Kaksoset näkyivät vasta np-ultrassa?

kesämasu-08

Eli sellaista mietin:
Toista lasta odotan ja vatsa kasvaa järkyttävää vauhtia. Alkuraskauden ultrassa näkyi 1 sikiö mutta mietinkin, onko mahdollista, että alkuraskauden ultrassa näkyi 1 sikiö, mutta sikiöitä olisi oikeasti kaksi? Olen vasta 10-viikolla mutta vatsa jo mielestäni todella iso.

Jotenkin vahva olo siitä, että kaksosia odotan, tiedä sitten mistä niin tunnen.

11

4808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisuli83

      anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on tuo np-ultra?

      • ultraa

        on ultraäänikoe, jossa tsekataan onko syntyvä lapsi down-syndroomasta kärsivä. Eli nähdään onko lapsi mahd. vammainen. Ei 100% varma, mutta melkein.


      • ei ole..
        ultraa kirjoitti:

        on ultraäänikoe, jossa tsekataan onko syntyvä lapsi down-syndroomasta kärsivä. Eli nähdään onko lapsi mahd. vammainen. Ei 100% varma, mutta melkein.

        läheskään 100% varma. Np- ultrassa nähdään, onko sikiöllä niskaturvotusta, joka taas viittaa sydänvikaan. Kaikilla downin syndroomaa sairastavilla ei edes ole mitään sydänvikaa, joten ainakin tällaiset tapaukset jää huomaamatta. Myös moni muu vammaisuus voi hyvinkin jäädä huomaamatta.


    • KEH

      Minulla kaksoset näkyivät rv 6 6 yksityislääkärin tekemässä uä-tutkimuksessa.

    • Toinen odottaja

      Rakenneultrassa viikolla 20, np ulrassa löytyi vaan yksi... joten paljon mahdollista että on kaksi.

      • kesämasu08

        Kiitos vastauksista!
        On vaan omituinen olo, kovat kohdun kasvukivut, viiltelee alapäästä ja ihankuin olisi jo liitoskipuja. Viikkoja kuitenkin vasta 10 5. Ultra parin viikon päästä, on vaan jotenkin sellainen omituinen olo että odottaisi kaksosia. Mutta kohtahan se paljastuu! :)


      • kolmekin
        kesämasu08 kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!
        On vaan omituinen olo, kovat kohdun kasvukivut, viiltelee alapäästä ja ihankuin olisi jo liitoskipuja. Viikkoja kuitenkin vasta 10 5. Ultra parin viikon päästä, on vaan jotenkin sellainen omituinen olo että odottaisi kaksosia. Mutta kohtahan se paljastuu! :)

        tai neljä tai viisi....


      • .......
        kolmekin kirjoitti:

        tai neljä tai viisi....

        Mullakin oli toisessa raskaudessa tosi varhaisessa vaiheessa iso maha ja yksi tuli. Mutta kerrohan sitten montako siellä on!


    • että odotan

      kaksosia vasta viikolla 11 6.....Nyt lauantaina 8/12 pojat täyttää 1v...

      • kesämasu-08

        1 siellä asustelee!
        Nyt 15. viikolla mennään. MAsu on vaan jo iso!
        Ja olen 177cm/62kg. Pojasta näkyi paljon myöhemmin, melkeen puolta myöhemmin.


      • tiedosta
        kesämasu-08 kirjoitti:

        1 siellä asustelee!
        Nyt 15. viikolla mennään. MAsu on vaan jo iso!
        Ja olen 177cm/62kg. Pojasta näkyi paljon myöhemmin, melkeen puolta myöhemmin.

        Kiitos tiedosta. Nimimerkki utelias tuli katsomaan mitä tänne kuului. Onnea odotukseen! Niin se masu kasvaa aivan eri tavalla eri kerroilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1660
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1319
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1248
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      180
      1079
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      153
      1019
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      57
      1010
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      866
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Uutta tietoa sodistamme - muuttuuko käsityksesi?

      Kirja, joka voi muuttaa käsityksiä aivan oleellisesti Talvi- ja jatkosodan aatoista! Olisiko sittenkin tuo Talvisota v
      Maailman menoa
      252
      787
    Aihe