Hei! Tekisin tässä pientä galluppia eli kertokaa missä vaiheessa raskautta teillä on alkanut raskaus näkyä ja vatsa kasvaa.
Itselläni on nyt viikkoja 16 0 ja vatsa on edelleenkin aika pieni.(Ehkä ihan pienen pieni pömppö on havaittavissa.) Ultraäänen ja neuvolan mukaan kaikki on kyllä ihan ok, mutta huolestuittaa silti kun ei vatsa yhtään kasva...
Olen ruumiinrakenteeltani sopusuhtainen ja tämä on ensimmäinen raskauteni.
vatsan kasvu raskauden aikana
13
6766
Vastaukset
- vatsan kasvaminen
riippuu niin paljon siitä, onko kallistunut taaksepäin vai ei...
Mulla RV20 6 nyt ja kaks-kolme viikkoo on maha näkyny kunnolla. Se kasvo TOSI nopeesti ku rupes.. Eli muistaakseni tuolloin RV16 ei oikeastaan näkyny vielä ollenkaan ja sitte yhtäkkiä oliki tosi iso.. Älä turhaan ole huolissasi, kun kerran neuvolassakaan eivät ole :) - mamma2008
vaik peitänkin sitä usein jollain. ikävää ko vasta 12 vkoa raskautta takana ja viel voi mennä kesken monta kertaa.
tuttavani on 6 kuulla raskaana ja kukaan ei ole huomannut! sillä on kohtu taaksepäin kallistunu niin ettei siitä nää todellakaan yhtään mitään ja vauva on vatsaontelossa syvällä.
eli naisesta kiinni. ole huoleti vaan ja tyytyväinen ettei mene rahaa näihin kaikkiin äitiysvaatteisiin. niinkauan ko ei ole vuotoaja supisteluja ni homma on ok.- mutta...
Ei se kohdun asento vatsan kokoa ja kasvua niinkään ennusta. Siihen vaikuttaa muutoin moni muu asia naisessa. Kukin kasvaa tyylillään ja tahdillaan -tai lapsen tahdilla.:)
Minulla kyllä nyt (rv21 menossa) vatsa näkyy jo selvästi, ei voi erehtyä! Kohtu siis vahvasti taaksepäin kallellaan. Mulle kävi sama juttu kuin aiemmin kirjoittaneella. Esim. vk 16 ei pömpöttänyt kuin vähän, sitten hujahti kunnolla parissa viikossa. Nyt taas pariin viikkoon tuntunut, ettei kasva enää lainkaan.
Painoa on tullut 3-4 kiloa. Ihan sopivasti. - christine83
mutta... kirjoitti:
Ei se kohdun asento vatsan kokoa ja kasvua niinkään ennusta. Siihen vaikuttaa muutoin moni muu asia naisessa. Kukin kasvaa tyylillään ja tahdillaan -tai lapsen tahdilla.:)
Minulla kyllä nyt (rv21 menossa) vatsa näkyy jo selvästi, ei voi erehtyä! Kohtu siis vahvasti taaksepäin kallellaan. Mulle kävi sama juttu kuin aiemmin kirjoittaneella. Esim. vk 16 ei pömpöttänyt kuin vähän, sitten hujahti kunnolla parissa viikossa. Nyt taas pariin viikkoon tuntunut, ettei kasva enää lainkaan.
Painoa on tullut 3-4 kiloa. Ihan sopivasti.mäkää en usko toho et mihi suuntaan se kohtu on kalleellaan jne.
mulle yks lekuri sano et mun kohtu on taaksepäin kallellaan ja toinen sano ettei ole ja kolmas vaa nauro ja kysy et ketkä tälläsistä vielä puhuu!ei kuulemma pidä paikkansa tännen vanhanaikanen uskomus sanoi tämä kolmas ylilääkäri.
mut,mut...asiaan..eli mä olen 160\50 eli pieni ja siro mulla muutenki näkyy lihominen heti ja välittömästi ja kaikki tulee mahaan ja maha rupee pömpöttää jos saan muutamikin ylimäärääsen kilon.
ekaa ku rupesin odottaa tos 4v sitten lähtöpaino oli sama kun nyt tätä kolmatta odottaessa.
raskaus näkyi pienennä pömpötyksenä rv 16 ja pullahti rv 20 esiin oikeen kunnolla.
tokaa ku rupesin odottaa,niin mieheni isä huomasi asian jo rv 8 kun mahass aoli älytön turvotus ja olin varma et ootan kaksosia! =) siitä se sitten vaan rupes hiljalleen kasvamaan,mutta tiukoista farkuista oon joutunu luopuu jo 10rv paikkeilla!
nyt tätä kolmatta odotellessa kävi samoin et mahaa turvotti jo heti alussa ja nyt rv 20 on mahan ymp. jo yli 100cm...normisti 75cm..et kyllä mulla vaan näkyy nää raskaudet tosi ajoissa.
enkä oo syöny itteeni iso mahaseks vaan uskon sen vauva mahan näkymisen RIIPPUVAN TÄYSIN ÄIDIN OMASTA RUUMIIN RAKENTEESTA KOKONAISUUDESSAAN. - Bubu
Mulla tänään rv 24 tasan ja saisin vielä hyvin peitettyä jos haluaisin. Tosin on tuota vararavintoa vatsanseudulla mukavanlaisesti, puolitutut ja työkaverit jotka ei raskaudestani tiedä ajattelevat varmaan että vetäis tuokin römppänänsä sisään.. haha. Mullakin varmaan kai sitten kohtu hyvin tuolla vatsaontelossa, olen tosin aika pitkä jos olen paksuhkokin. Tuntuu että vatsa ei kasva vaan kovettuu sisäisesti, potkuja päivittäin mukavasti joten uskon ettei vauvelilla ole hätää. Mutta outoa kun paino noussut vasta kilon, mutta olo on kuin tankkerilla, ei kovin sulavaliikkeinen ja ketterä siis. Heh.
- riippuu ruumiinrakenteesta
Eli se näkyykö raskaus kuinka selvästi, on täysin riippuvainen ruumiinrakenteesta. Mun siskolla, joka oli raskauden alussa hoikka ja suht pitkä, ei viimesilläkään ois huomannut että odottaa lasta, pieni pömppö vatsa. Se lapsi kasvoi niin keskellä ruumista, että se ei tarvinut paljoa lisätilaa vatsassa. Mutta itselläni, tosin olen lyhytselkäinen, vauva on kasvanut suoraa eteenpäin, aivan valtava maha. Se maha yleensä pullahtaa esille rv 20 jälkeen, tosi harvoissa tapauksissa näkyy ihan selvästi sitä ennen.
Eikä kannata olla huolissaan siitä mahan näkymisestä. Kyllä se kasvaa viimeistään 30vk jälkeen niin, että ehit toivoa monet kerrat että se olis pienempi!! Itse olen rv 39 ja rukoilen jokailta että tulis jo vaavi maailmaan, tämä eläminen on tuskallista näin ison mahan kans. - ....
Itselläni näkyi toosi aikaisin. Muistan, ettei edes kesäloma ollut alkanut, ja opiskelukaverit huomasivat. Huhtikuussa olin raskaaksi tullut. Oli varmasti suurimmaksi osaksi turvotusta joka kuuluu asiaan mutta..ei se siitä pienemmäksi enää mennyt
- kesämasu08
Eli vastaan mäkin tähän:
Olen 177cm pitkä ja painoin esikoista odottaessa alussa 62kg. Olen senverran pitkä itse, että vauva mahtui kasvamaan tosi pitkään sisuksissa. Ulos masu pulpahti selvästi vasta viikolla 25-26 jonka jälkeen sitten vain kasvoi ja kasvoi. Viimesilläänkin viikolla 41 mulla oli todella pieni maha, jonka perusteella vauvan arvioitiin olevan lähes kilon pienempi mitä loppujenlopuksi oli! Mullakin oli noilla viikoilla millä menet tosi pieni maha jota surkuttelinkin. Näytti vaan siltä kun olisi siideri ja pizza maistunut. Turhaan oot huolissas, kyllä se maha kerkeää kasvaa! :)
nyt toisella kierroksella mennään viikolla 10 5 ja masu pulpahti aiemmin esiin. Nyt jo samanlainen mitä esikoista odottaessa ehkä viikolla 18 ja ylimääräisiä kiloja ei ole kertynyt. - kesämasu08
kesämasu08 kirjoitti:
Eli vastaan mäkin tähän:
Olen 177cm pitkä ja painoin esikoista odottaessa alussa 62kg. Olen senverran pitkä itse, että vauva mahtui kasvamaan tosi pitkään sisuksissa. Ulos masu pulpahti selvästi vasta viikolla 25-26 jonka jälkeen sitten vain kasvoi ja kasvoi. Viimesilläänkin viikolla 41 mulla oli todella pieni maha, jonka perusteella vauvan arvioitiin olevan lähes kilon pienempi mitä loppujenlopuksi oli! Mullakin oli noilla viikoilla millä menet tosi pieni maha jota surkuttelinkin. Näytti vaan siltä kun olisi siideri ja pizza maistunut. Turhaan oot huolissas, kyllä se maha kerkeää kasvaa! :)
nyt toisella kierroksella mennään viikolla 10 5 ja masu pulpahti aiemmin esiin. Nyt jo samanlainen mitä esikoista odottaessa ehkä viikolla 18 ja ylimääräisiä kiloja ei ole kertynyt.Niin ja lähtöpaino on nytkin se 62kg/177cm.
- täällä..
kesämasu08 kirjoitti:
Eli vastaan mäkin tähän:
nyt toisella kierroksella mennään viikolla 10 5 ja masu pulpahti aiemmin esiin. Nyt jo samanlainen mitä esikoista odottaessa ehkä viikolla 18 ja ylimääräisiä kiloja ei ole kertynyt.Mulla ensimmäinen raskaus ja pituus 158 cm. Masua ei tuntunu olevan ollenkaan. Vasta 20 vk jälkeen näkyi. Olen nyt 23 vk ja kyllä sitä mahaa alkaa jo olla, vaikken vielä ole kuin vajaa 3 kg lihonut alkupainosta. Itse en osaa mahaani arvioida, mutta kun kävin gynellä ja se kysyi millä viikolla olen ja sanoin vk 23, se sanoi, että viikolla meni hänen arvauksensa vikaan. Hän ajatteli minun olevan 24 vk. Eli kyllä ne muut huomaa sen mahan kasvun. Itsekin sitä aluksi huolehdin. Minulla on kohtu taaksepäin kallistunut, en tiiä vaikuttaako mihinkään.
- se siitä kasvaa!
Itselläni alkoi maha näkyä vasta rv 20 :) ja nyt se on jo aikamoinen pallo :D
- rv24
alkoi pömpöttää ehkä joskus rv18 paikkeilla, mutta edelleenkään ei ulkopuoliset kehtais tulla kysymään, oonko raskaana, näyttää enempi vaan lihomiselta :-/
Maha on pullahtanut vaan tohon eteen palloksi, mutta aika pieni pallo vielä ja muutenkin on ollu pömppömaha ennen raskautta, niin eipä sitä ulkopuolinen niin huomaa. - Saara
Terve! Mulla kanssa ensimmäinen raskaus ja viikkoja 18 3 nyt vasta alkanut vatsakin vähäsen näkymään! Joten kyllä se sieltä pikkuhiljaa kasvaa...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456