänsä ajan hän oli tekojensa kautta vanhurskas
        koko. Itse Jumala ei Kastetta tarvitse, sitä tarvitsemme me, - sinä ja minä.
        ----------

        Miksi tällainen PYHÄ mies menee PARANNUKSEN KASTEELLE? Sitä en nyt kerro, vaan jätän lukijoiden vastattavaksi.

        Siitä vastauksesta löytyy selitys tähän kysymykseen Johanneksen kasteesta.
        -------

        Ap. t. 19:1   Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        Ap. t. 19:2   Ja hän sanoi heille:

        "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?"

        Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        Ap. t. 19:3   Ja hän sanoi:

        "Millä kasteella te sitten olette kastetut?"

        He vastasivat: "Johanneksen kasteella."

        Ap. t. 19:4   Niin Paavali sanoi:
        "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        -------

        Ap. t. 19:5   Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        Ap. t. 19:6   Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ...

        - ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.

        Ap. t. 19:7   Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

        Luther on asian kertonut toisin. Äskeinen kertoo Pyhän Hengen tulikastetta, josta Johannes on kertonut Jeesuksen tekevän. Ketään ei kastettu toista kertaa vedellä, vaan kätten päälle panemisen kautta heidät täytettiin Pyhällä Hengellä.


      • Jumalan lapsi
        Luotan edelleen Lutheriin kirjoitti:

        Luther on asian kertonut toisin. Äskeinen kertoo Pyhän Hengen tulikastetta, josta Johannes on kertonut Jeesuksen tekevän. Ketään ei kastettu toista kertaa vedellä, vaan kätten päälle panemisen kautta heidät täytettiin Pyhällä Hengellä.

        Samoin kun Raamattukin. Sinä et selvästikään tunne Jumalan sanaa, etkä Lutherin opetuksia.

        On vain yksi Kaste syntioen anteeksiantamiseksi. Jos niitä olisi vaikkapa kaksi, niin ei Raamattu sanoisi näin.

        Ef. 4:5   yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Samoin kun Raamattukin. Sinä et selvästikään tunne Jumalan sanaa, etkä Lutherin opetuksia.

        On vain yksi Kaste syntioen anteeksiantamiseksi. Jos niitä olisi vaikkapa kaksi, niin ei Raamattu sanoisi näin.

        Ef. 4:5   yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Ap. t. 2:38   Niin Pietari sanoi heille:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 2:39   Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."


      • teu
        Se ei muutu kirjoitti:

        Milloin te käytte kasteella?

        kastettu 62 vuotta sitten . Ei useampia tarvita
        lue uusi 25.11 -07 aloitus siinä on koko kaste .


    • tgyuiop

      No onko kristinusko pitänyt älä tapa käskyn?
      Onko kristinusko pitänyt rakasta lähimmäistäsi käskyn?
      Onko Jumala tai Jeesus käskenyt pakkokastaa pakkouskoon esivanhempamme pakkouskoon?
      Onko Jumalan tai Jeesus käskenyt tappaa tai tapattaa kaikki pakkokasteesta ja pakkouskosta kieltäytyjät?
      jne
      jne......

      Kristinuskon tuhansilla uskonsuunnilla on tapana kieltää Jumalan ja Jeesuksen opetukset ja samalla he kieltävät Heidät; saatanaa jumalanaan palvellen.

      Mikä perkeleen pakkomielle siinä on, että lapsesta pitää tehdä perisynti perkeleen orja vaikka Jeesus on osoittanut miten lapsia tulee kohdella, Jeesus siunasi lapsia. Yksikään lapsia ei Jeesuksen opetuksen mukaan synny perkeleen perisytisenä vaan on Jumalan Valtakunnan kaltainen synnitön kunnes kristinuskon toimesta synnistetään niinkuin täälläkin on Jeesustakin väitetty syntiseksi! Hävetkää!

      Saatanaa jumalanaan palvelevat ottaa oikeuden kaikkeen mihin heilläkään ei ole oikeutta. Mutta Jumalan ja Jeesuksen lain kieltäjinä ovat lainrikkojia ja opetuksien kieltäjinä tulevat palkkansa saamaan.

      Pankaa tarkasti mieleen tämä mitä Jeesus teillekkin opetti jotta teistäkin tulisi Jumalan ja Jeesuksen tahdon tietoisia. Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN ja en mukaan toimiminen on tärkeintä!
      Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.

      • Jumalan lapsi

        Kuinka se voisi sinulle kuurolle sanoa niin, että sinä sen kuulisit?

        Kristinuskoon kuuluu vain yksi sovitusmurha,
        ja senkin tekivät roomalaiset sotilaat itsevanhurskaan juutalaisen papiston vaatimuksesta. Eivät siis kristityt.

        Myös sinä olet niitä itsehurskaita fariseuksia joka työnnät joka päivä stilettiäsi Jeesuksen kylkien väliin, joten sinuna olisin hyvin hiljaa.


      • gyhuio
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Kuinka se voisi sinulle kuurolle sanoa niin, että sinä sen kuulisit?

        Kristinuskoon kuuluu vain yksi sovitusmurha,
        ja senkin tekivät roomalaiset sotilaat itsevanhurskaan juutalaisen papiston vaatimuksesta. Eivät siis kristityt.

        Myös sinä olet niitä itsehurskaita fariseuksia joka työnnät joka päivä stilettiäsi Jeesuksen kylkien väliin, joten sinuna olisin hyvin hiljaa.

        Valehtelet aina eri tavalla,elet varmaan syönyt käärmeitä!
        Aikaisemmin kerroit että kristityt ovat tappaneet Jeesuksenkin!

        Ja kun tiedämme että kritinusko on tappanut Jeesuksen seuraajatkin ja satoja miljoonia muita Paavalin, Pietarin jne mukaan lukien, NIIN NYT SINULLA ON TAAS SUURI MAHDOLLISUUS RAAMATUN UT:LLÄ OSOITTAA NE MURHAT JUMALAN JA JEESUKSEN TAHDOKSI???
        ELLET ONNISTU NIIN OLET SAATANAA JUMALANAS PALVELEVA.


      • teutatess
        gyhuio kirjoitti:

        Valehtelet aina eri tavalla,elet varmaan syönyt käärmeitä!
        Aikaisemmin kerroit että kristityt ovat tappaneet Jeesuksenkin!

        Ja kun tiedämme että kritinusko on tappanut Jeesuksen seuraajatkin ja satoja miljoonia muita Paavalin, Pietarin jne mukaan lukien, NIIN NYT SINULLA ON TAAS SUURI MAHDOLLISUUS RAAMATUN UT:LLÄ OSOITTAA NE MURHAT JUMALAN JA JEESUKSEN TAHDOKSI???
        ELLET ONNISTU NIIN OLET SAATANAA JUMALANAS PALVELEVA.

        JUMALAN LAPSI, ei valehtele koskaan , sitä vastoin joku rikkuri valehtelee aina .
        tuota loppu kanettiasi ei voi kuin ihmetellä , kuinka pimee sinä olet (mes) en minäkään viitsi selvittää tuota möykkyä siinä on likaa selityksen tarvetta .

        Sen vuoksi jatkan pienen katekismuksen , Neljännellä PÄÄKAPPALEELLA . PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI niin kuin perheenisän tulee se yksinkertaisesti esittää perheväelleen .

        1. mitä kaste on ?.
        Kaste ei ole pelkkää vettä , vaan se on sellaista vettä , joka on suljettu Jumalan käskyyn ja yhdistetty Jumalan sanaan .

        Mikä se Jumalan sana siis on ?
        Tämä jonka meidän herramme Jeesus Kristus sanoo Matteuksen viimeisessä luvussa : MENKÄÄ JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT MINUN OPETUSLAPSIKSENI , KASTAMALLA HEITÄ ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN .

        2.MITÄ KASTE ANTAA TAI HYÖDYTTÄÄ ?
        Kaste vaikuttaa syntien anteeksisaamiseen , vapahtaa kuolemasta ja perkeleestä ja antaa iankaikkisen autuuden kaikille , jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset .

        Mitkä ovat ne Jumalan sanat ja lupaukset?
        Nämä , jotka meidän Herramme Jeesus Kristus sanoo Markuksen viimeisessä luvussa .

        JOKA USKOO JA KASTETAAN , SE PELASTUU ; MUTTA JOKA EI USKO , SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN

        Kirjoitan 3-4 kohdat aamulla


      • Jumalan lapsi
        gyhuio kirjoitti:

        Valehtelet aina eri tavalla,elet varmaan syönyt käärmeitä!
        Aikaisemmin kerroit että kristityt ovat tappaneet Jeesuksenkin!

        Ja kun tiedämme että kritinusko on tappanut Jeesuksen seuraajatkin ja satoja miljoonia muita Paavalin, Pietarin jne mukaan lukien, NIIN NYT SINULLA ON TAAS SUURI MAHDOLLISUUS RAAMATUN UT:LLÄ OSOITTAA NE MURHAT JUMALAN JA JEESUKSEN TAHDOKSI???
        ELLET ONNISTU NIIN OLET SAATANAA JUMALANAS PALVELEVA.

        Me kaikki olemme jo tienneet ensimmäisestä kirjoituksestasi alkaen, että sinä olet valehtelija, aivan samanlainen kuin itse saatana, jonka uskollinen ja kuuliainen opetuslapsi sinä olet.


      • Jumalan lapsi
        teutatess kirjoitti:

        JUMALAN LAPSI, ei valehtele koskaan , sitä vastoin joku rikkuri valehtelee aina .
        tuota loppu kanettiasi ei voi kuin ihmetellä , kuinka pimee sinä olet (mes) en minäkään viitsi selvittää tuota möykkyä siinä on likaa selityksen tarvetta .

        Sen vuoksi jatkan pienen katekismuksen , Neljännellä PÄÄKAPPALEELLA . PYHÄN KASTEEN SAKRAMENTTI niin kuin perheenisän tulee se yksinkertaisesti esittää perheväelleen .

        1. mitä kaste on ?.
        Kaste ei ole pelkkää vettä , vaan se on sellaista vettä , joka on suljettu Jumalan käskyyn ja yhdistetty Jumalan sanaan .

        Mikä se Jumalan sana siis on ?
        Tämä jonka meidän herramme Jeesus Kristus sanoo Matteuksen viimeisessä luvussa : MENKÄÄ JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT MINUN OPETUSLAPSIKSENI , KASTAMALLA HEITÄ ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN .

        2.MITÄ KASTE ANTAA TAI HYÖDYTTÄÄ ?
        Kaste vaikuttaa syntien anteeksisaamiseen , vapahtaa kuolemasta ja perkeleestä ja antaa iankaikkisen autuuden kaikille , jotka uskovat Jumalan sanat ja lupaukset .

        Mitkä ovat ne Jumalan sanat ja lupaukset?
        Nämä , jotka meidän Herramme Jeesus Kristus sanoo Markuksen viimeisessä luvussa .

        JOKA USKOO JA KASTETAAN , SE PELASTUU ; MUTTA JOKA EI USKO , SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN

        Kirjoitan 3-4 kohdat aamulla

        Kun me sanan uskomme, niin me kunniaan kostumme. Hallelujaa kiitos Jeesus!


      • teu
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Me kaikki olemme jo tienneet ensimmäisestä kirjoituksestasi alkaen, että sinä olet valehtelija, aivan samanlainen kuin itse saatana, jonka uskollinen ja kuuliainen opetuslapsi sinä olet.

        Kiitos JEESUS !

        SATANA sinä olet , ja mes ja ties kuka vaan

        mutta kirjoituksesi sinut paljastaa aina

        kyllä se paljastaa minutkin mutta eri tavalla

        Nöyrästi olen pyytänyt anteeksi kun on tarvinnut jalkojen pesua , ja vieläkin pyydän .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2152
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1284
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1037
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      966
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      958
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      957
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      45
      868
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      840
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      743
    Aihe