Ivory Tower on pöllitty...

Paljastuksia...

Ivory Tower on törkeesti pöllitty Sean Kingstonin biisistä Your Sister! Kuunnelkaa ja hämmästytte...

21

5611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parasonlukko

      taidat olla katellinen annalle kun hän tekee niin hyviä musavideoita!!!

      • anna tekee?

        Ei se ole Anna joka niitä videoita tekee, hän vaan saapuu paikalleen ja tekee niinkuin käsketään.


      • parasonlukko
        anna tekee? kirjoitti:

        Ei se ole Anna joka niitä videoita tekee, hän vaan saapuu paikalleen ja tekee niinkuin käsketään.

        mutta kopio se ei ole.siitä olen 100 varma.


      • ei teekään
        parasonlukko kirjoitti:

        mutta kopio se ei ole.siitä olen 100 varma.

        Eihän Anna ole tehnyt ja sovittanutkaan yhtään ainutta kappaletta kaikki laulamansa kappaleet muiden tekemiä joten turhaa hehkutella Annan tekemällä musiikilla.


      • Ebony&Ivory
        ei teekään kirjoitti:

        Eihän Anna ole tehnyt ja sovittanutkaan yhtään ainutta kappaletta kaikki laulamansa kappaleet muiden tekemiä joten turhaa hehkutella Annan tekemällä musiikilla.

        laulanut levyllään olevat kappaleet...

        Tiettävästi hän on myös oikein söpö tyttö.

        Future is mystery. :O


      • Ebony&Ivorylle
        Ebony&Ivory kirjoitti:

        laulanut levyllään olevat kappaleet...

        Tiettävästi hän on myös oikein söpö tyttö.

        Future is mystery. :O

        Tietystihän Anna levylle on kappaleet laulanut ja tytön söpöydestä voi jokainen olla omaa mieltä mutta harva laulaja täysin itsetekemiään biisejä esittää siksihän niissä tekijän oikeus ynnämuita säännöksiä tarvitaankin suojaksi.


      • 91502

        siis The Yes-yhtyeen solistin Ian Andersonin laululta ja saunditkin samat. Vois olla Yesin " Going for the One" (1977) tai "90125" (1984) albumilta. Lähinna tulee mieleen jälkimmäisen älpyn biisi "Owner of a lonely heart", joka samanlainen kuin tää annan Ivory etc.


      • piojfripje
        ei teekään kirjoitti:

        Eihän Anna ole tehnyt ja sovittanutkaan yhtään ainutta kappaletta kaikki laulamansa kappaleet muiden tekemiä joten turhaa hehkutella Annan tekemällä musiikilla.

        Anna on itse tehnyt sanoituksia joihinkin lauluihinsa joten turha tulla valittaa.


    • mutta...

      ...ei kopio kuitenkaan missään nimessä!

    • Sini,,,,,

      totta. pöllitty biisi.

    • meffo

      kuulostaa samalta. Tuskinpa on pöllitty.

      • Get Ready

        Are you ready? Tuskinpa. Totuus on joskus vaikea myöntää. Tälläkin palstalla on kyseisen yhtäläisyyden muutama huomannut. Ei kait vaikkapa Metallican Enter Sandman muistuta your sisteriä, eiii. Senkun pöllivät. Raastupa voi odottaa.


      • Niin....

        Kuulostaa samalta mut ei oo pöllitty, eli sanotko mitä sitten on tehty. Kopioitu? Sopiiko?


    • Surkea yritys

      Ei ole mitään samaa. Jokainen kappale kautta aikojen muistuttaa Your Sisteriä yhtä hyvin.

      • Jämiä...

        Tahallien vai tahaton? Sun logiikalla kait joku Petteri Punakuono olis siis sama kuin kys. pöllitty biisi.


    • ihQd44l0ll0l

      Ei oo pöllitty, eikä kopioitukkaa, Ei ole olemassa riffejä, joita joku ei olisi joskus käyttänyt. Ja muutenkin vain soitto kuulostaa joissain kohissa hiukan samalta, en kuitenkaan väittisi kopioksi!

    • Urpååni

      Eihän noissa ole yhtä ainutta yhtenevää sävelkulkua.

      Ongelma on vaan siinä että tuollaista tuhina-pöhinä-jumps-juti-jumps musiikkia on maailma väärällään ja kaikki alkaa kuulostaa täysin samanlaiselta.

      En kyllä hämmästynyt muuta kuin että kuka he***tti kuuntelee tällaista p***aa.

    • Jenn@

      Ei ees oo samanlainen!!!

      • Exseller

        Mä olen monta kertaa kuullut laulukopioista:

        Nik Kershaw - Wouldn't it be good vs. Waldo's people - Lose Control (kertosäkeet melkein samanlaiset)
        Pet Shop Boys - West End Girls vs. Se euroviisuehdokkaana avoimen sävellyskilpailun myötä tullut kappale, en nyt kuolemaksenikaan muista nimeä. Suomeksi lauloivat ja jotain biletyksestä.

        Euroviisuissakin ollut kertosäkeitä kautta aikojen jotka kuulostavat samalta kuin männävuosina tehdyt kipaleet:

        Sahlene - Runaway
        Afro-dite: Never let it go

        Kyllähän noita on paljonkin. Anna-parkaa vain säälin; näyttää samalta kuin jossain Playboyn kannessa noissa mainoksissa mitä dösäreillä jne. näkee. Reppana tekee näköjään mitä käsketään jotta laulu-ura vain säilyy. Jos mun tytär meinaa ikinä ryhtyä laulajaksi, mä läsäytän jokaista kilttiä setää joka yrittää kertoa sille millanen sen pitää artistina olla. Ei se myynti vaan se aitous!


    • Hyano

      Kappaleiden pitää olla todella saman kuuloiset tai jonkun kappaleen osa, että voidaan puhua Plagiaatiosta ja näissä kappaleissahan on hieman eri rytmi ja tempo ja sävel korkeus. Liian vähän yhtäläisyyksiä.

      Vertaa esim näitä kahta kappaletta ja vieläkö olet sitä mieltä, että Anna Abreun biisi on kopio
      Sturm Und Drang - Rising son ja Dio - Rainbow in the dark
      http://www.youtube.com/watch?v=301h9IZVnNU

      Ei ole kopio eli siis Plagiaatti kuuntele itse
      Sean Kingston - Your sister
      http://www.youtube.com/watch?v=GLy2meqgaPQ

      Anna Abreu - Ivory tower
      http://www.youtube.com/watch?v=PYghtFmnmak

    • biisintekijä

      Teen ite musaa ja välillä tulee vahingossa jotain mikä on " samaa " tai " melkein samaa " tehtyä kuin jo jonkun tekemä. Esim. tein yhden biisin teininä ja loppuun bändin kanssa vuosia myöhemmin. Sitten se demotettiin ja siitä vielä pari vuotta niin meidän kitaristi löysi yhden biisin jossa oli kertsissä lähes sama melodia kuin mitä mun tekemä. Ja sit itse huomasin, että kyseisen kappaleen yksi kohta kuulostaa hieman erään paljon kuuntelemani popparin yhden biisin yhdeltä osalta. En ollut edes tehdessä tajunnut asiaa, koska bändimme biisi on metallia ja niin erilainen muuten.
      Pointtini on, että musiikki syntyy alitajunnassa ja on tavallaan sekoitus kaikesta mitä kuuntelee. Vaikutteilta ei voi sulkea korviaan.
      Musiikkia ei aina tehdä niin laskelmoidusti kuin mitä kuvittelet. Jos ei itse tee musaa, sitä voi olla vaikea ymmärtää.
      ' Ivory Tower ' on Rauli " Rake " Eskolinin ja Inkfishin käsialaa ja albumi ' Anna Abreu ' jolla se on, on julkaistu 22.8.2007 ( sinkku 15.10 )
      Sean Kingstonin albumi jolla ' Your Sister ' on, on julkaistu 31.7.2007.

      Kappaleissa on tyyliin pari sointua peräkkäin samaa, eikä plagiaatista/kopioinnista voi puhua todellakaan.
      Haluaisin sitä paitsi tietää miten kuvittelet Rauli Eskolinin ja Inkfishin varastaneen jenkkiläisen artistin levyltä juttuja tuolla aikataululla? :D Kun tiedätkö, se kappale täytyy ehtiä säveltää, sanoittaa, äänittää, miksata ja masteroida ennen kuin sen voi julkaista ;)

      Tavallaan oot hauska jos pitää huonoista vitseistä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe