Uusi iso Fiat (Project 194)

Ajomies

Sattuuko kenelläkään olemaan mitään nettiosoitteita tai muuta tietoa tulossa olevasta uudesta, Marean korvaavasta isosta Fiatista, jonka esittelyn pitäisi tapahtua joskus tämän vuoden lopulla?

Seuraavasta Golfistahan on ollut spekulaatiota ja tietokoneella tehtyjä "tältä se ehkä näyttää"-kuvia liikkeellä jo kauan, mutta tuosta uudesta Fiatista en ole kuullut juuri mitään.

5

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roma

      Bellissimassahan oli juttu,että projekti pantiin
      uusiksi.Ulkonäkö ei miellyttänyt,oli pelattu
      liian varman päälle ja saatu "ei mitään"
      Autosta oli myös jo kuvia. Eli nyt haetaan
      hyvää eikä keskinkertaista.Varmaa lienee,että
      iso Fiat ei joudu tänä vuonna.
      Eli muuten oli jo talvella valmista,mutta
      ulkonäkö uusitaan.

      • Roma

        Fiat/Lancia divisioonan päällikkö Gianni Coda on
        ollut lähes totaalisen tyytymätön uuden ison
        Fiatin prototyyppiin ja palauttanut sen lähtö-
        ruutuun.Arvostelua sai niin auton muotoilu kuin
        sisätilojen suunnittelu,mikä ei uutisen mukaan
        vastannut alkuunkaan tämän kokoluokan yleistä
        (ylellistä) tasoa."Auto on luonnossa jopa rumempi
        kuin luonnoskuvissa",sanotaan Codan tokaisseen.
        Suunnittelusta on tähän asti vastannut Fiatin oma
        muotoiluosasto,mutta nyt se annettaneen Giugiaron
        Italdesignille. Uusi iso Fiat tullee kauppoihin
        vasta 2004-2005. Auto hyödyntänee hiljattain
        julkistetun Lancia Thesiksen tekniikkaa ja
        rakenteita.
        Ylläoleva on lainattu kerholehti Bellissiman
        numerosta 1/2003.


      • Ajomies
        Roma kirjoitti:

        Fiat/Lancia divisioonan päällikkö Gianni Coda on
        ollut lähes totaalisen tyytymätön uuden ison
        Fiatin prototyyppiin ja palauttanut sen lähtö-
        ruutuun.Arvostelua sai niin auton muotoilu kuin
        sisätilojen suunnittelu,mikä ei uutisen mukaan
        vastannut alkuunkaan tämän kokoluokan yleistä
        (ylellistä) tasoa."Auto on luonnossa jopa rumempi
        kuin luonnoskuvissa",sanotaan Codan tokaisseen.
        Suunnittelusta on tähän asti vastannut Fiatin oma
        muotoiluosasto,mutta nyt se annettaneen Giugiaron
        Italdesignille. Uusi iso Fiat tullee kauppoihin
        vasta 2004-2005. Auto hyödyntänee hiljattain
        julkistetun Lancia Thesiksen tekniikkaa ja
        rakenteita.
        Ylläoleva on lainattu kerholehti Bellissiman
        numerosta 1/2003.

        Hyvä että Coda on pistänyt asiat järjestykseen. Fiatin viime aikojen ehkä suurimmat ongelmat ovat mielestäni liittyneet lässähtäneeseen muotoiluun sekä muovisen ja halvan oloisiin sisätiloihin. Jälkimmäinen ei ole pikkuautosegmentissä niin paha juttu, mutta jos tehdään isoa autoa, niin sisätilojen hyvä laatu näyttelee usein tärkeää roolia ostopäätöstä tehtäessä.

        Italdesigniltä on tullut aiemmin pääosin hyvää tavaraa, joskin joitain epäonnistumisiakin. Toivottavasti iso Fiat tulee edustamaan hyvää tyylikästä muotoilua ja aikataulussa päästään pikemminkin tuon 2004-2005 haarukan alku- kuin loppupäähän, ettei tuote ole jo markkinoille tullessaan vanhentuneen oloinen.


      • Automies
        Ajomies kirjoitti:

        Hyvä että Coda on pistänyt asiat järjestykseen. Fiatin viime aikojen ehkä suurimmat ongelmat ovat mielestäni liittyneet lässähtäneeseen muotoiluun sekä muovisen ja halvan oloisiin sisätiloihin. Jälkimmäinen ei ole pikkuautosegmentissä niin paha juttu, mutta jos tehdään isoa autoa, niin sisätilojen hyvä laatu näyttelee usein tärkeää roolia ostopäätöstä tehtäessä.

        Italdesigniltä on tullut aiemmin pääosin hyvää tavaraa, joskin joitain epäonnistumisiakin. Toivottavasti iso Fiat tulee edustamaan hyvää tyylikästä muotoilua ja aikataulussa päästään pikemminkin tuon 2004-2005 haarukan alku- kuin loppupäähän, ettei tuote ole jo markkinoille tullessaan vanhentuneen oloinen.

        Nimittäin se, että miksi Fiat yleensä haluaa lähteä kilpailemaan suurten autojen sekaan, kun viimeisin ISO Fiat on niinkin kaukaa kuin 80-luvulta, siis Croma. Fiatilla ei oikein tuo status riitä, sillä sitäkin tarvittaisiin jos meinataan pärjätä.


      • Ajomies
        Automies kirjoitti:

        Nimittäin se, että miksi Fiat yleensä haluaa lähteä kilpailemaan suurten autojen sekaan, kun viimeisin ISO Fiat on niinkin kaukaa kuin 80-luvulta, siis Croma. Fiatilla ei oikein tuo status riitä, sillä sitäkin tarvittaisiin jos meinataan pärjätä.

        Onhan noita isoja autoja muillakin ei-status merkeillä, kuten Citroënillä, Renaultilla, Peugeotilla, Daewoolla, Hyundailla... Markkinoilla on sellaisiakin ison auton hankintaa harkitsevia, joille tärkeämpää on se kuinka paljon autoa eurolla saa kuin mahdollinen statusarvo.

        Mutta olet kyllä oikeassa, että Fiatin leipäpuu on nimenomaan noiden pienempien autojen tekemisessä ja painopisteen tulisi olla siellä. Vähänpä noita Hyundai Sonatoja ja Daewoo Evandoja on liikenteessä vastaan tullut, eli onko bisneksenä hyvä, sitä en osaa sanoa. Mutta ihan itsekkäistä syistä toivon uutta isoa Fiattia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii Ähtärin salaiset asiat!

      Ylen uutisen mukaan tuntematon määrä Ähtärin poliitikkoja pääsee mukaan esitutkintaan ja mahdollisesti syyteharkintaan.
      Ähtäri
      97
      1867
    2. Yritätkö päästä

      Yli kaivatustasi?
      Ikävä
      159
      1766
    3. Vihjelista

      Kerro joku vihje, jos vielä kinostaa enemmän kuin kiviä 🪨🪵 ja haluat yhteydenottoa 👇
      Ikävä
      114
      1502
    4. Mitä haluaisit sanoa

      Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.
      Ikävä
      91
      1437
    5. Saksan demareille rökäletappio - oikeistolle taas rökälevoitto

      AfD oli vaalivoittaja ja vaikka varmaan jää oppositioon, niin pakko on ottaa huomioon. Ruotsissakaan SD ei istu hallitu
      Maailman menoa
      186
      1148
    6. Nainen ihanainen, kaunistut vuosi vuodelta

      Eli ei vuosien kertymisestä ainakaan sinun kohdallasi kannata murehtia. Minua huolettaa se, miten paljon menetän joka vu
      Ikävä
      33
      1036
    7. En luovuta

      Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail
      Ikävä
      59
      948
    8. Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea

      Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja
      NATO
      165
      945
    9. Yritin alkaa nukkumaan

      Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une
      Ikävä
      46
      876
    10. Sinä ihana, olet niin joka päivä mielessä

      rakkaana pidän ja hellittelen nimelläsi kuin mikäkin hömelö, yksikseni juttelen sinulle, ja välillä naurahdan kun vain k
      Ikävä
      39
      867
    Aihe