Papinsaari vs Lauste

.....

Hei olen Turkuun muuttamassa oleva 30-vuotias nainen.
Mikä on mielestänne hyvä kaupunginosa jota suosittelisitte Turun itä-laidalla?

Olen miettinyt Papinsaarta ja Laustea, en tiedä lähiöiden ja alueiden mainetta mutta onko joku noista hyvä alue?

Entä Harittu tai suurkeskukset kuten Runosmäki, Keskusta ja Varissuo?

13

1245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuokrakämppiä

Haritussa on liikaakin ehkä kaupungin vuokrakämppiä, joten menokin alkaa olla sen mukaista.

• muuta

tekemistä, kun täytyy täällä provoilla täysin lapsellisia. Niinpä, kumpihan mahtaa olla parempi alue lauste vai papinsaari.. hm.. kyllä sitten on vaikea kysymys, kun kämpätkin ovat suunnilleen alueesta riippumatta samanhintaisia.

• teitenkin

Mikä sen parempi paikka Turussa kuin keskusta-alue (ruutukaava),etenkin Puolalanpuiston seutu.Kaikki tarpeellinen kävely- tai pyöräetäisyyksillä:kulttuuripalvelut,shoppailumahdollisuudet,vapaa-ajanvietto,opiskelumahdollisuudet kaikki sujuvat hienosti.
      Rautatie-asemat kuin myös linja-autoasema lähellä liki vieressä.
      Asuntoja löytyy joka makuun niin vuosisadan vanhoja kuin uudenuutukaisiakin.
      Keskusta-asuminen on haluttavaa niin Turussa kuin muissakin kaupungeissa joten asunnot ovat hintavampia kuin lähiöistä ostettuna tai vuokrattuna.

• asunut siellä

keskustassa juuri puolalan mäen alueella, ja oli todella rauhatonta, muutimme pois rauhallisemmalle alueelle.

• keskustassa asuva
        asunut siellä kirjoitti:

keskustassa juuri puolalan mäen alueella, ja oli todella rauhatonta, muutimme pois rauhallisemmalle alueelle.

Itse olen asunut kymmenen vuotta Puolalanmäen alueella ja mitään häiriöitä en toistaiseksi ole kohdannut.Toisin kuin vieraillessani lähiöissä,missä hämärissä hiippailee kaiken näköisiä otuksia -pelottavaa.
        Keskusta on aina keskusta,missä kaupungissa tahansa!Oma vetovoimansa ja sinne sopivat vain tietyn tyyppset ihmiset ( rahaa lompsassa) asumaan.
        Ainoa asia,mikä kismittää on jatkuva pikkuautoliikenteen lisääntyminen, kun lähiöläiset velkaislla autoillaa ja pikavipeillään saapuvat ostoksille keskustaan.

• Suosittelen

Ilpoinen on erittäin hyvä asuma-alue, luonto ja kaupunki lähellä ja asukkaat suomalaisperäisiä. Ei liikaa kaunpungin vuokrataloja.

• vain että

mikä vika on vuokra-asunnoissa, ei kaikki synny kultalusikka suussa.

• mutta faktaa
        vain että kirjoitti:

mikä vika on vuokra-asunnoissa, ei kaikki synny kultalusikka suussa.

Ei vuokrataloissa mitään vikaa sinänsä ole, eikä aina asukkaissakaan. Mutta käytäntö on osoittanut sen että jos kunnan vuokra-asuntoja on jossain paikassa liikaa, se alkaa näkymään ilmapiirissä, ja lopulta alueen hinnoissakin. Tämä kehitys on mielestäni Haritussa juuri menossa. Kunnalliset vuokratalot tarpeellisia, mutta ei liikaa samalle alueelle!

• tajua!
        mutta faktaa kirjoitti:

Ei vuokrataloissa mitään vikaa sinänsä ole, eikä aina asukkaissakaan. Mutta käytäntö on osoittanut sen että jos kunnan vuokra-asuntoja on jossain paikassa liikaa, se alkaa näkymään ilmapiirissä, ja lopulta alueen hinnoissakin. Tämä kehitys on mielestäni Haritussa juuri menossa. Kunnalliset vuokratalot tarpeellisia, mutta ei liikaa samalle alueelle!

Kerro mulle,miten aiot mahduttaa kaikki kunnalliset vuokrakasarmit yhden lähiön alueelle?

• ----------->

Älä ainakaan muuta lausteelle, runosmäkeen, varissuolle, harittuun tai halisiin. Rauhattomia ja epämukavia alueita kaikki. En suosittele missään nimessä.

• .....................

riippuu alueesta, kun menet merelle tai Kaarinaan päin niin ihan OK rivitalo ja omakotitalo-aluetta mutta kun menet keskustaan päin niin ympärisstöä on tuhonnut jumalattoman rumat halpiskerrostalot jossa asuu aika paljon ei-suomalaisia.

4-10 astekolla annan Haritulle arvosanan 7

• Lausteelainen
    • Jokuusivuotta

Hei!

Minä olen asunnut Lausteen alueella jo 6 vuotta ja sanon että lähiö mistä löytyy kaikki tarvittava läheltä. Linjaautot kulkevat keskustaan päin mukavasti. Ja lisää mielipiteitä löytynee osoitteessa http://www.lauste-city.info

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      964
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      924
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      878
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe