hampaiden puhdistus väline? eläinlääkärit hoi.

........

Hei.
Eläinlääkärini ei puhdista hampaita valveilla ollessa ja muutenki se olisi eläinlääkärin tekemänä liika stressaavaa sydämen läppävikaiselle ja munuaisten vajaatoimtaiselle koiralle, jolla ikää 11v, niin eläinlääkärini sanoi, että niitä instrumenttteja voisi ostaa instrumentariumista. No soitin sinne ja siellä sanottiin, että ei myydä enää ja antoi tällaisen nimen: general electric
http://catalogs.datex-ohmeda.com/med/web_shop/
Koin nettisivut hankaliksi enkä löytänyt sieltä hammastenputsaajaa tai mikä lie edes nimeltään. Etsippä englanniksi, kun et tiedä mikä se on edes suomeksi. Siis tarkoitus olisi ostaa itselle sellainen ja puhdistaa koiran hampaat. Nukutuksessa en enää uskalla puhdistaa, koska kaikki muut paitsi yksi eläinlääkäri ovat sanoneet, että liian suuri riski se nukutus eivätkä ole suostuneet edes harkitsemaan.

Elänlääkärit tai muut:
Mistä näitä saa ostettua ja mihin hintaan?
Omistaako joku?
Eikö eläinkaupat myy? (en ole löytänyt)
Vuokraako joku eläinlääkäri sellaisia Espoossa?

Kiitoksia kaikesta avusta.

9

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......
      • kääpiöt

        Vuosi sitten toiselta koiraltani poistettiin hammaskiveä ja pari hammasta, ja el suositteli plaque offia ja hampaiden harjausta. Nyt vuoden päivät oon harjaillu kerran viikossa, ja se riittää pitämään hampaat puhtaina plaque offin ansiosta. Suosittelen että kokeilette! Myös toinen narttuni saa sitä kovien nappuloiden seassa ja hampaat ovat puhtaat eikä hammaskivestä tietoakaan.


      • , jos
        kääpiöt kirjoitti:

        Vuosi sitten toiselta koiraltani poistettiin hammaskiveä ja pari hammasta, ja el suositteli plaque offia ja hampaiden harjausta. Nyt vuoden päivät oon harjaillu kerran viikossa, ja se riittää pitämään hampaat puhtaina plaque offin ansiosta. Suosittelen että kokeilette! Myös toinen narttuni saa sitä kovien nappuloiden seassa ja hampaat ovat puhtaat eikä hammaskivestä tietoakaan.

        Hei,

        hammaskiveä on melko vähän..Ja siis tietysti menee kauemman, jos on paljon ja iso kerrostuma. Omalla koirallani oli aikavähän ja eläinlääkäri sanoi, ettei kannat anoin vähän takia nukuttaa ja meillä kesti että ne vähät lähti pois n.4-5kk..Joten..Mutta se on erinomainen ennaltaehkäisy menetelmä..Ja sitten tietysti pitää muistaa, jos hammaskiveä paljon, on luultavasti myös ientulehdus mikä pitää muistaa hoitaa vaikka käyttää plaque offia.


    • Eläinlääkärit pitkälti käyttää nykyään tosiaan sellaista sähköistä vempainta,mutta ei kai sitä ole saatavilla,ainakaan helposti,kuin heille,joten kannattaa kysyä suoraan lekurilta mistä on hankkinut.Vai oisiko nyt moinen ollut saatavilla yleiseen käyttöön,en ole kyllä kuullut.

      Itse puhdistan ton pikkuäijän hampaita ihmishammaslääkärin instrumenteilla,joita he käyttää.
      Olen siis saanut heiltä poisheitettäviä.
      Tosin kun niitä käyttää,niin täytyy olla hyvin tarkkakätinen ja koira hyvin hallinnassa,ettei tule vahinkoja.

      Jostain eläintarvike liikkeistä on saatavilla koirien hampaille myös rapsutin.Siinä on pienen lusikan mallinen pää.
      Hampaiden harjaus päivittäin myös osaltaan auttaa.

      Ainoa ongelma on se,että joillekin koirille kertyy hammaskiveä enemmänkin sinne syvälle ikenien alle,jota kotikonstein on aikas mahdoton poistaa.

      Tuo Plaque Off,joka mainittiin,on myös monelle koiralle ollut tehokas.Se osaltaan ehkäisee hammaskiven tuloa,muta myös pehmentää hammaskiven koostumusta,jolloin se on helpompi poistaa.

      • pasaati1

        Ostat tota plague offia,niin tulee merilevälle aikalailla hintaa.


    • Nimetön

      hammaskiven pois rapsuttamiseen metallista kynsiviilaa.

    • Teethtooth

      Ihmettelen onko koiralle tuo mekaaninen hammaskiven poisto edes tarpeellista? Oma noutajamme rouskuttelee nappulat kuivina, pureskelee parin viikon välein naudansavupuruluita ja siinä sivussa kaluaa vanhoja luitaan. Hampaiden näkyvä osa on ihan valkeaa. Jos kiveä raaputellaan metallilla niin eikö hampaan kiille vaurioidu ja kerää kahata nopeammin hammaskiveä?
      Edellinen koirani eli yli 15 vuotta omilla hampailla ja sillä oli samanmoinen hampaiden hoito. Onhan tietysti koiran suillakin eroja kuten ihmisillä, mutta joskus tulee mieleen ettemme vain hoitaisi koiriamme liian ihmismäisesti tai samoille normeilla...

      • On.Silloin kun sitä tulee niin runsaasti,ettei siihen mikään varsinaisesti auta,hidastaa korkeintaan.

        Jos syljen laatu on sellainen,että se ei estä riittävästi,niin sitä tulee,vaikka mitä tekisi.
        Samoin esim.tietyn tyyppisillä koirilla on hampaat niin tiiviisti,että sitä muodostuu helposti.Jos siihen yhdistyy syljenlaatu,joka "edesauttaa"kiven tuloa,niin sitä siis tulee.

        Tuohon raaputtamiseen sen verran.Itsellä on ollut yksi ainoa koira (vaikka useita on ollut),jolla hammaskiveä pukkaa ja reippaasti.Muille ei ole ikinä tarttenut tehdä yhtään mitään.
        Kun olen mm.rapsutellut itse kiveä pois,niin ihan selkeesti olen saanut hampilääkärin poistot vähenemään.Ne rauhoitukset kun ei ole kiva juttu,varsinkin kun on vanhempi koira kyseessä.
        Lekuri ei ole mitään huonoa sanonut omatoimisesta putsauksesta.Päinvastoin...


      • lvml
        molossi kirjoitti:

        On.Silloin kun sitä tulee niin runsaasti,ettei siihen mikään varsinaisesti auta,hidastaa korkeintaan.

        Jos syljen laatu on sellainen,että se ei estä riittävästi,niin sitä tulee,vaikka mitä tekisi.
        Samoin esim.tietyn tyyppisillä koirilla on hampaat niin tiiviisti,että sitä muodostuu helposti.Jos siihen yhdistyy syljenlaatu,joka "edesauttaa"kiven tuloa,niin sitä siis tulee.

        Tuohon raaputtamiseen sen verran.Itsellä on ollut yksi ainoa koira (vaikka useita on ollut),jolla hammaskiveä pukkaa ja reippaasti.Muille ei ole ikinä tarttenut tehdä yhtään mitään.
        Kun olen mm.rapsutellut itse kiveä pois,niin ihan selkeesti olen saanut hampilääkärin poistot vähenemään.Ne rauhoitukset kun ei ole kiva juttu,varsinkin kun on vanhempi koira kyseessä.
        Lekuri ei ole mitään huonoa sanonut omatoimisesta putsauksesta.Päinvastoin...

        Minulla on kohta 14 vuotta täyttävä Tiibetinspanieli.Siltä ei ole kertaakaan poistettu hammaskiveä eläinlääkärillä.Kun sitä ilmaantui niin aina silloin tällöin ohi mennen kynnellä rapsautin yhdestä hampaasta pois.Aloin harjata hampaita joka ilta.Hampaat on tosi hyvässä kunnossa,eikä henki haise.Koiralla on sydämen ja munuaisten vajaatoiminta.En uskaltaisi koiraa antaa nukuttaa.Hampaat se antaa harjata hyvin,vaikka ei sitä touhua rakastakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe