Band of Brothers

Ronin

Hommasin kyseisen 6 dvd:n paketin ja maksoin siitä lähemmäks 40 mummoo, mutta täytyy sanoa että sain rahoilleni vastinetta. Yks parhaita wwII kuvauksia mitä oon tähän mennessä nähny ja todella kieli poskella tehty. Oon kattonu koko sarjan läpi ainakin 6 kertaa ja vielä se jaksaa kiinnostaa. SUOSITTELEN!

Vuokrasin John Woo: n Windtalkersin ja pettymys oli suuri. Väärän miehen osasivat valita pääosan esittäjäksi (Cage). FaceOff jää omastamielestä molempien parhaaksi, mitä muut on mieltä?

17

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zZz

      BOB oli hyvin tehty sarja. Tv:stä sen katsoin ja nauhotinkin mutta olihan se hyvä juttu että sarja saatiin levylle. Ostin sarjan heti ja jouduinkin maksamaan siitä 45€. Mut ei rahat menneet hukkaan.
      Easy Company rules:D

    • Sobel

      Itse katoin vuosi sitten sen kun se näkyi töllöstä. Band of Brothers on tosi hyvin tehty, realismia ja syvyyttä löytyy. Siinä on paljon hyviä hahmoja, kuten hullu Sobel, Nixon, Winters, Guarnere ja monet muut!!
      Paras jakso on viides jakso!!

      Suosittelen kaikille tätä ohjelmaa, vaikka et olisikaan mikään sota-fani.

      • Ronin

        Hienoa kuulla että ootte samaa mieltä zZz ja Sobel! Itse pidin 2 levystä eniten. Ja 80min dokumentti "We stand alone together" oli loista pikku bonus joka kruunasi koko komeuden. Wild Bill armoton äijä. Siinä jollekkin juhannus katseltavaa, saapi ainakin 10 tuntia hurahtamaan siivillä.

        Currahee!


      • Ronin
        Ronin kirjoitti:

        Hienoa kuulla että ootte samaa mieltä zZz ja Sobel! Itse pidin 2 levystä eniten. Ja 80min dokumentti "We stand alone together" oli loista pikku bonus joka kruunasi koko komeuden. Wild Bill armoton äijä. Siinä jollekkin juhannus katseltavaa, saapi ainakin 10 tuntia hurahtamaan siivillä.

        Currahee!

        Itse en henkilökohtaisesti ole sota-fani. Olen vain ylen kiinnostunut sankaruudesta ja omistautuneisuudesta tovereita ja asiaa kohtaan.
        BoB, Gettysburg, Glory, ym. Näistä kaikista löytyy sitä.


      • zZz
        Ronin kirjoitti:

        Itse en henkilökohtaisesti ole sota-fani. Olen vain ylen kiinnostunut sankaruudesta ja omistautuneisuudesta tovereita ja asiaa kohtaan.
        BoB, Gettysburg, Glory, ym. Näistä kaikista löytyy sitä.

        keräilen sotaelokuvia laidasta laitaan.
        Saving Private Ryan, Bob, Full Metal Jacket, Cross of Iron, Glory, Stalingrad, Das Boot. Siinä joitain hyviä nimikkeitä.
        Hyvä sotaelokuva on sopivasti pohjustettu faktalla että fiktiolla. Se miten tämä kaikki nitoutuu yhteen riippuu paljolti ohjaajasta ja näyttelijöistä.
        Bobissa oli suurin osa tuntemattomia näyttelijöitä ja se jos mikä teki sarjasta parhaimman sotasarjan aikoihin. Oikeastaan en muista nähneeni tämäntyylistä sarjaa milloinkaan ja hyvä niin sillä se vain lisää tämän sarjan vetovoimaa vielä vuosiksi eteenpäin.


      • Caesar

        Sehän on Steven Spielbergin tekemä? Jos se vääristelee historiaa ja on yhtä epärealistinen kuin Saving Private Ryan niin ei ole varmaan kovinkaan hyvä.


      • zZz
        Caesar kirjoitti:

        Sehän on Steven Spielbergin tekemä? Jos se vääristelee historiaa ja on yhtä epärealistinen kuin Saving Private Ryan niin ei ole varmaan kovinkaan hyvä.

        elokuvan joka olisi täysin prikulleen totta??
        jokaisessa elokuvassa on varmasti jotain keksittyäkin. Saving Private Ryan sai veteraaneilta kiitokset todenmukaisuudella...samoin Band Of Brothers minisarja. Elokuva ei olisi elokuva jos ei siinä olisi fiktiotakin. Dokumentit ovat asia erikseen mutta ne eivät olekkaan elokuvia.


      • Jep
        Caesar kirjoitti:

        Sehän on Steven Spielbergin tekemä? Jos se vääristelee historiaa ja on yhtä epärealistinen kuin Saving Private Ryan niin ei ole varmaan kovinkaan hyvä.

        Aivan totta.


      • Sobel
        Caesar kirjoitti:

        Sehän on Steven Spielbergin tekemä? Jos se vääristelee historiaa ja on yhtä epärealistinen kuin Saving Private Ryan niin ei ole varmaan kovinkaan hyvä.

        ASIAA:
        BoB:n on kirjoittanut Stephen E. Ambrose.
        Band of Brothers kertoo Laskuvarjo -jääkäreistä, tarkemmin E-komppanian vaiheista toisessa maailmansodassa. David Webster joka oli E-komppaniassa taistelemassa kirjoitti jonkinlaista päiväkirjaa E-komppanian kokemuksista. Veteraaneja on haastateltu kirjaa varten ja Band of Brothers on siten todenmukainen.

        Itse olen tarkastellut ja tutkinut toisen maailmansodan historiaa, kaikkia niitä taisteluista jossa mm. E-komppania oli mukana (Normandia, Bastogne, Hollannin Op. Marketgarden ja lopun sijoittuminen Itävallassa) niin nämä päivämäärät/tapahtumat täsmää kyllä tarkalleen


      • Frantisek

        Jos päiväkirjaa on kirjoittanut ei taatusti ole ollut jatkuvasti missään helteessä. Jokaisen yksikön taisteluiden kiivauden voi päätellä tappioista. Oletko ottanut selville mitkä olivat kyseisen pataljoonan, rykmentin ja divisioonan tappiot? Ellet ole niin ei kannata liikoja luottaa päiväkirjoihin sun muihin. Ei ainakaan Kannaksella kesällä 1944 jääkäripataljoonien joukkueenjohtajilla ollut aikaa kirjoitella päiväkirjaansa.

        PS. sotaelokuvat on humpuukia. Niiden "realistisuudesta" on turha puhua mitään.


    • Mitähäh

      Band of Brothers on tylsä.

      • Elokuvahullu

        Poikasena olin hyvin kiinnostunut 2. maailmansodasta eikä kiinnostus ole ajan saatossa täysin hiipunut. Sama tuntuu kiinostavan vanhimpia poikiani joten ostin BOB DVD boxin 27 v pojalleni joululahjaksi. TV:stä tulleen sarjan tunnelma latistui ja osittain siksi se jäi muutamaa pätkää lukuunottamatta katsomatta. Sain sen lainaksi ja katsoin hyvin intensiivisesti. BOB on mielestäni DVD julkaisuna todella eriomainen ja voin vilpittömästi suositella sitä kaikille asiasta kiinnostuneille.


    • Steiner

      BOB on mielestäni todellakin yksi parhaimmista ww II kuvauksista. Sarjan henkilöt ovat todellisia ja tapahtumat pysyvät mielestäni hyvin todenmukaisina (ei siis liioitella tms). Pari kohtaa kaveri sanoi minulle, eli jotain panssarivaunujen taistelusta niissä ekoissa osissa että Tiger vaunu kyllä päihittäisi shermanit, eikä shermanit kävisi suinpäin taistoon niiden kanssa (jotain tuonsuuntaista muistaakseni).

      PS. Odotan innolla, että lukemani Berliini 1945 tehtäisiin joko elokuvan muodossa tai dokkarina tai puolidokkarina... Samoin uutta tietoa ammentava Stalingrad kirja.

      Onhan noita klassikoita kuten esim. Platoon, Kunnian polut, Länsirintamalta ei mitään uutta, Tuntematon sotilas ja Neulansilmä (voisi sanoa jonkinsortin klassikoksi???)

      • Sobel

        Se on kyllä parhaita wwII -sarjoja. Todenmukaisuus on yksi parhaita puolia. Kuten mainitsit sarjan henkilöiden ja tapahtumien todenmukaisuudesta ja siitä ettei niitä liioitella...olet todella oikeassa.
        Hahmoja ja heidän asioita ei liikaa korosteta vaan katsojalle jätetään mukavasti varaa käyttää omia aivojaan!! Esim jokin asia tapahtuu jollekkin ihmiselle (kuten eräs sotilas, jonka nimeä en muista) alkaa "hajota" henkisesti jo 4:ssä ja viidennessä jaksossa ja lopullisesti hän hajoaa seitsemännessä jaksossa! monia muita vastaavia asioita.
        Katsojaa ei pidetä tyhmänä vaan katsojan pitää itse miettiä ja oivaltaa sarjassa tapahtuvia asioita.
        Ylen ykköseltä tuli hyvä dokumentti liittyen Berliini 1945:teen! Se tuli joskus pari viikkoa sitten ja sen tekijä oli sama henkilö joka kirjoitti kirjan.

        BOB on jo klassikko.


    • Mustek-Ala

      Band of Brothers on kyllä kehunsa ansainnut. Paras toista maailmansotaa kuvaava sarja ehdottomasti. Mainiointa mielestäni on se, miten mainiosti sotilaiden välinen veljeys on saatu kaapattua filmille. Kannattaa lukea myös kirja jonka pohjalta sarja on tehty. Stephen E. Ambrosen Band of Brothers on myös parhaita kirjoja mitä koskaan olen lukenut. Onko kukaan täällä lukenut ko. teosta?

    • Frantisek

      Natsi-Saksan sotatappioista 85% tuli itärintamalla ja lännessäkin USA:n osuus jäi 1/3. Anders Bergström kävi läpi niin Normandian, Ranskan taistelut, Ardennien kuin viimeisen 4 kuukaudenkin ja päätyi siihen tulokseen että esim. Ardennien saksalaistappiot kaatuneina ja haavoittuneina olivat pienemmät kuin Suomella vuonna 1944. Kaikkiaan vuonna 1944 vähemmän kuin 100 000 saksalaista sotilasta menehtyi länsirintaman sodassa.

      Sen sijaan Saksan tappiot menehtyneinä sotilaina itärintamalla 1941-45 ovat olleet noin 3.7 miljoonaa. Länsirintaman maasota oli kevyttä kamaa verrattuna itärintamaan.

    • dfy5r67

      Tulihan tuo ensin tv:stä katsottua ja myöhemmin hommattua DVD-boxin. Mielestäni tähän asti paras toiseen maailmansotaan sijoittuva sarja. Vaikka sarja on 10-osainen, yhtäkään heikkoa jaksoa ole. Roolitus oli myös mielestäni onnistunut ja sarjasta loisti poissa olollaan Hollywoodin nimekkäät näyttelijät (ehkä Wahlbergia lukuun ottamatta), mikä oli pelkästään hyvä asia.
      Tunnelma ja se mitä voi kuvitella tuossa tilanteessa olevan, se ymmärtämättömyys ja tietämättömyys mitä tulevan pitää, on saatu luotua täydellisesti. Myös tuo joukkueen yhteisöllisyys, yhteenkuuluvuus ja toisesta taistelutoverista välittäminen on onnistunut loistavasti.

      Tom Hanks on ohjannut yhden jakson, Spielbergin rahaa käytetty tuotantoon.
      Tämä kun tuli tv:stä, oikein odotti seuraavaa viikkoa ja seuraavaa jaksoa.
      Ihme kyllä ettei tätä sarjaa ole uusittu vielä kertaakaan tv:ssä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe