pyydän pikaista apua.eli siis 2vk sitten tunsin vauvan liikkeet selvästi muutamana iltana nyt en enää niin varma.kun "heiluttelen"masua niin tulee sellainen pieni paine aina johonkin kohtaan.onko se siis liikettä?
toiseksi,myös pari viikkoa sitten vatsa mielestäni pullahti esille ja oli ihan kohtuu kokoinen,nyt tuntuu että se olisi hiukan ehkä pienentynyt.ei ainakaan kasvanut.olen aika pitkä,lähes 180cm ja ylipainoinen.voiko se johtua siitä ettei masu sitten näy ja liikkeet tunnu?!
kiitos tuhannesti.miten muut huhtikuu äipät voivat?!
rv 18/19 mahan koko ja sikiön liikkeet?!
9
13370
Vastaukset
- Anu ja toukka
Kuulostaisi siltä että vauvasi on siirtynyt kohdun takaosaan josta liikkeet eivät tunnu kovinkaan helposti ja masukin pullottaa vähemmän. Eli ei syytä huoleen. :)
Parin viikon päästä (useimmiten rv 20 eteenpäin) masu alkaa näkyä niin että on ihan sama missä kohdassa vauva milloinkin on, eli malttia. ;)
Ja hyviä vointeja! :) - Vivero
nyt viikolla 19,eikä ole vielä tuntunu mitää.
Eikä pahemmin näykkää,en tiiä johtuuko siitä,ku on tuota "alkuperäistä" mahaa niin paljo tiellä *nauraa*..elikkä ylipainoo on mullaki (kaikki mitä sain pois kyljeltä,siirty eteen)
Hyvin täällä voidaan,30.11 on rakenneultra =)
Jännittää =) - Nimetön
heippa!
En olisi huolissani kyllä vaikka et liikkeitä tunne tällä hetkellä. minulla viikkoja huomenna 20 enkä vielä ole tuntenut liikkeitä en ehkä ole niin tarkasti ehtinyt kuunnella edes. neuvolasta sanottiin että toisilla menee yli yli 20 vko:n ennen kun ne osaa tunnistaa liikkeiksi. Minulla laskettuaika on 16.4 vointi alkaa olla nyt hyvä kolme kuukautta meni oksennellessa lähes päivittäin nyt alkaa taas normalisoitua. Onnea odotukseen - huhti87
Mulla kohdunpohjankorkeus, eli se sf mitta on n 20cm.
Viikkoja on 19 2.
Masu on näkyvissä ihan kivasti, mutta ei siis mikään valtava, ainakaan mun mielestä vaikka toi sf-mitta menee ylärajoilla.
Vauvan liikkeet olen tuntenut kolme viikkoa ja liikkeet myös näkyneet jo masun päältä, moni muukin on jo ne tunteneet.
Mulla istukka on takana, joka edesauttaa sitä että liikkeet tule tunteen piankin.
Kohtu on taasen edessä, joka varmaan taas vaikuttaa että masu näkyy helpommin.
Maha on aivan edessä, ei ole levinnyt.
Ennen raskautta painoin n 50kg, ja olin 159cm pitkä.
Nyt painoa tullut aika paljon, eli 6kg.
Kivasti olen voinut, minä oksentelin 14 ekaa viikkoa ja sit loppu onneksi.
Mun la on 21.4.2008, ultrattu on useasti (riskiraskaus)
Vauva ollut hyvän kokoinen.
Nyt sitten taas huomenna on rakenneuä.
Eiköhän ne liikeet ala pian sulla tuntumaan, olen kuullut että jos pyöreyttä on, se voi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja siihen masun kasvamiseen.
Olet myös todella pitkä ja se osaltaan vaikuttaa mahan kasvuun.
Ja varsinkin jos kyseessä on eka odotuksesi, tilanne on ihan normaali, niinkuin joku jo sanoi, usein vasta liikeet huomaa puolivälin jälkeen, oli hoikka tai pyöreä.
Eikä se masu välttämättä näy pienellä ja hoikallakaan heti, riippuu monista tekijöistä.- huhti87
jooh, luin uudestaan tekstiäs vielä, eli olit tuntenut jo liikeet ja nyt siis et tunne.
Vauva on varmasti mennyt toisenlaiseen asentoon, ja siks et tunne.
Varmaankin lantioon=) - samat oireet,
huhti87 kirjoitti:
jooh, luin uudestaan tekstiäs vielä, eli olit tuntenut jo liikeet ja nyt siis et tunne.
Vauva on varmasti mennyt toisenlaiseen asentoon, ja siks et tunne.
Varmaankin lantioon=)vatsa kutistui ja liikkeet hävisi. Vauvani huomattiin kuolleeksi rakenneultrassa. En halua pahoittaa kenenkään mieltä mutta kaikki ei ole niin ruusuista. Nyt olen uudelleen raskaana ja pelottaa kovasti.
- uuteen odotukseen
samat oireet, kirjoitti:
vatsa kutistui ja liikkeet hävisi. Vauvani huomattiin kuolleeksi rakenneultrassa. En halua pahoittaa kenenkään mieltä mutta kaikki ei ole niin ruusuista. Nyt olen uudelleen raskaana ja pelottaa kovasti.
itsellänikin kuoli poika mahaan viime vuonna. Maha ei kyllä kutistunut. Pidän kovasti peukkuja sinulle.
Nyt odotan kaksosia. Välillä maha tuntuu isolta ja välillä ihan kuin kutistuisi, mutta elossa ovat vielä vauvat, kun ne kerta potkii.
Alkuperäiselle. Älä murehdi. Vauva on varmaan vaan vaihtanut asentoa.
- kommentoida
Kun edellisellä kirjoittajalla oli ollut niin ikävä kokemus, niin ajattelin hieman positiivisemmankin viestin laittaa.
Minulla nyt rv 17 0, eli L.A 6.5.
Pari viikkoa sitten masu alkoi pyöristymään, mutta minullakin se on nyt hävinnyt, ihan littana masu taas. Eikä se äidin koko vaikuta, koska itse olen 161cm ja lähtöpaino 45kg, 1kg tullut lisää.
Niin siis kuitenkin, tänään olin neuvolassa ja tosi hienosti kuului taas sydänäänet ja touhua kuulosti kovasti muutenkin olevan! :)
Liikkeitä luulen tunteneeni pari kertaa, esikoista kun odotan, en kuitenkaan voi olla ihan varma..
Mutta eihän niitä liikkeitä sinunkaan viikoillasi tarvitse vielä päivitäin tuntea, kovin kun ovat hentoisia vielä!
Sinuna en huolestuisi kovasti, uskoisin että myös sinulla on kaikki ihan hienosti masussa! :)- kirjoittaja
olin eilen sitten neuvolassa ja vauva voi hienosti.on ilmeisesti mennyt "piiloon" tilavampaan paikkaan ja siksi ei liikkeet tunnu ja masu pienenpi.mutta muutoin ei siis mitään.sf mitta oli 18 joka vastaa viikkojani 19 2...
kiitos tuhannesti vastauksista.arvostan suuresti teitä,avusta jota aina saan ku sitä tarvitsen!!!olen nimittäin liittynyt odottavien palstalle lapsettomista ja koko ajan on tsempattu niin hienosti että itkettää =)
kiitoskiitoskiitos ja ihanaa odotusaikaa ja joulua teille kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136