Järvenpää-talo

Olen viimeisen neljän vuoden aikana käynyt aika monessa konsertissa ja sitä ennen aika harvoin, mutta perjantai illan Järvenpää-talon Tapani Kansan konsertti oli elämäni paras minkä olen koskaan nähnyt.

Konserttisaliin päästiin jo kello 18.45 ja aikaisemmin kirjoitin, et harmitti, kun en saanut edestä paikkaa, mutta minulla olikin huippu hyvä paikka Järvenpää-talon konserttisali on pieni, istuin Tapsan edessä en eturivillä, mutta muutama rivi edestä.

Pientä odottelua noin 10 minuuttia yli 19 alkoi tapahtua orkesteri tuli lavalle ja aloitti soiton Tapsa tuli lavalle Nina Tapion ja Hanna- Riikka Siitosen kanssa kuinka rakkaus alkoi oli ensimmäinen laulu ja siitä sitten ilman puheita poika varjoisalta kujalta, pientä jännitystä ilmassa varmaan puolin ja toisin, mutta neljän ensimmäisen laulun jälkeen tunnelma oli valmis, ja Tapsa aloitti hauskojen tarinoiden kertomuksen laulujen välillä, samoja juttuja joita olemme saaneet täältä lukea aikaisemmin.

O Sole Mio laulua, kun Tapsa alkoi laulamaan niin Nina ja Hanna-Riikka menivät syrjään seisomaan.. aivan mahtava tulkinta ja äänen käyttö Tapsalla, Ninan ja Hanna-Riikan ilme oli näkemisen arvoinen, kun he kuuntelivat ja katsoivat Tapsaa melkeinpä voisi sanoa, et suu auki.

Tapsa alkoi näyttelemään Elvistä it´s new or never kappaleen aikana, en tiedä alussa huomasiko kukaan muu kuin minä, kun Tapsa lannetta pyöritti aika huomaamatta, mutta osasin kiinnittää huomion, kun olen jonkun verran tietoinen Elviksen lavatyylistä, mutta kun yleisö ei todellakaan reagoinut, niin Tapsa aloitti lanteen pyörityksen Elviksen tyylillä koko sali räjähti taputtamaan, ja eikä meinannut tulla loppua taputuksista, kun laulu loppui Tapsa seisoi siellä Heikki Elon lähellä ja katsoi Ninaan ja Hanna-Riikkaan sellaisella ilmeellä, et: -voiko tää olla totta… sitten Tapsa sanoi, et taisitte tykätä..

Kalajoen hiekat kappaleen aikana Tapsa innostui tanssimaan ja pyörittämään lannetta takapuolen pyöritys niin, et Tapsa oli yleisöön selin ja sitten alkoi heiluttaa pyörittää takapuolta ja käsiä piti ylhäällä… yleisöllä oli hauskaa -meikäläinenkin meinasi tipahtaa tuolilta!

Aivan mahtava Pertti Jalosen Jazz tyylinen sovitus laulajan testamentista ja mikä tulkinta Tapsalta yleisö joka koostui pääasiassa vanhemmista henkilöistä osoitti laulun jälkeen suosiota ja pitkään taputti. Siinä on kyllä tuleva cover -hitti, jos Tapani Kansa sen joskus levyttää Pertti Jalosen loistavalla sovituksella niin huh huh.

Kansanlaulu potpurin viimeisen laulun aikana, kun Nina ja Hanna Riikka puuhastelivat orkesterin tahdissa, tahtia antamassa, niin Tapsa koputti Ninan olkapäähän - saisko luvan! Tapsa vei Ninan tanssiin siinä sitten lavalla Tapsa ja Nina liitelivät tanssin pyörteissä.

Käymme yhdessä ain laulun aikana syttyi valot konserttisaliin, vähän ihmettelin omassa mielessä, et mikä nyt, mutta Tapsa halusi nähdä meidät ja laittoi laulamaan kanssaan käymme yhdessä ain laulua.

Sitten se hauska tarina jonka Tapsa kertoi, laulajan testamentin laulun jälkeen, et on suunnitellut konserttikiertuetta ja siihen kokoonpanoa sitten Tapsa alkoi omaan hauskaan tyyliinsä ja huomio ä ä n t ä käytti hauskasti kertoessaan..

Olen suunnitellut mieskvartettia otan mukaan Virran Olavin, Georg Malmsten ja sitten on kiikun ja kaikun kumpi savolaisista olisi sopiva Junkkarisen Eki vaiko Klappi -Kari Tapio, Tapsa sitten jatkoi, et -Kari on sukunimeltään Jalkanen, et siitä tulee Klappi sana sitten Tapsa näytti oikeaa jalkaansa ja yleisö alkoi nauramaan.

Tarina jatkui, ja Tapsa sanoi sitten ja et, tietenkin minä itse tulen siihen kvartettiin olenhan kokoonpanon perustaja, ja sitten Tapsa sanoi Matista ja Teposta, et: …ja vaikka Matti ja Teppo kuinka sanois, ettette saa tulla rajan taa niin me vaan mennään.

Tapsa sanoi hauskasti ääntä muutti möreämmäksi. Arvatkaa vaan, yleisö nauroi.

Tapsa on aivan mahtava tarinan kertoja osaa huumoria tehdä kuoleman jälkeisestäkin ajasta hauskasti.

Konsertti oli niin kuin jo kirjoitin elämäni paras ja Hartwall areenalle tästä, ja saa tulla vaikka uudelleen samat tarinat ja laulut ei haittaa tee, sinne menen kuuntelemaan uudelleen kaikki hienot tulkinnat ja tarinat.

Ohjelmisto ja konsertti oli todella monipuolinen, ei ainostaan iskelmä musiikkia vaan Lauri Viitaa ja kansanlaulua ym. Ja yllättäviä tarinoita, hauskalla tyylillä Tapsa ne osasi kertoa.

Monta kukkapakettia Tapsa sai esiitymislavalle saakka monet kävi viemässä. Hieno ilta konsertti loppui kello 21.50 Akselin ja Elinan häävalssiin.

20

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoijaa

      Olipa tarina, kuinka ihmeessä jaksatte lässyttää tuosta Tapsukasta. On se nyt hienoa kun pyörittää paksua takapuoltaan ja siinä on muka jotain hienoa. Ei ole niitä parhaita peppuja katsella.

      • Edelleenkään näitä "tarinoita" ei ole pakko lukea, jos ei kiinnosta. Voit aivan vapaasti mennä lukemaan muita juttuja muilta palstoilta. Kyllä luulis löytyvän joku suakin kiinnostava palsta täältä.


    • OK.

      Kiitos paljon "Uralinille" mukavasta ja hauskasta konserttiraportista Järvenpäästä :-D
      Vaikka en konsertissa paikalla itse ollutkaan, niin voin kuvitella nuo Tapsan Elvismäiset lanteenpyöritykset, Nina Tapion kanssa tanssahtelut yms. Konsertti oli takuula kuulemisen ja näkemisen arvoinen !!!

    • Yökyöpeli~

      Olen iloinen puolestasi ,että sait nauttia loistavasta konserttielämyksestä. Siinä varmasti tämä syksyn pimeys ja harmaus unohtui.
      Tapani on loistava lavaesiintyjä. Yhtään tylsää ja puuduttavaa hetkeä ei hänen konserttissaan ole. Mieletön karisma miehellä.
      Ja äänihän hänellä on aivan mahtava. Iisalmessa kun olin Tapsan konsertissa reilu viikko sitten, niin muunmuassa juuri tuo O SOLE MIO tulkinta sai ihon ihastuksesta kananlihalle.

    • Kiitokset ihanista konserttikuulumisista !:D Tosta sun jutustaskin aistii sen, että tunnelma oli katossa siellä Järvenpää-talossa eilen ! Tosi kivaa luettavaa :D
      Enemmän kun mielelläni olisin ollut siellä menossa mukana. ( Olis ollut kiva nähdä sen lantion heilutuskin. Tapsalla on liukkaat lanteet, ei ole mikään kankea puupökkelö :) )

      Toi Hämeenlinnan konsertti jossa mä olin, niin mä voin sanoa kans, että se oli paras konsertti niistä monista Tapsan konserteista, jossa mä olen tähän mennessä ollut. Tapsa on kyllä mahtavassa vedossa. Ääni soi niin upeesti ja se on jostain saanut nyt semmosta mukavaa rentoutta esiintymiseensä (ei nipota turhista). Se heijastuu koko orkesteriinkin ja ilmapiiri on tosi hyvä.

      Ostitko muuten "Uralin" T-paidan tuolta konsertista? Entä pyysitkö Tapsalta nimmaria ?

      • Ostin kassillisen tavaraa sieltä joululahjaksi sukulaisille t paitoja, rahaa meni paljon, mutta kannatti ei tarvitse juosta lahjojen perässä tavarataloissa tänä vuonna, kun minun lahjat sukulaisille on äidin pikkupoika t paidat, ja varmasti mieleinen lahja kaikille, kun jokainen heistä on koko ikänsä kuunnellut Tapani Kansan musiikkia. Se nainen joka oli siinä myyntipöydän takana sanoi, et niistä t paidoista tulee keräilyharvinaisuus jossain vaiheessa, kun tarpeeksi aikaa kuluu.

        Karaoke dvd levy oli juuri tullut painosta silloin perjantaina ja ostin dvd:n r.a.k.a.s , ei itketä lauantaina, äidin pikkupoika, tulkaa tytöt takaisin, kalajoen hiekat, hopeinen kuu, rakkaudemme valssi, kultaniityt, kuinka rakkaus alkoi, sulle-mona lisa, satu rakkauden, salaisuudessain, poika varjoisalta kujalta, täysikuu.

        Nuo laulut on sillä dvd:llä.

        En huomannut Tapsan vaimoa, yritin tiirailla yleisöä väliajalla, mutta en tunnistanut.

        No se nimikirjoitus juttu meni niin, et minulla oli kiire pois ja asioihini, se nainen jolta ostin ne t paidat ja levyt niin sanoi, et Tapsa tulee konsertin jälkeen, ja siinä oli aika kova tungos konsertin jälkeen ihmiset jäi odottamaan Tapsaa, ja minäkin odottelin noin 10 minuuttia, mutta oli pakko lähteä en kerinnyt jäädä odottamaan.


      • uralin kirjoitti:

        Ostin kassillisen tavaraa sieltä joululahjaksi sukulaisille t paitoja, rahaa meni paljon, mutta kannatti ei tarvitse juosta lahjojen perässä tavarataloissa tänä vuonna, kun minun lahjat sukulaisille on äidin pikkupoika t paidat, ja varmasti mieleinen lahja kaikille, kun jokainen heistä on koko ikänsä kuunnellut Tapani Kansan musiikkia. Se nainen joka oli siinä myyntipöydän takana sanoi, et niistä t paidoista tulee keräilyharvinaisuus jossain vaiheessa, kun tarpeeksi aikaa kuluu.

        Karaoke dvd levy oli juuri tullut painosta silloin perjantaina ja ostin dvd:n r.a.k.a.s , ei itketä lauantaina, äidin pikkupoika, tulkaa tytöt takaisin, kalajoen hiekat, hopeinen kuu, rakkaudemme valssi, kultaniityt, kuinka rakkaus alkoi, sulle-mona lisa, satu rakkauden, salaisuudessain, poika varjoisalta kujalta, täysikuu.

        Nuo laulut on sillä dvd:llä.

        En huomannut Tapsan vaimoa, yritin tiirailla yleisöä väliajalla, mutta en tunnistanut.

        No se nimikirjoitus juttu meni niin, et minulla oli kiire pois ja asioihini, se nainen jolta ostin ne t paidat ja levyt niin sanoi, et Tapsa tulee konsertin jälkeen, ja siinä oli aika kova tungos konsertin jälkeen ihmiset jäi odottamaan Tapsaa, ja minäkin odottelin noin 10 minuuttia, mutta oli pakko lähteä en kerinnyt jäädä odottamaan.

        Se oli varmaankin se Tapsan sisko joka niitä paitoja ja levyjä siellä myi ( Tummat, pitkät hiukset ja silmälasit).
        Hienot joululahjat ostit sukulaisillesi sieltä ! :) Ei saa mistään marketin hyllyiltä sellasia paitoja.
        Toivon itelleni sitä karaoke DVD:tä joululahjaksi :)


      • hyvä Luoja!
        Justiinax kirjoitti:

        Se oli varmaankin se Tapsan sisko joka niitä paitoja ja levyjä siellä myi ( Tummat, pitkät hiukset ja silmälasit).
        Hienot joululahjat ostit sukulaisillesi sieltä ! :) Ei saa mistään marketin hyllyiltä sellasia paitoja.
        Toivon itelleni sitä karaoke DVD:tä joululahjaksi :)

        Koko suvulle tupsukkapaitoja. Mä voin pahoin...yjäk!!


      • sinä
        Justiinax kirjoitti:

        Se oli varmaankin se Tapsan sisko joka niitä paitoja ja levyjä siellä myi ( Tummat, pitkät hiukset ja silmälasit).
        Hienot joululahjat ostit sukulaisillesi sieltä ! :) Ei saa mistään marketin hyllyiltä sellasia paitoja.
        Toivon itelleni sitä karaoke DVD:tä joululahjaksi :)

        Voi hyvä jyssäys että osaa olla lapsellista höpötystä. Ettäkö ihan pukille oot kirjoittanut ;D enpä ihmettelis kun sinut tuntee.


      • sinä kirjoitti:

        Voi hyvä jyssäys että osaa olla lapsellista höpötystä. Ettäkö ihan pukille oot kirjoittanut ;D enpä ihmettelis kun sinut tuntee.

        Tommosen sun kaltaisen hapannaama ränisijän on ainakin ihan turha edes odottaa saavansa mitään joululahjaa.


      • Justiinax kirjoitti:

        Se oli varmaankin se Tapsan sisko joka niitä paitoja ja levyjä siellä myi ( Tummat, pitkät hiukset ja silmälasit).
        Hienot joululahjat ostit sukulaisillesi sieltä ! :) Ei saa mistään marketin hyllyiltä sellasia paitoja.
        Toivon itelleni sitä karaoke DVD:tä joululahjaksi :)

        Niin oli sillä naisella mustat pitkät hiukset ja silmälasit, oikein mukava nainen jutteli paljon, ja kävi konsertin alussa sanomassa esiintymislavalla, et valokuvata ei saa, ja et dokumentti kuvaaja kuvaa koko konsertin.

        Siitä kuvaamisesta, et en tiedä kuvasiko siellä se kuvaaja videokuvaa nauhalle tai dvd:lle vai valokuvasiko, ainakaan salama ei kertaakaan välähtänyt salissa, mutta koko ajan kuvasi meitäkin yleisöä, en paljoa kiinnittänyt huomioa paitsi silloin, kun suoraan kohti kuvasi ja silloin, kun oli esiintymislavalla kuvaamassa.


      • Zaizai
        uralin kirjoitti:

        Niin oli sillä naisella mustat pitkät hiukset ja silmälasit, oikein mukava nainen jutteli paljon, ja kävi konsertin alussa sanomassa esiintymislavalla, et valokuvata ei saa, ja et dokumentti kuvaaja kuvaa koko konsertin.

        Siitä kuvaamisesta, et en tiedä kuvasiko siellä se kuvaaja videokuvaa nauhalle tai dvd:lle vai valokuvasiko, ainakaan salama ei kertaakaan välähtänyt salissa, mutta koko ajan kuvasi meitäkin yleisöä, en paljoa kiinnittänyt huomioa paitsi silloin, kun suoraan kohti kuvasi ja silloin, kun oli esiintymislavalla kuvaamassa.

        Ahaa! Se olisikin hieno juttu, jos Tapsasta tulee joku dokumenttiohjelma televisioon ! =D
        Odotetaan ja katsotaan.


      • ;DD
        Justiinax kirjoitti:

        Tommosen sun kaltaisen hapannaama ränisijän on ainakin ihan turha edes odottaa saavansa mitään joululahjaa.

        Vaan aina oon saanut ja saan tänäkin vuonna. Oon ollut niin kiltti ;D


      • uralin kirjoitti:

        Niin oli sillä naisella mustat pitkät hiukset ja silmälasit, oikein mukava nainen jutteli paljon, ja kävi konsertin alussa sanomassa esiintymislavalla, et valokuvata ei saa, ja et dokumentti kuvaaja kuvaa koko konsertin.

        Siitä kuvaamisesta, et en tiedä kuvasiko siellä se kuvaaja videokuvaa nauhalle tai dvd:lle vai valokuvasiko, ainakaan salama ei kertaakaan välähtänyt salissa, mutta koko ajan kuvasi meitäkin yleisöä, en paljoa kiinnittänyt huomioa paitsi silloin, kun suoraan kohti kuvasi ja silloin, kun oli esiintymislavalla kuvaamassa.

        Ajattelinkin just kysyä, että otitko kuvia sieltä konsertista, muttasiellä ei siis saanut kuvata.
        Kiva juttu, että siellä konsertissa oli kuvaaja tallentamassa videomateriaalia dokumenttiin ! :D


    • Jaa niin... tuli vielä mieleen ,että huomasitko Uralin muuten ,että oliko Nina, siis Tapsan vaimo tuolla konsertissa katsomossa ? Ajattelin vaan, että kun se konsertti oli nyt noin lähellä Helsinkiä, niin Nina olis saattanut olla siellä mukana.

    • uskotaan että oli yhtä hyvä kuin porissakin.millainen mahtoi olla tänään kiertueen viimeinen konsertti ,katsoisin sen kyllä uudeelleenkin , toivottavasti kuullaan kuulumiset täältä,

      • OK.

        Lukekaas täältä vielä "Tertun" kommentit:

        http://terttu.blogspot.com/

        Pieni katkelma tuosta jutusta:

        "Torstain sekoilusta selviydyttyä (ei liity Kansaan vaan siihen kovasti "arvostettuun" taiteilijaan jonka mielestä olemassa ei ole fysiikan lakeja. On vain asennevammaisia teknikoita) käytiin perjantaina Järvenpäätalolla ihmettelemässä. Kansan kanssa ei oo tollaista ongelmaa ollut. Se sentään tietää mitä se haluu ja osaa sen sanoa. Eikä eq:n käyttöä tarvii pelätä."

        ( Tuo "arvostettu" taiteilija jota tuossa äänimies "Terttu" kritisoi oli varmaankin Tomi Metsäketo. Sellaisen käsityksen minä ainakin sain. Sen aikaisemmin olleen Amado mio- konserttijutun perusteella )


    • Poppana1

      Kiitokset Uralinille kivasta konserttijutusta! =D

    • 53v

      Joopa joo, tulihan siellä oltua katsomassa ja kuuntelemassa minäkin.

      - Iso oli orkesteri n. 10 henkeä, kolmen puhallin soittajaakin.

      - Pikkasen jäi sellainen maku, jotta kovasti kehui itseään, ehkäpä syystäkin, mene ja tiedä. 40 v vuoden ura hieno saavutus huipulla.

      - Hanna-Riikka Siitonen esitteli auliisti suuria rintojaan avokaulaisessa asussaan. Oli silmänruokaa näin miespuoliselle kuuntelijalle.

      - Hyvää jatkoa vaan T.Kansalle, ääni yhtä mahtava kuin 60 luvulla

      • Teppo Tulppu

        Meikäläinen oli Tapani Kansan konsertissa Lahdessa 26.10.
        Lahden konsertissakin Hanna-Riikalla oli varsin avokaulainen mekko. Kieltämättä mukava katsella, kun hänen kiitettävän kokoinen rintavarustuksensa herkullisesti heilahteli siellä lavalla ripaskaa tanssiessa.

        Tapsan tyyliin on aina enemmän tai vähemmän kuulunut tietynlainen itseriittoisuus. Vaikka tokihan 40 vuoden ura huipulla on niin hieno saavutus, että ymmärrettävästi siitä saa ylpeä ollakkin.
        Lauluääni T.Kansalla tosiaan pelaa ja soi helkkarin komeasti, ja vaikuttaa sillä hepulla sitä energiaakin esiintymisessä riittävän reippaanlaisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe