Aloin tänään pudistamaan ekaa kertaa 100l akvaarioni suodatinta (hydor CRYSTAL k20), kun näytti aika mönjäseltä vaikka ei oo kyl ollu toiminnassa vasta kun 3vkoa.(ei olis ehkä ollu viel välttämätöntä, pesi se akvaariosta otetulla vedellä, OK?)
Kas kummaa siellä oli luultavasti miljoonakalan poikasia, raatoja siis ja 1 elävä, jonka päästin takaisin akvaarioon. Ei oo kyllä näkynyt sitä yhtäkään eli joku varmasti söi senkin... Miten näin on päässyt käymään ja mitä tehdä? oli täysi yllätys, että joku on synnyttänyt poikasia,siis en ollut niitä ennen nähnyt vaikka olen kovasti koittanut tarkkailla. Pitäskö hommata joku kelluva poikas allas? Mistä tiedän milloin kantava naaras pitää siirtää sinne ja miten tulee muuten toimia?
poikasia suodattimessa!
2
326
Vastaukset
- fisu
ovat yleisiä. Menevät kait sinne jo osa munina ja kuoriutuvat siellä, toisaalta osa saattaa mennä virtauksen ja imun mukana kuoriuduttuaan. Meillä on yleensä ollut sisäsuodattimissa ainakin corydoraksen poikasia, ovat kasvaneet kiitettävästi eli jotain sapuskaa menee sinne asti. Kuolleita emme ole nähneet, koska suodattimet ovat likaisia, kun ne pesemme. Liikkuvat poikaset vadin pohjalla on helppo huomata, olemme kanssa laittaneet altaaseen takaisin ja siellä ovat kasvaneet ja porskineet hyvin. Nyt kun ulkosuodatin, metsästys ei suodattimissa enää kannata, koska putsausvälit sen verran pitkät, että kuolevat joko ravinnon puutteeseen tai tilan ahtauteen kait.
Yksi hyvä keino on laittaa esim. kudetusaltaaseen esim. Micronin päälle tavallinen nylonsukka ja virtaus ensin pienemmälle, niin imeytymistä ei tapahdu ja suodatustehoa voidaan lisätä poikasten kasvaessa.- kertojat
saanen huomauttaa, että miljoonakala kuuluu synnyttäviin hammaskarppeihin, eikä näin ollen kude. ( ei millään pahalla )!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su19112872- 826255
- 1175819
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495532Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234442- 924340
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434322Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424241Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334198Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483747