Parasta viskiä?

JukeZ

Mikä on parasta viskiä? Työkaverit tästä toisinaan väittelee, ite en oo vielä hyvää viskiä löytänytkään, eli en ainakaan toistaiseksi ole viskin ystäviä. Mut mitä mieltä te ootte?

36

5075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muikkukukko

      Lagavulin on hyvää.

    • viskisieppo

      Laphroaig on makoisaa!

      • tsap

        Irlantilaiset viskit ovat OK. Niillä ei ole tätä savuisuus tautia juuri ollenkaan. Jameson ja Bushmills ovat eniten myytyjä merkkejä ja niistä on hyvä aloittaa tutustuminen Whiskyjen maailmaan. Skottien älyttömän väkevät seokset voi ottaa käyttöön siinä vaiheessa kun makuaisti tylsyy.


      • Juha

        Single maltithan ne nimenomaan on hyviä ja voinpa antaa ääneni vaikka tuolle Laproaighille, on hyvää kamaa!


      • Viskeeraaja

        M/S Viking Cinderellan pubissa (Admiral Hornblower) on ollut hieno valikoima mallasviskejä. Saapastelin siellä kerran tiskin ääreen ja pyysin piruuttani "venetervaa" kokeillakseni, ymmärretäänkö noinkin hämärä tilaus. Baarimikko tempaisi oitis hyllystä Laphroaig-pullon, varmisti kuitenkin "tätähän tarkoitit".

        Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella!


      • Anonyymi
        tsap kirjoitti:

        Irlantilaiset viskit ovat OK. Niillä ei ole tätä savuisuus tautia juuri ollenkaan. Jameson ja Bushmills ovat eniten myytyjä merkkejä ja niistä on hyvä aloittaa tutustuminen Whiskyjen maailmaan. Skottien älyttömän väkevät seokset voi ottaa käyttöön siinä vaiheessa kun makuaisti tylsyy.

        Irlantilainen viski on Whiskey


    • Viskeeraaja

      Skottiviskit jaetaan kahteen pääluokkaan: sekoiteviskit (blended) ja mallasviskit (single malt). Sekoiteviskeissä on mallasviskin ohella jyväviskiä (grain whisky), joka on maultaan neutraalimpaa kuin mallasviskit.

      Mallasviskeissä on enemmän persoonallisia makueroja kuin sekoiteviskeissä. Islayn saarella tehdään kaikkein savuisimman ja turpeisimman makuiset mallasviskit. Niistä joko pitää tai ei. Itse olen Islayn viskien ylin ystävä. Edellä on jo mainittu kaksi saarelta tulevaa suurta suosikkiani Lagavulin ja Laphroaig. Bowmore on kolmas erinomainen Islayn tuote.

      Vähän pohjoisempaa Skyen saarelta tulee upea Talisker, jossa on myös makua ja persoonallisuutta tavanomaista enemmän. Makuelämykset menevät siinä hieman merilevän ja suolan suuntaan! Kaapissani on juuri nyt litran leka Taliskeria "työn alla". Pieni siivu silloin tällöin yömyssyksi...

      Jos odottaa mallasviskiltään vähemmän tervaisuutta, niin Glenlivet ja Glenfiddich ovat ihan kelvollisia valintoja, "helppoja juotavia". Glenfiddich taitaa olla peräti maailman eniten myyty mallasviski.

      Mallasviskit ovat valitettavasti kalliimpia kuin useimmat sekoiteviskit. Niistäkin löytyy melko hintavia, esimerkiksi monen arvostama Chivas Regal. Itse en osaa arvostaa Chivas-veljesten viskiä kovinkaan korkealle.

      Itse juon viskini pienen vesitilkan kera (20-30 % viskin määrästä). Se tuo viskin aromit paremmin esiin alkoholin terävyyden takaa. Liiaksi vettä ei pidä lotrata ja jäät ovat ainakin minulle viskin yhteydessä kauhistus!

      • viskisieppo

        Jäi epäselväksi, että ostatko viskisi cask strengthinä ja siihen vettä lisäät, vai lisäätkö ihan kaikkiin? Se on totta että cask strengthiin vettä kannattaa laittaa, mutta enpä enää valmiiksi laimennettuihin menisi lotraamaan.
        (ja kuka tahtookaan ostaa vettä pullossa, jos viskiä kerran lähtee noutamaan :) )

        Vielä sellainen juttu lisäyksenä alkuperäisen kysymyksen esittäjälle, että ostaessasi pullon Laphroaigia saat pläntin maata kaupan päälle. :) Se on sellainen about 30x30 cm alue, mutta hyvä sillä on kavereille pullistella.


      • Viskeeraaja
        viskisieppo kirjoitti:

        Jäi epäselväksi, että ostatko viskisi cask strengthinä ja siihen vettä lisäät, vai lisäätkö ihan kaikkiin? Se on totta että cask strengthiin vettä kannattaa laittaa, mutta enpä enää valmiiksi laimennettuihin menisi lotraamaan.
        (ja kuka tahtookaan ostaa vettä pullossa, jos viskiä kerran lähtee noutamaan :) )

        Vielä sellainen juttu lisäyksenä alkuperäisen kysymyksen esittäjälle, että ostaessasi pullon Laphroaigia saat pläntin maata kaupan päälle. :) Se on sellainen about 30x30 cm alue, mutta hyvä sillä on kavereille pullistella.

        Lisään todellakin vettä tuon pikkutilkan (~25 %) ihan normaalivahvuiseen (40 %) viskiin; tynnyrivahvuiseen (55-60 %) lorautan hieman enemmän. Makunsa kullakin. Tottahan toki minulle viski laimentamattomanakin maistuu, mutta pienen vesitilkan kanssa vieläkin paremmin!

        Olenpa hankkinut minäkin tuon elinikäisen "vuokraoikeuden" neliöjalkaan Islayn saaren maaperää Laphroaigin tislaamon tuntumassa. Vielä en ole "palstallani" vieraillut, mutta haaveessa on hyvä elellä. Markkinointikikka taisi olla Iain Hendersonin käsialaa. Mies jäi viime vuodenvaihteessa eläkkeelle johdettuaan Laphroaigia 14 vuotta. Mies on toiminut nuorempana laivan konemestarina – kelpo meriitti viskitislaamon johtoon!

        Taliskerista vielä: se on aavistuksen tujumpaa kuin useimmat muut merkit, jotka on nykyisin normaalisti laimennettu 40-prosenttisiksi. Taliskerin lukema on 45,8 %.


      • Duff man

        Pieni pilkun viilaus: Mallasviskitkin jaetaan kahteen pääryhmään Pure maltiin ja single maltiin. Pure malt on mallasviskien sekoitus ja single malt on yhden tislaamon sekoite eri eri vuosikertoja eli kypsyysasteita. Pure maltin eivat meilläpäin ainakaan ole kovin suosittuja. Kyllä single malt jyrää.
        Lisätään suosikkilistaan vielä kymmenvuotias Singatory. Tämäkin on Islay-viskiä. Ehkä hieman pehmeämpi kuin Laphroigh ja Lagavulin.


      • viskiseppo
        Duff man kirjoitti:

        Pieni pilkun viilaus: Mallasviskitkin jaetaan kahteen pääryhmään Pure maltiin ja single maltiin. Pure malt on mallasviskien sekoitus ja single malt on yhden tislaamon sekoite eri eri vuosikertoja eli kypsyysasteita. Pure maltin eivat meilläpäin ainakaan ole kovin suosittuja. Kyllä single malt jyrää.
        Lisätään suosikkilistaan vielä kymmenvuotias Singatory. Tämäkin on Islay-viskiä. Ehkä hieman pehmeämpi kuin Laphroigh ja Lagavulin.

        Noo mitäs sitten on VATTED MALT?


      • Viskeeraaja
        viskiseppo kirjoitti:

        Noo mitäs sitten on VATTED MALT?

        http://www.whiskycenter.se/skotsk_puremalt_whisky.htm

        "Vad är en Vatted Malt Whisky ?
        En vatted malt är en blandning av maltwhisky från olika destillerier.
        En vatted malt kan innehålla allt från två
        till hundra olika sorters single malt.
        Oftast hålls recepten på blandningarna hemliga.
        Kallas även för Pure Malt eller ibland bara för Malt eller Skotsk Malt."


    • Tuna
      • Viskeeraaja

        Hieno sivusto! Kiitoksia linkkivinkistä. Jaksamista vapaaehtoistyössäsi viskin lähetyssaarnaajana!


      • Tuna
        Viskeeraaja kirjoitti:

        Hieno sivusto! Kiitoksia linkkivinkistä. Jaksamista vapaaehtoistyössäsi viskin lähetyssaarnaajana!

        Kiitos vaan kehuista. Kuten sivuillanikin kerroin, rakentelen tuota sivustoa aina kun siltä tuntuu. Pari päivitystä olisi taas loman tullessa tarkoitus tehdä. Riippuen toki siitä miten aika riittää :-) Kannattaa siis aina silloin tällöin käydä tarkistamassa löytyykö sivuilta mitään uutta!


      • Kenguru- John
        Viskeeraaja kirjoitti:

        Hieno sivusto! Kiitoksia linkkivinkistä. Jaksamista vapaaehtoistyössäsi viskin lähetyssaarnaajana!

        suurkiitokset "tunalle" erittain asiantuntevista sivuista. Hienot sivut todella. Kiitos !


    • Bokma Man

      Johnny Walker Black 12 y on parasta.Bokma genever on hyvvee.Highland Park 18 y on aivan ylihintaista kuraa.Lagavulinia en ole ostanut enkä osta.Sanovat,että Lagavulin 16 olisi ollut -80 luvulla parempaa.Aivan ylihintaistaPortviinit on mielenkiintoisia.Ja granaattiomenamehu on hyvvee!!!!!!

    • Pallokas1

      Ostin pienen pullon Gordon Giniä,Bokman ja Johnny Walker Black Whisky 12 joka toimii aina.Bokma on kyllä yllättävän hyvää ja suht edullista,tosin vain 0,5 pottu ja jotain 15ekee.Ohan siinäkin hintaa mutta ei mitään ilmatteeksi saa.Jännää,kun yksi pieni grogilasi siis tosi pieni riittää Bokmaa niin menee hyvin päähän.Eli humalluttaa niin kuin alkoholin kuuluukin.Vai juoko joku täällä alkoholia jostain muusta syystä kuin humaltumisesta.Jos ei halua humaltua niin ei kannata ottaa alkoholiakaan.Juo sitten vain mehuja ja vettä.Minä olen kohtuukäyttäjä.Eli otan vain vähän nautinnoksi.Ehkä yksi-kaksi Keisari Kellari olutta ja kaksi Johnny Walkeria,yksi Bokma.Illalla.Annokset on pieniä Grogilaseja.Oluet puolen litran tölkkejä.

    • laatutuomari

      Luulisin laadullisesti parhaimmat viskit ovat skotteja.

      • Pallokas

        Monet halvat nuoret whiskyt on tynnyrinpesuvettä.Eli ainakaan minä en saa juotua niitä.Maistuvat kitkeriltä,karvailta,pahalta,viinalta eli viinan maku puskee läpi,jätän kaikki semmoiset Alkon hyllylle.Jos ei olisi muita vaihtoehtoja niin lopettaisin kokonaan alkoholin käytön.Onneksi on Johnny Walker Black.The Best.

        Johnny Walker Red Labelia en ole ikinä ostanut enkä osta.Se on haukuttu todella kurjaksi kusiliemeksi ja uskon,että sitä se on ilman omaa kokeiluakin.Mutta Fernet Branca on pahinta kusta mitä voit kurkkuusi kumota.Siis hyi vittu,Italialaisten kusta.Oikein painajaismainen paska Fernet Branca.


    • vhuiuh

      Laphroaig on hyvää. Olen juonut vain kymmenen vuotiasta , muut ovat luultavasti parempia.

    • Pallokas

      Mie olen kokeillut monia eri whiskyjä.Esim.Highland Park 18 vuotias.Aivan ylihinnoiteltua.Ihan hyvää mutta ei niin hyvää,että siitä 80€ kannattaa maksaa.Johnny Walker Black 12 on halvempaa ja paljon parempaa,itseasiassa parasta viinaa mitä voi kurkkuun kaataa on Walker Black.Joo Skotit osaa whisky jutut.Tuskin joku Japanilainen whisky on hyvää.En ottaisi riskiä kokeilemalla.Ne,kun on aivan järkyttävän hintaisia ja varmaan ihan perseestä.Se on niin,että tietyissä maissa osataan tietyt asiat.Kuulostaa itseasiassa oudolta Japanilainen whisky????Siis mitä vittua????

      Meikän Top lista:
      -Johnny Walker Black 12
      -Bokma(Menee hyvin päähän jo pieni grogilasi)
      -Koff 3(hyvä halpa olueksi)
      -Keisari Kellari olut

      Sitäpaitsi Johnny Walker Blackia ei tartte plissata vedellä.On parasta raakana,pehmeän makuista,löytyy savua,tasapainoinen.Toisin kuin kalliit tai halvat mallas whiskyt niin niihin pitää laittaa muutama teelusikallinen vettä,että maku pyöristyy.Hankalaa ja aikaa vievää.Elämä on mukavampaa pienessä kännissä,kun ei muutakaan tekemistä ole.

    • Keisari 2

      Koff kolmonen pienistä olutpurkeista jää avauslipuke käteen eikä tölkki avaudu.Vituttaa moinen juttu.Nyt ostan vain Keisari kellari olutta.

      Laatu kusee joka asiassa tänä päivänä.

    • JuoppoTratti

      Nyt Johnny Walker Black 12 Y Whisky tökkii.Polttaa vatsassa.Ei hyvä.Bokma Genever ei polta yhtään vatsassa.Maku on pehmeä ja miellyttävä.Lisäksi Bokma tulee halvemmaksi kuin Johnny Walker.Saan kaksi pottua eli yhden litran Bokmaa 31 eurolla,kun taas whisky 0,7 litraa maksaa jotain 46€.Bokma menee paremmin päähän kuin Walker vaikka siinä on vain 38% alkoholia.Walkerissa on 40%.

      Top lista tänään:
      -Bokma Genever
      -Velkopovicky Kozel Premium Lager
      -Sandels 4
      -Kukko Pils 4

      Tänään täytyy testasta kumpi on parempaa Sandels vai Kukko?Ettei tartte liian monia merkkejä ostaa.

      Kaurapuuro on kanssa hyvvee.

    • Vitutus

      Siis nää kaikki on niin makuasioita.Arvostelussa Murphys Stout olut on saanut todella ylistäviä kehuja.Joku paukapää sanoi myös,että olisi muka helposti juotavaa.Paskapuhetta.Itse en saanut kunnolla juotua sitä.Karvasta,pahaa,hyi vittu.Siinä on typpikaasupatruuna sisällä.Jos ei olisi muuta kuin Murphys Stoutia niin lopettaisin juomisen kokonaan.Arvosanani Murphys Stoutille 0-.Viemäriin mokoma kura.Sitten taas juomat joista minä tykkään niin nää kusipää idiootti arvostelijat haukkuu maan rakoon.Vitun neidit.Ja ääliöt.Turpaan täytyy vetää sitä joka kehuu Murphyä.Nokka verille!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Jomar

      No niin nyt on uusi makulista tässä:
      -Bokma(Pehmeää,Hyvvee,Menee päähän hyvin)
      -Sandels 4 olut(Vitun hyvvee)
      -Keisari kellari olut(Myös vitun hyvvee)

      En juo enää whiskyä.Johnny Walker Black alkoi tökkimään.Liian makeaa kuin marjamehua joisi ja aivan liian kallista.Vitun Skottihameisten nynnyjen juomaa.0,5 litran Bokma pottu maksaa 15,50€.Kaksi niitä 31€ ja vielä jää olut rahaa,jos vertaa Walkeriin joka maksaa 46€.Toinen juttu Sandelsista.Täällä Salessa kolmos Sandels maksaa 1,95 0,33 tölkki.Sama 0,33 tölkki nelos Sandelsia Alkossa maksaa myös 1,95.Eli ostan mieluummin nelosta.En ymmärrä,että Murphys Stout olut on niin kehuttua.Itse en saanut kunnolla juotua,kun maistui niin vitun pahalta.Hyi vittu,kun Murphys on kaameaa kuraa!!!!

    • Jokainen tavallaan

      Juoppopellet remuavat ja väittelevät asiasta joista eivät ymmärrä tuon taivaallista.
      Viski alkoholiprosentit eivät takaa yhtään mitään liittyen laatuun. Se, että onko alkoholi 40 tai 43% ei merkitse mitään. Viskiä juodaa sen maun takia - ei prosenttien. Jos ei ole varaa ostaa kunnon viskiä on parempi ostaa tarjouskaljaa lähimarketista - känniin siitäkin tulee ja se on tärkeintä juopporetkulle.

      Itse en koskaan katso mitä viski tai olut maksaa, tärkeitä on se mitä pullon sisällä on, ei sen hinta. Jos pullo miellyttää ja hinta on 100€ se ostetaan, jos miellyttää oikein paljon ja se maksaa 250€ se ostetaan. Näin se vain menee. Tosin niitä pulloja ostetaan ja kulutetaan noin 4-5 vuodessa ja nautitaan joka tipasta.

    • Susa Huovinen3

      No just on oikein hifistelyä tommonen.En tarkoita,että pitää vetää lärvit mutta vähän vain lääkkeeksi.Esim.Kolme grogilasia Bokmaa,kaksi nelos Sandelsia,ehkä yksi Kukko.Mikä muu kuin humaltuminen on alkoholin tarkoitus.Ei mikään.Eikä noi kalliit liemet ole yhtään sen kummempia kuin eräät halvemmat.Esim.Highland Park 18 y whisky,hinta jotain 80€ niin ei todellakaan ole hintansa arvoista.Aivan ylihinnoiteltua.Petyin karvaasti kyseiseen tisleeseen.En osta ikinä enää sitä.Siitä on aikaa,kun ostin tota.Mitä järkeä tossakin on,että 5 pottuu säilyttää vuoden päivät.Otatko kenties yskälääkemitallisen,jotain 15 millilitraa kerran viikossa?Siitähän tulee vaan vittuuntuneeksi.Mielestäni on parempi kun ei ota lainkaan kuin,että pitää moista peliä ja pikkurilli pystyssä snobien tapaan.Hyi olkoon.Hihihihiii.Toi on kyllä totta,että useat halvat whiskyt on tynnyripesuvettä.Mutta ei sillä silloin ole enää merkitystä,jos ottaa useamman annoksen niin suu turtuu ja on aivan sama mitä kuraa juo.Näin se vaan on?Mie oon juoppo!

      Elkää nyt vaan juoko alkoholia koska se on epäterveellistä.Kyllä minä tiedän.Minä olen raivoraitis ääliö.Ja minua pitää totella tai vedän herneen nenään.Eduskunnan kyselytunnilla minua ei saa kyseenalaistaa mistään asiasta.Minä tiedän ja osaan kaiken.Olen itse täydellisyys!Heil terveellisyys.Ja vähät vanhusten huolenpidosta.Vankeista pidetään parempaa huolta kuin vanhuksista.Siis haloo????Mitä vittua Huovinen oikein duunaa?????Äääliö!!!!!
      Kyllä se on niin,että vankien pitää kärsiä vitun huonolla ruoalla ym.Ja vanhuksille pitää laittaa sisäfileetä ja hanhenmaksapalleroita pariisinperunoilla.Ja Huoviselle kylmää ohrapuuroa.Ja Virkku,oikein virkainto kuntaliitospäsmäri!!!!Ärsyttävä ämmä!!!!!!!!!!

      • Jokainen tavallaan

        Ota sitä Bokmania aivan vapaasti - minä en, koska valitsen juomat niiden maun en hinnan perusteella. Juon noin 5 pulloa hyvää viskiä vuodessa ja noin 60 pulloa laadukasta mallasjuomaa sekä noin 10 pulloa punaviiniä ja pullon konjakkia.
        Tästä tulee keskimäärin noin 5*0.7litraa*0.48% 60*0,5*0.06% 10*0.75*0.13% 1*0.7*0.43%=4,756 litraa 100% alkoholia.
        Tähän kun otetaan lisäksi ravintoloissa nautitut alkoholit päästää noin 6 litraa 100% alkoholia vuodessa, eli selvästi vähemmän kuin keskimääräinen kulutus.

        Tämä riittää mainiosti minulle. Nautin joka tipasta ja yritän vähentää entisestään kulutusta. Sinä voi juoda niin paljon kuin haluat ja mitä tahansa. Jos ei ymmärrä tai pidä mallasviskeistä - ei niitä kannata juoda, yksinkertaista. Sitä varten on myynnissä paljon eri laatuisia ja tyyppisiä alkoholeja - jokaiselle jotain, osa ei tarvitse mitään.

        Jos tuntuu oudolta - kannattaa tarkistaa lääkitys ja varsinkin sopivatko lääkkeet alkoholin kanssa nautittaviksi....juttusi ovat kohtuullisen harhaisia.


    • Huovinen2

      Älä vitussa.Lääkkeistä ei ole vitunkaan hyötyä.Enkä käytä niitä.
      Makuasiat ovat kaikilla omanlaisiaan.En ala juomaan Murphys Stoutia sen takia,että täällä sitä kehutaan ja ylistetään.Se on vitun pahaa kuraa.Jännä,kun noissa Englantilaisissa sarjoissa Sydämen asialla,Emmerdale,ym.Ne juo lähes mustan väristä olutta isoista kolpakoista.No kyllä ne on sen näköisiäkin,ei mitään ruudinkeksijöitä.Idiootteja ovat ne!!!!Musta kura on pehmentänyt aivot!

      Mallasvhiskyistä niin niihin pitää laittaa muutama teelusikallinen vettä,että maku pyöristyy.Eli siitä tulee Blended whiskyä.Ja whiskypikarista nauttia pitää tommoisia.Voi vittu mitä hifistelyä.Alkoholin perimmäinen tarkoitus on humalatila,piste....Ei lisättävää tohon.Jos haluan hyvä makuista juomaa niin voin juoda marjamehua ja tulee rutosti halvemmaksi kuin satasen vhiskypottu.Vhiskyissä on e-150 sokerikulööri jolla saadaan vhisky tummemman väriseksi.Se on epäterveellinen ainesosa.Värilliset viinat on epäterveellisiä.

      Enkä minä juo paljoa.Vain vähän,ihan vain lääkkeeksi.Ite olet vainoharhainen!!!!!!!!!!!!!!

    • Jokainen tavallaan

      Harhat jatkuvat "mallasvhiskyistä niin niihin pitää laittaa muutama teelusikallinen vettä,että maku pyöristyy.Eli siitä tulee Blended whiskyä." Ei tule, mallasviskeihinkin laitetaan usein vettä - aika harva mallasviski myydään tynnyrivahvuisena. Blended viskissä on aina useampaa mallasviskiä ja/tai jyväviskiä. Sekoiteviskit jaetaan vielä moneen eri osaa, mutta veden lisääminen ei viskistä tee sekoite eli blended viskiä.

      Alkoholin perimmäinen tarkoitus vaihtelee käyttäjän mukaisesti. Sinä saat käyttää juuri niin paljon kuin katsot tarpeelliseksi. Minä nautin hyvästä juomasta ja sen rentouttavasta vaikutuksesta - en humalasta. Kerralla menee noin 1-3 ravintola-annosta - riittää aivan mainiosti - minulle. Ja on riittänyt jo pitkälti yli 30-vuotta - eli kokemustakin asiasta löytyy.

      Viskeissä ja muissakin "väriviinoissa" saa käyttää sokerikulööriä, aika moni "oikean" mallasviskin tuottaja pidättäytyy moisesta aineesta ja ko seikka ilmenee etiketistä yleensä no coloring added tekstillä.
      Jokainen tavallaan - tai sitten ei.

    • Bokma

      No tarkoitin kärjistetysti ton blended jutun.Tiedän,että Johnny Walker Black 12 sisältää yli 40 eri whiskylaatua ja jokainen on vähintään 12 vuotta vanhaa.Mutta makeaa se on mielestäni.Kuitenkin hyvänmakuista kuin marjamehua joisi.Alkoholi on siinä mielessä ärsyttävää,että se on riippuvuutta aiheuttava aine.Ja rahat menee.Ja nukkumiseen vaikuttaa häiritsevästi.Eli voi herätä kolmelta yöllä kuselle eikä senjälkeen tule enää uni kuin muutaman tunnin päästä.Saa nähdä kauanko Bokma kausi kestää?Vai palaanko taas Walkeriin.Red label on pahan makuista tynnyrinpesuvettä.Iso ero Blackiin.Toisaalta Bokma tulee taloudellisesti edullisemmaksi kuin Walker.Ja maku on pehmeä ja hyvä ja menee tehokkaasti nuppiin.

    • Bokma

      Menin taas tyhmyyksissäni ostamaan Johnny Walker Black 12 Y Whiskyä.Tökkii.Bokma maistuu pehmeämmältä,paremmalta,on halvempaa.Kaikki Whiskyt tökkii.Skottihameisten nynnyjen juomaa.On se jäätävän näköistä,kun miehellä on hame eli kiltti.Hyi olkoon.
      Bokma is the best!

      • Pirkkamaisteri

        Rohkenenpa tituleerata itseäni jonkin sortin viskiharrastajaksi ja ihmettelen, ettei Pirkka-viskiä ole vielä kukaan nostanut ykköseksi. Äärettömän maukas mutta silti niin raikkaan makuinen ja ainakin minulle itselleni paras viski, joka on tähän mennessä tullut vastaan. Runsaastihan se näyttää kehuja tälläkin viskiforumilla saavan, joten en liene yksin mieltymykseni kanssa. Kokeilkaapa!


    • xbxbvxbvb

      Balvenie doublewood ja Glenfiddich mallasviskeistä. Grant's blendedviskeistä.
      Nykyään en enää juo alkoholia, mutta nuo ovat jääneet mieleeni varsin suunmukaisina juomina.

    • Anonyymi

      Nuorena jantterina piti esittää kovaa ja joko Chivas Regal, Jameson, tai Jack Daniels. Semmoisenaan tai yhdellä jäällä.

      Todellisuudessa en niistä liiemmin välittänyt. XO konjakit menee ja maistuu paremmin.

      En ole anniskelu ravintolassa käynyt abaut 10 vuoteen. Jos tilaisin niin jotain voimakkaasti savun makuista. Ne on hyviä, oikeesti.

      Tv TimmyH

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe